Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

В СРДА (2014-2020) се посочва, че "доброто управление води до взаимно уважение и по-висока ангажираност на обществото", поради което възстановяването на доверието на гражданите към администрацията е от ключово значение за ефективността на управлението. Динамиката на политическите процеси в България през 2021 г. изведе на преден план повишените обществени очаквания за ефективна административна реформа. Тези нагласи, обаче, резонират с все по-ниското обществено доверие в администрацията и наложилия се през годините негативен образ на заетите в сектора. САС "Подкрепа", като национално представителна организация на административните служители, намира за наложително засилването на участието на гражданите, НПО сектора и СИП в широко обществено обсъждане на анонсираните реформи. Проектното предложение е адресирано и цели ясното и институционално независимо дефиниране пред обществеността на проблемите свързани със статута и служебното положение на служителите и качественото отражение на тези проблеми върху дейността и ефективността на администрацията. Анализът им е от значение, както за формиране на политиките по реформиране на предоставяните обществени и административни услуги, така и за подобряване обществения имидж на администрацията чрез привнасяне на необходимите обективност, прозрачност и публичност. 
Основните дейности, които ще допринесат за постигане на заложените цели и резултати:
- Формулиране на изводи и препоръки за провеждане на политики и/или предложения за законодателни и-ви въз основа на обобщен анализ на реформите в администрацията, взаимодействието със СИП в п-са на управление в административните структури, сравнително съпоставяне със страни от ес и изследване на обществените нагласи и очаквания
- Обучение на екип за комуникация на промяната
- Провеждане на национална информационна и комуникационна кампания
Реализацията на дейностите ще гарантира гражданското участие на СИП в процеса на иницииране, създаване, изпълнение и мониторинг на тези политики.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Формулиране на ИЗВОДИ и ПРЕПОРЪКИ за провеждане на политики и/или ПРЕДЛОЖЕНИЯ за законодателни инициативи въз основа на ОБОБЩЕН АНАЛИЗ на реформите в администрацията, взаимодействието със СИП в процеса на управление в административните структури, сравнително съпоставяне със страни от ЕС и изследване на обществените нагласи и очаквания: Изпълнението на проекта трябва да бъде планирано и реализирано поетапно, така че работата да е разпределена в лесно управляеми фази. За успеха на това проектно предложение е важно следването на реалистичен план, отразяващ зависимостите между отделните задачи и предпоставките за изпълнението на плана. В този смисъл, формулирането на изводи, препоръки и/или предложения за законодателни промени свързани с политиките по реформиране на администрацията, са действия, чието успешно реализиране зависи от необходимата за целта базова информация, която да се използва като предпоставка и естествена трансмисия за постигането на поставените пред проекта конкретни задачи и планираните резултати. Изготвянето на обобщен анализ има за цел да проучи реализираните до момента политики за реформиране и модернизиране на администрацията, ефекта им върху статута и служебното положение на служителите, тяхната мотивация и удовлетвореност, а оттам и върху ефективността и качеството на административните услуги. Включеното като поддейности разработване на тематични анализи позволява да бъдат обследвани възможностите за взаимодействие между СИП и администрацията в административните структури, нивото на реформиране в други държави членки на ЕС и прилаганите добри практики, както и нагласите и очакванията на обществото и гражданите от провеждането на политики за реформиране на администрацията. В резултат ще бъдат формулирани изводи, въз основа на които ще се изготвят препоръки за подобряване на процеса по реализиране на този вид политики, както и предложения за промени в законодателството. Дейността включва реализиране на функционално и логично свързани поддейности, а именно: 1.1. Ретроспективен анализ на предприетите до момента реформи и техните последици, с акцент отражението върху правата и задълженията на административните служители при осъществяване на техните служебни или трудови правоотношения; 1.2. Анализ на съществуващите възможности за взаимодействие между СИП и администрацията в процеса на управление на човешките ресурси в административните структури, в процеса на оценяване изпълнението на служебните задължения, цялостното осъществяване на трудовите и служебни правоотношения в администрацията, вкл. участие в процедурите по съставяне на вътрешни актове и колективно трудово договаряне в администрацията; 1.3. Сравнителен анализ чрез „десктоп” изследване на данни за състоянието на администрацията в страните от ЕС, функционалната й фрагментираност, степента на дигитализация, служебното положение на служителите и други, вкл. проучване на добри практики по провеждане на реформи в поне 3 държави-членки; 1.4. Изследване на публикации в медиите и в социалните мрежи и анализиране на нагласите на обществото и гражданите към политиките за реформи в администрацията; 1.5. Формулиране на изводи от анализите по поддейности 1.1., 1.2., 1.3 и 1.4.; 1.6. Формулиране на препоръки за провеждане на политики и/или предложения за иницииране на законодателни промени. Дейност 1 е изцяло насочена към изпълнението на формулираната обща цел на проекта и конкретно е обвързана с изпълнението на специфична цел 1 на проектното предложение. В този смисъл тя е в съответствие и с двете формулирани цели на процедурата, способствайки както за осъществяването на партньорско управление с гражданите и бизнеса, така и за реализиране на открито и отговорно управление. Тази дейност напълно отговаря на изискването за допустимост, предвид принадлежността си към категорията дейности за граждански мониторинг на политики и/или законодателство чрез проучвания, анализи и оценяване на въздействието/ефекта и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството. 27 816.00 27 536.00
Дейност 2 Обучение „Подобряване на средата за гражданско участие в управлението на местно ниво“.: Предвид факта, че процесът на граждански мониторинг на политики и/или законодателство зависи от ангажираността и активното участие на служителите в администрацията, необходима предпоставка за устойчиво взаимодействие е изграждането на екип, както от служители на администрацията, така и от представители на НПО и СИП, който да има компетентността да формулира становища и препоръки и да комуникира активно тези предложения с органите на управление. Обучение, относно партньорско управление с гражданите и администрацията, би помогнало за постигане на прозрачно, открито и ефективно държавно управление. Дейността ще се даде възможност на сформирания екип да разработи методика за взаимодействие между администрацията и представителите на СИП и НПО на местно ниво (община), вкл. по въпросите свързани с планиране и осъществяване на промяната в администрацията, основан на колаборацията между държавни/общински служителите, граждани, синдикати и бизнес. Обучението ще има за цел да повиши уменията и капацитета на обучените за подготовка на проучвания, анализи и оценки, за отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството. Настоящата дейност планира провеждането на обучение на тема „Подобряване на средата за гражданско участие в управлението на местно ниво“, насочено към повишаване на взаимодействието между администрацията, гражданите и техните организации при формулирането и изпълнението на публични политики за местно ниво – местна администрация и териториални поделения на държавната администрация. Диалогичността и обратната връзка с всички заинтересовани страни са в основата на ефективното партньорско управление с гражданите и СИП. Координацията и консултацията на политики се изразява в съвместно разработване на решения и мерки. Задачата, която си поставяме с изпълнението на тази дейност, е с получените данни и направените изводи от анализите по Дейност 1 да надградим процеса по изготвяне на препоръки и предложения. На финалната фаза на обучението, създаденият комуникационен екип ще изготви свои препоръки за подобряване на средата за гражданско участие в управлението на местно ниво, които ще бъдат изпратени чрез официално писмо до Дирекция „Модернизация на администрацията“ при МС, до Национално сдружение на общините, както и до три общини от три различни административни области. Дейността попада в обхвата на допустимост по процедурата като дейност за граждански мониторинг на политики и/или законодателство чрез проучвания, анализи и оценяване на въздействието/ефекта и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за ПОДОБРЯВАНЕ НА СРЕДАТА ЗА ГРАЖДАНСКО УЧАСТИЕ В УПРАВЛЕНИЕТО. В този смисъл, дейността е насочена най-вече към постигане на цел 1 от процедурата, а именно „Партньорско управление с гражданите и бизнеса”, но ще има и своя принос за реализиране на цел 2 „Открито и отговорно управление”. Изпълнението и очакваните резултати от дейността съответстват на общата цел на проектното предложение и са пряко свързани с постигане на специфична цел 2 на проекта. Дейността е насочена основно към удовлетворяване потребностите на администрацията като целева група, както на централно, така и на териториално ниво. Административните служители са целева група и в качеството им на граждани, участващи в процесите на формиране, реализиране и мониторинг на политики, както и в качеството им на членове на СИП, чийто административен капацитет се надгражда и повишава с изпълнението на дейността. Проектът ще има своето отражение и върху възможностите за участие на НПО и бизнеса в комуникацията с администрацията, предвид участието в обучението на представители на партньора и създаването на съвместен екип. Дейността ще има въздействие и на местно ниво, защото отправените препоръки ще се разглеждат в локален контекст (въздействие на ниво община/кметство), като същите ще бъдат адресирани до МС, НСОБ и избрани три местни администрация (ниво община). 15 456.00 15 244.00
Дейност 3. ПРОВЕЖДАНЕ НА НАЦИОНАЛНА ИНФОРМАЦИОННА И КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ „СЛУЖИТЕЛИТЕ СА СРЕД НАС И С НАС!”: Публичната администрация е отражение на институционалните основи на начина, по който се управляват държавите. При своето функциониране тя трябва да е обърната с лице към нуждите на обществото и да носи отговорността за устойчивия икономически просперитет, социалното сближаване и благоденствието на хората. Администрацията влияе върху общественото доверие, но и самата тя се влияе от доверието на обществото и гражданите. Доброто управление е функция от доверието в администрацията и активността на гражданите в управленските процеси. В общественото пространство се наблюдава по-скоро противопоставяне отколкото взаимодействие между публичните органи и гражданите. В публичното говорене и коментари се среща разделението „граждани” и „държава” като противостоящи си, а не взаимосвързани категории. Тенденциозно и трайно се създава негативен образ на административния служител. САС „Подкрепа” възприема като своя мисия осъществяването на активна комуникационна политика насочена към повишаване на имиджа на служителите в администрацията и укрепване на гражданското доверие на обществото към тях чрез: - Представяне на обективна информация за заетостта в администрацията, структурната и функционална фрагментираност; - Разясняване и представяне на обективна информация за институционалното и служебно положение на служителите, функционалните им и служебни задължения и отговорности, произтичащите от статута на служителя права и задължения по трудово и служебно правоотношение и свързаните с това привилегии или по-неблагоприятни за тях правни, финансови или фактически положения; - Предоставяне на възможност на служителите да участват пряко в граждански и обществени дискусии относно политиките на реформиране на администрацията; - Създаване на възможност за активна комуникация между служителите и представители на органите за управление, Провеждането кампанията „СЛУЖИТЕЛИТЕ СА СРЕД НАС И С НАС!” се предвижда като процес на взаимосвързано осъществяване на следните поддейности: 3.1. Създаване и поддържане на подстраница за нуждите на кампанията в съществуващия сайт на САС „Подкрепа”; 3.2. Създаване, настройка и развиване на Facebook страница на кампанията, чрез която ще се реализира активната комуникация с административни служители, граждани, НПО, представители на работодателски организации и други; 3.3. Провеждане на 6 дискусионни форума – по един във всеки от икономическите райони на планиране, по време на които ще се проведат дискусии „на живо” с представители на всяка от целевите групи и заинтересовани страни. По своята същност и цели, дейност 3 попада в категорията дейности, чрез които се осъществяват застъпнически действия и кампании в защита на обществено значими каузи. Тази дейност е насочена към пряко изпълнение на специфична цел 3 на проекта и отговаря на критериите за изпълнение и на двете дефинирани цели на процедурата. Реализирането на дейността е ориентирано към всяка от целевите групи по проекта, но е адресирана с акцент към служителите от администрацията на всички нива и към гражданите. Осъществяването й ще допринесе за удовлетворяване на идентифицираните потребности на целевите групи, но в най-голяма степен ще даде отражение върху административните служители. Кампанията ще противодейства на констатираните по-горе процеси на обществено и медийно противопоставяне между гражданите и администрацията, доколкото в по-голямата си част, то е плод на внушения, базирани на подвеждащи интерпретации на неверни данни, статистики и анализи. От друга страна, самите административни служители са едновременно и граждани, чието участие при формиране и реализиране на политики, особено в областта на административната реформа, следва да намери израз чрез взаимодействие с органите на управление и останалите граждани. Един от най-естествените механизми за това взаимодействие е посредничеството на синдикалната организация, като СИП, в която служителите са обединени и която се явява изразител на тяхната роля и позиция при провеждане на съответните политики. 11 760.00 11 480.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.