Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Целта нанастоящото инвестиционно предложение е устойчиво енергийно обновяване на две сгради на Столична регионална здравна инспекция, предоставящи административни услуги.
Конкретни цели: Подобряване енергийните характеристики на сградите, чрез прилагане на високоефективни енергийни мерки
-топлинно изолиране на външни стени и покрив, подмяна на външни прозорци и врати, монтиране на високоефективна термопомпена система тип „въздух-въздух“, изграждане на фотоволтаична система за производство на електрическа енергия за собствени нужди, подмяна на всички осветителни тела с LED ;
- Достигане на клас на енергопотребление минимум „А“ след прилагане на енергоспестяващи мерки;
- Постигане на минимум 30% спестяване на първична енергия за сградата;
- Намаляване на разходите за енергопотребление, което ще доведе и до спестяване на публичен ресурс;
- Подобряване на условията за работа в помещенията ;
Основните дейности:
- Първоначално обследване за енергийна ефективност и изготвяне на технически паспорт на сградата;
- Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор)
- Изготвяне на независима експертна оценка след приключване на дейностите по изпълнение на СМР по Закона за енергийна ефективност ;
- Организация и управление на ПИИ;
- Информация и публичност
Срокът за реализиране: 30 месеца
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ: Подготвителна дейност. Обследването за енергийна ефективност на сградите, включени в ПИИ има за предмет: - идентификация на сградните ограждащи елементи на конструкцията и системите за осигуряване на микроклимата, измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия; - разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност и мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници, приложими за конкретната сграда; - технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност и на съотношението „разходи – ползи“; - оценка на емисиите CO2, които ще бъдат спестени в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност. С обследването за енергийна ефективност на сградата се установява нормализираното (базово) потребление на енергия на сграда при съществуващото й състояние към момента на обследването, определят се специфичните възможности за намаляване на нормализираното потребление на енергия при гарантирано поддържане на нормативните параметри на микроклимата, извършва се техническа и икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност на сградата. Обследването на сградата обхваща: 1. средствата за измерване и контрол на енергийните потоци в сградата; 2. системите за изгаряне на горива и преобразуване на входящите в сградата енергийни потоци, в т.ч. от възобновяеми източници; 3. топлопреносните системи – водни, парокондензни, въздушни; 4. електроснабдителните системи; 5. осветителните системи; 6. системите за осигуряване на микроклимата; 7. системите за гореща вода за битови нужди; 8. елементите на конструкцията на сградата (ограждащи и вътрешни) 34 800.00 0.00
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор)-Обект: “Административна сграда на СРЗИ ” ул. „Враня“ № 20, р-н Сердика, гр. София: 1. Изготвяне на инвестиционен проект в съответствие с НАРЕДБА № 4 ОТ 21 МАЙ 2001 Г. ЗА ОБХВАТА И СЪДЪРЖАНИЕТО НА ИНВЕСТИЦИОННИТЕ ПРОЕКТИ - фаза Работен проект (работни чертежи и детайли) въз основа на ЕСМ, предписани в обследването за ЕЕ. С работния проект се осигурява съответствието на проектните решения с изискванията към строежите по чл. 169 ЗУТ; Проектните части на работния проект включват: работни чертежи и детайли, по които се изпълняват отделните видове СМР; обяснителна записка, поясняваща предлаганите проектни решения, към която се прилагат издадените във връзка с проектирането документи и изходни данни; изчисления, обосноваващи проектните решения; подробна количествена сметка; спецификация на предвидените за влагане строителни продукти с технически изисквания към тях в съответствие с действащи норми и стандарти. 2. Изпълнение на СМР : Подобряване на топлотехническите характеристики на ограждащите елементи на сградата: -ЕСМ1 - B1 – Топлинно изолиране на фасадни стени 1742,40m2 от външната страна с топлоизолационни плоскости от EPS (с λ ≤ 0,034 W/mК) с дебелина 60 mm ; -ЕСМ2 - B3 – Топлинно изолиране на покрив-Тип 1 – 697 м2. - ЕСМ3 - B4 – Топлинно изолиране на под- Поради невъзможността за предприемане на действия по топлоизолиране на подовата плоча се предвижда привеждане към нормативните стойности само на стените в контакт със земя. От вътрешната страна на стената ще се положи топлоизолация от XPS с дебелина 5 см и коефициент на топлопроводност l=0,031 W/mK. Топлоизолацията ще се шпаклова с армираща мрежа, над шпакловката ще се изработи и подходяща мазилка. - ЕСМ4 - B5 – Подмяна на прозорци и врати- Демонтаж на всички стъклопакети. Монтаж на нови двойни стъклопакети с обща площ 356,00 m2 с едно нискоенергийно стъкло(четири сезона) и едно бяло с обобщен коефициент на топлопреминаване U ≤ 1,30 W/m2.K. Демонтаж на стара гаражна врата и монтаж на нова секционна врата с термопанел и коефициент на топлопреминаване U ≤ 1,30 W/m2.K. ЕСМ5 - С6 – Монтиране на високоефективна термопомпена система тип „въздух-въздух“(VRF система); ЕСМ6 - Фотоволтаична централа за собствени нужди- Системата ще съдържа 138бр. фотоволтаични панела с инсталирана мощност 76,590 kWp. Панелите ще се разположат на покрива на сградата ориентирани Изток 69 бр. панела 38,295 kWp – Запад - 69 бр. панела 38,295 kWp. Панелите ще се разположат на метална конструкция под наклон 12о. Системата ще се окомплектова с фотоволтаични панели, инвертори, табла и цялата необходима апаратура и материали за правилното функциониране на системата 3.Авторски надзор съгласно ЗУТ: Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект и включва следните дейности: Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; Изработване на допълнителни чертежи на детайли; Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. Предписанията на проектанта се вписват в Заповедната книга по време на строителство и са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Дейността по упражняване на авторски надзор се осъществява до получаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Авторският надзор ще бъде осъществен в съответствие с чл.166 ал.1, 2 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт, съгласно чл. 176А и чл.176Б, ал.1 от ЗУТ . 1 484 491.00 0.00
Инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор)-Обект:“Административна сграда на СРЗИ ” ул. „Цар Симеон“ №169A, р-н „Възраждане“, гр. София : 1. Изготвяне на инвестиционен проект в съответствие с НАРЕДБА № 4 ОТ 21 МАЙ 2001 Г. ЗА ОБХВАТА И СЪДЪРЖАНИЕТО НА ИНВЕСТИЦИОННИТЕ ПРОЕКТИ - фаза Работен проект (работни чертежи и детайли) въз основа на ЕСМ, предписани в обследването за ЕЕ. С работния проект се осигурява съответствието на проектните решения с изискванията към строежите по чл. 169 ЗУТ; Проектните части на работния проект включват: работни чертежи и детайли, по които се изпълняват отделните видове СМР; обяснителна записка, поясняваща предлаганите проектни решения, към която се прилагат издадените във връзка с проектирането документи и изходни данни; изчисления, обосноваващи проектните решения; подробна количествена сметка; спецификация на предвидените за влагане строителни продукти с технически изисквания към тях в съответствие с действащи норми и стандарти. 2. Изпълнение на СМР : - В1-Топлоизолиране на всички фасадни стенис Вата с дебелина 12 см и коефицент на топлопроводност l=0,035 W/mK. Над ватата ще се положи гипсокартон. С цел запазване сегашния облик на сградата и запазване на облицовката на стените от варовик, се предвижда топлоизолацията да се положи от вътрешната страна на стената. -В3-Топлоизолиране на покривите. От страна на отопляемото пространство ще бъде положена топлоизолация от вата с дебелина 12 см и коефициент на топлопроводност l=0,035 W/mK над окачен таван от гипсокартон. Този подход е приет и при покрива с неотопляемо подпокривно пространство. Запазването на фасадната облицовка от варовик налага полагането на топлоизолация на стените от вътрешната страна, което би довело до поява на термо мост от страна на покрива, ако топлоизолацията на покрива бъде положена от страната на неотопляемото пространство. - В4-Топлоизолиране на подовете от страната на неотопляемото пространство. Ще се положи топлоизолация от Вата с дебелина 12 см и коефициент на топлопроводност l=0,035 W/mK. Над топлоизолацията ще се положи двуслойна структурна щпакловка. Подът Тип 2 към външен въздух ще се топлоизолира отвън с топлоизолация вата с дебелина 12 см и коефициент на топлопроводност l=0,035 W/mK. Над топлоизолацията ще се положи двуслойна структурна щпакловка и фасадна мазилка. - В5- Демонтаж на всички стъклопакети и Монтаж на нови двойни стъклопакети с обща площ 320,90 m2 с едно нискоенергийно стъкло(четири сезона) и едно бяло с обобщен коефициент на топлопреминаване U ≤ 1,30 W/m2.K. - С6 - Монтирана високоефективна термопомпена система тип „въздух-въздух“(VRF система) с две външни тела сформиращи една системи, която ще обслужва всички основни помещения и коридори, както и някой прилежащи помещения. -С11-Подмяна на съществуващия обемен бойлер с 2 бр. термодинамични бойлера всеки с обем 270 литра. Бойлерите са високоефективни с нисък разход на енергия, оползотворяващи топлина от околната среда. 3.Изпълнение на Авторски надзор съгласно ЗУТ: Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект и включва следните дейности: Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; Изработване на допълнителни чертежи на детайли; Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. Предписанията на проектанта се вписват в Заповедната книга по време на строителство и са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Дейността по упражняване на авторски надзор се осъществява до получаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Авторският надзор ще бъде осъществен в съответствие с чл.166 ал.1, 2 от ЗУТ и изготвяне на технически паспорт, съгласно чл. 176А и чл.176Б, ал.1 от ЗУТ . 1 446 472.49 0.00
Строителен надзор съгласно ЗУТ: Под Дейност 1 - Оценка за съответствие наинвестиционния проект и изготвяне на доклад за съответствие, съгласно чл.142, ал.6 т.2 от ЗУТ- Всички части на инвестиционния проект, които са основание за издаване на разрешение за строеж, се оценяват за съответствието им с основните изисквания към строежите. Под Дейност 2 - Упражняване на строителен надзор върху строителните и монтажни работи, в това число изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт за съответния обект. Независимият строителен надзор по време на строителството се упражнява в следния задължителен обхват: 1.Законосъобразно започване на строежа; 2.Пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3.Изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти; 4.Контрол по спазване условията на безопастност на труда, съгласно проекта за организация на строителството; 5.Опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; 6.Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопастност; 7.Недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 8.Правилно изпълнение на строително.монтажни работи; 9.Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. 82 800.00 0.00
Набавяне на необходими разрешителни документи и Въвеждане наобектите в експлоатация: 1.Доклад за оценка на съответствието. Изготвеният от проектантите работен проект се проверява по отношение на това дали съответстват на изискванията, на които трябва да отговарят строежите – на подробния устройствен план и на законовите норми. Като резултат от тази дейност се съставя оценка за съответствие. Тя е необходима за съгласуване и одобряване на проекта. Оценката и доклада ще бъде възложена като поддейност на избрания изпълнител за осъществяване на независим строителен надзор. 2. Разрешението за строеж е документ, който е задължителен за законосъобразното изпълнение на строежа. Строежът може да се извърши, само ако е разрешен съгласно Закона за устройство на територията, т.е. ако за тях е издадено валидно разрешение за строеж.Целта на процедурата е да даде възможност на възложителя да реализира строителството.За получаване на разрешение за строеж възложителят, чрез екипа на проекта подава Заявление до главния архитект на общината (района).Разрешението за строеж се издава едновременно с одобряването на инвестиционния проект, когато това е поискано в заявлението. Разрешението за строеж се издава в 7-дневен срок от постъпване на писменото заявление, когато има одобрен инвестиционен проект. За издаване на разрешение за строеж се заплаща такса, съгласно Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ) и съответната наредба, приета от общинския съвет. Основание чл. 143, чл. 144 и чл. 148 от Закона за устройство на територията 3.Осъществяване на контрол по строителството при откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа: документи-протоколи за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа. С тях се удостоверява наличието на условия за подготовка и откриване на строителната площадка и за започване на строително-монтажните работи по определена от общината строителна линия и ниво за строеж - удостоверяване началото на строителството и заемането на терена, на който ще се осъществят строително-монтажните работи; заверка на заповедната книга на строежа; - доказателство за законосъобразността на строежа.Закон за устройство на територията - чл. 157, ал. 2; чл. 158, ал. 1. Дейността ще бъде подготвенаот екипа за организация и управление на Проекта и осъществена от компетнетния орган- общинска администрация 4. Одобряване на План за управление на строителните отпадъци и План за безопасност и здраве- На основание чл.156б от Закона за устройство на територията (ЗУТ) е необходимо след влизане в сила на Разрешение за строеж и преди откираване на строителна площадка да бъде одобрен План за управление на строителните отпадъци и/или План за безопасност и здраве в зависимост от типа на строежа. Планът ще бъде изготвен от проектанта и ще бъде осъществен от избрания изпълнител. Одобряванете ще стане от компетентен орган. 5. Завършените строежи се региистрират пред органа, издал разрешението за строеж . Възложителят прави искане за издаване на разрешение за ползване до началника на ДНСК и. Към искането се прилагат окончателен доклад на строителен надзор, разрешение за строеж (акт за узаконяване), протокол за определяне на строителна линия и ниво, констативен акт за установяване годността за приемане на строежа - образец № 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба №3 от 2003 г., документ (удостоверение) от АГКК за предадена екзекутивна документация или удостоверение от съответната общинска администрация, заверена заповедна книга, документ за собственост или документ за учредено право на строеж в чужд имот, или документ за право да се строи в чужд имот по силата на специален закон, договор с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура или служебна бележка от съответното експлоатационно дружество, че обектът е присъединен и не е необходимо подписване на нов договор за присъединяване. 12 000.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка по ЗЕЕ за двата обекта.: Сертифицирането за енергийна ефективност на сгради в експлоатация има за цел удостоверяване актуалното състояние на потреблението на енергия в сградите, енергийните характеристики и съответствието им със скалата на класовете на енергопотребление . Издаването на сертификат за енергийни характеристики на съществуващи сгради се извършва след осъществено обследване за енергийна ефективност и е със срок на валидност до 10 /десет/ години, който зависи от скалата на енергопотребление. Сертификатът за енергийни характеристики на сградата се актуализира с издаването на нов сертификат във всички случаи на извършване на дейности, водещи до подобряване на цялостните енергийни характеристики на сградата, като реконструкция, основно обновяване, основен ремонт или преустройство на сградата, текущ ремонт на инсталации на сградата и други дейности. 82 800.00 0.00
Организация и управление: Чрез дейността се създава организация, която гарантира: - Прилагането на процедури с цел да се осигури разумна увереност, че финансовите интереси на ЕС и българската държава са защитени и че целите на инвестициите ще бъдат постигнати при спазване на приложимото европейско и национално законодателство; - Недопускане извършването на нередности, включително измами, корупция, конфликт на интереси и двойно финансиране; - Управление на рисковете за постигане на горните цели чрез адекватно разделение на отговорностите по изпълнение на инвестиция и подходящи превантивни, разкриващи и/или коригиращи контролни дейности, които включват най-малко: система за двоен подпис, която не разрешава поемането на финансово задължение или извършването на плащане без подписите на ръководителя на организацията и на лицето, отговорно за счетоводните записвания; правила за достъп до активите и информацията; процедури за предварителен контрол за законосъобразност; процедури за текущ контрол върху изпълнението на поети финансови ангажименти и сключени договори; процедури за последващи оценки на изпълнението; процедури за обективно, точно, пълно, достоверно и навременно осчетоводяване на всички стопански операции; - В рамките на горепосочените контролни дейности КП отговарят за изпълнението на инвестицията като осъществяват контрол върху изпълнителите. - С оглед гарантиране на целите на организациите и адекватното управление на рисковете за постигането им, КП: Изпълнява всички изисквания на приложимото европейско и национално законодателство и на договора за финансиране; Определя звено/екип за изпълнение на инвестицията. - Възлага дейностите за изпълнение на инвестицията по реда на ЗОП и ППЗОП; - Осъществява контрол върху изпълнителите с оглед качествено и в срок изпълнение съгласно сключените договори. - Представя в ИС за Механизма финансово-технически отчет (ФТО) със съдържание и в срокове съгласно условията за изпълнение; - Докладва напредъка по изпълнението на етапите и целите, заложени в ПИИ чрез ФТО, посредством ИС на МВУ, най-малко веднъж в рамките на съответното тримесечие. Сроковете за представяне на ФТО са уредени в Условията за изпълнение на одобрените инвестиции по настоящата процедура. - Текущо попълва информация в ИС за Механизма относно: сключени договори с изпълнители и подизпълнители; относно разходооправдателни и платежни документи, прогноза за плащане; документи, доказващи изпълнение – сертификати, актове и др., в зависимост от спецификата на инвестицията; - Осигурява аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията, както и съпоставимост с финансовата информация, която се посочва във ФТО; - Осигурява достъп за извършване на проверка на място на инвестицията, в т.ч. до екипа за управление на инвестицията, активите, свързани с нея, до цялата документация, включително електронни документи, които се съхраняват в организацията; - КП отговаря за съхранението на документация и разходооправдателни документи, записи в счетоводната/разплащателна система, включително статистически данни и други данни, отнасящи се до финансирането, както и записи и документи в електронен формат, в продължение на пет години след плащането на баланса (окончателно плащане) или, когато няма такова плащане, след трансакцията на последното плащане; - Осигурява достъп до документи и на мястото на изпълнение на инвестициите на национални и европейски контролни и одитни органи, включително ЕК, ЕСП, ОЛАФ и Европейската прокуратура съобразни със срока, определен в чл. 132 от Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046. 51 369.92 0.00
Изготвяне на техническо обследване и технически паспорт на сградите: Подготвителна дейност. Обследванията за установяване на техническите характеристики на сградите и сградните инсталации, свързани с удовлетворяване на изискванията на чл. 169, ал. 1, т. 1 – 5 от ЗУТ са изпълнени в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 год. за техническите паспорти на строежите и обхващат: • Установяване на конструктивната устойчивост на сградите; • Изготвяне на предписания и препоръки за изготвяне на проектна документация; • Изготвяне на мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти Обследването включва: 1. съставяне на информационна база данни за нормативните (проектните) стойности на техническите характеристики на обследвания строеж, в т.ч. и тези, свързани със съществените изисквания по чл. 169, ал. 1 - 3 ЗУТ; 2. установяване на действителните технически характеристики на строежа по разделите на част А от техническия паспорт; 3. анализ на действителните технически характеристики на строежа и оценка на съответствието им с нормативните стойности, определени с нормативните актове, действащи към момента на въвеждането на строежите в експлоатация; 4. разработване на мерки; 5. съставяне на доклад за резултатите от обследването, който включва оценка на техническите характеристики на строежа за съответствие с изискванията на нормативните актове, действащи към момента на въвеждането на строежите в експлоатация, както и възможностите за изпълнение на съществените изисквания по чл. 169, ал. 1 ЗУТ, в т.ч. оценка за сеизмичната осигуреност на строежа в съответствие с действащите към момента на обследването нормативни актове. 0.00 0.00
Информация и публичност: Дейността предвижда мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.