Организация и управление на проектните дейности: Цели:
Управление, контрол и мониторинг на проектните дейности, с цел постигане на планираните цели и резултати.
Дейността е насочена към административното, техническото и финансово изпълнение на проектните дейности, което следва да обезпечи изпълнението на Общата и специфичните цели на настоящото проектно предложение.
При управлението на проекта, фирмата ще прилага принципите за добро финансово управление и финансовите правила в съответствие с чл. 30 на Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25.10. 2012 г. Дейността ще стартира от първия месец след подписване на Административния договор за БФП и ще приключи след окончателното отчитане на проекта. Ще се избере външна организация с опит в управлението на проекти, която ще извършва периодични срещи с управителя на дружеството, който е и ръководител на проекта, на които ще се обсъждат междинни резултати, възникнали или възможни проблеми, ще се набелязват мерки при рискове и др. Управлението ще се извършва при спазване на принципите за прозрачност, коректност и лоялност към участниците в проекта, изпълнители и всички заинтересовани страни. При изпълнение на проекта ще се прилагат принципите и методите за добра вътрешна и външна комуникация, което има съществена роля за успеха на проекта. За да се изпълни дейността, ръководството на фирмата е ще избере фирма, която има подходящия опит да създаде план на действие, да идентифицират потенциални проблеми, трудности и рискове при изпълнението на дейностите по проекта и съответно да се вземат превантивни мерки за избягването им, както и да решават неочаквани проблеми, както през времето на управлението на проектните действия, така и в хода на техническото и финансово отчитане след края на проекта.
Екипа за управление на проекта ще бъде съставен от следните експерти:
1.Ръководител на проект, който ще работи безвъзмездно със следните задължения: Изцяло отговорен за изпълнението на проекта; Подписва всички първични счетоводни документи и оригинали на фактури; Осъществява контрол при управление на проекта;
2. Фирмата, която ще се избере в съответствие на разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/2016г. за да извърши организацията и управлението на проектните дейности - отговорна за подготовката и изпълнението на тръжните процедури; участва в оперативната работа на проекта; събира и обобщава цялата информация по отношение на ежедневните дейности в изпълнение на плана за действие; подготвя междинен/окончателен технически доклади и съдейства в окомплектоването на финансовите документи по отчитане на дейностите по проекта за представяне пред УО.
За цялостното управление на проекта са предвидени следните разходи:
Разходи за организация и управление: 29 500 лв |
27 298.00
|
27 298.00
|
Оптимизация на работният процес, чрез внедряване на нов, адаптиран модел на организация на труда. : Цел:
Оптимизация на работният процес и интегриране на модел, съставен от мерки и правила, който значително да подобри организацията на труд в настоящето и състояние.
Участници в дейността са целевата група от наетите 75 лица, с основен акцент към от тях на възраст над 54 г.
Идентифициране на нуждите на фирмата от подобряване на организацията на труд:
Ръководният състав на фирма "Геа строй" ООД анализира нуждата от преустрояване на организацията на труд, с оглед на потребността от по-ефективна работна сила, възможностите на наетият персонал, трудностите и пречките за изпълнението на задълженията им и като цяло на дейността изпълнявана от фирмата-кандидат. Към момента "Геа строй" ООД поддържа персонал от 75 човека на различни длъжности, пряко свързани с дейността на фирмата - строителство на жилищни и нежилищни сгради.
Десет от заетите лица са на възраст над 54 г., специалисти с години опит в областта на строителството. Те са доказани професионалисти, чийто опит е наложително да се предаде към по-младите. По-възрастните работници са с по-ниска мотивация за усвояване на нови технологии и процеси, които навлизат все по-бързо във всяка сфера на дейност. Изменят се начините и процесите на работа и това е предпоставка, освен за изоставане на по-възрастните от работния процес, но също така и до здравословни рискове и такива свързани с безопасността при работа. От друга страна по-младите служители на фирмата са по-неопитни в сферата на задълженията си и имат нужда от допълнителни насоки и споделен опит. Поради тази причина кандидатът смята, че трябва да се създаде "симбиоза" между знанията и уменията на двете поколения, което ще доведе до по-дълъг професионален живот на по-възрастните служители на фирмата. Друга наложителна причина за реорганизация е оптимизацията на времето на служителите, базирано на факта, че фирмата работи на много и различни строителни обекти. Ако се изгради система на разпределение на човешкият ресурс по различните обекти на фирмата, това би било предпоставка за по-добра организираност, откъм време и средства.
За целта, модела трябва да съдържа минимум тези дейности за подобряване на организацията на работата във "Геа строй" ООД
1. Оптимизация на работния процес с цел съчетаване на професионалния и личния живот чрез въвеждане на гъвкави форми на заетост (разпределяне на времето за труд и почивка съобразно персоналните потребности и капацитет) - например: 1) Непълно/почасово работно време, труд чрез възлагане и др. с цел оптимално комбиниране на професионална и лична ангажираност на работещите; 2) сумирано изчисляване на работното време, почасова работа, ротация на работното място и др. за лица над 54 г. или други с трудности по съчетаването на труд и лични отговорности;
2. Закупуване на специализиран софтуер за управление на човешките ресурси;
3. Интегриране на иновативен за фирмата модел за организация и/или заплащане на труда - при сумирано изчисляване на работно време, заплащане на час и др.;
4. Въвеждане на нови практики за подбор и наемане на персонал - необходимостта от приемственост на опита на по-възрастните служители
5. Прилагане на мерки за насочване към обучения - в областта на политиките по околната среда, ресурсна ефективност, "зелени" умения и познания за технологии и продукти, намаляващи вредите върху околната среда; прилагане на форми за обучение на работното място под наставничеството на опитните работници над 54 г.
6. Новите за фирмата модели и практики за подбор, организация на труда, работно време и заплащане на труда значително ще увеличат обема и съдържанието на административната дейност за управление на персонала и организацията на работния процес, което изисква.
7. Оптимизация на вътрешната комуникация и координация на дейността - обуславя се от необходимостта за поддържане на добри комуникации за взаимодействие и координация между ръководството, техническите ръководители и работните екипи. |
55 850.00
|
49 700.00
|
Здравословна и безопасна работна среда за служителите, чрез закупуване на колективни средства за обезопасяване на строителните обекти: Цел:
Повишаване на безопасността и здравето на служителите по обектите им на работа
В тази дейност, участници /целева група/ са всички 75 заети лица.
Необходимост от подобрение на работната среда:
Сектор строителство, в който осъществява своята дейност кандидатът по проекта - „Геа строй” ООД е секторът с най-висок риск по отношение на работната среда. Наетите в сектора са изложени на вибрации от ръчни инструменти и машини, на силен шум, както на прекомерно ниски, така и на прекомерно високи температури, на пушек, дим и прах. Освен на тези най-разпространени физически рискове, наетите в сектора са изложени и на влиянието на изпарения от разтворители и разредители. Отчита се и засилено въздействие на химически продукти или вещества и на облъчване с радиация, радиоактивно излъчване, лазерни лъчи.
Очаквано работата на наетите в сектора е свързана и с носене/предвижване на тежки товари и стоене прав или вървене през по-голямата част от работното време.
За сектор строителство се отчита отрицателно влияние по общо 12 от 17 използвани индикатора. Все пак можем да отбележим, че преобладават физическите рискове пред ергономичните фактори на работната среда.
При предприемането на мерки за осигуряване на ЗБУТ в предприятието е установено, че колективните предпазни средства много често са по-ефективни от използването на лични такива. След извършена консултация със служба по трудова медицина и преглед на утвърдената програма за минимизиране на риска в предприятието, беше установено, че е подходящо да се закупят следните активи:
- Сертифициран предпазен парапет, който представлява мобилна конструкция, адаптивна към различни конструктивни елементи. Той служи за обезопасяване на отвори в строителни и конструктивни елементи, които създават опасност от падане от височина.
С изпълнението на тези дейности, ще се подобри работната среда. |
45 300.00
|
45 000.00
|
Повишаване на безопасността и здравето на работниците, чрез закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Цел:
Да се повиши безопасността и здравето при работа, чрез закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло за 75 заети лица във фирма "Геа строй" ООД.
Проблеми и нужди, които ще се решат:
Понастоящем фирмата води политика по закупуване и раздаване на специално работно облекло, съобразени с работната среда и длъжностите на служителите. Към този момент във фирмата-кандидат има 75 лица заети лица, на които им се полагат лични предпазни средства и специлно работно облекло, свързани с рисковете на работното им място и дейностите, които изпълняват.
В оценката на риска на работните места, службата по трудова медицина е съставила списък за специалното работно облекло и личните предпазни средства на служителите на във фирмата. Влияние в избора на специално работно облекло и лични предпазни средства, оказват остарелите и вече неизползваеми или трудно използваеми лични предпазни средства, а също така и високото ниво на експлоатация. Кандидатът е предвидил работно облекло, съобразено със натоварването и видовете рискове, според работните задължения на служителите си. Нуждата се основава на бързото износване и амортизация на специалното работно облекло и моралното остаряване, както и на частичната обезпеченост на личните предпазни средства, а също така и на натовареността на работните задължения през определени месеци от годината.
С оглед гарантиране спазването на правилата за работа и нормативните изисквания се предвижда се закупуването на следното работно облекло и ЛПС:
1. предпазна каска
2. предпазни обувки летни
3. предпазни обувки зимни
4. лятно работно облекло - яке, полугащеризон
5. зимно работно облекло - ватиран комплект - яке , гащеризон
6. предпазни очила
7. предпазни ръкавици
8. предпазен колан тип "сбруя"
Изпълнението на дейността ще бъде осъществено посредством сключването на договор за доставка на предвидените материали, с доставчик избран по реда на ПМС160/2016г. Необходимостта от изпълнението се определя от нуждата от подмяна на работното облекло и ЛПС на служителите в следствие на износване на старите такива поради обичайна употреба.
Изпълнението на тази дейност ще допринесе за постигане на съответствие с нормативните изисквания към влиянието на външните факторите на работната среда и ограничаване на вредното им влияние.
В резултат дейността ще обезпечи необходимостта от подмяна на съществуващите средства за защита и ще повиши безопасността и здравето на служителите, които са подложени на различните влияния при спецификата на работата си. Закупуването на нови специално работно облекло и лични предпазни средства отговаря на видовете работа и на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват специално работно облекло, в съответствие с оценката на риска и съгласно утвърдения списък. |
56 250.00
|
50 850.00
|
Повишаване на социалният статус на служителите на "Геа строй" ООД: Цел на дейността:
Да подобрят условията на работа за служителите на фирма "Геа строй" ООД
Нужда от изпълнение на дейността:
Спецификата на изпълняваната от кандидата икономическа дейност налага служителите и да работят на различни обекти. Фирмата работи на минимум пет различни обекта, като в определено време от годината те достигат и до петнайсет на брой. "Геа строй" ООД иска да повиши социалният статус на служителите си, като им осигури подходящщи условия не само за работа, но и а отдих. Поради факта, че на строителните обекти няма осигурени такива условия за пълноценна отдих и почивка или места за хранене, Ръководството на фирмата иска да бъдат закупени специални контейнери, които да се местят по обектите на работа на фирмата. Целта на фирмата, като работодател е да осигури добри условия на служителите си, вследствие на което ще повиши ефективността и производителността на труда. На базата на направен анализ от страна на Управителите за нуждите на техните служители и на база на натовареността на фирмата и броят на обектите, ръководителите прецениха, че освен ще се закупят пет броя контейнери, които ще имат минималното оборудване, необходимо за качествена почивка, отдих и хранене. Фирмата, в качеството си на работодател, анализира условията на труд и почивка, съвместно със служителите си, като посещава и наблюдава обектите на работа и получава обратна връзка от служителите си за нуждите им на работното място. Дейността ще повиши социалният статус на всички 75 заети служители и ще ги направи по-мотивирани и по-ефективни в задълженията си.
- Закупуване на 5 бр. външни контейнери с размери: 4 бр. - 240x600х240см. и 1 бр. 250x600х240см /с по-вече леглови места, предвид денонощния режим на работа на един от обектите/; с метални конструкции позволяващи обзавеждане с офис мебели, кухни, санитарен възел и др. Преносими като фургони, стени - сандвич панел. Контейнерът е изработен по методи и с материали, отговарящи на закона за техническите изисквания към продуктите. Прозорците са с четирикамерна PVC дограма, подът е изпълнен с ламиниран паркет. Контейнерът е с изградена електрическа инсталация, отговаряща на противопожарните норми. Конструкцията е съобразена и с изискванията за енергоефективност и екопроектиранe.
- Обзавеждане на контейнерите с маси, столове и метални гардероби;
- Оборудване на контейнерите с микровълнова фурна, хладилник, диспенсър и климатик за всеки от тях;
В рамките на дейността трябва да се извършат следните действия:
1. ДОставка на 5 броя преносими контейнери;
2. Доставка на предвиденото оборудване - ще се обзаведат и оборудват общо 5 преносими контейнера за отдих и хранене за 75 служителя на фирмата.
С помощта на доставените социални придобивки ще се решат много от проблемите, които съществуват за служителите на фирмата и съответно ще се постигнат планираните за целта резултати, а именно да се подобрят условията на труд. Персоналът ще бъдат по-доволен, социалният им статус ще е повишен, а с това ще се постигне и по-висок резултат в работните им задължения.
Процесът ще бъде стриктно мониториран от кандидата, за да се гарантира спазване на заложените срокове и постигане на максимално качество.
|
52 550.00
|
52 497.68
|
Обучение на служителите на "Геа строй" ООД за специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Целта на дейността е да се повиши нивото на знания и умения за безопасност и здраве на индивидуалното работно място, чрез провеждане на обучение на заетия персонал във фирма "Гея строй" ООД.
Идентифициране на нуждата от изпълнение на дейността:
С наблюденията на фирменото ръководство върху работният процес, се идентифицира нуждата от допълване и разширяване на общата култура и компетенциите, както за националните и европейските нормативи за опазване на здравето и безопасността на труда, така и за мерките и формите за практическото им прилагане в професионалният живот на служителите. Една от причините е ниската или недостатъчна професионална подготовка или предвид факта, че не са достатъчно квалифицирани за длъжността, която изпълняват, което води и до рискове на работното място. Наличието на млади и неопитни кадри в областта и/или неправилната работна политика на предишните им работодатели ги прави уязвими към рисковете на професията им. Фирмата изпълнява отговорно ангажиментите си за провеждане на начални и периодични инструктажи и непрекъснато съблюдава изградените норми и правила за използване на оборудването, като стриктно следи за тяхното спазване. Кандидатът взема превантивни мерки за предполагаемите рискове в работата на служителите си, чрез различни методи, например наблюдение, оценка и изпитване за спецификата на работата, дейностите и работното оборудване. Ще бъде проведено обучение, в което ще се включат всички наредби и правила за правилно експлоатиране на оборудването, с което оперират служителите.
Темите от обучението ще бъдат насочени към конкретните рискове и опасности и начините за тяхното елиминиране, в зависимост от естеството и спецификата на осъществяваната конкретна трудова дейност, в т.ч.: за работещите с оборудване, машини, съоръжения (машинист багер, общи работници, ел и вик техници, дограмджии и др); за изпълняващи технологични процеси, които могат да се повлияят от фактори на работната среда и трудовия процес; за работници при работата им с различни материали. Съдържанието и тематиката на обучението ще се основават и на утвърдените правила и инструкции за безопасна работа във фирмата и действащите правила, норми и изисквания за безопасност на труда при изпълняваните операции.
Част от обучението ще бъде свързано и с политиките и мерките, които ще се предприемат за опазване на околната среда. Целта е фирмата да подпомогне придобиването или осъвременяването на знания и компетенции на персонала относно правилата, мерките и ефекта от тях за опазването на околната среда, рационалното използване на природните ресурси и насърчаване производството и консумацията на екологично чисти продукти.
Кандидадът не разполага с експерт по ЗБУТ, който да има необходимият професионален опит и квалификация за да извърши дейостите по идентифициране на рисковете, да изготви правила за предотвратяване на специфичните за всяка професия и длъжността рискове на отделните работни места и да обучи служителите да работят по тези правила.
Поради тези причини, кандидатът смята, че е наложително да се проведе обучение за персонала на фирмата, което ще има за цел, както да обучи служителите за евентуалните рискове на работните им места, оборудването и начина на работа и за тяхното предотвратяване, така и за спазването на правила и мерки за намаляване на вредите върху природата и опазване на околната среда.
Предвижда се обучението да е с продължителност от 40 учебни часа в присъствена форма. Целевата група по дейността е от 75 лица и ще бъде разпределена по групи във времеви график, съобразно сменния режим на работа с цел съчетаване на работа и учене, без това да попречи на времето за труд и отдих.
С изпълнението на дейността ще се постигне специфична цел 2 от настоящия проект за повишаване на компетенциите на работещите за упражняване на безопасен труд;
|
33 161.00
|
28 711.00
|
Провеждане на информационна кампания за популяризиране на целите и резултатите от проектните дейности: Основна цел на дейността:
Дейността има за цел да популяризира източника на финансовата подкрепа от ЕСФ, която получава в качеството й на бенефициент по ОПРЧР 2014-2020 и да предостави прозрачност на изпълняваните дейности в технически и финансов аспект, както и правилният и открит избор на изпълнител в проведените процедури.
В процеса на разработване на настоящото проектно предложение кандидатът - фирма "Геа строй" ООД подробно се запозна с възможностите и задълженията на бенефициентите по схема "Добри и безопасни условия на труд", разписани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Базирайки се на задълженията си, като бенефициент и предвид икономическата си дейност и наличието на широка клиентска мрежа, фирмата-кандидат счита, че най-ефективният начин да информира обществеността за подкрепата на ЕС в повишаване на условията на труд и предоставянето на безопасна и здравословна работна среда за персонала на фирмата е чрез следните информационни материали:
- маркиране с информационни стикери на новозакупеното по настоящия проект оборудване и обзавеждане - 150 бр.
- Информационна табела - поставена в административният офис на фирмата
- провеждане на информационен форум за служители, партньори и други заинтересовани страни - 1 бр. в края на проекта, за популяризиране на постигнатите резултати.
- информационни плакати - 10 бр., за офиса, обектите на работа и за информационни табла на ключови и масово посещавани места в населеното място;
- информационни листовки бр 100 - за партньори, бизнес клиенти, крайни клиенти и други заинтересовани страни;
- Рекламни материали, съдържащи необходимата визуализация и информация за проекта - предназначение за партньори и клиенти на организацията. |
2 575.00
|
2 575.00
|