Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Липсата на заетост е основна причина за бедност и социално изключване. За да се преодолее, трябва да се създадат подходящи условия за включване на уязвими групи на пазара на труда. 
Проектът е насочен към създаване на заетост на хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда - безработни младежи и продължително безработни лица за преодоляване на социалната изолация, повишаване на качеството на живот и стимулиране на конкурентноспособността им на пазара на труда. 
Общата цел на проекта е да се осигури заетост и условия за социално включване на уязвими групи в сферата на социалната икономика. 
Специфичните цели на проекта са: да се създаде устойчиво социално предприятие за осигуряване на социална и професионална интеграция на хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда; да се осигури заетост на 2 човека с увреждания; 8 продължително безработни лица и 10 безработни младежи; да се популяризират социалната икономика и предприемачество.
Дейностите по проекта включват: 1.Идентифициране на представители на целевите групи за включване в проекта и мотивиране за включването им в заетост; 2.Предоставяне на обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност"; 3.Осигуряване на наставници за новонаети лица; 4.Оборудване на новосъздадени работни места; 5.Осигуряване на заетост на целевите групи; 6.Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на услуги, свързани с интернет бизнеси и разработване на електронна платформа за предоставянето им; 7.Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.
Очакваните резултати са създадена устойчива форма на заетост на хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда - безработни младежи и продължително безработни лица за преодоляване на социалната им изолация и популяризирано социално предприемачество.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Идентифициране на представители на целевите групи за включване в проекта и мотивиране за включването им в заетост: Целта на тази дейност е да се определят лица от целевите групи, които да бъдат включени в проектните дейности и на които да бъде осигурена подкрепа за мотивиране и включване в заетост. Реализацията на тази дейност е необходима, за да се предотврати риска от текучество сред участниците в проекта и за да се постигнат оптимални пазарни резултати и устойчивост на новосъздаденото социално предприятие. Дейността включва следните поддейности: 1.1 Идентифициране на представители на целевите групи Идентифициране на представители на целевите групи ще стане посредством провеждане на работна среща с участието на представители на Агенцията по заетост, Бюрото по труда, представители на бизнеса и социалните партньори на територията на община Благоевград. На срещата ще бъде представен проекта с неговите цели, планирани дейности и очаквани резултати. Освен това, ще бъде изготвен профил на потенциалните участници в проекта и ще бъде представен на представителите на институции и бизнес, за да се определят участниците в проекта. Идеята е да се събере първичната информация за определяне на нагласите в целевите групи и желанието им за включване в проектните дейности. Резултатите от съпоставянето на изготвените профили, ще бъдат анализирани и обобщени от проектния екип и ще бъдат избрани определен брой представители на целевите групи за участие в проекта. Предвиждаме 30 участника. Работната среща ще бъде еднодневна, като модератор ще бъде ръководителят на проекта. Логистиката на срещата - наем зала, техника, материали, кафе-паузи, ще бъде поета от подизпълнител. 1.2 Психологическо подпомагане и мотивиране на избраните лица за включване в заетост В тази поддейност се предвижда провеждането на мотивационно обучение за активно поведение на пазара на труда на вече определените представители на целевите групи. Срокът на обучение е три дни, като общият брой часове е 21 учебни часа - 12 часа теория и 9 часа практика. Учебната програма ще се разработи на модулен принцип в съответствие с потребностите на целевите групи, като основните модули ще бъдат: - Индивидуална самооценка - субективното човешко възприятие, силни и слаби страни на участниците, осмисляне на жизнения път; стрес и дистрес, намиране на алтернативи - обща продължителност 7 учебни часа, от които 4 теория и 3 практика; - Социално-икономическа ситуация, пазар на труда, тенденции в трудовата заетост, възможни източници на доходи - промени във формата и организацията на труда, откриване на възможни източници на доходи, разработка на бизнес план - обща продължителност 5 учебни часа, от които 3 теория и 2 практика;; - Информация за свободни работни места - набиране и разчитане - посредник, обяви, интернет, проучване на потенциален работодател, позитивни нагласи - обща продължителност 4 учебни часа, от които 2 теория и 2 практика;; ; - Автобиография и мотивационно писмо - значение, изисквания, видове, съставяне - обща продължителност 5 учебни часа, от които 3 теория и 2 практика. Мотивационното обучение ще се извърши от екип от двама психолози, като резултатът от дейността ще бъде придобити умения за справяне със стреса, повишена самооценка; придобити умения за успешно справяне на работното място; придобити умения за активно поведение на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания. За всяка една от срещите са предвидени наем зала и техника, лектори/ психолози, 6 бр. кафе-паузи, 3 обяда и работни пакети /папка, пад, химикал/. Предвиждаме 20 участника. Логистиката - наем зала, техника, материали, кафе-паузи, кетъринг, ще бъде поета от подизпълнител. 0.00 1 806.00
Предоставяне на обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност": Целта на тази дейност е да се предостави подходящо обучение на лицата от целевите групи, които ще бъдат ангажирани в дейността на новосъздаденото социално предприятие. В предвид предмета му на дейност и услугите, които то ще предоставя, на представителите на целевите групи, ще бъде предоставено обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност", съгласно Европейската квалификационна рамка. Обучението е изцяло съобразено с потребностите на персонала на социалното предприятие и с длъжностите, които се предвижда да заемат лицата от целевите групи. Продължителността на обучителният курс ще бъде 45 учебни часа, от които 20 учебни часа теория и 25 учебни часа практика. Курсът ще бъде с продължителност 5 дни по 9 учебни часа на ден. Курсът ще бъде разделен в няколко модула: 1. Изграждане на интернет съдържание - създаване на текстове за сайтове, продуктови описания (заглавия, URL описание, характеристики и т.н.);създаване на тектове за блогове, писане на статии - интересни, имиджови, за представяне на продукти и услуги, творческо съдържание, професионално съдържание, креативно съдържание, бизнес съдържание; ревюта на продукти и услуги - писане на анализи, потребителски мнения и коментари. Модулът ще бъде с продължителност 4 часа теория и 2 практика. 2. Управление на съдържанието - ползване на системи за управление на съдържанието; качване на продукти в електронен магазин; качване на статии в уеб сайт и блогове; избор и/или покупка на снимки; оптимизиране и оразмеряване на изображения; форматиране на изображения и текстове. Модулът ще бъде с продължителност 3 часа теория и 4 практика. 3. Графичен дизайн - основни на графичния дизайн; ползване на Photoshop; създаване на банери за сайтове; създаване на банери за реклами, за ремаркетинг, за социални медии. Модулът ще бъде с продължителност 3 часа теория и 4 практика. 4.Поддръжка на страници в социалните мрежи. Модулът ще бъде с продължителност 1 час теория и 1 практика. 5. Използване на платформи за уеб - ползване на WordPress - за сайтове; на OpenCart - за електронна търговия; уеб базирани системи за изграждане на сайтове и блогове. Модулът ще бъде с продължителност 3 часа теория и 4 практика. 6. Реклами в Google - текстови, във външни сайтове, банер реклами, ремаркетинг, в мобилни мрежи, видео реклами, кодове за проследяване на продажбите. Модулът ще бъде с продължителност 2 часа теория и 2 практика. 7. Реклами в социални мрежи - създаване на криейтиви, таргетиране и насочване, проследяване на резултатите и проджбите. Модулът ще бъде с продължителност 1 час теория и 2 практика. 8. Мейл маркетинг - атрактивни текстове за имейли; привлечане вниманието на потребителите; събиране на мейл списъци; изпращане от специализирани софтуери; проследяване на резултатити; кастъмизиране на съобщения. Модулът ще бъде с продължителност 1 час теория и 3 практика. 9. Клиентска поддръжка - приемане на поръчки в електронни магазини, прозвъняване на клиенти и потвърждение на поръчките, изпращане на поръчки с куриери, отчитане на продажби, протокол за провеждане на телефонни разговори с висока клиентска удовлетвореност, Чат поддръжка - проследяване на потребителското поведение и разглежданите продукти и отговори на запитвания. Модулът ще бъде с продължителност 2 часа теория и 3 практика. Участие в обучението ще вземат 20 представители на целевите групи, които след обучението ще придобият дигитални компетентности, които ще могат да приложат веднага на работното място с висока ефективност. На завършилите обучението ще се издаде документ за завършено обучение - сертификат. 0.00 2 948.28
Осигуряване на наставници за новонаети лица: Целта на тази дейност е новоназначените хора да бъдат подпомагани след тяхното назначаване. Използването на наставници подкрепя развитието и управлението на новоназначени служители и води до мултиплициране на знанието и експертизата в самата организация. Наставничеството е ключов механизъм за прехвърляне на наученото по време на мотивационното обучение и обучението по ключова компетентност на новото работно място. Освен това, наставниците ще работят не само на експертно ниво, но ще помагат на целевите групи да установят, изяснят и засилят ключови ценности и вярвания за собствените си способности, като демонстрират личен пример. Всеки наставник ще работи с четирима представители на целевите групи, като дневната му заетост ще бъде 4 часа. Наставниците ще подпомагат новоназначените служители за период от шест месеца, като през този период те ще подкрепят, напътстват и съветват по-неопитните новоназначени представители на целевите групи, като акцентът в наставничеството ще бъде предаването на по-задълбочен опит, експертиза и разбиране на работата и работното място. Това е форма на дългосрочно целенасочено развитие на новоназначени служители чрез наблюдение, слушане, задаване на въпроси и даване на напътствия, което ще донесе ползи на социалното предприятие. Като наставниците бъдат назначени хора с минимум три месеца опит в същите или сходни дейности. 0.00 9 594.02
Оборудване на новосъздадени работни места: Целта на тази дейност е да се направи текущ ремонт на помещение и да се оборудват новосъздадените работни места и да се доставят необходимите материали. Дейността се разделя на две поддейности: 4.1 Текущ ремонт на помещение - Помещението, където ще се извършва част от дейността на социалното предприятие е с размер 50 кв.м., като предприятието ще се помещава там под наем. Помещението има нужда от текущ ремонт, който включва: демонтаж на съществуваща дървена врата; гипсова шпакловка на стени и тавани; грундиране на стени и тавани; доставка и монтаж на осветителни тела; доставка и монтаж на контакти; доставка и монтаж на ключове за осветление; двукратно боядисване с латекс на стени и тавани; доставка и монтаж на ламиниран паркет; доставка и монтаж на метална врата. 4.2 Оборудване на новосъздадени работни места От 20 представители на целевите групи, 10 ще извършват дейността си надомно, като необходимото им оборудване ще им бъде доставено до домовете. За останалите представители на целевата група, в офиса ще бъдат оформени десет работни места, които ще бъдат оборудвани с бюра, столове и преносими компютри. Помещението ще бъде осигурено с телефон и интернет. 0.00 15 417.16
Осигуряване на заетост на целевите групи: Целта на тази дейност е да се осигури заетост на представителите на целевите групи, както следва: 5.1 Осигуряване на заетост на 2 човека с увреждания - Осигурената заетост ще бъде за период от 12 месеца, като позицията, която те ще заемат в социалното предприятие са писател/ създател на интернет съдържание. 5.2 Осигуряване на заетост на 10 безработни младежи - Осигурената заетост ще бъде за период от 12 месеца, като позициите, които те ще заемат в социалното предприятие са писател/създател на интернет съдържание - 7 позиции; мениджър информационни технологии - 1 позиция; мениджър обработка на данни - 1 позиция; експерт маркетинг - 1 позиция; 5.3 Осигуряване на заетост на 8 трайно безработни лица - Осигурената заетост ще бъде за период от 12 месеца, като позициите, които те ще заемат в социалното предприятие са писател/създател на интернет съдържание - 2 позиции; експерт маркетинг - 6 позиции. Тези позиции са важни за социалното предприятие, защото обхващат всички видове услуги, свързани с интернет бизнеси. За позиция писател/ създател на интернет съдържание Писането на текстове под формата на статии, описания на продукти, полезна информация и т.н. е познато с общото наименование създаване на съдържание, а от гледна точка на маркетинга дори се е обособило в отделната категория “Content маркетинг”. Основна причина за търсене на тези услуги е, че НЕ трябва да има копиране на съдържание по следните причини: копираното съдържание е забрането със съответните правни основания; то е вредно за съответен сайт, блог или онлайн магазин, тъй като се санкционира от търсачките (Google вижда, че определено съдържание е копирано и съответно наказва с тези сайтове с лошо класиране или ги лишава напълно от всякакво класиране при търсене. Новото съдържание, а не копиране е важно, защото: създава полезни информативни материали за потребителите – за услуги, стоки, обща информация и т.н.; създава на уникално съдържание, което развива рейтинга на съответния сайт пред търсачките, създава възможност сайта да се класира при много на брой думи, свързани с темата, от която електронния магазин или сайт се интересува. За позиция експерт маркетинг Всеки интернет базиран онлайн бизнес, уеб сайт, медия или блог остава “незабелязан” без съответните интернет активности водещи до промотирането и развитието на съответната марка. Може да се използва метафората, че един нов сайт е като “билборд в гората”. За да може този “билборд” да бъде видят от много на брой заинтересовани потребители от съответната целева група, към този “билборд” следва да се привлече трафик или потенциални клиенти и потребители. Без специализиран маркетинг е невъзможно, защото общите познания по маркетинг са недостатъчни за специализирани дейности по интернет реклама, които са свързани много разновидности на услуги, много платформи, много високо професионални умения от обучени специалисти, както и натрупването на опит. Използването на специализиран маркетинг услуги води до увеличаване на посещенията на определените сайтове; до спестяване на разходи, тъй като специалиста ще използва маркетинговия бюджет много по-ефективно от необучен служител, увеличава познаваемостта на съответната марка, сайт, магазин, медия или блог, повишава броя на завърналите се посетители или клиенти, увеличава запитванията за услуги или продукти, увеличава конверсиите – процента на извършили покупка спрямо посещения и др. За мениджърските позиции Всяка дейности съответно се нужда от управление и организация на екипа. Ето и какви са дейности свързани с управление и организация: приемане на поръчки и разпределение в екипа; следене на изпълнението; изпращане към клиентите; извършване на качествен контрол; провеждане на регулярни срещи за координиране на агажираността на екипа; преразпределение на задачите; следене на срокове; организиране на дейностите по изпълнение на поръчките; развитие на екипа. 0.00 193 082.93
Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на услуги, свързани с интернет бизнеси и разработване на електронна платформа за предоставянето им: Целта на тази дейност е да се определят параметрите на търсенето на услуги, свързани с развитието на електронни магазини, фирмени уеб сайтове, интернет медии, тематични сайтове, сайтове за услуги, блогове и други. Това са услугите, които новосъздаденото социално предприятие ще предлага. 6.1 Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на услуги, свързани с интернет бизнеси Резултатите от маркетинговото проучване ще ни помогнат да определим конкретните услуги и ще ни помогнат да създадем най- ефективните маркетингови стратегии. Проучването ще бъде в няколко основни направления: продуктово проучване – изследване на силните и слабите страни на услугите, начини и тестване на нови услуги, планиране на предлагането; пазарно проучване - да се определи размера и възможностите за реализация и потребителското поведение; ценово проучване - обект на проучване са цените, ценови равнища, динамика, конкуренти, пазари; рекламни проучвания – рекламни послания, медийни проучвания, канали за разпространение на рекламните послания, представяне на услугите. Проучването ще се извърши от подизпълнител, като резултатите от него ще дадат възможност да се установи проявлението и въздействието на пазарните фактори върху реализацията на предлаганите услуги и да се установят и прогнозират тенденциите в развитието на сектора, за да се осигури устойчивост в дейността на предприятието. 6.2 Разработване на електронна платформа за предлагане на услуги Целта на тази дейност е да се създаде удобна и надеждна електронна платформа, в която ще бъдат представени всички бизнес услуги, които ще може да бъдат поръчвани от клиентите и изпълнявани от обучените служители на социалното предприятие. Платформата ще бъде с модерна визия за привличане на интереса на потенциални клиенти, удобство при извършване на поръчките за услуги, интегриране на различни методи на плащане, цялостно управление на клиенти, поръчки, продажби и много други функционалности. Основните характеристики ще бъдат: атрактивно представяне на предлаганите услуги; индивидуална визия в съответствие с най-новите тенденции; изготвяне на бърз и удобен модел за потребителска навигация; олекотен дизайн, позволяващ интуитивна ориентация. Kлиентската част на платформата ще бъде разработена с адаптивен дизайн, при който платформата динамично се преоразмерява в зависимост от вида на устройство, от което се ползва (мобилни телефони, таблети, лаптопи и десктоп компютри). Платформата ще се ползва от актуалните версии на различни браузъри. Ще бъде предназначена за представяне на дигитални маркетингови услуги; онлайн поръчки на отделни услуги; електронни разплащания на поръчаните услуги; управление на поръчките за изпълнение; управление на потребителите и клиентите; справки и статистики. 6.3 Поддръжка на електронната платформа - ангажименти за изправност и пълна функционалност на системата; архивиране на данни и възстановяване на архиви; мониторинг и контрол на сигурността; мейл поддръжка, архиви и защита; актуализации. 0.00 48 101.66
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Целта на тази дейност е да се запознае обществеността с концепцията за социална икономика и да се подчертае ролята на социалното предприемачество при решаването на проблемите с бедността и социалното изключване. Сдружение на Югозападните общини е координатор на Мрежа за социално предприемачество в Югозападна България, като създаването и поддържането на подобен тип неформални мрежи на регионално ниво от множество заинтересовани страни и познавайки добре местните проблеми, могат да се предложат решения, доказано работещи на място, като достигнат до онези групи в риск от бедност или социално изключване, до които активните социални политики достигат много по-рядко в сравнение с чисто пасивното подпомагане. Друг съществен момент от дейностите за популяризиране на социалната икономика като концепция е, че организациите от социалната икономиката имат потенциала да мобилизират и активизират самите хора в риск от бедност и социално изключване и така да им дадат възможност да участват сами в подобряването на своята жизнена ситуация. Във връзка с тези две обстоятелства, смятаме, че популяризирането на социалната икономика е изключително важно за насърчаване на социалното включване. Дейността се разделя на две поддейности: 7.1 Провеждане на дискусионен форум за популяризиране на социалната икономика Идеята на този форум е да популяризира концепцията за социална икономика и да подпомагне развитието на социалното предприемачество в Югозападна България. На форума ще се дискутират теми като подобряване на нормативната база, касаеща дейността на социалните предприятия; подпомагане на социалното сближаване в региона; популяризиране на добрия европейски опит в областта на социалното предприемачество и възможностите за прилагането му в България; популяризиране на възможности за мобилизиране на вътрешни и привличане на външни ресурси за развитие на социалното предприемачество. Дискусионният форум ще бъде двудневен, с четиридесет участника - представители на целевите групи и членове на Мрежата, като модератор ще бъде ръководителят на проекта, а говорители/лектори по отделните теми ще бъдат външни за кандидата и партньорите лица. Логистиката на срещата - наем зала, техника, материали, нощувки, хранене, кафе-паузи, ще бъде поета от подизпълнител. 7.2 Провеждане на изложение на социални предприемачи Идеята на това изложение е да се промени обществената нагласа, че този тип предприятия произвеждат нискокачествена и неконкурентна продукция. На изложението със свои собствени продукти и услуги ще се представят социалните предприятия от региона. Изложението ще бъде еднодневно, с представяне на двадесет предприятия. Логистиката на изложението - наем на изложбена площ, шатри, щандове, маси, столове, брандиране, банери, техника, материали, нощувки, хранене, кафе и напитки, ще бъде поета от подизпълнител. 0.00 22 979.94

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.