Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 331 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели чрез система от стипендии да стимулира обучението в дадени области на висшето образование, определени като приоритетни за страната и да разшири обхвата на образователната услуга посредством допълнителен ресурс, който да направи следването по-достъпно.
Чрез предоставяне на студентски стипендии за успех ще бъде стимулирано обучението само в приоритетните за икономиката области, както и в приоритетни сфери и политики на Европейския социален фонд (специалности, в които има дефицит на кадри и на кандидат-студенти).
Чрез предоставянето на стипендии за специални постижения в науката, инженерно-техническите дейности, педагогическите науки, иновациите и предприемачеството, изкуството, културата и спорта ще бъдат стимулирани студентита да развиват своя практически и творчески потенциал извън задължително изискващото се от тях съгласно учебните планове за тяхната специалност.
Настоящият проект е първа фаза по Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж 2014-2020", която надгражда успешната практика на процедурите за директно предоставяне: BG051PO001-4.2.02 „Студентски стипендии за равен достъп до образование и повишаване на мотивацията за по-добри резултати” 2008-2010 г., BG051PO001-4.2.04 „Студентски стипендии и награди" 2010-2012 г. и  BG051PO001-4.2.06 „Студентски стипендии" 2012-2015 г., изпълнявани по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 г.
Проектното предложение не дублира, а допълва и подобрява съществуващите възможности, създадени от националното законодателство, за отпускане на стипендии, награди и помощи на студенти в държавните висши училища със средства от държавния бюджет (Закон за висшето образование, ПМС 90/2000 г.). Стипендиите, отпускани по линия на проекта, ще могат да се получават независимо от това дали студентите получават стипендии и награди, финансирани със средства от държавния бюджет.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Предоставяне на студентски стипендии: 1.1. За стимулиране на обучение в приоритетни за икономиката области; 1.2. За специални постижения в науката, инженерно-техническите дейности, педагогическите науки, иновациите и предприемачеството, изкуството, културата и спорта: Дейността включва предоставяне на студентски стипендии: - За стимулиране на обучение в приоритетни за икономиката области; - За специални постижения в науката, инженерно-техническите дейности, педагогическите науки, иновациите и предприемачеството, изкуството, културата и спорта. Дейността включва и всички съпътстващи дейности при бенефициента и при партньорите - висши училища (ВУ). Дейността включва социологическо проучване в края на проекта, което има за цел да установи степента, до която той е постигнал предварително заложените цели. В рамките на тази дейност се осъществява и обратната връзка със студентите чрез фейсбук страницата и мейл адреса на проекта. По-конкретно, в рамките на дейността ще се изпълни: - Изготвяне и утвърждаване на Инструкция на министъра на образованието и науката за условията и реда за предоставяне на стипендии по проекта. Инструкцията се утвърждава в началото на проекта и се публикува на интернет страницата му. Изпраща се до ВУ, които също я оповестяват по подходящ начин. - Изготвяне на вътрешни инструкции (правила) във ВУ за реда и условията за предоставяне на стипендиите, съобразени със спецификата на обучението в съответното ВУ. Предвид спецификата на обучение във всяко ВУ, не е възможно в Инструкцията на министъра да бъдат обхванати всички хипотези и технически процеси при кандидатстването и предоставянето на стипендии. По тази причина ВУ конкретизират в свои инструкции условията и реда за предоставяне на стипендии. - Формиране на екипи във ВУ за изпълнение на дейностите по проекта, в които, с цел прозрачност, задължително участват и представители на студентите. - Получаване от ЦИОО на информация за броя на студентите в редовна форма на обучение през съответната учебна година – по определени параметри. - Изграждане и поддръжка на софтуерна система за онлайн кандидатстване и обработка на данните, включваща и интерфейс за сайта на проекта и мобилна версия. - Утвърждаване и публикуване на график за провеждане на всяка от трите кампании. - Разпределение на броя на стипендиите по ВУ въз основа на броя обучавани в тях студенти, целева група; - Разпределение от ВУ на определените му бройки по специалности (за първите стипендии) и по факултети/основни звена (за втория вид стипендии). - Онлайн кандидатстване и обработване на електронната информация от ВУ. - Приемане във ВУ на подадените от студентите формуляри за кандидатстване и други необходими (придружителни) документи и материали на хартиен носител. По решение на ВУ и поради спецификата на придружаващите материали е възможно да бъдат представени и под друга форма (електронен носител, предмет и др.). - Верифициране на данните за кандидатите и за успеха им от ВУ, потвърждаване на индивидуалните формуляри, въз основа на които софтуера на проекта извършва класиране на кандидатите съответно за двата вида стипендии. Софтуерът на проекта поддържа функционалности за нотифициране на студентите по мейл и/или чрез SMS услуга за обработката на техните формуляри и потвърждаването/промяната/отхвърлянето им от ВУ. Това дава възможност на студентите да направят своевременно възражение, ако счетат, че има допусната грешка от ВУ. Студентите могат да следят процеса на обработка на техните формуляри чрез профила си в сайта на проекта. - Извършване на класирането от софтуера на проекта и публикуването му на интернет страницата на проекта и по ВУ. - Постъпване на обратна информация от ВУ, проверка и подготовка на оперативна документация за изплащането на стипендиите. - Обобщаване на статистически данни за крайните получатели-студенти. - Превеждане на стипендиите на студентите чрез ВУ. - Отчитане на средства към договарящия орган по съответния предвиден ред. - Заплащане на ангажираните във ВУ лица за извършваните дейности по проекта и отчитане на тези плащания. - Избор на изпълнител и провеждане на социологическо проучване. Изготвяне на проучването и заплащане на изпълнителя. - Счетоводно обслужване на всички процеси по плащане и отчитане. 25 638 136.21 28 262 966.70
Дейност 2. Информационна кампания и публичност на проекта. Дейности по визуализация на донорската помощ : Дейността цели да създаде условия за максимално широко огласяване на целите и достиженията от изпълнението на проекта пред целевата група и обществото и да популяризира донорската помощ. С цел всички заинтересовани лица и широката общност да бъдат запознати с възможностите и условията на проекта се предвиждат следните информационни дейности: - Организиране на пресконференция за националните медии - при стартиране на първата кампания по проекта. На нея ще бъдат представени целите на проекта, както и възможностите за студентите. По подходящ начин ще бъде визуализирана и донорската помощ. - Организиране на пресконференция за националните медии - в края на проекта. Не нея ще бъдат представени резултатите по проекта и това, доколко е постигнал целите си. По подходящ начин ще бъде визуализирана и донорската помощ. С цел висшите училища (и екипите в тях) да бъдат запознати с целите и възможностите на проекта, с неговите изисквания и технология, се предвиждат следните информационни дейности: - Въвеждащ информационен семинар за висшите училища; - 2 броя партньорски срещи (преди старта на втората и третата кампания); - Заключително събитие с висшите училища (в края на третата кампания). С цел максимален брой студенти да бъдат запознати с условията на проекта и възможностите, които той им дава, се предвижда изработване на следните информационни материали: плакат (или банер), хартиени плакати, дипляни/брошури - на български и английски език, химикалки, папки, флаш-памет, чадъри, чаши и други дребни сувенири. Сувенирите са подбрани на база наблюдения от предходните фази относно това, кое се ползва най-често от студентите и по този начин ежедневно се визуализира донорската помощ. Дейността включва и: - Постоянно актуализиране на информацията на интернет страницата на МОН, на интернет страницата на проекта и на интернет страниците на висшите училища; - Подготовка и изпращане на съобщения до електронните и печатни медии – в хода на всяка кампания за кандидатстване; - Отговори на запитвания от медиите, включително и по повод публикации в тях; - Визуализация на донорската помощ на фейсбук страницата на проекта. 169 773.79 266 061.31
Дейност 3. Организация и управление на проекта: Цел на дейността е да изгради система за задълбочено и гъвкаво оперативно и финансово управление на проекта, кореспондиращо с принципите и правилата на ОП НОИР и конкретната схема за директно договаряне за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. За целите на организацията и управлението на проекта ще бъдат създадени: 1. Екип за управление, включващ: 1. 1. Ръководител на проекта 1. 2. Осем координатори: 1.2.1. Координатор подбор на целевата група, кореспонденция и обратна връзка с висшите училища 1.2.2. Координатор дейности по публичност, информационни събития, връзки с обществеността и визуализация на донорската помощ 1.2.3. Координатор информационни и комуникационни технологии, обработка на данните и поддържане на информационните ресурси 1.2.4. Координатор подбор на целевата група и дейности по изплащане на стипендиите от висшите училища към студентите 1.2.5. Координатор юридически дейности 1.2.6. Координатор финансови и счетоводни дейности и плащания 1.2.7. Координатор подбор на целевата група и дейности по изплащане на стипендиите и другите средства към висшите училища 1.2.8. Координатор подбор на целевата група и дейности по отчетност на изплатените средства 1. 3. Двама технически сътрудници: 1.3.1. Технически сътрудник по изплащане на стипендии и връзка с висшите училища 1.3.2. Технически сътрудник по логистика и информационни и комуникационни технологии Автобиографиите на членовете на екипа за управление на проекта, както и мотивите за техния подбор, са представени отделно. Координаторите ще имат както общи, така и специфични за всеки един от тях функции, които са описани за всеки един координатор в секцията "Екип". Проект „Студентски стипендии - фаза І“ е системен и е пряко свързан с политиката на държавата за студентско подпомагане, което от своя страна е част от глобалната политика в областта на висшето образование. По тази причина наличието на консултанти към проекта е от ключово значение за правилното и съгласувано с държавната политика изпълнение на проектните дейности. За консултанти към проекта по въпросите на политиките във висшето образование ще бъдат привлечени например директорът на дирекция „Висше образование“ в МОН, лица от политическия кабинет на МОН и др. Те ще бъдат избрани съгласно приложимото национално законодателство към съответния момент (ЗОП, ЗУСЕСИФ и др.). Ще бъдат ангажирани експерти по Регистъра на действащите и прекъснали студенти, служители на ЦИОО към МОН предвид спецификата на дейността, спецификата на регистърната платформа и спецификата при боравенето с лични данни на студентите. Те ще предоставят в обработен вид за целите на проекта цялата база данни за студентите, с която оперира софтуера на проекта. Част от дейността включва и срещите със служителите от висшите училища, на които те ще бъдат инструктирани за правилното и точно изпълнение на проектните дейности. На срещите с висшите училища ще бъдат съчетани елементи от Дейност 2 - информиране и публичност, с елементи от Дейност 3 - организация и управление. На екипите от висшите училища ще бъдат оповестени целите, идеите и механизма на проекта, както и ще бъде визуализирана донорската помощ (Дейност 2), като същевременно ще им бъдат дадени укацания за тяхната работа по проекта (Дейност 3). По тази причина въвеждащият семинар за висшите училища и двете партньорски срещи са посочени едновременно в дейности 2 и 3. Тъй като МОН не разполага с помещения с достатъчен капацитет за провеждане на срещтите с екипите на партньорите, ще бъдат наети зали. Дейността включва и събирането, обработката и обобщаването на данните съгласно приложението за метаданните за всеки индикатор. За"входящи" се вземат общия брой на студентите, попълнили формуляри онлайн. За "класирани" се вземат броя на студентите, класирани за стипендии. "Отпаднали" е броят на студентите, които са класирани, но не са получили стипендии по различни причини. "Изходящи" са общият брой на студентите, на които са предоставени стипендии за съответния период. 192 090.00 321 632.89

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.