Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът „Път на културно-историческите ценности през вековете - изпълнение на консервационно- реставрационни дейности в сградата на Етнографския музей и прилежащото дворно пространство и изграждане на „Улица на занаятите“ има за цел да  подобри условията за достъп до културния живот на града чрез насърчаване развитието и популяризирането на характерни за региона изкуства и занаяти като фактор за устойчиво местно развитие. 
 Проектните дейности включват: Благоустрояване и  изграждане на ул. Алеко Константинов - „Улица на занаятите“;  Строително-монтажни работи свързани с консервация и реставрация на сградата на Етнографския комплекс - Регионален исторически музей - Бургас и прилежащо дворно пространство; Обособяване на споделени културни пространства на открито; Доставка на обзавеждане и оборудване; Дейности по организация и управление,  авторски и строителен надзор, информация и публичност; Целевите групи по проекта са: жителите на община Бургас; местните общности занаятчии, творци, артисти; гостите на община Бургас; бизнеса в община Бургас: хора с увреждания, социално слаби, малки деца; културни, научни и образователни институции; хора в неравностойно положение, които ще получат равен достъп до предлаганите услуги.
С реализация на проектните дейности се предвижда изграждане на етнографският ансамбъл, включващ Етнографсик музей и улица на занаятите и обособяване на единна зона за изкуства и местни традиции и обичаи с общ характер и дух. Тя ще допринесе за повишаване на конкурентоспособността на местните занаятчии и творци и ще повиши привлекателността на туристическите маршрути в града, което ще е още една стъпка на Бургас към преодоляване на сезонния характер на туристическата индустрия в региона.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: В рамките на дейността ще бъде сформиран екип от експерти от Община Бургас с необходимия опит и квалификация, отговарящи за цялостното изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със следните задължения: - съблюдаване и контролиране точното и коректно изпълнение на предвидените дейности по проекта спрямо условията на договора за безвъзмездна финансова помощ, изискванията на ОП „Региони в растеж”2014-2020 г.и финансов посредник „Фонд за устойчиви градове“; - набелязване и прилагане на мерки за превенция на риска; - следене за спазване на мерките за публичност и визуализация в съответствие с изискванията на ОП „Региони в растеж”2014-2020 г.; - изпълнение на дейностите, свързани с популяризиране на проекта и постигнатите резултати; - съблюдаване и контролиране дейностите по проекта в съответствие с принципите за добро финансово управление; - поддържане на комуникация с Междинното звено и Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014 – 2020, ДЗЗД "Фонд за устойчиви градове", както и със всички участници в изпълението на проекта; - актуализиране на финансовия план и изготвяне на междинни и окончателни технически доклади, финансови отчети и искания за плащане по проекта;- координиране процеса на избор на изпълнители, участие в подготовката на тръжните процедури, съблюдаване изборът на изпълнители да бъде осъществен съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки и действащото европейско законодателство; - координиране и контрол на дейността на всички външни изпълнители; - съблюдаване за ефективното и ефикасно разходване на средства; - проследяване и осъществяване на контрол съответните искания за плащане да включват допустими и действително извършени от бенефициента разходи и да се основават на фактури и/или документи с еквивалентна доказателствена стойност; - контролиране надлежното документиране на изпълнените по проекта дейности; - осъществяване на вътрешен мониторинг и оценка на напредъка по проекта, докладване на ръководството на Общината за текущия статус на проектните дейности Екипът, ангажиран с организацията и управлението на проекта ще се състои от следните експерти:Ръководител проект; Координатор на проекта;- Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси";Инвеститорки контрол; Финансов експерт; Сформирането на екип за организация и управление на проекта е неoбходимо условие, за да се осигури ефективната работа и да се гарантира постигане на заложените резултати в обхвата на проекта. 0.00 0.00
Подготовка и провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнител: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, съобразно правилата за разходване на средства от ЕС, действащото българско законодателство, Системата за финансово управление и контрол и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки на Община Бургас. В рамките на дейността ще се осъществи подготовката на тръжната документация и провеждането на необходимите процедури за възлагане изпълнението на дейностите по проекта на външни изпълнители, съгласуването им с АОП, публикуване на информации за сключени и изпълнени договори, връщане на гаранции на участниците. Предвижда се провеждането на следните процедури за избор на изпълнители по реда ЗОП за: 1. Обществена поръчка с предмет: „Благоустрояване и изграждане на ул. Алеко Константинов, ПИ с идентификатор 07079.612.306 по КК на град Бургас, консервация и реставрация на сградата на Етнографския комплекс, гр. Бургас и обслужващи постройки на допълващо застрояване в прилежащото дворно пространство“: Обособена позиция № 1: Благоустрояване на ул. „Алеко Константинов“, ПИ с идентификатор 07079.612.306 по КК на гр. Бургас Обособена позиция № 2: Основен ремонт на Етнографски музей в ПИ с идентификатор 07079.610.105, УПИ III, кв. 90 ЦГЧ на гр. Бургас и изграждане на обслужващи сгради на допълващо застрояване на Етнографски музей в ПИ 07079.611.105, УПИ III, кв.90, ЦГЧ на гр. Бургас; 2. Обособяване на споделени културни пространства на открито; 3. „Извършване на консултантска услуга – упражняване на строителен надзор за строеж „ Благоустрояване и изграждане на „Улица на занаятите“ ; 4. „Извършване на консултантска услуга – упражняване на строителен надзор за строеж „Консервация и реставрация на сградата на Етнографския комплекс, гр. Бургас и прилежащо дворно пространство; 5. Обществена поръчка с предмет „Упражняване на авторски надзор по време на строителството за обект „Благоустрояване и изграждане на ул. Алеко Константинов, ПИ с идентификатор 07079.612.306 по КК на град Бургас“ и частична реконструкция на ограда на СУ Св. св. Кирил и Методий“ УПИ 1, кв.106 по плана на ЦГЧ –гр.Бургас“ ; 6. Обществена поръчка с предмет „Упражняване на авторски надзор при реализацията на проект „Консервация и реставрация на сградата на Етнографския комплекс, гр. Бургас и прилежащо дворно пространство; 7. „Извършване на консултантска услуга – упражняване на строителен надзор за строеж "Реконструкция на ограда на двора на СУ "Св.св. Кирил и Методий" гр.Бургас, УПИ, кв. 106 по плана на ЦГЧ - гр.Бургас 8. Обществени поръчки с предмет: Доставка и монтаж на оборудване за сградата на Етнографски музей, етнокухня, арт кафе, реставрационни ателиета в двора на Музея и кафене и ателиета на ул. "Алеко Константинов"; Изработка, доставка и монтаж на интериорно обзавеждане за Етнографски музей-Бургас и павилион на ул. "Алеко Константинов“; 9. Обществени поръчки с предмет „Услуги по осигуряване на публичност и визуализация по проект „Път на културно-историческите ценности през вековете – изпълнение на консервационно- реставрационни дейности в сградата на Етнографския музей и прилежащото дворно пространство и изграждане на Улица на занаятите“ 0.00 0.00
"Благоустрояване на ул. „Алеко Константинов“, ПИ с идентификатор 07079.612.306 по КК на гр. Бургас: Улица „Алеко Константинов“ се намира в историческия център на град Бургас. Обособена е между главната градска улица „Александровска“ и училище за изобразително изкуство „Св. Св. Кирил и Методий“. Най-големият бургаски катедрален храм „Св. Св. Кирил и Методий“ се намира в непосредствена близост, разположен на едноименния градски площад. Територията е с пешеходни функции. Доскоро улицата беше изцяло с търговски функции осъществявани в множество павилиони, които към момента са премахнати, поради ремонтни работи по ВиК инфраструктурата. Налице са множество интервенции свързани с изграждане на нови сгради по улицата. Състоянието на настилката се характеризира с пълна амортизация на старите участъци и частично обновяване на определени места пред новоизградените сгради при това на различно от съществуващото ниво. Уличното осветление е в недобро състояние. Целта на реконструкцията на ул. “Алеко Константинов“ е да съхрани в голяма степен характерния дух на мястото и едновременно с това да предложи на творческите индустрии, гражданите и посетителите на града съвременни услуги и дейности. За улицата има изготвен инвестиционен проект и издадено Разрешение за строеж № 132/ 01.07.2019г. Проектът включва изграждане на търговска част в два модула и арткафе, разположени под общ навес върху декинг. Закритата площ на търговските обекти e 25.20м2, а тази под навес - 91.00 м2. В северозападната част на декинга ще се оформи зона за консумация на открито с капацитет около 20 места. В югоизточната част под навеса ще се аранжира кът за работа на открито с маса и места за сядане, където майстори на занаятите ще демонстрират уменията си и ще обучават желаещите. Самият навес е разработен като пергола със стоманена конструкция и сенници от дъбови гредички. Една голяма част от навеса е покрита над перголата с триплекс с цел осигуряване на целогодишно използване на откритите пространства.Закритите обекти са проектирани с плъзгащи се стъклени врати, които ще осигурят приобщаване към откритите пространства през топлите месеци. В обхвата на дейността попада и частична реконструкция на ограда на СУ „Св.св. Кирил и Методий“ – гр. Бургас, тангираща с ул. „Алеко Константинов“, за която е изготвен проект и е издадено отделно Разрешение за строеж. №179/31.10.2018 г. Проектът за ограда представлява частична реконструкция на съществуваща по ул. „Ал. Константинов“ и ул. „Кирил и Методий“. Предложена е Ограда тип 1 от началото на ул. Алеко Константинов на север до съществуващ трафопост. В този участък съществуващият подпорен зид е силно компрометиран и е предвидено да се премахне и да се изпълни нов с бетон и предвидени над него метални пана. Ограда тип 2 е предвидена по ул. Кирил и Методий, по която е изпълнена ограда с бетонови елементи. Предвижда се надстрояването и с метални пана. Оградата ще бъде дублирана с озеленена ограда успоредна на композиционната ос на улицата с ритмично разположени перголи за създаване на комфортна и добре озеленена пешеходна зона и озеленени места за отдих. Предвижда се също разполагане на пейки с пергола и растителност за естествено засенчване на терен от площадното пространство. Така ще се обособои пространство за комуникация, заключено между двата обекта на интервенция, които ще придадат завършеност на зоната и едновременно с това ще се развие и утвърди физическа среда или общо споделено пространство за общуване и споделяне на идеи между творците. Ефектът ще бъде подсилен с еднаквия вид растителност предвиден за ул. Алеко Константинов и продължаващ към и по площадното пространство. 550 829.18 525 504.45
Основен ремонт на Етнографски музей в ПИ с идентификатор 07079.610.105, УПИ III, кв. 90 ЦГЧ на гр. Бургас и изграждане на обслужващи сгради на допълващо застрояване на Етнографски музей в ПИ 07079.611.105, УПИ III, кв.90, ЦГЧ на гр. Бургас;: Етнографският комплекс заема старинна сграда в центъра на града, изградена през 1873 г. от известният бургаски кмет Димитър Бракалов. Тя е обявена за паметник на културата от архитектурния ансамбъл „Етнографски комплекс” деклариран под номер 111 в Държавен вестник бр. 18 от 1979 г. През 1999г. е актувана като публична общинска собственост – Акт № 1488/17.11.1999г. През годините сградата многократно променя своите функции като се ползва последователно за училище, хотел, ветеринарна лечебница, съветски клуб, детска градина и стол. Етнографския музей е най-големия по рода си в Югоизточна България, предпочитана локация за всички, желаещи да научат повече за традиционния български бит и култура. Тя се намира в сърцето на Бургас, зад катедралния храм „Св. Св. Кирил и Методий“ и съставлява историческото ядро на града заедно с прилежащия площад, училището и уличките в съседство. Самата етнографска къща е заобиколена от обширен двор с градина – своеобразен зелен оазис в центъра на града, в който се провеждат множество фолклорни изяви, детски школи, концерти и възстановки на обичаи. В сградата е разположена основната етнографска експозиция, създадена през 1981 г., която е едно от най-посещаваните туристи забележителности в града. Сградата е масивна, двуетажна със изнесена мансарда и застроена площ 240 кв.м. На първия етаж е разположена експозиция „Градски бит” , офис за уредниците, малък фонд за музейни експонати и санитарен възел. На втория етаж е разположена експозиция „Традиционни костюми, обреди и обичаи”, а в мансардата се намира етнографски фонд „Традиционни тъкани”. Проектът предвижда основен ремонт на сградата на етнографски музей представляваща сграда с идентификатор 07079.610.105.1 по КК на гр.Бургас, разположена в УПИ III, кв.90, ЦГЧ на гр. Бургас. Целта на проекта е сградата на Етнографски музей град Бургас да отговаря на всички функционални, експлоатационни и естетически изисквания, съответстващи и на статута на паметник на недвижимото културно наследство от местно значение. Всички предвиждани мерки са строго съобразени с автеничния вид на сградата. Проектът предвижда ремонт на двете нива на покрив /над втори етаж и над подпокривно пространство/ подмяна на дъски и греди на покрив, полагане на топлоизолация и минерална вата между ребрата, полагане на хидроизолация, подмяна на керемиди, възстановяване на таванска дървена ламперия, изпълнение на дренаж, подмяна на съществуваща настилка с идентични каменни плочи, обособяване на допълнителна площадка югозападно от административната сграда. Проектът предвижда функционално преустройство на входното пространство, подмяна на дограма с нова, полагане на топлоизолация на вътрешни стени. В двора на музея се предвижда изграждане на три постройки на допълващо застрояване към сглобяема сцена и ремонт на съществуващи и изграждане на нова плътна ограда. Новите обслужващи сгради и съоръжения са: сгради за реставрационни ателиета за керамика и метал; сглобяема поставяема конструкция, която се монтира при провеждане на събития, част от дейността на музея, сграда етно - кафе;сграда за фондови помещения и демонстрационна кухня; 785 624.03 809 528.35
Доставка на оборудване и обзавеждане : В обхвата на дейността се предвижда доставка на съвременно оборудване с цел постигане на комплексно обновяване и модернизиране на сградния фонд на Етнографския музей, както и оборудване за новоизградения сграден фонд и обекти в прилежащото дворно пространство на Музея и ул. Алеко Константинов. Предвижда се доставка на оборудване и обзавеждане на арт кафе и ателиета за Улицата на занаятите, както и технологично оборудване за етно-кухнята и реставрационните ателиета в двора на Етнографския музей. За допълване културната програма на града, популяризиране на изкуствата и занаятите площадното пространство пред катедрален храм Св. Св. Кирил и Методий, гр. Бургас е замислено провеждане на редица събития, за които ще се доставят столове за концертни, театрални и други културни изяви на открито. 0.00 0.00
Упражняване на строителен надзор: С оглед гарантиране законосъобразното стартиране, изпълнение и приключване на строително-монтажните дейности, за обекти „Благоустрояване на ул. „Алеко Константинов, ПИ с идентификатор 07079.612.306 по КК на гр. Бургас и "Основен ремонт на Етнографски музей в ПИ с идентификатор 07079.610.105, УПИ III, кв. 90 ЦГЧ на гр. Бургас и изграждане на обслужващи сгради на допълващо застрояване на Етнографски музей в ПИ 07079.611.105, УПИ III, кв.90, ЦГЧ на гр. Бургас" се предвижда извършване на строителен надзор в съответствие с нормативните изисквания на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, вкл. надзор върху съставяните при строителството актове и протоколи по ЗУТ и изготвяне на окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ. Строителен надзор ще бъде упражняван по време на целия инвестиционен процес до издаване на Удостоверения за въвеждане на обектите в експлоатация от ДНСК и предаване на цялата строителна документация на Възложителя. Основните задължения при осъществяване на строителен надзор по време на строителство са свързани със следното: - Законосъобразно започване на строежа съгласно чл. 157 на ЗУТ, включително даване на строителна линия, подготовка и регистриране на Заповедна книга и уведомяване на всички специализирани контролни органи; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Приемане на СМР в съответствие с изискванията на действащи нормативни документи; - Контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и техническите спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ; - Контрол по спазване на линейния график на строително-монтажните работи; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност; - Контрол на материалите и оборудването в съответствие с изискванията на Наредбата засъществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти; - Проверка и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Контрол на мерките за енергийна ефективност при реализацията на проекта в съответствие със Закона за енергийната ефективност и наредбите към него; - Контрол на опазването на околната среда и управлението на отпадъците в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; - Проверка и подписване съвместно с Проектанта и Строителя на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи съгласно чл. 175 от ЗУТ - Участие в приемни изпитвания и всички дейности за издаването на Удостоверение за въвеждане в експлоатация; - Изготвяне на Окончателен доклад съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползванe /Удостоверение за въвеждане в експлоатация, включително допълване технически паспорт, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите; - Изготвяне на технически паспорти на обектите/строежите съгласно чл. 176(б) от ЗУТ и в обхвата, посочен в чл. 4 от НАРЕДБА № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, обн. ДВ, бр.7. 0.00 0.00
Упражняване на авторски надзор по време на строителство: Дейността по изпълнение на авторски надзор по време на строително-монтажните работи ще бъде осъществявана от проектантите, изготвили техническия инвестиционен проект по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта на авторския надзор е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да се следи за спазване параметрите на работните инвестиционни проекти и да се дават указания по време на изпълнението. Също така да се изготвят детайли или друга екзекутивна документация в случай на необходимост, както и да се участва в приемателна комисия. Авторският надзор следва да се осъществява по всички части на инвестиционните проекти, съгласно чл. 162 от ЗУТ. Във връзка с въвеждане в експлоатация по реда на ЗУТ на обектите, предмет на интервенция в проектното предложение и в съответствие с Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания ще бъде извършена проверка на съответствието на изпълнения обект с изискванията за достъпна среда, включително за хората с увреждания. 0.00 0.00
Визуализация и публичност: С оглед високата обществена значимост на проекта и голямото му влияние върху културния облик на града, дейностите по информация и публичност включват широк набор от мерки за промотиране и популяризиране на проекта и приноса на ЕС сред гражданите и гостите на града. Предвидените мерки ще бъдат реализирани в съответствие със задълженията на бенефициента съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014– 2020 г“ В рамките на дейността се предвижда изпълнение на серия от мерки включващи: изработване и монтиране на временни информационни билборда по време на строителството и постоянни информационни табели след приключване на строително-монтажните дейности; стикери за обозначаване на закупеното оборудване и обзавеждане. Публикации в социалните мрежи (facebook, viber, youtube) с цел достигане до все по-голяма част от обществеността и засилване на интереса към проекта и резултатите от неговото изпълнение. Регулярно ще се публикуват информационни съобщения на сайта на Община Бургас, както и в местни, и регионални медии, свързани с напредъка по изпълнението на проекта. Ще бъдат организирани информационни събития – начална пресконференция; събитие по повод стартиране на строителните дейности; официално откриване на обекта и заключителна пресконференция. Ще бъде разработена он лайн платформа за продажба на занаятчийско продукция като раздел от страницата на Регионален исторически музей. „Етноарт“ зоната ще бъде промотирана на страницата на електронните страници на Музея, на Община Бургас и туристическата платформа на града go to burgas. Популяризиран и активна реклама на интегрирания туристически продукт. Община Бургас активно ще рекламира 2-та обекта включени в проектното предложение, като общ културен продукт - единна зона за изкуства и занаяти. Каналите, чрез които ще се рекламира продукта са официалната страница на Община Бургас, официалния туристически портал на Община Бургас- gotoburgas.bg, публикации в медиите (вестници, списания, интернет), репортажи по телевизията, туристически борси и изложения. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.