Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение генерира идеи и механизми в подкрепа за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и развитие на предприемачеството. Проектът адресира намерения и инициативи, в контекста на разписаните цели и приоритети на ОП РЧР 2014-2020 г. и е насочен в подкрепа на безработни и/или неактивни лица и заети лица, желаещи да си осигурят заетост чрез самонаемане, като им се осигури обучение по предприемачество и управление на бизнеса и се предоставят експертни консултантски услуги свързани с развитие на инициативно и креативно предприемаческо мислене за бизнес идея и стартиране на самостоятелна стопанска дейност- според интересите им в избраната от тях област за реализация и подкрепа за разработване на реалистични бизнес-планове. 
На лицата от целевата група ще се предоставят и консултации за насочване към конкретни финансиращи програми за получаване на финансов ресурс за старт на самостоятелна стопанска дейност, в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства на ЕС по ОП РЧР 2014-2020 г.
Основни дейности, предвидени в проектното предложение:
-Информиране и мотивиране за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество;
-Предоставяне на специализирано обучение, свързано с развитието на предприемачество, управление на бизнес и реализиране на бизнес идеи;
-Предоставяне на консултантски услуги за подготовка и стартиране на самостоятелна стопанска дейност;
-Визуализация, информираност и публичност;
-Организация и управление на проекта.
Дейностите са насочени към достигане до различни групи на пазара на труда, както и групи, които по-трудно и по-рядко стартират предприемаческа дейност, както и предоставяне на равни възможности за жени, младежи, по-възрастни групи, лица с увреждания, продължително безработни, безработни, неактивни лица и лица в заетост.
Основната цел на проекта е насочена към подготовка на лица, желаещи да развиват собствен бизнес за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: С дейността се цели, Кандидатът да популяризира и представи възможностите за планиране, създаване, реализация на бизнес идеи и устойчиво развитие на стопанската дейност на бъдещи предприемачи сред уязвимите групи на пазара на труда: безработни и неактивни лица, в т.ч. и на младежи до 29 годишна възраст, а така също и сред заети лица, които желаят да стартират самостоятелна стопанска инициатива и самонаемане с помощта на ОП "Развитие на човешките ресурси". В изпълнение на дейността, заетите, безработните и неактивни лица, в т.ч. младежите, останали по някаква причина отдалечени от трудовия пазар ще се информират, мотивират и подпомогнат от специалисти във вземането на решение за реализация предприемаческите им идеи за създаване на самостоятелен малък бизнес. Дейност 1 се състои от два основни компонента: информиране и мотивиране. Поддейност "информиране" цели запознаване на обществеността с възможностите за търсене на нови възможности за заетост, чрез предприемачество и самоинициатива. От професионалния опит на кандидата и партньора за работа с лица, които желаят да стартират самостоятелен бизнес, успешно са изведени практики и модели за информиране и мотивиране. В процеса на информиране, тези практики ще бъдат споделени и представени като пример на представителите на целевата група. С поддейност "мотивиране" се цели създаване на увереност в собствените възможности за професионална реализация; придобиване на знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. Дейност 1“ Информиране и мотивиране за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество“ ще се осъществи от четирима специалисти, съответно двама специалисти от СиБ Консулт ООД и двама специалисти от Палде Корект ЕООД, наети по трудово правоотношение в съответните юридически лица. Мотиваторите се отличават с богат професионален опит и отлични комуникационни, лидерски и мотивационни умения. Кандидатът и партньорът са фирми създадени и работещи на територията на област от Северозападен район. Честите пътувания и професионални контакти, свързани с работата допринесоха за опознаване на проблемите на този район, като най-беден и нуждаещ се от подкрепа в ЕС. Много млади хора от населени места в този район, потърсиха реализация в други райони в страната и в чужбина. С помощта на ОПРЧР и процедурата по "Подкрепа за предприемачество" кандидатът съвместно с партньора ще информират и мотивират обществеността за възможностите за развитие и самостоятелна стопанска дейност в Северопазаден район, за "възраждене" и спиране на "обезлюдяването" му. С Дейност 1 се цели повишаване на увереността на незаетите и заети лица и превръщането им в бъдещи предприемачи, което индиректно ще доведе до намаляване на безработицата, повишаване на качеството им на живот и устойчиво развитие на съответното населено място. 20 832.00 0.00
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачеството, управление на бизнеса, реализиране на бизнес идеи и умения за разработване на бизнес планове за стартиране и управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Дейността е насочена към придобиване и повишаване на знанията и уменията, свързани с развитието на предприемачеството, управление на бизнеса, реализиране на самостоятелни бизнес идеи и умения за разработване на бизнес планове за стартиране и управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения). Дейността е насочена към целевата група по проекта: Безработни и/или неактивни участници и участници включени в заетост. Целевата група е с доста различна структура, образование и ценз, професионална квалификация и т.н. Някои от лицата няма да притежават никакви познания по бизнес управление и предприемачество, а за други знанията им няма да са достатъчно ефективни и ефикасни за да успеят да възпламенят своята инициативност, креативно мислене и да успеят да формират своите предприемачески идеи, да ги облекат в рамката на оптимално разработен и обоснован бизнес план и да започнат реална стопанска дейност, с която да си осигурят заетост чрез самонаемане и активно поведение на пазара на труда. Целта на обучението е да бъдат обхванати всички лица представители на целевата група по проекта, да бъдат формирани групи и да се проведе обучение по Ключова компетентност №7 "Инициативност и предприемачество", с цел повишаване на знанията и уменията на лицата в областта на предприемачеството и създаване на база за инициативност, реализиране на собствени идеи, стартиране на самостоятелна стопанска дейност и постигане на заетост чрез предприемачество. Обучението ще е основа за потенциалните предприемачи да се развиват според интересите си, да обогатят знанията и уменията си в избраната от тях област за реализация, да си сътрудничат с организации и други фирми, дава им възможност за професионално интегриране и социално включване, ще вземат самостоятелни управленски решения в практически реални ситуации, ще се разгърне тяхната находчивост и инициативност. Обучителен план/програма по КК №7 "Инициативност и предприемачество" Модули: І Обща теория на пазарното стопанство: 8 ч. ІІ Форми на търговска дейност: 8 ч. ІІІ Капитал и видове източници: 8 ч. ІV Финансово планиране: 8 ч. V Персонал, правни отговорностии застраховка. Организация на трудовия процес: 8 ч. VІ Предприемачество. Вие като предприемач: 8 ч. VІІ Маркетинг. Маркетингов план: 8 ч. VІІІ Стартиране на бизнеса: 8 ч. IX Бизнес план и бизнес идея:16 ч. ОБЩО: 80 ч. Обучителната програма е разработена от учител/методист, модулите са подредени в логическа последователност и взаимовръзка, включени са ключови теми за инициативност; как работи човешкия ум; предприемачество; стъпка по стъпка от идеята за бизнес към реализация; откриване и оценка на бизнес идеята; разработване на бизнес план и др. /Цялата обучителна програма е приложена в секция 12./ Ще бъде организирано и проведено обучение по КК №7 "Инициативност и предприемачество". Предвидени са 80 учебни ч., като 40 учебни часа са за теория и 40 учебни часа са за практика. Учебните часове са по 45 минути, а документът доказващ преминатото обучение: Удостоверение за Ключова компетентност №7 "Инициативност и предприемачество"-обучение на 220 лица, представители на целевата група по проекта. Обучението ще се проведе от организацията партньор, ЦПО "Кариери" към "ПАЛДЕ КОРЕКТ" ЕООД, Лицензия № 2015121283. Обученията ще се извършат от обучители притежаващи релевантно висше образование и опит, назначени на трудов договор в организацията партньор. Дейността ще осигури достъп до качествено обучение по бизнес управление и предприемачество, като ще се засили социализацията, интеграцията, адаптивността и конкурентоспособността на лицата в рискови групи на пазара на труда и лица в заетост. Лицата от целевата група преминали обучението ще бъдат по-уверени в своите знания и способности, ще се справят по лесно с протичащите динамични процеси на развитие на бизнеса и ще предприемат действия за реализиране на собствените си бизнес идеи, осигуряване на заетост чрез самонаемане и отпадане от рисковите групи на пазара на труда. 50 560.00 0.00
Предоставяне на консултански услуги за подготовка и стартиране на самостоятелна стопанска дейност.: В рамките настоящата дейност Кандидатът планира да осъществи следните поддейности: 1.Преценка на жизнеспособността на бизнес идеите на кандидат- предприемачите.Анализ на възможностите по отношение на професионална подготовка и интереси на кандидат-предприемачите, обсъждане реални възможности и пазарна приложимост на идеите за осъществяване на бизнес намеренията стъпка по стъпка. 2.Консултации за разработване на бизнес идеите, конкретно съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата, с оглед разкриване специфичните особеностите за реализирането на конкретните бизнес идеи. Анализ и приложимост на уменията на кандидат- предприемачите, образование и натрупан опит и знания за реализацията на бизнес идеите. 3.Оказване на съдействие и насоченост по отношение на пазарната приложимост, търсенето и предлагането на продукта/услугата. Консултиране по отношение на дефиниране на продуктовите пазари, райони и канали за разпространение. 4.Консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, включително финансови инструменти по ОПРЧР. С оглед отворените и подходящи мерки по различните програми ще се презентират възможностите за кандидатстване. Ще се представят продуктите на банкови и небанкови финансови институции с опит във финансирането и структурирани подходящи кредити за стартиращ бизнес. 5.Насърчаване към партньорства, създаване на бизнес контакти и участие в браншови организации. Запознаване с възможностите за участие в специализирани и общи форуми и изложения за представяне на продуктите и услугите и презентиране на фирмата. 6.Подготовка на управлението на дейността чрез пряка подкрепа в изготвянето на бизнес план, планиране на производствени и човешки ресурси, структуриране на и прогнози за развитие на предприятието. Планиране на парични потоци, ценова политика. Влияние на външни фактори върху дейността. 7.Консултации и подкрепа при подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Консултиране по отношение на кандидат-предприемачите по отношение на правноорганизационната форма на фирмата. 8. Подготовка на начален счетоводен пакет и данъчни и осигурителни консултации, разяснение на нормативна уредба. 9. Структура на човешките ресурси във фирмата, условия на труд и почивка. Акцент в процеса на консултирането ще бъде създаване и подготовка на жизнеспособен Бизнес план. Планиране на дейностите за реализация на бизнес идеите, бюджет и парични потоци. На всеки участник ще бъде изготвен индивидуалния план, който ще включва и насока за възможностите за финансиране по конкретни процедури/мерки от конкретни програми за национално и европейски финансиране, включително и по схемите на ОП РЧР. А индивидуални консултации с кандидат-предприемачите ще се осъществяват по отношение на вече конкретизираните им желания и намерения в конкретната област в която биха искали да се развиват. Индивидуалните и груповите планове ще се актуализират при необходимост в хода на участието в дейностите. Консултациите и съдействието ще се осъществяват чрез методите за активна комуникация: - участие в ролеви игри- разделяне на участниците на групи- продавачи и купувачи, с цел анализ на подбудите на купувачите при търсенето на определени продукти/услуги; затвърждаване на уменията за презентиране и предлагане на продукти/услуги и др. - представяне на устна и писмена информация и материали за процеса на стартиране на самостоятелна стопанска дейност, включително показване на образци на документи, необходими за регистрация на стопанските субекти в Агенция по вписвания, НАП, НСИ, Инспекция по труда и др. Комуникацията на представителите на целевите групи с експерт-консултантите ще се осъществява чрез всички средства за комуникация, с цел удобство и гъвкавост при консултирането, като ще бъде съобразена с индивидуалните нужди на всеки "млад" предприемач: индивидуални срещи "очи в очи", писмени становища по казуси и възможни решения, препоръки за бизнеса и др. 143 580.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.