Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 331 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът ще надгради наличните в БАИ уеб-базирани информационни системи, вкл. и постигнатите резултати от изпълнението на проекти в предходния програмен период, както и дейностите, включени в обхвата на Договор № BG161PO003-4.1.01-0001-C0001 „Популяризиране на предимствата за инвестиране в България”, осъществяван с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007 – 2013 г. В рамките на проекта изградената Интегрирана информационна система се предвижда да бъде надградена с он-лайн платформа „Виртуален офис“, включваща следните  функционални направления: провеждане на онлайн консултации чрез платформа за уебинари; инвестиционен калкулатор; регистър на инвеститорите; регистър със свободни терени и производствени бази; интерактивна карта на човешките ресурси; портал и система за управление на съдържание; система за структурирани данни. Надграждането на всички налични он-лайн софтуерни системи е насочено към повишаване качеството и количеството на услугите, предоставяни на настоящите и потенциални инвеститори с цел стимулиране на инвестициите в ключови за България сектори с висок потенциал за развитие чрез осигуряване на институционална подкрепа на БАИ за подобряване на бизнес средата и позициониране на България като позната и предпочитана дестинация за инвестиции. За удовлетворяване необходимостта от поддържане на актуална информация и повишаване степента на информираност на потенциалните инвеститори относно инвестиционния климат в България е предвидено извършване на годишни секторни проучвания за състоянието и тенденциите за развитие на ключовите индустрии, разработването на конкретни програми за привличане на инвеститори и тяхната годишна актуализация. Актуалната информация е ключово важна за ефективното функциониране на инвестиционния калкулатор, интерактивната карта на работната сила и предоставянето на консултации от Виртуалния офис.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване/изготвяне на периодични проучвания/анализи/оценки за състоянието и перспективите за развитие на ключови индустрии с висок потенциал (средно- и високотехнологични сектори) в България.: За да бъдат вземани информирани решения за управление на инвестициите е необходимо провеждането на периодични секторни проучвания/анализи/оценки за състоянието и перспективите за развитие на индустриалните сектори за производство и на ключовите индустрии с цел таргетиране на подходящи инвеститори в тези индустрии. Непрекъсната актуализация на база данни, които да бъдат достъпни за инвеститорите и които да бъдат използвани в процеса на он-лайн комуникация между служители на БАИ и настоящи и потенциални инвеститори, е предпоставка за повишаване инвестиционния интерес към България. Актуалната информация е ключово важна за ефективното функциониране на инвестиционния калкулатор, интерактивната карта на работната сила и предоставянето на консултации от Виртуалния офис, както и за провеждането на уебинарите. Изготвянето на заложените в дейността проучвания е неразривно свързано с успешното осъществяване на проекта и се явява един от най-важните му елементи, който ще постави основите за изпълнение на голяма част от по-нататъшните дейности. Това е така предвид необходимостта от актуална и обобщена специализирана информация, целяща обслужването и оптимизирането на инвестиционния процес, която да позволи формирането и изпълнението на целенасочена инвестиционна политика. Затова в рамките на проекта се предвижда изготвянето на: 1) Анализ на състоянието на средно и високотехнологичните сектори в България и разработване на Програма за привличане на инвеститори. Предвижда се изготвяне на анализ на потенциала на ключовите индустрии с висок потенциал (минимум за 3 тематични области: 1. Мехатроника и автопроизводство; 2. ИКТ и аутсорсинг; 3. Химия и биотехнологии). Анализът на потенциала на България ще се осъществи на база три основни дейности: Бенчмаркинг на пазара; Анализ на нагласите на водещи компании за навлизане на българския пазар; Анализ на възможностите на България – капацитет, работна сила, правна уредба.В резултат на анализа ще бъде изработена конкретна Програма за привличане на инвеститори. 2) Извършване на 9 броя годишни секторни проучвания за състоянието и перспективите за развитие на ключови индустрии, по конкретни теми, определени в процеса на изпълнение на проекта на база резултатите от извършения Анализ на състоянието на средните и високотехнологични сектори и Програмата за привличане на инвеститори. 900 000.00 659 544.00
Надграждане и поддръжка на он-лайн платформа „Виртуален офис“ за нуждите на инвестиционния процес: Съществуващата ИИС на БАИ се предвижда да бъде надградена чрез микросайтове за виртуален офис за предоставяне на консултации. Онлайн платформата „Виртуален офис“ ще включва следните функционални направления: Провеждане на онлайн консултации – ще бъдат извършвани чрез платформата за уебинари; Инвестиционен калкулатор; Регистър на инвеститорите – съдържа информация за потенциални и настоящи инвеститори (профил, заявен и реализиран инвестиционен интерес, област на инвестицията, размер на инвестицията, работни места, регион и др.); Регистър със свободни терени и производствени бази – местоположение, тип, дейности и производства, за които са подходящи и др.; ще бъдат визуализирани върху интерактивна карта от типа на Google Maps; Интерактивна карта на човешките ресурси; Портал и система за управление на съдържание, вкл.: Микросайтове – подсайтове по конкретна тема, за конкретна значителна инвестиционна възможност и др.; Форуми; Календари; Новини и др.; Система за структурирани данни: Релационна база данни – единно хранилище, където в структуриран вид ще бъдат съхранявани данните за настоящи и бъдещи инвестиции, търсене, инвестиционен потенциал, инвеститори и др.; Подсистема за зареждане на структурирани данни за инвестиционни потоци – получава, филтрира, преобразува и зарежда в релационната база данни информация от различни източници; Справочна система – чрез нея се създават шаблони за справки и се визуализират справки върху информацията, съдържаща се в релационната база данни. Инвестиционен калкулатор. Калкулаторите навлизат и се утвърждават като независим инструмент за изчисляване на финансови и бизнес процеси. Идеята за разработване на инвестиционен калкулатор цели определяне на основни позиции, напр. като локация, работна заплата, наличие на работна ръка, данъчни облекчения и др., на базата на които ще се формира профил на инвестицията. Всеки потенциален инвеститор може да се ориентира предварително в различните райони на България и пряко да получи обратна информация. За да функционира успешно в калкулатора ще бъдат подържани актуални данни. Интерактивна карта на човешките ресурси. Картата на човешките ресурси представя обобщена актуална информация за човешките ресурси в три тематични направления: демография, образование и пазар на труда на ниво административна област. Тя ще бъде интерактивна, т.е. цялата събрана информация ще бъде качена на електронна платформа (микросайт) и ще се актуализира през определен период от време. Интерактивната карта ще предоставя следните функционалности: Поддръжка на номенклатурни данни, като административни области, нива на образование и квалификация и др.; Поддръжка на релационни данни за демография, образование, пазар на труда, работодатели; Възможна е интеграция с ИС „Национална база данни за пазара на труда“, поддържана от Агенция по заетостта с цел получаване на актуални данни за свободни работни места и търсещи работа лица; Предвижда се наличието на потребителски интерфейси за въвеждане на данни от партньори (синдикати, АЗ, Инспекторат по образование и т.н.); Информацията ще се визуализира чрез картова система от типа на GoogleMaps. Целта е да се интегрира и анализира наличната информация от различни институции на ниво област: Областна и общинска администрации, Регионален инспекторат по образованието, Регионална служба по заетостта, Дирекции „Бюро по труда”, Центрове за професионално обучение, професионални гимназии, работодателски организации, синдикални организации в един документ, чието съдържание да е фокусирано върху състоянието на човешките ресурси като фактор за привличане на инвестиционен интерес. Придобитите ДМА се предвиджда да бъдат застраховани, чиято стойност е в размер на 4 320.00 лева и се съдържа в общата стойност на дейността - 1 186 080.00 лева. 1 186 080.00 1 349 950.50
Организиране и провеждане на уебинари, предназначени за нуждите на настоящи и потенциални инвеститори, български малки и средни предприятия и местните и регионални власти: УУебинарите ще се провеждат чрез предвидената за изграждане (в обхвата на Дейност 2) онлайн облачно базирана система за провеждане на уебинари и/или чрез друга определена от възложителя софтуерна програма (уеб платформа) в реално време от всяка точка на света, осигуряваща аудио, видео с висока резолюция, споделяне на съдържание в реално време, лесно споделяне на информация през всеки компютър или мобилно устройство. Системата ще има възможност за неограничен брой сесии годишно и едновременно включване на до 25 участника и трима лектора. Техническа поддръжка 24х7х365 осигурена във всяка точка на света директно на крайния клиент. В рамките на проекта се предвижда и провеждане на 10 уебинари, като предпочитана форма за бизнеса, като щадяща времето възможност за провеждане на работни срещи, работа по инвестиционни проекти, получаване на обратна връзка. Предвижда се чрез тях да се реализира базираната форма на комуникация. Използването на уебинари позволява включването на специалисти от всяка точка на света, директна връзка с чуждестранни партньори или клиенти и осъществяване на бързи работни срещи. Уебинарите са предпочитана форма за бизнеса, като щадяща времето възможност за провеждане на работни срещи, работа по инвестиционни проекти, получаване на обратна връзка. Така се осигурява възможност за комуникация „очи в очи“ независимо от географското местоположение; намаляват се разходите за командировки; намалява се неефективното време използвано за пътуване; предоставя се своевременна компетентна консултация за инвестиционните процеси и съществуващите условия у нас за привличане на инвеститори. 120 000.00 96 335.98
Подготовка на документация и възлагане на дейности по Закона за обществени поръчки: Бенефициентът е възложител по смисъла на ЗОП, при избор на изпълнител/и. Същият задължително прилага разпоредбите на ЗОП и актовете по прилагането му, както и указанията, заложени в Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. Предвижда се една част от дейностите по настоящия проект да бъдат възложени за изпълнение на външен изпълнител. В съответствие с българското законодателство е необходимо да се проведе процедура за избор на изпълнители, като изборът се извърши при спазване принципите на ЗОП, а именно в условия на равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност. Съответно дейностите по проекта, за които е планирано да бъдат изпълнени от външен изпълнител, ще бъдат възложени по реда на Закона за обществените поръчки и неговите подзаконови нормативни документи. За целта ще е необходимо да се изготви съответната документация за обществена поръчка. Видът на процедурите се определя съобразно прогнозната стойност на обществените поръчки. С оглед на специфичните дейности, които ще са предмет на контрактуване от една страна и недостатъчния административен капацитет на бенефициента за разработване на законосъобразна документация от друга, е необходимо възлагането на външен изпълнител с експертни познания за разработването на отделните документации за обществени поръчки. В съответствие с разписаните дейности се предвижда следните дейности да бъдат възложени на външен изпълнител по реда на ЗОП и съответно да се разработят документации за обществени поръчки с предмет, както следва: 1) Изготвяне на документация за предвидените по проекта процедури за обществени поръчки в изпълнение на проекта; 2) Консултантски услуги за организация и управление на проекта; 3) Извършване/изготвяне на периодични проучвания/ анализи/ оценки за състоянието и перспективите за развитие на ключови индустрии с висок потенциал (средно- и високотехнологични сектори) в България и организиране и провеждане на уебинари, предназначени за нуждите на настоящи и потенциални инвеститори, български малки и средни предприятия и местните и регионални власти; 4) Надграждане и поддръжка на он-лайн платформа „Виртуален офис“ за нуждите на инвестиционния процес; 5) Доставка на специализирано и IT оборудване за целите на проекта; 6) Консултантски услуги за изпълнение на дейности по информация и комуникация във връзка с изпълнение на проекта 7) Консултантски услуги за извършване на одит във връзка с изпълнение на проекта При организацията и провеждането на процедурите за възлагане, ще се съблюдават стриктно правилата на ЗОП. Избраният изпълнител ще е ангажиран с оказване на съдействие и консултации при възникнали казуси и евентуални усложнения при провеждане на процедурата за възлагане на обществена поръчка. В рамките на тази дейност са предвидени и възнаграждения за външни експерти с професионална компетентност, свързани с предметите на обществените поръчки, включени в списъка по чл. 229, ал. 1, т. 17 от ЗОП. Целта е външните експерти да са част от членовете на комисията за извършването на подбор на кандидатите и участниците и разглеждане и оценка на офертите, при провеждане на сложни и специфични процедури за обществени поръчки, поради това, че от една страна БАИ не разполага с достатъчен административен капацитет, който да отдели за извършването на оценяване на получените оферти. Стойността по Дейност "Подготовка на документация и възлагане на дейности по Закона за обществени поръчки" е 34 800 лева, която се образува от стойността на разходите за консултантски услуги за разработване на документация в размер на 28 800 лева и от стойностт на разходите за външни екперти с професионална компетентност, свързани с предметите на обществените поръчки, включени в списъка по чл. 229, ал. 1, т. 17 от ЗОП в размер на 6 000 лева. 34 800.00 16 800.00
Организация и управление на проекта: Необходимостта от тази дейност е продиктувана от нуждата от добро планиране и управление на необходимите ресурси, предоставени от ОПИК, както и създаване на система за успешна и навременна реализация на дейностите, което да доведе до постигане на заложените цели и резултати. В тази връзка е необходимо сформирането на екип по организация и управление на проекта и изграждане на система за управление, гарантираща правилното и ефективно изпълнение на дейностите. Управлението и координацията на цялостното изпълнение на проектните дейности ще бъдат възложени на експерти с доказан опит и познания в съответните области. Ето защо още в първия етап от изпълнението на проекта е важно да се стартира с мобилизацията на екипа от експерти, което включва сключване на договори с експертите и допълнителен набор от действия, които екипът от експерти ще предприемат, за да се определят и управляват ресурсите и процедурите, необходими за осигуряване на високо качество на изпълнението на проекта. БАИ ще организира и ръководи изпълнението на проекта и осигуряването на качественото изпълнение на заложените в него дейности. За административното управление на проекта ще бъде създаден екип от експерти в агенцията. Организация и управление ще бъде възложено на екипа от експерти на БАИ, наети по трудово или служебно провоотношение, с длъжностни характеристики и/или Заповед от органа по назначаване съгласно ПМС 189 и/или Трудов договор по реда на чл.110 от Кодекса на труда за служителите на трудово правоотношение, след съгласуване с УО. Предвижда се актуализация на вътрешните правила на БАИ съгласно разпоредбите на чл.67, ал.7, т.6 от ЗДС и чл.10, ал.2 от ПМС 189. За подпомагане изпълнението на проекта, ще бъде избран външен изпълнител чрез провеждане на открита процедура по ЗОП. Избраната форма за управление е продиктувана от необходимостта от висока степен на компетентност, опит и специфична експертиза при управление на проекти, финансирани със средства от фондовете на ЕС, както и специфичния предмет на дейности, включени в проекта. Според направената оценка на административния капацитет на институционалните бенефициенти за програмния период 2007 – 2013 г. се посочва, че е констатирана обща тенденция по отношение на недостатъчна численост на персонала, ангажиран за изпълнение на проектите, недостатъчно разграничаване на отговорностите на всеки служител, ангажиран в програмирането, разработването, управлението, изпълнението, мониторинга и контрола на проектите и др. За да бъдат преодолени всички потенциални рискове за управление на проекта се предвижда описания подход за управление на проекта. Избраният външен за бенефициента изпълнител ще бъдат пряко ангажирани с управлението на дейностите на проектното предложение: дейност 1; 2; 3; 6 и 7. Като част от управлението на проекта се предвижда да се осъществява постоянен вътрешен мониторинг за напредъка на проекта по отношение на заложените цели и оценка на ефективното изпълнение на проекта. Механизмът за мониторинг е ориентиран към резултатите и дългосрочното въздействие, като крайната цел е не само да се получи информация по прогреса на изпълнението на проекта, но и тя да се използва в политиката и вземането на решения, за да се осигури оптимално използване на ресурсите. Дейностите по управление на проекта включват също така извършване на вътрешна и външна отчетност по проекта. Вътрешната отчетност е част от механизма за провеждане на вътрешен мониторинг и проследяване на прогреса на изпълнението на дейностите по проекта. Външната отчетност обхваща задълженията на БАИ като бенефициент и задължението да предава отчетни (технически и финансови) доклади към УО в съответствие с разпоредбите на ДБФП и Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020. В рамките на тази дейност влизат и действия по координация и комуникация със съответните управленски структури, както и провеждане на съвместни мониторингови срещи с УО на ОПИК 2014-2020. Поради липса на място, изискуемата информация е допълнена в т.10. 200 342.00 218 342.00
Одит на проекта: В рамките на проекта ще се извърши цялостен одит на проведените дейности и целесъобразността на направените разходи като част от системата за контрол на управлението на проекта. На външен изпълнител ще бъде възложено извършването на независим финансов одит, който ще се състои в осъществяването на независима финансова проверка на състоянието на счетоводния отчет и финансовата отчетност на проекта. Неговата цел е да удостовери, че отчетените разходи са верни, надеждни и обосновани с адекватни разходно-оправдателни документи и че са извършени по целесъобразен и законосъобразен начин. Очакваният резултат от извършването на независимата финансова оценка е официалното потвърждение на достоверността на счетоводната отчетност и гарантиране на правилното изразходване на средствата, предоставени от ОПИК 2014-2020. Независимият одит ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител, който ще бъде избран съгласно изискванията на ЗОП. В края на изпълнение на дейността ще бъде изготвен одитен доклад, който ще бъде предоставен на УО на ОПИК в съответствие с изискванията на подписания договор за безвъзмездна финансова помощ, Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020 и съгласно Приложение Л (Образец на одиторски доклад), приложен към Условията за изпълнение на настоящата процедура. 10 000.00 9 600.00
Информация и комуникация на проекта : В рамките на тази дейност се предвижда да се извърши серия от мерки, които ще се осъществят в пълно съответствие на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Като част от задължителните мерки за информация и комуникация е изготвянето и поставянето на плакат с размер (поне А3) на видно място, който да визуализира проекта, финансовата подкрепа от ЕС и ще бъде поставен още при стартирането на същинското изпълнение на проекта. В допълнение ще се изготвят стандартни визуализационни и информационни материали, като:  печатни информационни материали – дипляни, листовки за промотиране на проекта, целите, дейностите и неговите резултати; покани, папки, блок-листа и други;  други комуникационни материали, като химикали и др.  банери за онагледяване на подкрепата на финансиращата програма при провеждане на събития по проекта „пресконференции, уебинарите и др.);  изработване на стикери за закупеното по проекта оборудване, които да се поставят върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. Също така като част от дейностите за информиране на обществеността е предвидено да се проведат две информационни събития - пресконференции. Едната в началото на проекта за обявяване на старта на проекта и една в края – за отчитане на постигнатото и представяне на крайните резултати. За оповестяване на събитията ще се публикуват прессъобщения на сайта на бенефициента и в електронни медии. Предварителна информация за събитията ще се изпраща на УО на ОПИК. След провеждането на събитието ще се изготвя и разпространява прессъобщение за неговото отразяване. Бенефициентът ще информира обществеността, относно осъществяването на настоящия проект с периодично публикуване на информация на сайта си. Като първоначална информация уеб-сайтът ще съдържа кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. С изпълнението на проекта ще се публикува информация относно напредъка на изпълнение на проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне на емблемата на ЕС, общото лого на програмния период 2014 – 2020, посочване на фонда, който оказват подкрепа на проекта. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проект, ще се посочва финансиращата го оперативна програма и, че проектът се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете. Ще се спазват изискванията за обем, съдържание на елементи и информация за всеки отделен информационен и комуникационен инструмент, като ще се следи за съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013, Приложение XII „Информация и комуникация относно подкрепата от фондовете“. 22 800.00 19 402.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.