Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 401 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е фокусиран върху процесите на формулиране, разработване, прилагане и оценка на здравни публични политики в областта на палиативните грижи за деца. Проектът цели да изработи и предложи базирани на емпирични доказателства систематични препоръки за развитите на палиативните грижи за деца у нас. За целта ще бъде проведена серия от интердисциплинарни проучвания и граждански мониторинг, които: 1) ще набавят надеждни свидетелства за обхвата и характеристиките на проблема на национално ниво и по региони; 2) ще подпомогнат типологизацията на съществуващите потенциал и предизвикателства в сферата на детските палиативни грижи у нас; 3) ще анализират и систематизират богатия опит на страни от ЕС в сферата на публичните политики за палиативни грижи за деца; 4) ще допринесат за подобряване на качеството на провежданите публични здравни политики за деца у нас чрез ангажиране на всички заинтересовани страни и отправяне на аргументирани препоръки към вземащите решения. Общата стойност на проекта е 59 965,27 лева
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Интердисциплинарно проучване на актуалната ситуация в областта на палиативните грижи за деца: Настоящият проект започва със задълбочено интердисциплинарно проучване. Целта на проучването е да направи „моментна снимка”, да регистрира актуалната ситуация в сферата на детските палиативни грижи у нас – нормативна база, нагласи на основните участници, европейски контекст и научени от практиката уроци. Подобно проучване е от ключово значение, защото до ден днешен у нас не е проведено нито едно (интердисциплинарно) изследване в областта на детските палиативни грижи. Нещо повече дори – в момента не съществува елементарна система за регистрация на заболяванията и за архивиране на данните, свързани с лечението и резултатите от него. Опитът в палиативните грижи за деца в страните от ЕС е изключително разнороден, а собственият ни опит е свързан по-скоро с биографични постижения и никога не е бил систематизиран. А нима е възможно провеждането на обосновани здравни публични политики, ако преди това нямаме ясна диагноза на актуалната ситуация и емпирично обосновани каузални зависимости? Ето защо в рамките на тази дейност ще бъдат подбрани типологично значими случаи, които ще бъдат изследвани задълбочено в сравнителна перспектива. Този подход ще позволи да бъдат валидализирани емпирично или отхвърлени различни хипотези, свързани с необходимостта от разработване на национални публични политики за детски палиативни грижи. Дейност 1 включва: а) провеждане на около 20 бр. глъбиннни интервюта с представители на „целевите групи” – родители, медицински специалисти и пациенти; б) провеждане на 4 бр. фокус-групови дискусии с по около 8-10 участници всяка; в) изследване на съществуващата правна регулация у нас, която е релевантна към въпроса за детските палиативни грижи – закони, наредби, вътрешни правилници и т.н.; г) деск-рисърч на опита на страните от ЕС, свързан с различни модели за развитие на палиативни грижи за деца. 18 982.50 31 551.25
Количествено проучване чрез стандартизирана анкетна карта: Интердисциплинарното проучване от Дейност 1 цели да проучи в дълбочина мненията, нагласите, ценностите, очакванията на респондентите. Настоящата дейност е фокусирана върху дяловото представяне на различните типологично значими позиции по темата и върху вътрешните връзки между различните елементи, които структурират полето на палиативните грижи за деца. За тази цел ще бъде планирано, подготвено, апробирано и проведено количествено социологическо проучване. Темите на проучването ще бъдат съгласувани с очакванията и резултатите от интердисциплинарното изследване по първа дейност, за да се осигури приемственост и пълнота. След внимателен подбор на релевантни теми, ще бъдат изготвени и тествани индикатори, ще се извърши операционализация на въпросите, изготвяне на проект за въпросник и апробация на инструментариума в малка извадка. В случаи на необходимост въпросникът ще бъде коригиран и прецизиран преди да бъде размножен за работа на терен. Очаква се теренната работа да продължи около 3-4 седмици (20-25 дни). След това данните ще бъдат подложени на логически оглед, кодиране, дигитализация, статистическа обработка. 10 700.00 13 577.40
Мониторинг на публичните политики в сферата на палиативните грижи: Тази дейност е логично продължение на предходните две дейности. В рамките на настоящата трета дейност по проекта ще бъде проведен мониторинг на инициативите за развитие на детските палиативни грижи у нас. Мониторингът ще се извърши от експерти, които са отлично запознати с резултатите от проучванията по предходните две дейности. Целта на мониторинга е не просто регистриране и дискриптивно представяне на резултатите от наблюдението, а задълбочено изследване на взаимовръзката между идентифицираните проблеми, предвидените мерки, бюджет и изпълнители. Резултатите от проведения мониторинг ще бъдат представени и обсъдени публично. Те ще бъдат от полза както за гражданските организации и неформалните активни граждански обединения, но така също и за държавната администрация, която ще има ясна картина, детайлна „пътна карта”, която ще позволи рефлексия и идентифициране както на проблемните сектори, така също и на потенциала на различните добри практики при развитието на детските палиативни грижи. Дейността ще завърши с изготвяне на доклад от мониторинга в обем от 30-35 стр. Докладът ще бъде публикуван в тираж от 300 копия и разпространен сред целевите групи и заинтересованите страни. 8 182.50 9 206.50
Workshop за обсъждане на данните от проучванията и повишаване на капацитета: В рамките на проекта ще бъдат организиран и проведен workshop за детско здравеопазване. Планира се участие да вземат около 10-12 души. Целта е участниците да се срещнат лично помежду си, да споделят опит, проблеми и предизвикателства, да обменят идеи за подобряване на ефективността на провежданите публични политики за детски палиативни грижи. 7 528.20 7 525.60
Кръгла маса по въпросите на детските палиативни грижи: Тази дейност включва подготовката и провеждането на експертна кръгла маса, посветена на детските палиативни грижи. Целта на дейността е да се осигури публичност и прозрачност на проекта. Кръглата маса ще бъде организирана след провеждането на изследванията чрез количествени и качествени изследователски методи и след изготвянето на доклада от мониторинга. Кръглата маса ще е с продължителност от 6 ч. и на нея ще бъдат поканени експерти по темата от различните сектори – публичен, частен и граждански. Покани и програма за събитието ще бъдат разпратени и до ресорни журналисти от централни медии, които се занимават с проблемите на майчиното и детско здраве у нас. Общо се очаква на кръглата маса да присъстват около 30 специалисти от различни публични и частни институции. В рамките на събитието ще бъдат представени и обсъдени докладите от проучванията и резултатите от мониторинга. Целта е представители на всички заинтересовани страни да изкажат аргументите си, да чуят аргументите на другите и заедно да потърсят пътища за преодоляване на съществуващите противоречия, които в момента възпрепятстват пълноценното реализиране на този основен инструмент за провеждане на устойчиви публични политики в сферата на палиативните грижи за деца. 5 675.20 5 556.40
Застъпническа кампания за национални политики за палиативни грижи за деца: Последната дейност на проекта представлява мащабна застъпническа кампания, която ще се проведе през различни комуникационни канали: социални мрежи, традиционни медии, лични срещи с представители на заинтересованите страни и публичните институции и т.н. Целта е да бъдат отправени препоръки, базирани на доказателства (включително за нормативни промени) и мобилизиране на гражданска подкрепа за каузата за детските палиативни грижи в България. 4 455.00 4 573.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.