Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се изпълняват от ръководен екип, състоящ се от Ръководител проект, Финансов експерт, Технически сътрудник и Координатор. Ръководният екип на кандидата разполага с необходимата професионална квалификация, ръководни умения и компетенции за успешното организиране и управление на дейностите по проекта. Всички те имат опит в ръководенето на проекти финансирани от ФМ на ЕИП. Екипът ще отговоря и следи за стриктното и навременно изпълнение на дейностите по проекта, ще се отчита през ПО за напредъка по проекта.
Ръководителят на проекта изработва план за изпълнение на всяка фаза на проекта, приоритизира и оптимизира целите, разпределя задачите между участниците заети в изпълнението на проекта, координира и планира задачите на участниците в проекта, комуникация с всички участници в проекта, съдействие при разрешаване на проблеми и затруднение в изпълнението на възложените задачи, следи финансовите средства по проекта, изготвя отчети към ПО за изпълнените дейности, направени разходи и искане за плащане. Финансовият експерт създава и поддържа аналитични сметки в счетоводната програма, следи за плащанията по сключени договори с доставчици, изготвя финансови отчети, които подава на Ръководител проект при отчитането на проекта към ПО. разглежда и одобрява графици за работа, свързани с изпълнението на проекта, спазва законоустановените срокове при изготвяне и предаване на ведомости, плащания и други. Техническият сътрудник по проекта отговаря за комуникацията и кореспонденцията между всички участници в проекта, следи документооборота по проекта, съдейства на Ръководителя на проекта при изпълнението на неговите ангажименти, изпълнява и всички други допълнителни задачи свързани с изпълнението на проекта. Координаторът по проекта следи за спазване на времевия график за изпълнението на дейностите по проекта, организира и провежда регулярни срещи за следене напредъка по проекта, като контролира и протоколира тези срещи, води отчетност, изготвя отчети за напредъка, които предоставя на Ръководителя на проекта. |
67 515.26
|
62 183.52
|
Избор на изпълнители: Изборът на изпълнител ще отговаря на всички законови норми в и съответствие с нормативните разпоредби от ЗОП. Изборът на изпълнител ще бъде осъществен чрез прилагане на показателите и комплексна оценка, зададени от Народен театър „Иван Вазов”, като избраният изпълнител ще е предложил икономически най-изгодната оферта- оптимално съотношение качество/цена. Изборът на изпълнител е основополагащ за изпълнение на проекта. Тази дейност е свързана с технически, финансови и правни аспекти при изготвяне на договори за изпълнение и помощ при оценка на офертите.
В рамките на тази дейност ще бъде възложено изпълнението от външен изпълнител на изработка на материали за публичност и комуникация (флаери и брошури), подготовката и изпълнението на две информационни събития, разработката специфична информационна система (двуезична интернет страница) и публикуване на прессъобщения в медиите. Като неизменна част от тази дейност е наемането на техника за извършване на самата дигитализация и закупуването на оборудване и устройства както следва:
- Наем на Capture Видео система
- Наем на Capture Аудио система
- Наем на скенер фотоленти
- Наем скенер фотоплаки
- Наем скенер снимки/графики
- Наем скенер плакати
- Наем дигитайзер чувствителни материали
- Наем система за 360 градусово заснемане
- Закупуване на LTO устройство
- Закупуване на файлов масив
- Закупуване на работна станция с монитори 24”
- Закупуване на главен компютър – мениджмънт на архива
- Закупуване на Монитор 32” – външни дисплей
- Закупуване на инфраструктура- мрежово оборудване
- Закупуване на бюра за работни станции
- Закупуване на проектор
В хода на настоящата дейност ще се изберат и доставчици за:
-Създаване на платформа с цел да се подпомогне достъпът до дигитални източници – услуга по внедряване на кустомизация на Open-source софтуер.
-Организиране на една офлайн изложба
-Създаване на видеоклип от събитията и самия процес- видеозаснемане
-Създаване на дигитална библиотека
-Текущ ремонт на помещение в Народен театър "Иван Вазов" по отношение на мултифункционално и устойчиво помещение за дигитална лаборатория, физически достъп до дигитализираните обекти на място и за презентиране на вече дигитализираното сценично изкуство.
- специфично обучение.
|
0.00
|
0.00
|
Сортиране и оценка на архива на Народен театър "Иван Вазов" и подготовка за дигитализация :
Архивът на Народен театър съдържа следните компоненти: на брой около 30 300 за дигитализация за първия път. Предвид обема и разнообразието първа и основна стъпка е сортирането и оценка, за да се осигури безпроблемно извършване на останалите етапи по отношение самия процес на дигитализация. Архивът съдържа следните компоненти:
Аудиозаписи на постановки и гласове на известни артисти на театъра документални или предизвикани
Видео записи на постановки , интервюта на известни артисти или предавания касаещи НТ
Фотоснимки на хартия от различни периоди, постановки или събития в театъра
Фотоснимки на лента от различни периоди, постановки или събития в театъра
Фотоснимки на плаки от различни периоди, постановки или събития в театъра
Графики, скици от представления, костюми и подобни, зарисовки
Документи - ръкописи, писма,други оригинали касаещи творческата активност на театъра като изрезки от отзиви в печата - вестници и списания;
Плакати от представления
Дипляни (програми) от представления
Оценката на колекцията винаги е първата стъпка, която да определи най-общо количеството материали, които ще бъдат дигитализирани и да установи параметрите за създаване на дигиталната библиотека в последствие. Оценката определя състоянието на обектите като напр. документи: крехки документи; документи, които не могат да бъдат премествани; документи, които изискват възстановяване и други. На този етап се определя най-общо и приоритета за дигитализиране на архивните единици на базата на комплексна оценка на ценността за публиката и състоянието им. Колкото по ценен, но и в добро състояние е обекта, толкова по приоритетно ще се дигитализира. Обектите в лошо състояние ще се дигитализират най-накрая с цел неясното време за дигитализация да не създава риск за навременното изпълнение на проекта.
Сортирането на архива по групи материали (аудио, видео, фото, документи итн) ще допринесе за по лесната логистика в последващата дигитализация оформяйки различни пътеки към различните системи за дигитализация.
|
2 347.00
|
1 970.00
|
Закупуване, наемане и въвеждане в експлоатация на активи; ремонт на подходящо помещение с цел обособяване на дигитална лаборатория : За процеса по дигитализация по проекта се предвижда една част от техническото оборудване да се закупи, друго да се наеме. Техническото оборудване, което ще се закупи е файлов масив, който е специализиран компютър за съхранение на файлове в компютърна мрежа, предоставящ достъп на клиентите от мрежата, по-бърз достъп до данните, по-лесна администрация и по-просто конфигуриране. Техническите характеристики на файловия масив са мин. 30 ТБ пространство с бърз (не по малко от 200 Мб/сек)достъп и интерфейс 1 и/или 10 ГБит/сек. Ще бъде закупен 1 бр. на стойност 6 258.66 лв. без ДДС. LTO устройство, чието прдимство е че може да съхрани до 1.5 ТБ информация на една лента, позволява запис на данни без надзор, Предимство е че касетите на LTO устройството са малки и лесно преносими, с възможност да съхранят голям файлов масив. Техническите характеристики на LTO устройство по проекта са минимум генерация 8, минимум 5 касети в комплекта, SAS/SATA 6 достъп или fibre channel, ако е fibre channel с PCI-E fibre channel карта в комплекта. Ще бъде закупено едно лентово устройство на стойност 10 365.90 лв. без ДДС. Работна станция с монитори 24”, 4 бр., които ще се ползват за цялостната обработка на сканираните изображения и тяхното включване във файловия масив, качване в платформата и др. След приключване на процеса по дигитализация работните станции ще се ползват от посетители на театъра желаещи да се запознаят с дигитализарания архив на театъра. Минималните техническите характеристики са CPU мин 2.4 Гхц 2/4 ядра/нишки, 8 гб рам,240 GB ssd, 24” монитор , клавиатура, мишка, ОС windows 10/11, офис пакет. Сумата на която възлиза покупката на четири броя работни станции с монитори 24” е 6 806.29 лв. без ДДС. Главен компютър - мениджмънт на архива - 1 брой. Той ще се ползва за сървър за архивиране. За тази цел той е с по-специфични технически характеристики спрямо работните станции. Предвид обема единици за дигитализация по проекта, 30 300 бр., сървъра трябва да е с голяма памет и технически показатели. По проекта ще бъде закупен сървър със следните технически данни CPU 4 GHz 10 поколение, CUDA карта мин.10 ГБ рампоследно поколение, мин.16 ГБ рам, мин. 512 Гб SSD, 2 мрежови карти 1х 10Гб, 1х 1ГБ, Дънна платка,захранване,монитор 26“ клавиатура, мишка, ОС Линукс/Windows 10. Стойността на актива е 5 671.91 лв. без ДДС. Монитор 32” - външни дисплеи - 4 броя. Ще бъдат използвани за визуализация на дигиталното съдържание на Народен театър „Иван Вазов”. Посредством тях ще се осигури физическия достъп до дигитализираното културно наследство на Народен театър „Иван Вазов”. Мониторите ще бъдат с непрекъснат режим на работа. Сумата на актива в бюджета на проекта възлиза на 5 476.32 лв. без ДДС. Инфраструктура - мрежово оборудване - 1 брой, необходимо за свързване на цялата компютърна ситема. Сума 5 085.16 лв. без ДДС. Бюра за работни станции, които ще се ползват за 3 бр. работни станции. Бюрата ще бъдат с опция за регулиране на височината, в зависимост от потребностите на посетителите и изискванията за достъпност. Народен театър „Иван Вазов” разполага с 1 бр. налично работно бюро отговарящо на изискванията и спецификата на проекта. За провеждането офлайн изложбата, ще се закупи проектор. Той ще се ползва и след приключване на проекта за представяния и изложби на културното наследство на театъра. Актива възлиза на 1 251.73 лв. без ДДС. Оборудването, което ще бъде наето е Capture Видео система, Capture Аудио система, скенер фотоленти, скенер фотоплаки, скенер снимки/графики, скенер плакати, дигитайзер чувствителни материали, система за 360 градусово заснемане. Архивът, който ще се дигитализира е аналогов и той е константен. Това означава, че новите архивни единици, които пристигат са вече в готов дигитализиран цифров вид или че дейността по дигитализацията на този архив е еднократна и окончателна, тоест не се очаква нови архивни единици да пристигнат в аналогов вид.Това е едната причина да се избере наемане на дигитализиращата техника вместо закупуване. |
351 795.11
|
218 845.13
|
Обучение, изграждане на капацитет и споделяне на добри практики : Проектното предложение включва обучение на експертния персонал на бенефициента /6 лица/, който участва в процесите по дигитализация,с оглед повишаване на професионалните му компетентности и умения по отношение на:
- ефективен процес на дигитализация и управление на дигитализирани обекти на културното наследство;
- ефективен процес за подготовка, създаване, администриране на метаданните с информация за дигитализираните артефакти;
- ефективен процес по миграция на метаданните– когато съществуват такива
- съхранение на дигитализираните обекти на културно наследство;
- ефективен процес по популяризиране на дигитализираното съдържание.
Партньорът ще участва със свои експерти в областта по отношение споделяне на добри практики и изграждане на капацитет у бенефициента Народен театър "Иван Вазов" - Експерт дигитализиране и управление на културното наследство; Експерт съхранение на дигитализираното съдържание; Експерт подготовка, създаване, администриране на метаданни. Обемът и изграждането на капацитет включва следните поддейности:
1. Обмен на добри практики, включително с международния партньор. Участвайки в събития на други театри и изложби на театрални групи и архиви, ще имаме възможността да обменяме и прилагаме нови добри практики в определени области от повече международни партньори и експерти. Партньорът на народен театър "Иван Вазов" може да допринесе и за развитието на дигиталното съдържание и неговото популяризиране на европейско ниво, както и в областта на новите технологии, иновациите и съхранението.
2. Дебати и дискусии - организиране на онлайн дебати и дискусии по теми, свързани със сценичното културно наследство и дигиталния достъп до него. Инициативите могат да бъдат съвместни и по този начин целевите групи могат да обменят опит с театроведи, студенти, изследователи и широката общественост в Исландия и Европейския съюз.
3. Съблюдаване и спазване на хоризонталните политики и в частност устойчивото развитие на културното наследство в национален и международен план - участие в международни експониращи платформи - Еуропеана,euscreеn.eu и подобни не само с готови обекти, а и с контрибуции към теорията и практиката на театралното културно наследство.
|
83 005.46
|
124 397.08
|
Дигитализация за първи път на богатото и разнообразно културно наследства на Народен театър "Иван Вазов" - обработка на артикулите и превръщането им в цифров формат: Целта на тази дейност е да се превърне аналоговото съдържание в цифров файл. Ще се използват най-високите стандарти в областта на дигитализацията на аналогови носители.
А именно видео архивът ще се преобразува в некомпресирани файлове във формат yuv422 10 бита с цел по-нататъшна възможност за използване в други произведения. С помощта на video Capture система състояща се от видеомагнетофон, time base corrector, цифров преобразувател и Capture карта към компютър, форматът на запис ще e общоприет Mkv файл yuv422 10 бит некомпресиран и звук 16 бит/48 Кhz.
Аудио лентите ще се преобразуват в аудио файлове със следните характеристики broadcast wave 24 bit/96 KHz.
Фото лентите ще бъдат сканирани в максимално качество 16 BIT на цвят с резолюция не по-малка от 4000 dpi. Форматът на файловете ще e некомпресиран tiff. Очакваните формати на ленти са 35 милиметрови и тип 120 или формат 4/6 и 6/9. Всеки кадър от лентите ще е на отделен файл, групирани в една директория -лента заедно с метаданните.
Фото плаките ще се сканират на 3000 dpi, 16 бита и ще се съхраняват некомпресиран формат TIFF.
Фотоснимки, документи, графики, скици, ръкописи и подобни ще бъдат дигитализирани в 2400dpi ,16 бита до размер A3 и ще бъдат съхранявани в некомпресиран файл tiff.
Големи оригинали като плакати и постери с размери до 80 на 120 см ще бъдат дигитализирани във формат 300 dpi, 10 бит некомпресирано.
Чувствителни и крехки документи и оригинали ще бъдат сканирани по специален начин, който ги поставя само в хоризонтално равно положение и ги затиска с предпазни стъкла преди процеса на сканирането, така че да се запази цялостта на оригинала. Формат до 100 мегапиксела 10 бита некомпресирано TIFF.
Всички визуални файлове ще бъдат в необработен RAW формат с цел максимално запазване характеристиките на оригинала и предотвратяване възможността за артефакти или изкривявания.
Ще се работи с нискошумяща техника, за да не се внася допълнителен шум или изкривявания в изображенията при процеса на дигитализация. Всички дигитализирани файлове ще минат процес на базова реставрация, така че от една страна да се запази оригиналната визия, от друга, да се почистят дефектите на времето, които пречат да се използва добре съдържанието, в съответствие с международните препоръки, които казват че съдържанието трябва да се възстанови до това качество, което е било при първоначалното си показване, тоест подобряване на качеството спрямо съвременните стандарти не е допустимо.
Ще се спазва основното архивно правило “Преди всичко да не вреди”. Ще се работи със специални предпазни средства - бели ръкавици, които не разрушават материала, не оставят отпечатъци или не го замърсяват с власинки и други. Ще се преценява степента на разрушение или замърсеност на всяка архивна единица и ще се процедира по съответния начин. Почистването става по утвърдени в архивната общност стандарти и с почистващи вещества разрешени за употреба в архивната дейност, най-често изопропилов алкохол. При почистване първо ще бъде извършван тест на място, което не се вижда или на сроден неважен предмет, с цел да се провери как реагира дадената архивна единица на дадения почистващ препарат.
Важно е да се отбележи, че всички файлове са в RAW формат, който въпреки големите си размери позволява последваща обработка, както и различни други производни файлове, които да се използват за различни цели, като оригиналният файл запазва напълно характеристиките на дадени документи.
По този начин ще има един набор от файлове, който ще съхранява оригиналните характеристики и втори набор работни файлове, които ще бъдат по-малки като размер и ще бъдат оптимизирани за различните дейности в следващите етапи. Този процес се извършва полуавтоматично и не заема много време за един файл, но позволява различно ниво на обработка на всеки файл в зависимост от характеристиките на сканирания обект, едновременно със запазване на оригинала.
|
92 510.80
|
71 240.28
|
Създаване на отворена онлайн платформа за съдържание с потенциал за включване в международни агрегатори : При тази дейност се създава отворена онлайн платформа базирана на софтуер с отворен код (open source software) която управлява съхраняването и достъпа до дигитализирания архив.
След дигитализацията си архивът е налят като множество обикновени файлове и достъпът до него не е възможен. Целта на тази платформа е да менажира достъпът до тези файлове, да създаде релационни (relational connections) връзки между тях и да позволи търсене в цялата тази структура. Също така там се намират и потребителските интерфейси (user interfaces) за достъп било онлайн чрез интернет, било чрез други методи, например директен достъп от друг компютър. Освен това платформата позволява корекция, променяне или добавяне на метаданни. Тя осъществява и йерархична структура на контрол на достъпа (access control) , както и протекция на данните.
Предпочита се софтуерът с отворен код за тази цел поради следните причини:
Липсват разходи по първоначално закупуване и последващи лицензи, тъй като политиката в последно време на компаниите произвеждащи такъв софтуер е да не позволяват окончателно закупуване, а годишни лицензи, като по този начин цената на софтуера се увеличава безкрайно. В противоположност, отвореният софтуер няма лицензи или годишни такси и след инсталирането си става притежание на Организацията, която го инсталирала, в случая Народен театър Иван Вазов. Също така при платения софтуер в повечето случаи поддръжката е също платена, докато при отворения код се осъществява от различни безплатни източници. При отвореният код клиентът, в случая Народен театър има пълен контрол върху самият софтуер и не зависи от вижданията, идеите или политиката на дадена компания. Клиентът може да променя софтуерът, както намери за добре, за да може най-добре да се тунингова (to tailoring) към личните му нужди и предпочитания, което за нашият случай е изключително важно, имайки предвид мащаба и особеностите на архива ни. Друго полезно качество на отвореният код е, че ние поемаме по нататъшната поддръжка и не зависим от компания която може да фалира, да се промени или да спре просто поддръжката по финансови причини. Това последното качество е много важно за устойчивостта на проекта и за финансовата му стабилност. Имайки сорса на отвореният код ние практически имаме цялата му документация, което е важно за да може да се поддържа с ограничените ресурси - човешки и финансови, което е особено важно за институция като нашата, която няма за основна дейност поддържане на архив, а това е спомагателна полезна дейност, но към основния ни предмет на дейност.
Накратко, използването на софтуер с отворен код ще ни позволи да изградим гъвкава система (отворена платформа) с добри ценови и качествени параметри, таргетирана към конкретните наши нужди и ще допринесе сериозно към устойчивостта на проекта в бъдеще.
|
27 674.99
|
12 419.52
|
Създаване на дигитална библиотека с цел подобряване на достъпа за използване от широката общественост, както и видео заснемане и популяризиране : Самият процес включва „наливане“(ingesting) на данни в софтуера по предходната дейност, conforming,създаване на интерфейс по стандарт Europeana publishing network,така че да позволява взаимодействие с Europeana и потребителското усещане (user experience) да е сходно с това при ползването на Europeana.
Целта на настоящата дейност е от платформата в предната точка да създаде дигитална библиотека със съдържание.
Дигиталната библиотека представлява финалната форма на storage на целият архив с възможности за търсене, групиране и мениджмънт на метаданните и на самите архивни единици в цифровата им форма. Цифровата библиотека освен функцията си за съхранение на целият архив заедно с придружаващите го метаданни има също така и следните възможности:
- Локална и отдалечена възможност за достъп до архива
- Локална и отдалечена възможност за търсене по различни ключови думи, които се вземат от метаданните в архива.
- Позволява изготвянето на различни видове справки и печатни каталози по зададени patterns (шаблони).
- Локална и отдалечена възможност за визуализация на намерените чрез търсене архивни материали, тоест след намиране на дадена архивна единица се виждат не само нейните параметри и данни,a и самата архивна единица - снимка, документ, видео или аудио. Или накратко дигиталната библиотека е своего рода сървър, който обслужва специфични заявки по работата с дигитализираните архивни единици, както локално, така и отдалечено по интернет.
Служи като интерфейс към европейски системи за визуализация на културно наследство като например еуропеана за целта преобразува в реално време или офлайн във формата на на дадените системи.
На този етап започва и систематизирането на събрания до момента видео материал с цел започване на монтаж за финалната му фаза. |
18 091.42
|
17 113.51
|
Съвместни дейности с образователни институции, свързани с реализирането на дигитални изложби : Част от целевата група на проектното предложение са студентите, изследователи, хора търсещи възможности да задълбочат знанията си в сферата на културното наследство, история, културни организации. В центъра на тази дейност е ангажирането и въвличането на младите хора, студентите, бъдещите културни дейци в процеса на реализацията на дигиталните изложби на културното наследство на Народен театър "Иван Вазов". Чрез каналите за публичност и информираност ще се привлекат студенти от НАТФИЗ, Национална художествена академия София, Нов Български университет (специалности актьорско майсторство, танцов театър) и други. Новото поколение е поколение на дигиталната революция, което не познава свят без цифрови технологии, интернет и мобилни комуникации. Участвайки в процеса по реализация на дигиталните изложби за тях ще бъде интересно, полезно и обучително, защото ще се запознаят лице в лице с историята и мистиката на културното наследство на Народен театър "Иван Вазов". Ще се даде широк достъп и привличане на публика за използване на дигиталното съдържание от широката общественост, образованието, научните среди, творческите индустрии. Организирането на съвместни дейности с образователни институции ще е инструмент за обмяна на опит и добри практики, знания и умения, с онези от тях, които имат вече изпълнени подобни или сходни дейности. Организирането на съвместни дейности по реализирането на дигитални изложби по проекта ще увеличи интереса към проекта от целевата група, ще се оптимизират целите на проектното предложение, ще се достигне до международната аудитория. |
5 867.49
|
0.00
|
Офлайн изложба - откриване, архивна консултативна зала за специалисти: Състои се от три под-дейности
Организиране на офлайн изложба
Откриване и провеждане на присъствена офлайн изложба
Изграждане и откриване на точка за достъп до архива от специалисти
Изложбата ще се състои от 4 монитора и проектор, които ще показват в определен сценарий, изготвен съвместно с персонала на НТ различни елементи от архива на театъра по определен притегателен начин. Ще има и доодекоряване от различни статични елементи взети от архива - копия на вестници. Идеята е посетителите да се почувстват ВЪТРЕ в архива, като част от него, ще има и табло, на което ще могат да се снимат (виртуално) с виден актьор от миналото на НТ или да вземат за спомен “оригинален” (всъщност дигитално копиран ) лист от програма, където елегантно ще се впише и интернет адреса на постоянния достъп до архива. Въвличането на посетителя в архива чрез някаква степен на взаимодействие с архивните материали, (като например снимането му вместо известен актьор на афиш на НТ) винаги носи добавена стойност и привлича повече публика от различни социални групи и възраст, отколкото просто сърцезаване. А и оставя траен спомен от посещението.
След закриването на изложбата, нейните компоненти монитори , проектор и доодекоряване ще бъде трайно интегрирани по подходящ начин (например мониторите ще бъдат оформени с позлатени рамки като картини) във фоайетата на театъра и зрителите ще могат да ги разглеждат преди спектакъла или по време на паузите. По този начин ще се добие устойчиво развитие на проекта и трайно ще се интегрира в дейността на Народен театър Иван Вазов.
|
6 063.06
|
4 107.24
|
Публичност и и информация : В рамките на тази дейност, ще се изпълнят всички действия и мерки посочени в комуникационния план, приложение към настоящото проектно предложение. Първата и основна стъпка е разработването и поддържането на двуезичен уебсайт, на български и английски език. Кандидатът цели достигане и до международната аудитория, да осъществи контакт и обмени опит с чуждестранни културни институции, като преоритет са от страните донори Норвегия, Исландия и Лихтенщайн. В уебсайта ще е налична пълна и изчерпателна информация за проекта и неговото изпълнение, информацията ще се актуализира при всяка една промяна. Ще бъде поставен и линк към уебсайта на партньорската организация: Icelandic Society for Preservation of the Stage Heritage. Ще запознаем широката аудиторията с неговия опит.
Друг важен елемент в процеса на публичност и информираност на проекта е разработването на лого. Логото е централният елемент във визуалната идентичност на безвъзмездните средства на ФМ на ЕИП. Трябва да се използва във всички информационни и комуникационни материали, свързани с безвъзмездните средства на ФМ на ЕИП. Логото ще се използва като елемент за подпис и дизайн във цялата ни визуална комуникация.
Като най-лесно и широкодостъпно средство за информиране и популизиране на проекта се предвижда изработката на флаери. Флаерите са едни от видовете печатни продукти получили широко разпространение през последните години. Те са най-добрите начини за информиране на целевата аудитория за проекта, неговото стартиране и предстоящи събития. Друго средство, което ще се ползва за инфомиране и публичност по проекта са брошурите. Добра възможност за представяне в кратка форма на програма и проект, както и на Финансовия механизъм. За целият период на изпълнение на проекта, 24 месеца, се предвижда да бъдат изработени 500 бр. флаери и 500 бр. брошури.
Провеждането на информационни събития е най-доброто и сигурно средство за запознаване на широката аудитория и целевата група с изпълнението и напредъка по проекта. По време на тези информационни събития ще може да се осъществи директен контакт и пряк диалог със заинтересованите лица от целевата група, на желаещите да се развиват в културната сфера, на студенти, на представители на културни институции като НАТФИС „Кръстьо Сарафов”, читалище, лица интересуващи се от културното наследство и с желание за задълбочаване на двустранните и многостранните отношения между представителите на българската култура и тези от Исландия, Лихтенщайн и Норвегия. По проекта са предвидени 2 информационни събития.
Публикуване на прессъобщения в медиите. Те са една от формите на PR и се считат за надежден и навременен метод за представяне на информация. Информацията, която ще опосвестяват ще е кратка, точна и стегната, информираща и заинтригуваща интереса на аудиторията. По проекта се предвиждат да бъдат публикувани 6 бр. прессъобщения.
По проекта ще се ползват всички ефективни, съвременни, качествени и надеждни методи за информираност и публичност на целевата група за проекта, неговия старт, етапи на изпълнение и успешно завършване. Съдействието на партньора Icelandic Society for Preservation of the Stage Heritage ще даде своя принос в представянето на Народен театър „Иван Вазов” в Исландия. Ще се положат основите на едно задълбочено, изпитано и устойчиво двустранно сътрудничество в културното наследство на България и Исландия. |
17 152.62
|
11 720.07
|