Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът ще бъде изпълнен от ВиК Перник и е насочен към решаване на проблемите и нуждите на целевата група. Проектът обхваща всички 361 наети в дружеството лица, включително 153 възрастни работници (над 54г.) и 34 лица с увреждания. 
На базата на анализ на нуждите и проблемите на целевите групи са формулирани конкретни цели и са предложени дейности, чрез които да се постигнат поставените цели. Предвидени са следните дейности: 
-	Да се въведат промени в организацията на труда за по-лесното съвместяване на личния и професионалния живот, с цел удължаване на професионалния живот на работниците над 54г.; 
-	Да се разработи и въведе иновативен модел на организация на труда за повишаване на производителността и опазване на околната среда;  
-	Да се подобрят условията на труд чрез осигуряване на колективни предпазни средства и закупуване на нови ЛПС с по-висока степен на защита;  
-	Да се осигури обучение за 305 работещи за специфични рискове, свързани с индивидуалното работно място;
-	Да се разработи и внедри Система за управление на здравето и безопасността при работа в съответствие с изискванията OHSAS 18001:2007, както и последващо сертифициране на внедрената система; 
В рамките на проекта са предвидени дейности за организация и управление на проекта и за информиране и публичност на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Оптимизация на работните процеси, включително въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот (включително и на работниците и служителите над 54г.) : Целта на тази дейност е да се постигне оптимизация на работните процеси чрез въвеждане на ефективни гъвкави форми на заетост, които да допринесат за повишаването на мотивацията и лоялността на работещите и повишаване на производителността на предприятието. Работното време е във фокуса на проблематиката за безопасност и здраве при работа като ключова характеристика на условията на труд. Неговата продължителност, структура и организация имат решаващо влияние и по пряк, и по косвен път върху физическото и психическото състояние на хората, върху икономическите и социални аспекти на неговото съществуване и развитие. Проблемите на целевата група, свързани с организацията на труда по отношение на работното време са свързани най-вече със строго нормираните часови диапазони на работа, липсата на гъвкавост и невъзможността за съчетаване на професионалните и семейните ангажименти. Според изследване на Профил по ЗБР за икономическа дейност „Събиране, отвеждане и пречистване на води и отпадни води”, ИА ГИТ, над 75% от служителите в сектора работят на нормална 40-часова работна седмица, а 80% са на работа от понеделник до петък. 20% от заетите в сектора работят и в събота. Неблагоприятните фактори „един и същ брой часове всеки ден”, „един и същ брой дни всяка седмица” и „фиксирани начални и крайни часове” важат за над 60% от служителите, които работят в тази сфера и оказват сериозно неблагоприятно психологическо въздействие. Проведена анкета в същия анализ показва, че служителите изпитват затруднения в планирането на личните си ангажименти. Над 30% смятат, че не могат успешно да съчетават професионалния и семейния си живот поради строго нормираните работни часове, а 93% посочват, че работното им време се задава от управителните органи и не подлежи на промяна или консултиране от страна на работниците. Това води до стрес, намаляване на производителността на труда на служителите, заболявания. Тази дейност цели да се разработят регламентирани правила за въвеждане на нестандартно гъвкаво работно време, така че да се реализират дългосрочни ползи и да се избегне вземането на решения „случай за случай“. Чрез ефективното изпълнение на тази дейност ще бъде реализиран стратегически подход както към разрешаването на проблемите на целевата група в организацията, така и към бъдещите негативни демографски последици. Осъществявайки тези промени в организацията на труд, дружеството очаква пряк ефект върху мотивираността на работещите и увеличаването на производителността. За да бъде осъществена тази дейност, следва да бъдат разработени и въведени в практика правила за адаптиране на организацията на труда към реалните професионални и социални потребности на работниците и служителите. Правилата следва да включват описание на методи, срокове, отговорни лица, обобщаване на информацията, анализ „разходи-ползи“ от страна на работодателя, вземане на решения и публично оповестяване на решенията. Тези решения биха могли да включват препоръки за ре-организация, определяне на работни места, за които са допустими гъвкави форми на заетост (например въвеждане на трудови договори на непълен работен ден, временни (срочни) трудови договори, работно време с променливи граници, избор на смени и взаимозаменяемост и други). Прилагането на правилата следва да се извършва в условията на прозрачност, липса на дискриминация и равнопоставеност. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Избор на изпълнител в съответствие със ЗОП, който да предостави консултантски услуги във връзка с разработването и прилагането на правилата. 2. Избор на изпълнител и изготвяне на правилата, като външният изпълнител ще бъде подкрепен от екип на дружеството, който да предоставя информация, да организира работни срещи, посещения и други, както и да преглежда предложенията на външния изпълнител и да дава становища по тях. 3. Въвеждане на разработените правила в практиката със Заповед на управителя. 4. Оповестяване на правилата в дружеството и мониторинг на изпълнението им. 10 000.00 10 000.00
Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.): Целта на тази дейност е да се идентифицират и внедрят в практиката на дружеството конкретни мерки за удължаване на професионалния живот на работниците и служителите над 54 години. Към дружеството в момента са назначени 153 души на възраст над 54 годишна възраст, което представлява над 42% от всички служители в предприятието. Средната възраст на персонала към месец март 2016 г. е 49 години, като към края на 2009 г. тя е била 47 години. Тенденцията на застаряване на служителите на ВиК Перник следва тази за област Перник, а и за страната като цяло. Според данни на НСИ за 2016 г. в областта 39,73% от населението е на възраст над 54 години (при средно за страната 34%). Тези тревожни тенденции очертават два основни проблема пред които е изправено дружеството – от една страна трябва да се предприемат мерки за удължаване на професионалния живот на наетите работници над 54 г. посредством въвеждането на правила за адаптиране на организацията на труда към реалните професионални и социални потребности на работниците и служителите над 54г., а от друга страна – чрез тези мерки и натрупан опит предприятието да се подготви за следващите десетилетия, когато средната възраст на персонала ще е още по-висока, а относителният дял на възрастните работници още по-голям. Организацията трябва да се съобрази както с целевата група в момента, така и с тенденцията на застаряване и намаляване на населението. Основните проблеми с работниците и служителите над 54г. произтичат от тяхното нежелание за продължаващо професионално развитие, от неинформираността на мениджърското ръководство, че тези хора трябва да бъдат допълнително насърчавани и стимулирани да работят и да се развиват и от липсващата фирмена политика за насърчаване на индивидуалната работоспособност у служителите и работниците над 54г., която включва прилагане на индивидуални мерки за насърчаване и запазване на работоспособността, адаптиране на длъжностните характеристики към реалните възможности и други. Дейността включва разработване на фирмена политика за управление, чрез която да се изгради общ модел за разрешаване на проблемите на включените в целевата група 153 работници на възраст над 54 години. Политиката ще включва прилагане на индивидуални мерки за насърчаване и запазване на работоспособността, адаптиране на длъжностните характеристики към реалните възможности, конкретни стимули за служителите в тази категория, организиране на събития, осигуряване на информация за пенсионирането, последиците от него, възможностите за заетост и след пенсиониране, стратегии за здравословен живот и запазване на работоспособността и други. Важно условие при реализирането на политиката е изпълняваните мерки да не дискриминират по-младите работници за сметка на по-възрастните. Осъществявайки тази дейност ще се разреши и проблемът с предаването на компетентностите на следващото поколение. Управляващите лица ще бъдат по-информирани по отношение на специалните необходимости на по-възрастните служители, което ще даде възможност за по-ефективно управление. Както бе отбелязано по-горе, относителният дял на по-възрастните работници в предприятието, както и в областта, е доста висок от средния за страната. Следването на разработената фирмена политика ще доведе до оптимизация на работните процеси и ще изгради дългосрочна стратегия, която да е в съответствие с влошаващите се демографски тенденции. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги във връзка с разработването и прилагането на фирмена политика в съответствие със ЗОП; 2. Избор на изпълнител и изготвяне на фирмена политиката, като външният изпълнител ще бъде подкрепен от екип на дружеството, който да предоставя информация, да организира работни срещи и други, както и да преглежда предложенията на външния изпълнител и да дава становища по тях. 3. Въвеждане на фирмената политиката в практиката със Заповед на управителя. 4. Оповестяване на фирмената политика в дружеството. 8 000.00 8 000.00
Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда.: Целта на дейността е въвеждане на иновативен модел за организация на труда, насочен към опазване на околната среда, който да окаже положително въздействие върху производителността на труда и качеството на работните места. Най-големите рискове за околната среда, произлизащи от дейността на предприятието, са свързани с потенциално замърсяване, произтичащо от недоброто управление на твърдите отпадъци и утайките от пречиствателните станции за отпадни води. Съществува и риск от „прехлориране“ на питейни води или изтичане на опасни химикали в природната среда. Сериозен проблем е опазване на чистота на водоизточниците (което се извършва чрез охраняване на санитарно-охранителните зони около тях). Загубите на вода във водопреносната мрежа са основен проблем както за ВиК Перник, така и за всички ВиК дружества в страната. Посочваните загуби на вода в момента средно за страната са около 70-75%. Основните причини за реализираните на големи загуби са остарялата водопроводна мрежа, множеството аварии и течове. Освен необходимата подмяна на ВиК инфраструктурата, която е свързана със значителен финансов ресурс, проблемът може да се регулира и чрез въвеждане на мерки за оптимизация на организацията на труда (регулярно управление и наблюдение на водния поток и въвеждане на системи за управление на течовете в системата с цел точното локализиране на местата, където има такива). Чрез дейността ще се въведат организационни мерки (промени в организацията на труда), които не са били прилагани до сега, и които трябва да доведат до намаляване на значимостта на идентифицираните рискове и ефективното им управление, увеличаване на производителността и положително въздействие върху околната среда. Дейността включва следните елементи: 1. Формулиране на конкретни измерими цели; 2. Определяне на базовото ниво (актуално състояние на индикаторите по измеримите цели); 3. Формулиране на предложения за промени в организацията на труда с оглед постигането на целите със срокове, ресурси и отговорници и разработване на план за мониторинг; 4. Одобряване на промените (включително промени във вътрешно фирмени документи – правилници, процедури, инструкции и др.); 5. Внедряване на промените – осигуряване на достъп на засегнатия персонал до променените документи и запознаване на засегнатия персонал с промените. Етапи на изпълнение: 1. Определяне на екип от специалисти на дружеството, ангажирани в процеса; 2. Избор на външен консултант, който да осигури необходимата експертиза (предлага методология за изпълнение, дава препоръки за въвеждане на добри практики, осигурява експерти, координира процеса на събиране на информация, изготвя предложения и проекти на документите, съгласува, след одобряването им съдейства за въвеждането); 3. Изпълнение на дейността от външния консултант със съдействието на вътрешния екип, който осигурява достъп, предоставя информация, съгласува предложения и проекти на документи, организира внедряването; 4. Одобряване на промените - промените във вътрешно фирмени документи – правилници, процедури, инструкции и др. се изготвят от консултанта, съгласуват се с вътрешния екип и се одобряват от управителя; 5. Внедряване на промените – осигуряване на достъп на засегнатия персонал до променените документи и запознаване на засегнатия персонал с промените. Етапът се извършва от вътрешния екип с подкрепата на консултанта. 10 000.00 10 000.00
Осигуряване на колективни средства за защита – подобряване на параметрите на микроклимата в предприятието.: Целта на дейността е да се подобрят параметрите на микроклимата в помещенията, в които има постоянни работни места чрез подмяна на дограма и поставяне на климатици. В много от помещенията на компанията дограмата е дървена, изгнила, а стъклата на прозорците не са укрепени, което освен предпоставки за трудови злополуки, води до въздушни течения и до невъзможност помещенията да се охлаждат и отопляват ефективно, за да се поддържат оптимални параметри на микроклимата. Помещенията не са климатизирани, осигурено е отопление през студения период от годината с електрически печки и централен ТЕЦ. Заради лошото състояние на дограмата през студения и топлия период на годината се регистрират отклонения от допустимите гранични стойности по Наредбата за микроклимата на работните места. В такива случаи ръководството незабавно предприема организационни мерки като преустановяване на работа, по-чести почивки, осигуряване на топли/студени напитки и др. Освен на работоспособността и на здравословното състояние на работещите, лошото състояние на инфраструктурата се отразява и на производителността. Дружеството е започнало подмяна на част от дограмата на сградите. В рамките на проекта се предвижда да се подмени дограмата в шест от помещенията на дружеството с PVC дограма като целта е подобряване на параметрите на микроклимата. •Монтаж на PVC дограма в дежурна стая (площ 5.5 кв. м.). Намира се в административната сграда в гр. Перник. •Монтаж на PVC дограма в приемна (площ 5.5 кв. м.). Намира се в административната сграда в гр. Перник. •Монтаж на PVC дограма в склад (площ 5.5 кв. м.). Намира се в административната сграда в гр. Перник. •Монтаж на PVC дограма в кухня (площ 5.5 кв. м.). Намира се в административната сграда в гр. Перник. •Монтаж на PVC дограма в филтърен корпус (площ 223 кв. м.). Филтърният корпус е разположен в отделна сграда в гр. Перник. В тези помещения работят общо 37 души. За още по-ефективно подобряване на микроклимата, в дейността е предвидено поставяне на инверторни климатици в 6 от помещенията на дружеството (за 4 от тях ще бъде сменена дограмата по предходния етап на дейността. Всички климатици трябва да са с мощност минимум Btu 16000, за да е възможно напълно ефективното отопление през студените месеци през годината и охлаждане през топлите. В 5 от работните помещения, където ще е предвидено смяна на дограма, ще бъдат поставени климатици. •Доставка на климатик в дежурна стая 28 кв.м. (70 куб.м.) •Доставка на климатик в кухня 17.5 кв.м. (50.70 куб.м.) •Доставка на климатик в приемна 17.5 кв.м. (50.70 куб.м.) •Доставка на климатик в стая на ръководителя 17.5 кв.м. (50.70 куб.м.) •Доставка на климатик в склад 17.5 кв.м. (50.70 куб.м.) •Доставка на климатик в химична лаборатория 26,60 кв.м. (66,50 куб.м.) Чрез успешното изпълнение на дейността ще бъде възможно постоянното поддържане на оптималните гранични стойности на микроклимата в съответствие с Наредбата. Етапи на изпълнение 1. Избор на изпълнител по реда на ЗОП, който да извърши СМР за подмяна на дограма в помещения. 2. Избор на изпълнител по реда на ЗОП, който да достави предвиденото оборудване (климатици). 3. Изпълнение на договорите и приемане на работите/доставките. 49 850.00 46 278.36
Осигуряване на колективни средства за защита от свличане при изкопни работи и защита от наранявания от аерозоли на химични агенти: Целта на дейността е да се осигурят колективни средства за защита за три категории опасности – свличане при изкопни работи и аерозоли на химични агенти. Свличане при изкопни работи – спецификата на дейността налага често да се извършват изкопни работи с цел извършване на планови или извънредни ремонти по ВиК мрежата като работниците слизат в изкопите за извършване на работните операции. За обезопасяване се използват платна за леко укрепване на изкопи (подходящи за малки и средни изкопи). Наличните в дружеството са амортизирани и не осигуряват ефективна защита, което създава предпоставки за възникване на трудови злополуки при евентуално свличане на земни маси, докато работниците са в изкопа. Предвидено е закупуването на платна за защитни системи за изкопи - 2 комплекта платна с разпонки, всяко от платната е с работна дълбочина 2м и дължина 3м, и 2 надстройки към тях с разпонки за по-дълбоки изкопи (с работна дълбочина 1м и дължина 3м). Закупуването на платната за укрепване на изкопи ще допринесе за допълнително подсигуряване на безопасността на работниците при извършване на ремонтни дейности, които изискват направата на изкопи и работа в тях. Описаните средства за колективна защита са предназначени за работниците в аварийните групи. Аерозоли на химични агенти - В изпълнение на Наредба № 9 от 23.09.2004 г. за осигуряване на ЗБУТ при експлоатация и поддържане на ВиК системи, помещенията за съхранение и работа с химични вещества и препарати за дезинфекция (ХВПД), се проветряват и/или вентилират съобразно вида на помещението и на ХВПД с цел осигуряване на чист въздух). ВиК Перник разполага с химична лаборатория, която ежедневно провежда тестове и изпитвания за качество на природна, питейно-битова, отпадъчна и промишлена водата. Извършват се проби на утайки от пречиствателни станции. При работа в химичната лаборатория има голяма опасност от изтичане, вдишване на вредни химически вещества и газове. При смесването на различни агресивни (лесно запалими) вещества има опасност от отделяне на токсични химични газове, които при вдишване могат да доведат до сериозни неблагоприятни последици за здравето. В дейността е предвидено закупуване на аспирационна система за химична лаборатория със шкаф за съхранение на опасни вещества и отпадъци. Системата предпазва от натрупване на пари, аерозоли, които могат да причинят химически взрив. На практика това представлява химическа камина със филтрационна система за рециркулация на въздуха с интегриран филтър с активен въглен за абсорбация на киселини и разтворители. Притежава събирателен контейнер по работната повърхност. Закупуването на подобна система до голяма степен ще гарантира безопасността на служителите, които работят в химичната лаборатория. Дейността включва: 1. Доставка на 2 комплекта платна с разпонки, всяко от платната е с работна дълбочина 2м и дължина 3м, и 2 надстройки към тях с разпонки за по-дълбоки изкопи (с работна дълбочина 1м и дължина 3м). 2. Доставка и монтаж на аспирационна система за химична лаборатория. Етапи на изпълнение: 1. Избор на изпълнител(и) при спазване на разпоредбите на ЗОП; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител и изпълнение на договора; 3. Контрол на изпълнението и приемане на работите от представител на дружеството. 19 600.00 19 130.00
Осигуряване на колективни средства за защита за здраве и безопасност при работа с електрически съоръжения: Целта на дейността е да се осигури по-добра защита на персонала при работа с електрически съоръжения. На много работни места и площадки при работа по събиране, отвеждане и пречистване на отпадъчни води работещите ползват и обслужват многобройни електрически уреди и съоръжения. Това създава риск от поразяване с електрически ток. Опасностите за работниците при такъв вид работа са многобройни – преминаване на електрически ток през човека, въздействие на електрическа дъга, въздействие на електрически и магнитни полета, създадени от много високи напрежения и честоти. Възможни са наранявания от електрически удар, изгаряния. За осигуряване на максимална безопасност на работещите със електрически съоръжения (предимно групите от Електромеханичен отдел, Отдел по КИП и А и аварийните групи), в дейността е предвидено: - Доставка на 6 бр. временни преносими заземители със сечение 25 мм за заземяване на тоководещи шинни системи за работа по електрообзавеждане с напрежение до 1000V. - Доставка на 30 бр. диелектрични килимчета (20kV) за ел. уредби За целите на защитата от вредното въздействие на електростатични заряди се предвижда и подмяна на амортизирани диелектрични килимчета. Те се поставят пред работните места при елетроерозийно обработване, пред всички електрически табла и прекъсвачи, където съществува опасност от токов удар. Служат за защита при работа на хора в зони с високо напрежение. - Доставка на 6 бр. изолиращи (оперативни) щанги за преносими заземители. Работните групи от електромеханичния отдел обслужват помпените станции и извършват работи по електрически съоръжения и електрическо оборудване с напрежение до 1000V. При този вид дейност съществува опасност от електрически удар. За ограничаване на тези рискове, в дейността е предвидено закупуване на 6 бр. диелектрични щанги. Диелектричната (оперативната) щанга е предназначена за работа в закрити и открити разпределителни уредби и въздушни електропроводни линии с напрежение до 20 kV с промишлена честота. Изолиращите оперативни щанги трябва да отговарят на стандарт БДС EN 61 235 или еквивалент и да са единично неразглобяемо устройство. Те ще заменят наличните в момента, които са амортизирани и не са достатъчни. Налага се работата да се планира така че екипите да могат да си разменят наличните. - Доставка на 6 бр. фазоуказателни щанги 1-35kV, със светлинна и звукова сигнализация. Предназначението на това средство за колективна защита е да проверява отсъствието или наличието на напрежение чрез приближаването на уреда на безопасно разстояние от тоководещите части. Безконтактният указател за напрежение да е с акустично и визуално сигнализиране за наличие или липса на променлив ток в електрически мрежи с честота 50 Hz с номинално напрежение от 1 kV до и включително 35 kV. Безконтактният указател за напрежение трябва да е проектиран, произведен и изпитан в съответствие на стандарт DIN VDE 0681 или еквивалентен. - Доставка на 6 бр. изолационни клещи за предпазители (до 30kV) Представляват ръчни клещи, като дръжките са изработени от специален материал, който предпазва използващия ги от удар от електрически ток и причиняване на изгаряне. За напрежение до 30 kV и диаметър на проводника до Ø 25 mm. 6 000.00 5 988.00
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло (СРО): Целта на дейността е да се подменят ползваните сега ЛПС и СРО като се закупят нови и по-модерни, които увеличават ефективността на защитата, имат по-добри хигиенни, ергономични и конструктивни свойства (съвместяват се по-добре при използване на повече от едно ЛПС). Предвидени за закупуване са следните ЛПС и СРО, които да заместят съществуващите: - Зимен комплект (190 бр.) – включва зимен полугащеризон и зимно яке. Предпазват тялото от неблагоприятни външни условия. По-висока степен на водоустойчивост и студоустойчивост от настоящите. Топлозащитна подплата и свалящи се ръкави, отговаря на EN 342. - Обувки, антистатични, с противохлъзгащо ходило, активнодишаща материя (248 чифта) - предпазват от подхлъзване, режещо и пробивни предмети. Наличните са от изкуствена, недишаща материя, която спарва. - Обувки зимни-боти, студозащитни, с противохлъзгащо ходило (248 чифта) - предпазват от студ, подхлъзване, режещи и пробивни предмети. С клас на защита S3, композитно защитно бомбе и пластина. Наличните са с клас на защита S1 и S2. - Предпазна каска (125 бр.) – предпазва от удар по главата от падащи предмети. Устойчиви на UV защита. Наличните са тежки, неудобни и нямат възможност за прикрепяне на други ЛПС за ушите и очите. Необходимо е новите да са леки (до 300 гр.), съвместими със защитни очила и антифони и да се вентилират, така че температурата да пада средно с по 2-3°C. Да отговарят на EN 397. - Гумени ботуши (142 чифта) – да отговарят на EN 347. Водонепромокаеми, защита от химикали, растителни и животински продукти. Наличните са с по-нисък клас на защита и с изтичащ срок на износване. - Ръкавици, студозащитни (142 чифта). Защитават ръцете от механични и неблагоприятни атмосферни въздействия. В момента се използват ръкавици с по-ниско ниво на защита. - Защитни латексови ръкавици (9 чифта). Предпазват ръцете от вредни химически вещества, агресивни течности и др. Използват се от служителите в химичната лаборатория - Външни антифони (34 бр.). Средна норма на заглушаване- SNR 40 db. Да отговарят на EN 352-1- ЕС. Наличните са със SNR 25 db. - Водозащитно наметало (мушама гумирана) (93 бр.) - да отговаря на EN 340. Защитава тялото от механични въздействия, прах, вода, въздушни течения и пръски агресивни течности. Наличните са по-тънки и не предпазват от агресивни течности, често се късат и се налага постоянната им подмяна. - Защитен костюм за заварчици (наметало и панталон)(2 бр.). Предпазва тялото от пръски разтопен метал, изгаряне, изработена от цепена телешка кожа с кевларени конци, с по-високо ниво на защита от наличните. - Ръкавици за заваряване, кожени (4 чифта). Предпазват от механични и термични опасности, пръски разтопен метал, допир при ограничено въздействие на пламък, конвекционна топлина, контактна топлина и ултравиолетово излъчване от волтова дъга. Изработени от телешка кожа, двойни парчета златиста кожа за дланта и опакото, маншет от цепена велурена кожа. Цялостна подплата и кевларени конци. Наличните ръкавици са без кевларени конци и златиста кожа, което предполага по-ниско ниво на защита на ръцете. - Полумаска с биологичен филтър (23 бр.) - защитава дихателните пътища от вредни въздействия на химически и биологични агенти. Нужно е да разполагат с байонетна система, позволяваща свързване с широка гама филтри. Да отговаря на EN 140:1998. Да е съвместима със средства за предпазване на очите, ушите и главата (наличните не разполагат с такава възможност). - Цяла лицева маска с две клапи за издишане (10 бр.) - защитава дихателните пътища от вредни въздействия на химически и биологични агенти. Нужно е да разполагат с байонетна система, позволяваща свързване с широка гама филтри. Да отговаря на EN 140:1998. Да е съвместима със средства за предпазване на очите, ушите и главата (наличните не разполагат с такава възможност). ПРОДЪЛЖАВА В НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ 46 700.00 46 621.80
Организиране на обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Целта на тази дейност е да се повиши информираността и компетентността на служителите и работниците на „Водоснабдяване и канализация“ ООД – Перник относно спазването на изискванията за здраве и безопасност при работа и по-точно рисковете за здравето, свързани с индивидуалните им работни места и методите и средствата за тяхното предотвратяване. Като имаме предвид високия коефициент на трудов травматизъм за сектора, е от съществено значение всички работещи да са много добре информирани за всички рискове за здравето на тяхното индивидуално работно място, както и с методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване. Основните рискове за здравето и безопасността на персонала по време на работа са: - Продължителна работа при високи нива на шум, създаден от промишлени съоръжения в затворени пространства. - Силно запрашена работна среда. - Пряк контакт с опасни химични вещества, термични и химични изгаряния. - Вдишване на химични агенти. - Извършване на редовна ръчна работа с тежести. - Въздействие на опасни отпадъци, биологични агенти и др. - Психо-социални фактори при работа. Повечето от тези рискове имат комбинирано въздействие, проявяват се с различна сила и продължителност, което най-често повишава степента на риск. Предприятието ще възложи изпълнението на дейността на външен изпълнител. Обучението е предвидено в програмата за минимизиране на риска и е свързано с рискове, оценени като значими за тези работни места. В обучението ще бъдат включени 305 работещи в предприятието. Няма да участват служителите, заемащи длъжности в административната част на дружеството и нямащи пряка връзка с идентифицираните рискове. Дейността включва: Организиране и провеждане на обучение за 305 работещи в производството. Обучението ще бъде с продължителност 24 часа и с практическа насоченост. Ще бъдат сформирани групи за обучение, така че да не се възпрепятства работния процес. Изпълнителят на обучението следва да разработи и предостави учебни материали за всеки от участниците (на хартиен и електронен носител), както и да подготви презентации, практически задачи и други в съответствие с определените цели на обучението. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Избор на изпълнител, който да проведе обучението. 2. Сключване на договор с избрания изпълнител и провеждане на обученията по предварително съгласуван график. 3. Издаване на сертификати за успешно преминато обучение. 4. Оценка на ефективността от обучението. На всички служители ще бъдат издадени удостоверения за успешно преминато обучение. Обучението ще бъде съобразено с графика на работното време. 24 000.00 24 000.00
Придобиване на стандарти за безопасни условия на труд : Целта на настоящата дейност е устойчиво и непрекъснато подобряване на здравето и безопасността при работа във „Водоснабдяване и канализация“ ООД – Перник чрез разработване и внедряване на Система за управление на здравето и безопасността при работа (СУЗБР) в съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007, както и последващо сертифициране на внедрената система. Основната икономическа дейност на предприятието е „Събиране, отвеждане и пречистване на отпадъчни води“ с код по КИД 36.00. Коефициентът на трудов травматизъм за икономическата дейност за 2016г. е определен на 1,03, което е над средната стойност за страната от 0,66. Тази статистика, а и практиката на дружеството показва, че извършваните дейности са свързани със значими рискове за здравето и безопасността на работниците. Затова е важно въвеждането на СУЗБР, в която да се обединят, планират и координират всички усилия, свързани с управлението на здравето и безопасността при работа. Само по този начин е възможно да се измерва ефективно общия резултат от реализираните от ръководството политики и мерки и да се предприемат действия, които да водят до дългосрочно и устойчиво подобряване. Обхватът на СУЗБР включва всички извършвани процеси и работни места. Дейността включва разработване и внедряване на СУЗБР и нейната сертификация от независим акредитиран сертифициращ орган. Разработването и внедряването на СУЗБР включва следните основни етапи: - Избор на външен консултант, който да окаже професионална подкрепа в процеса на разработване и внедряване, определяне на екип, срокове и ресурси за участие в разработването, методи и форми на комуникация; - Преглед на актуалните нормативни актове по ЗБР, приложими към дейността на дружеството; - Разработване на въпросници, карти за оценка на съответствието и оценка на дейностите по осигуряване на ЗБР; - Преглед на съществуващата система по ЗБР и на условията на труд; - Оценка за съответствие с изискванията на нормативните актове по ЗБР; - Анализ на процесите и определяне на модела на СУЗБР; - Определяне на документите, които следва да бъдат разработени/променени и несъответствията в условията на труд, които трябва да бъдат отстранени при внедряването на СУЗБР; - Одобрение от ръководството на предлаганите промени; - Разработване и утвърждаване на График за разработване на СУЗБР и Програма/и за отстраняване на съществуващите несъответствия с нормативните актове; - Разработване на документация на СУЗБР и свързаните с нея оперативни документи; - Разработване на нови и ревизия на съществуващите правилници, инструкции, заповеди, оперативни и други документи на системата; - Интегриране на СУЗБР с функциониращите в предприятието системи; - Обсъждане и съгласуване на документите със заинтересованите звена/длъжностни лица; - Приемане и утвърждаване на документите на СУЗБР от ръководството; - Изготвяне на график за внедряване; - Заповед/и за внедряване. Определяне на длъжностните лица и отговорностите по внедряването. Утвърждаване на оперативни документи; - Обучение на ръководителите на звена, вътрешни одитори и засегнатите от внедряването лица; - Разпространение на документите на СУЗБР по ползватели; - Привеждане на дейностите по ЗБР и условията на труд в съответствие с документите на СУЗБР; - Провеждане на вътрешни одити. Документиране. Отстраняване на несъответствия; - Преглед на СУЗБР от ръководството. Сертификацията на СУЗБР включва следните основни етапи: - Избор на сертифициращ орган (с валидна акредитация и с призната компетентност да извършва сертификация по OHSAS 18001:2007 за икономическата дейност); - Провеждане на сертификационен одит етап 1 и етап 2; - Извършване на коригиращи действия при евентуални несъответствия, повдигнати в резултат от сертификационния одит; - Получаване на доклад с решение от органа по сертификация; - Получаване на сертификат за съответствие с OHSAS 18001:2007 с валидност 3 години. 19 000.00 19 000.00
Организация и управление на проекта : Целта на тази дейност е да се гарантира, че всички проектни дейности ще се изпълнят успешно и поставените цели ще бъдат постигнати. Изпълнението на тази дейност ще гарантира постигането на всички очаквани резултати при спазване на графика и принципите за добро управление и ефективност и ефикасност на разходите. Дейността включва избор на външен изпълнител, който да осъществи управлението на проекта. Външният изпълнител ще бъде запознат с цялата документация на проекта и инструктиран за неговите правомощия и отговорности. Външният изпълнител следва да разработи план за изпълнение на проекта и план за мониторинг на дейностите, да планира действията при възникване на промени, да организира и провежда процедури за избор на изпълнители в рамките на проекта, да сключва договори с избраните изпълнители, да осъществява контрол над изпълнението на техните ангажименти, да съдейства при планирането на паричните потоци и да контролира навременното разплащане с всички доставчици, да подготви искане за авансово плащане и да отчита своевременно всички изпълнени дейности и постигнати резултати. Външният изпълнител следва да осъществи дейността в съответствие с проектното предложение, подписания договор, ръководството за изпълнение, изискванията за информация и публичност и всички приложими документи. Част от основните задължения, които външния изпълнител ще има са: - разработи план за изпълнение на проекта; - контролира спазването на сроковете и изпълнението на работния план на проекта; - отговаря за техническото, административното и финансовото управление на проекта; - текущо контролира спазването на графика за изпълнение на проекта и предприема действия при настъпили промени и идентифицирани проблеми; - отговаря за наблюдението и контрола на изпълнението на сключените договори; - отговаря за изготвянето и навременното подаване на информация до Управляващия орган; - представлява дружеството на срещи с институции, медии, организации и обществеността, свързани с изпълнението на проекта; - спазва и контролира спазването на мерките за информация и публичност и други. Етапите за изпълнение включват: 1. Избор на външен изпълнител в съответствие с разпоредбите на ЗОП; 2. Изпълнение на договора на външния изпълнител; 3. Приемане на работата на изпълнителя. 19 000.00 19 000.00
Информиране и публичност : Целта на дейността е да се предоставя навременна и коректна информация на обществеността за проекта, както и да се популяризира приносът на Европейските фондове за неговото реализиране. Дейността за информиране и публичност ще бъде изпълнена при стриктно спазване на приложимите за проекта изисквания на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Предвидени са следните действия: • поставяне на информационна табела на входа на административната сграда на дружеството в гр. Перник; • публикуване на първоначална информация и редовно актуализиране на информацията за напредъка по изпълнението на проекта на интернет страницата на дружеството в съответствие с Единния наръчник. Всички доставки, направени по проекта, също ще бъдат съобразени с изискванията за публичност. 1. Планиране – външния изпълнител, който ще осъществи управлението на проекта ще разработи план за информиране и публичност с конкретни дати, отговорници и действия, ще разработи бланка за документите на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник и ще поставя изисквания към всички външни изпълнители с изискванията за информиране и публичност. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за информиране и публичност външния изпълнител, който ще осъществи управлението на проекта ще следи за спазването на графика и качеството на изпълнение на действията. 3. Приключване - в съответствие с плана за информиране и публичност. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.