Информиране и избор на лица от целевата група за включване в дейности по проекта и създаване на социално предприятие: По настоящия проект се предвижда създаване на социално предприятие с дейност озеленяване в община Завет. Социалното предприятие ще бъде създадено с Решение на Общинския съвет-Завет по реда на чл. 52 и 53 от Закона за общинската собственост. В Правилника за работа на дейността на новосъздаденото социалното предприятие ще фигурират всички изисквания, посочени в определението за социално предприятие. Новосъздаденото социално предприятие няма да има самостоятелна правосубектност.
Цел на дейността е прозрачно, ясно и безпристрастно извършване на подбор на желаещите лица от целевата група да бъдат включени в предивдените дейности по проекта. Планираният брой лица, на които ще бъде предоставено психологическо подпомагане, мотивационно и професионално обучение, мерки за социална и професионална интеграция и осигуряване на заетост в социалното предприятие са 32 лица.
За насърчаване участието в дейностите по проектното предложение ще бъдат проведени информационни кампании в по - големите населени места на територията на общината, както и публикуване на информация на сайта на общината.
В рамките на един месец ще бъде предоставена възможност на хората с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица да подават заявления за участие в офиса на екип по проекта или в съответното кметство на населеното място.
След изтичането на кампанията по набиране на заявленията, екипа по проекта ще извърши подбор на лицата, които ще бъдат включени в дейностите по проекта.
|
0.00
|
109 646.93
|
Провеждане на мотивационно обучение и предоставяне на психологическа подкрепа на лица от уязвимите групи за включване в заетост;: Цел: Във връзка със засилване мотивацията на 32 лица от целевата група за обучение и работа е предвидено оказване на психологическо подпомагане и консултиране, и провеждане на мотивационно обучение. Психологическото подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Мотивацията на целевата група е насочена към предоставяне на знания за професиите, изискванията и тенденциите на пазара на труда и изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване. Придобиването на реални трудови и/или професионални умения на уязвими социални групи на пазара на труда е важна предпоставка за преодоляване на социалната им изолация, повишаване на качеството на живот и стимулиране на конкурентоспособността им в работна среда.
В проекта е предвидено предоставянето, както на индивидуални консултации със всяко едно от лицата, така и провеждане на групови консултации.
Индивидуалното психологичното консултиране е работа с едно лице с конкретни жизнени проблеми, чрез регулярно им изследване и обсъждане. На съответното лице се предоставя възможност да говори свободно за своите важни поведенчески и емоционални проблеми с квалифицирано и независимо/обективно лице по начин, който е различен от доброжелателния светски разговор на обичайната социална ситуация. Психологическата консултация е насочена към уязвими хора, изпитващи трудности и мотивирани да преодолеят негативни, мъчителни преживявания. По време на консултацията, специалиста помага на потърсилия подкрепа да види своя проблем отстрани, в една, нова, по-позитивна светлина. Дава му се възможност да мисли за своите ресурси и да избере нови цели. Участниците в груповото консултиране се включват в групата, за да добият повече знания или умения за решаването на даден проблем – обществен, образователен, професионален, превантивен. Консултативната група борави със съзнавани проблеми и е ориентирана към разрешаването на краткосрочни въпроси или подготовка на умения за определени социални роли, професионално ориентиране. Груповото психологическо консултиране е процедура за оказване на помощ на всяко лице, което има желание да се освободи от непродуктивно поведение, нежелани мисли и чувства, водещи до себеразрушение като се научи да ги замесва с позитивни по пътя на самопознанието. В тази връзка се предвидени провеждането както на индивидуални, така и на групови психологически консултации
В тази дейност е планирано провеждането и на мотивационно обучение, което ще се реализира в рамките на 30 учебни часа, т.е. за една седмица ще премине курса на обучение.
Лицата, които са преминали мотивационно обучение за адаптиране в пазарните условия ще:
- придобият умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и/или адаптиране към условията на вече заето работно място.
- усвоят умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа - автобиография, писма, формуляри, въпросници и др.;
- усвоят на умения за ефективно използване на различните източници за информация за свободни работни места;
- се мотивират и усвоят умения и за представяне пред работодател и проследяване на всяка възможност за работа;
|
0.00
|
0.00
|
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи : В рамките на тази дейност ще бъдат включени мерки насочени към поощряване участието на лицата в социалния и професионалния живот съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Това може да бъде постигнато чрез (но не само):
• Развитие на умения за общуване и работа в група;
• Развитие на различни навици и умения за живот;
• Дейности, които поощряват автономността и независимостта (помагане на лицето да поддържа личната си автономност, помагане на лицето да осъзнае индивидуалните си способности и ресурси, помагане на лицето да намира собственото си жизнено пространство).
Голяма част от хората с увреждания и другите уязвими групи изпитват големи затруднения да се интегрират професионално, поради това, че те не притежават изискваните в трудовите среди социални компетенции. Оказва се, че е необходимо да се работи за развитието на тези компетенции. Целта на дейността е да се развият посочените по долу умения на социалните компетенции необходими за по-лесното интегриране.
1. Самостоятелност
• Умения за съобразяване с някои социални норми-да се грижиш за себе си и да спазваш наложено разписание;
• Умения за изпълнение на задача или дейност в предвидените срокове- търсене на работа или предаване на свършена работа или административни документи;
• Умения за организиране на придвижването си в заобикалящата ги среда;
• Умения за аргументиране на своя избор с ясни мотиви;
• Умения за прилагане на стратегии, адаптирани към собствените си нужди
2. Себеутвърждаване
• Умения за изразяване
- Да се осмелиш да задаваш въпроси
- Да се осмелиш да изразиш мнението си
- Да се осмелиш да говориш за себе си
- Да умееш да реагираш на вербални или невербални послания, които те дестабилизират
• Умения за представяне на самия себе си в добра светлина
• Умения за откритост
- Показване на заинтересованост по отношение на обкръжението си
- Способност за критичен дух
• Умения за преминаване към действие
- Да останеш активен въпреки трудностите
- Да поемаш отговорности
- Да поемаш инициативата
• Умения за прилагане в действие на образователен или професионален проект
3. Общуване
• Умение да разбираш и да бъдеш разбран
- Умение за декодиране на съобщение
- Умение за изразяване по разбираем начин
- Умение за предаване на преживяно събитие
• Умение да изслушваш останалите и самия себе си
- Умение да оставиш другите да се изкажат
- Умение да изслушваш другия
- Умение да имаш предвид мнението на другите, за да разшириш собствените си представи
- Умение да се договаряш с другите
• Толерантност и уважение по отношение на другите
- Приемане на различията
- Спазване на правилата и кодовете на групата, колектива, в който се намираш
• Работа в екип
- Умение да приемаш работа в екип
- Активно участие при работа в екип
4. Адптиране към живота в предприятието
• Опознаване на живота в предприятието
• Интегриране в живота на предприятието
- Инвестиране в работата в предприятие
- Умения за интегриране в групата, в бригадата
- Уважение към труда на другите
• Изпълнение на поставена задача
- Умение за успешно изпълнение на дадена задача
- Умение за организиране на работата
Правила за живот и работа в групата (които всеки се ангажира да спазва)
• Отговорност - Аз съм отговорен за това, което ми се случва или не в групата. ( Ситуации- емоции- разсъждения).
• Дискретност - Думите на членовете на групата са само за тях. Аз не трябва да ги разпространявам извън групата.
• Действие.Реакция- Осмелявам се да заемам позиция според мнението си. Поставям си цели (нещо, което искам за себе си).
• Трансформиране на негативни критики в съвети - Имам право да не бъда удовлетворен и да го кажа, за да се вземе мнението ми под внимание. Но моята критика трябва да бъде последвана от съвет за подобряване.
• Уважение към този, който говори в момента - Не прекъсвам говорещите, не монополизирам думата
|
0.00
|
38 531.29
|
Провеждане на професионални обучения за повишаване на професионалната квалификация по професия „Работник в озеленяването“ и по професия „Помощник в строителството“: Дейността включва организиране и провеждане на обучения за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 32 лица представители на целевата група, разпределени в две групи, като следва:
Първа група:
1. Наименование и код на професията, и код на специалността : професия „Работник в озеленяването “ код по СППО 622030 специалност „Озеленяване и цветарство“ код по СППО 6220301 – първа степен на професионална квалификация
2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа
3. Брой на обучаваните лица: 16
4. Документ доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация
Продължителността на обучението ще е 300 учебни часа, разпределени в два месеца.
Професията, по която е предвидено да се проведе обучението е от списъка на професиите за професионално образование и обучение.
Втора група:
1. Наименование и код на професията, и код на специалността : професия „Помощник в строителството “ код по СППО 582080 специалност „Основни и довършителни работи “ код по СППО 5820801– първа степен на професионална квалификация
2. Хорариум на обучението: 300 учебни часа
3. Брой на обучаваните лица: 16
4. Документ доказващ завършеното обучение: свидетелство за професионална квалификация
Професионалните обучения ще се осъществяват в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО). Обучението ще доведе до придобиването на първа степен на професионална квалификация, удостоверено със свидетелство за професионална квалификация.
Изборът на специалности е направен от община Завет и при отчитане на няколко фактора и спазването на хоризонталните принципи:
- Равни възможности и недопускане на дискриминация, равенството между мъжете и жените и интегрирането на принципа за равенство, устойчиво развитие. Специалността е съобразена така, че да е подходяща и за мъже и за жени, която ще допринесе за повишаване качеството на живот и насърчаване на социалното включване и интегриране в обществото на групите в неравностойно положение и със специални потребности, както и на други уязвими групи.
- Заетост за 12 месечен период предполага, че задачите с които наетите лица ще бъдат натоварени следва да бъдат краткосрочни, за да могат да се изпълнят.
- Тъй като работодател ще бъде общината, то дейностите, с които ще бъдат ангажирани наетите лица трябва да са от нейните компетенции и да бъде подпомогната дейността на общината.
- Не на последно място, целта на професионалното обучение и заетостта е да активира целевата група, да им даде възможност за професионално развитие.
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на заетост на лица от целева група и на екипа на социалното предприятие: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост.
На преминалите обучение за придобиване на професионална квалификация 32 лица ще бъде осигурена заетост за 12 месеца
• Длъжност: "Работник в озеленяването"
• Брой:16
• код по НКПД: 92140015
• бюджетен ред, в който са заложени – 1.1 Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период от 12 месеца. - 124 751,50 лв.
• Длъжност: „Помощник в строителството“
• Брой:16
• код по НКПД: 93130001
• бюджетен ред, в който са заложени – 1.1 Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период от 12 месеца. - 124 751,50 лв.
Във връзка с функционирането на социалното предприятие е предвидено, да се назначи административен персонал от 4 лица, както следва:
• Длъжност: Управител
• Брой: 1
• Код по НКПД: 11207023
• Бюджетен ред, в който са заложени разходите: 3.6 - 8181.00 лв.
• Длъжност: Счетоводител
• Брой: 1
• Код по НКПД: 24116004
• Бюджетен ред, в който са заложени разходите: 3.6 -5856,00 лв.
• Длъжност: Технически организатор
• Брой: 2, по един за група от озеленители и строители
• Код по НКПД: 41102007
• Бюджетен ред, в който са заложени разходите: 2.6 -15 480.00 лв.
Разходите за трудови възнаграждения за длъжността "Работник в озеленяването", „Помощник в строителството"„Счетоводител” и „Технически организатор" са изчислени на база Средносрочна бюджетна прогноза за периода 2018-2020 г, според която за 2018 г. размерът на МРЗ ще бъде 510,00 лв., а за 2019 г.-560,00 лв., както следва:
• 2018 г. планирана МРЗ/МОД - 510,00 лв.+дължими вноски за сметка на работодател върху договореното възнаграждение, съгласно нац. законодателство за 4 месеца
• 2019 г. планирана МРЗ/МОД - 560,00 лв. + дължими вноски за сметка на работодател върху договореното възнаграждение, съгласно нац. законодателство за 8 месеца.
Счетоводителят ще бъде назначен на непълно работно време,при условията на КТ.
Разходи за трудови възнаграждения на 1 лице на длъжност "Управител на социалното предприятие" са изчислени, като е взето под внимание, че е възможно да се промени МОД, като е предвиден резерв за 2018 г. и 2019 г. от 11%, както е предвиждането за увеличение на МРЗ:
• 2018 г. - 530,00 лв.+ дължими вноски за сметка на работодател върху договореното възнаграждение, съгласно нац. законодателство за 4 месеца
• 2019 г. 590,00 лв. + дължими вноски за сметка на работодател върху договореното възнаграждение, съгласно нац. законодателство за 8 месеца
|
0.00
|
214 862.63
|
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество: Ще се осъществят действия, свързани с информация и публичност за популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество, като се използват различни информационни и комуникационни форми пред широката общественост, с цел постигане на оптимална публичност по ОП "РЧР" 2014-2020 г. За тази цел ще бъде организирана среща за представяне на възможностите и условията за развитие на социалното предприемачество. Ще бъдат популяризирани добрите практики на социалните предприятия, с цел да се открият възможностите пред местната общност. Дейностите за информация и комуникация ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. |
0.00
|
0.00
|