Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към развитие на екологосъобразна мобилност в община Габрово и община Севлиево чрез изпълнение на мерки за развитие на екологични, безопасни, функционални и енергийно ефективни транспортни системи. 
Проектът ще се изпълнява в партньорство между Община Габрово ( кандидат), Община Севлиево (партньор) и ОБЩИНСКИ ПЪТНИЧЕСКИ ТРАНСПОРТ ЕООД, Габрово (вътрешен оператор по ДОУ с Община Габрово и партньор по проекта). 
Основните дейности по проекта са в съответствие с План за интегрирано развитие (ПИРО) на община Габрово 2021-2027,  План за устойчива градска мобилност на община Габрово до 2030 г. и ПИРО на община Севлиево 2021-2027. Те включват:

1. Доставка на 7 бр. електробуси - 5 бр. 7 (+/-1) метрови и 2 бр. 12 (+/- 1) метрови, за обслужване на направлението Габрово - Севлиево и прилежащите села (дейност на Община Габрово);
2. Доставка, монтаж и присъединяване на 7 бр. зарядни станции (дейност на Община Габрово);
3. Доставка и внедряване на 1 бр. система за електронно таксуване на пътниците в обществения транспорт (дейност на Община Габрово);
4. Изпълнение на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти - в община Габрово ще бъде изпълнена осветеност на 22 пешеходни пътеки, а в община Севлиево ще се изпълни осветеност на 60 пешеходни пътеки и изграждане на велосипедна инфраструктура (дейности на Община Габрово и Община Севлиево).

Очакваните резултати са:
 - доставени 7 бр. нови електробуси;
− изградени 7 бр. нови зарядни станции за новите електробуси;
− внедрена 1 бр. система за електронно таксуване на пътниците в обществения транспорт;
− реализирани инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност за уязвимите участници в движението – осветени пешеходни пътеки  - 22 бр. в Габрово и 60 бр. в Севлиево, и изградена велосипедна инфраструктура в гр. Севлиево;
- развита екологосъобразна мобилност в общините Габрово и Севлиево.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка на 7 бр. електробуси за нуждите на обществения транспорт по направление Габрово - Севлиево и прилежащите села.: Дейността предвижда доставка на 7 бр. електробуси в т.ч.: 5 бр. 7 (+/- 1) метрови нископодови и 2 бр. 12 (+/- 1) метрови високоподови, които ще заменят старите амортизирани автобуси, обслужващи направлението Габрово - Севлиево и прилежащите села. Нуждата от реализиране на дейността е продиктувана от наличието на ежедневна висока трудова миграция по икономическата ос Габрово - Севлиево. Инвестицията в ПИИ е идентифицирана съвместно от Община Габрово и Община Севлиево, като чрез доставката на нов подвижен състав ще се обнови съществуващия автопарк. До момента маршрутните линии се изпълняват от Общински пътнически транспорт ЕООД, Габрово по договор №1019-ОССД-17 от 2017 г., съгласно Регламент(ЕО)1370/2007г. През 2022г. договорът включва 19 линии с 40 маршрутни разписания и обща дължина 598 км. Общият пробег, който е изминат е 400 000 км. Основния пътникопоток е по направление Габрово-Севлиево и селата, разположени на път I-5 /Габрово-Севлиево/ и в близост до него. Общия брой пътници през 2022 г. е бил 80000 пътници, от който 50 000 пътници по маршрутите Габрово-Севлиево-Габрово. Подвижният състав използван за обслужване на описаните линии, се състои от 10 бр. Форд Транзит категория М2 произведени преди 2004 г.и 4 бр. междуградски автобуси /МАН,МЕРЦЕДЕС,СЕТРА,БОВА /категория М3/, произведени преди 1997 г. Всички превозни средства са дизелови и не покриват дори нормите за ЕВРО 1. Автобусите са силно амортизирани, липсват резервни части за поддръжка и ремонт. В резултат предлаганата услуга е с лошо качество и води до намаляване на пътниците. Новите електробуси ще осигурят качествен безопасен обществен транспорт и ще привлекат нови пътници. Ще намалеят разходите за поддръжка и експлоатация, както и замърсяването на околната среда. Доставените нови електробуси са с нулеви емисии и отговарят на изискванията в съответствие с Техническите насоки за прилагането на принципа за „ненанасяне на значителни вреди“. Дейност 1 включва 2 поддейности: 1.1 Доставка на 5 бр. 7 (+/- 1) метрови електробуси с нископоставен под (категории M3). 1.2 Доставка на 2 бр. 12 (+/- 1) метрови електробуси с високопоставен под (категории М3) Всички автобуси отговарят на най-новите изискванията по отношение на емисиите за тежкотоварни превозни средства (Евро VI) в съответствие с РЕГЛАМЕНТ (ЕС) №582/2011 НА КОМИСИЯТА от 25 май 2011 година за прилагане и изменение на Регламент (ЕО) №595/2009 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на емисиите от тежки превозни средства (Евро VI), и за изменение на приложения I и III към Директива 2007/46/ЕО на Европейския парламент и на Съвета. Стойността на поддейност 1.1 е определена на база вече обявена обществена поръчка, и включва доставка на 5 бр. 7 (+/-1) метрови електробуси на стойност 4 500 000 лв. с ДДС за автобусите без зарядните станции (при ед. цена на един 7 (+/-1) метров автобус от 750 000 лв. без ДДС) , където ДДС се явява недопустим възстановим разход по проекта. Стойността се разпределя: по бюджетно перо 3.1, както следва: 90% БФП в размер на 3 375 000 лв. без ДДС и 10% СФ на Община Габрово в размер на 375 000 лв. без ДДС, и по бюджетно перо 16.1: 750 000 лв. възстановим недопустим ДДС. Стойността на поддейност 1.2 е определена след проведената пазарна консултация (папка Анализ разходи ПИИ и документи), според която цената за 1 бр. 12 (+/-1) метров електробус със зарядна станция е в размер на 1 000 000 лв. без ДДС, като за целите на процедурата е решено тази цена да бъде завишена с 10%, или на 1 100 000 лв. без ДДС. При цена на зарядна станция от 60 000 лв. без ДДС, стойността на 1 бр. 12 (+/-1) метров електробус е 1 040 000 лв. без ДДС или общо за поддейност 1.2 сумата за 2 бр. 12 (+/-1) метрови електробуси е в размер на 2 080 000 лв. без ДДС, или 2 496 000 лв. с ДДС, от които по бюджетно перо 3.2 разходите са разпределени, както следва: 90% БФП - 1 872 000 лв. без ДДС и 10% СФ на Община Габрово - 208 000 лв. без ДДС, и по бюджетно перо 16.2 - 416 000 лв. недопустим възстанови ДДС. 6 996 000.00 0.00
Доставка, монтаж и присъединяване на 7 бр. зарядни станции за новите електробуси - съпътстващи мерки за осигуряване на зарядни станции за превозните средства на обществения транспорт.: Дейността предвижда доставка, монтаж и присъединяване на 7 бр. зарядни станции на територията на община Габрово, предназначени за доставените по Дейност 1 - 7 бр. нови електробуси. Дейността включва 2 поддейности: 2.1 Доставка и монтаж на 7 бр. зарядни станции - 2 бр. зарядни станции в Автогара- Габрово и 5 бр. зарядни станции в автобусно депо на ОПТ ЕООД Габрово. Основните изисквания към зарядните станции са: - да зареждат напълно батерията на автобусите за не повече от 4 часа при заряд на батерията от 0% до 100%; - мощност на всяка зарядна станция - минимум 100 kW/h. Доставката и монтажа на зарядните станции по поддейност 2.1 е включена в двете процедури на обществени поръчки, описани по-горе в Дейност 1, тъй като поради спецификата на технологията на зареждане и на база на опита на Община Габрово при изпълнението на проект за интегриран градски транспорт, става ясно че производителите на автобуси, са именно онези, които трябва да доставят и зарядни станции, за да има съвместимост. Ето защо при обявяване на откритите процедури за доставка на предвидените по проекта електробуси, в поръчките са включени и доставките на зарядни станции за всеки от вид автобуси. Според направените проучвания описани към поддейност 1.1, е определена средна ед. цена за зарядна станция в размер на 60 000 лв. без ДДС. Общият разход за доставка на 7 бр. зарядни станции възлиза на 420 000 лв. без ДДС или 504 000 лв с ДДС, които са разпределени, както следва: по бюджетно перо 4.1: 90% БФП - 378 000 лв. без ДДС и 10% СФ на Община Габрово - 42 000 лв. без ДДС, и по бюджетно перо 16.3 - 84 000 лв. възстановим недопустим ДДС. 2.2 Изграждане на инфраструктура за 7 бр. зарядни станции за захранване на електробуси в гр. Габрово, съответно изграждане на 2 бр. зарядни станции в Автогара- Габрово и изграждане на 5 бр. зарядни станции в автобусно депо на ОПТ ЕООД Габрово. Дейностите по изграждането на 7-те зарядни станции /5 бр. зарядни станции ще бъдат изградени в ПИ с идентификатор 14218.502.118 по КККР на гр. Габрово и 2 бр. зарядни станции ще бъдат изградени в ПИ с идентификатор 14218.501.848 по КККР на гр. Габрово/ и тяхното присъединяване към електропреносната мрежа ще се осъществи след издадено разрешение за строеж, на базата на учредено право на строеж в полза на Община Габрово, при съобразяване на виза за проектиране, издадена от главния архитект на общината. Цитираните имоти са включени в капитала на ОПТ ЕООД – Габрово. С Решение №129/27.07.2023 г. Общински Съвет Габрово възложи на управителя на ОПТ ЕООД – Габрово, да учреди безвъзмездно право на строеж в едно с правото на прокарване на кабелни трасета и преобразуване на мощности е трафопост, със срок 10 години, в полза на Община Габрово, за необходимите дейности по монтажа на 7-те зарядни станции и присъединяване им към електропреносната мрежа в ПИ с идентификатор 14218.502.118 и ПИ с идентификатор 14218.501.848 по КККР на гр. Габрово, което да се упражни след издадено разрешение за строеж при съобразяване на визи за проектиране, издадена от главния архитект на общината. За изпълнението на дейността Община Габрово възложи изготвяне на технически проект, придружен от доклад за съответствие и издадено разрешение за строеж, които са приложени в папка Техническа документация към проектното предложение. За оценка на стойността на поддейност 2.2 са поискани 2 съпоставими оферти, приложени в папка архив "Аанализ разходи ПИИ и документи". Изготвен е технически проект с издадено разрешение за строеж. Приложено е осреднено КСС на база получените оферти. Техн. проект, доклад за съответствие, КСС, договор за проектиране и разрешение за строеж са приложени в папка "Техн. документация Габрово", подпапка "Изграждане зарядни станции Габрово". Стойността на поддейност 2.2 възлиза на 165 000 лв. с ДДС, които се разпределят, както следва: по бюджетно перо 6.1 - 90% БФП в размер на 123 750 лв. без ДДС и 24 750 лв. допустим невъзстановим ДДС и 10% СФ на Община Габрово в размер на 16 500 лв. с ДДС. 669 000.00 0.00
Въвеждане на интегрирано цифрово решение за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт - закупуване и внедряване на система за електронно таксуване на пътниците в обществения транспорт: Дейността предвижда доставка и внедряване на система за електронно таксуване на пътниците в обществения транспорт, което представлява интегрирано цифрово решение за подобряване на ефикасността и ефективността на обществения транспорт. Мярката е идентифицирана още в предходните проекти за интегриран градски транспорт, но не е била реализирана поради липса на финансиране. Въвеждането на система за електронно таксуване на пътниците в обществения транспорт ще допринесе за дигитализацията на публичния транспорт, тъй като на гражданите ще се предостави услуга чрез мобилна система за електронно таксуване посредством специализирана интернет платформа и мобилно приложение. Изграждането на електронна система за таксуване, ще намали разходите за персонал /по-малка численост на персонала/, ще подобри събираемостта и отчетността при продажбата на превозни документи. С внедряването на система за електронно таксуване за пътниците ще се осигури нова дигитална градска мобилност чрез: • Нови дигитални канали за закупуване на превозни документи – с банкова карта; чрез директно таксуване на борда на превозните средства; чрез уеб портал; чрез мобилно приложение (с директно начисляване към сметката от мобилен оператор); • Нови услуги за градска мобилност – актуални и надеждни информационни услуги в реално време за изграждане на оптимален маршрут с градски транспорт, време на пристигане, алтернативни методи на придвижване; възможност за въвеждане на иновативни превозни документи, включително времеви и зонови билети, отстъпки за количество и обем ползвани услуги, абонаментни пакети с включени услуги за пътуване и паркиране, преференциални тарифи за интервали време или специални групи пътуващи; • Надеждна AVL система – надградена функционалност по добавяне на по-точни, доставяни в реално време и през кратък интервал GPS данни от всяко превозно средство, прецизно изчисляване на изминатите километри по участък между всеки две спирки, линия, маршрут, превозно средство и водач, с цел прецизно отчитане на транспортната задача и гъвкави методики за разпределение на приходите; • Съвременно оборудване – нови валидатори, бордови компютри и принтери за продажба със съответния приложен софтуер, във всички превозни средства; изцяло ново оборудване за търговски центрове, позволяващо максимално облекчено и бързо обслужване на гражданите, които предпочитат традиционните методи на плащане; • Аналитичност, контрол и финансова отчетност на услугите по градска мобилност - оптимизиране на процесите по последващ контрол посредством внедрените технологии, осигуряващи бързодействие на системите, така че контролните органи да могат да извличат и анализират по-лесно и бързо нужната информация, а пътуващите да бъдат обслужвани качествено и без забавяне през различни канали, с което да се повиши събираемостта; събиране на информация употребима за предоставяне на финансовите средства за компенсиране и субсидиране; • Намаляване зависимостта от човешкия ресурс – чрез въвеждане на системата, ще се намали броя на служителите продаващи превозни документи в подвижния състав на градския транспорт. Стойността на Дейност 3 е определена като закръглена средно-аритметична стойност на база получени 2 съпоставими оферти и възлиза на 800 000 лв. без ДДС, или на 960 000 лв. с ДДС, които са разпределени както следва: по бюджетно перо 5.1: 90% БФП в размер на 720 000 лв. без ДДС и 144 000 лв. допустим невъзстановим ДДС и 10% СФ на Община Габрово в размер на 96 000 лв. с ДДС. 960 000.00 0.00
Изпълнение на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти, в т.ч. изпълнение на осветеност на 22 бр. пешеходни пътеки в община Габрово и 60 бр. пешеходни пътеки в община Севлиево и изграждане на велосипедна инфраструктура в чертите на гр. Севлиево.: Дейността предвижда изпълнение на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност, насочени към уязвимите участници в движението – пешеходци и велосипедисти, заложени в ПИРО на Габрово и Севлиево, и на база на идентифицираните нужди от страна на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДА БДП) за община Габрово и за община Севлиево (съгласно ПРИЛОЖЕНИЕ H). Дейност 4 включва следните поддейности: 4.1. Изграждане на допълнително осветление на 22 пешеходни пътеки на територията на община Габрово. Предвидено е изграждане на доп. осветление на 22 бр. пеш. пътеки в гр. Габрово с висока интензивност на движението. Поддейност 4.1 ще се изпълнява по технически проект с разрешение за строеж. Стойността е определена на база на средно аритметична стойност по 2 съпоставими оферти. Към проектното предложение в папка "Техн. документация Габрово", подпапка "Осветеност пеш. пътеки Габрово" е приложен техн. проект, доклад за съответствие, разрешение за строеж, списък с пътеки, осреднено КСС, договор за проектиране и АН. Общата стойност на СМР за осветеност на 22 бр. пешеходни пътеки в гр. Габрово по осреднено КСС възлиза на 97 622 лв. с ДДС, като в рамките на бюджетно перо 7.1, сумите се разпределят, както следва: 90% БФП - 73 216,50 лв. без ДДС и 14 643,30 лв. допустим невъзстановим ДДС и 10% СФ на Община Габрово - 9 762,20 лв. с ДДС. 4.2. Изграждане на инфраструктура за осветяване на 60 бр. пешеходни пътеки в гр. Севлиево. В гр. Севлиево се предвижда изграждане на инфраструктура за осветяване на 60 бр. пешеходни пътеки по най – натоварените първокласни и второкласни улици. Строителните дейности включват изграждане на захранващо трасе, доставка и монтаж на стълбове и подходящо енергоспестяващо LED осветление, както и мерки за подобряване на достъпа на хора с увреждания. Поддейност 4.2 ще се изпълнява по одобрен технически проект с издадено разрешение за строеж. Стойността е определена на база на най-ниска цена по 2 съпоставими оферти. Към проектното предложение в папка "Техн. документация Севлиево", подпапка "Осветеност пеш. пътеки Севлиево" е приложен технически проект, доклад за оценка на съответствие, разрешение за строеж, КСС и фактура за проектиране.За остойностяване на поддейност 4.2 (включена в бюджетно перо 7.2) общата цена за 60 бр. осветеност на пешеходни пътеки е изчислена на база по-ниска оферта и със закръгление възлиза на 355 211 лв. с ДДС, от които: 90% БФП - 266 408,25 лв. без ДДС и 53 281,65 лв. допустимо невъзстановимо ДДС и 10% СФ на Община Севлиево - 35 521,10 лв. с ДДС. 4.3. Изграждане на велосипедна инфраструктура в чертите на гр. Севлиево. Предвижда се изграждане на велосипедна инфраструктура, физически отделена от автомобилното движение по ул. „Стефан Пешев“ – част от Републикански път III-404, в гр. Севлиево. Целта е осигуряване на безопасното предвижване на велосипедисти и пешеходци по ул. „Стефан Пешев“ в района на ж.к. „Атанас Москов“, гр.Севлиево. Предвижда се изграждане на вело алея с отделно платно за пешеходно движение. Настилката ще бъде изпълнена от червен асфалт, а организацията на движение да бъде осигурена чрез хоризонтална маркировка от бяла боя и вертикални пътни знаци. Ще бъдат монтирани ограничителни предпазни пана между велоалеята и уличното платно. За изпълнението на СМР има одобрен идеен проект с разрешение за строеж, КСС и 2 оферти. Проектът е приложен в папка "Техн. документация Севлиево", подпапка "Вело инфраструктура Севлиево". Стойността за поддейност 4.3 е определена на база получени 2 съпоставими оферти за СМР, като за определяща е взета по-ниската оферта. Приложен е идеен проект и КСС по окрупнени показатели. Общата стойност на тази поддейност (включена в бюджетно перо 7.2) възлиза на 1 100 000 лв. с ДДС, от които: 90% БФП - 825 000 лв. без ДДС и 165 000 допустим невъзстановим ДДС и 10% СФ на Община Севлиево - 110 000 лв. с ДДС. Определящ за срока на Дейност 4 е срокът за изпълнение на поддейност 4.3, който се предвижда да бъде 20 месеца. 1 552 833.00 0.00
Изготвяне на технически проекти, съгласно ЗУТ.: Преди подаване на настоящото проектно предложения са изготвени технически и идеен проекти във връзка с изпълнението на Дейност 2 и Дейност 4, както следва: 5.1 Изготвен е и е съгласуван технически проект “Изграждане на зарядни станции за захранване на електробуси в гр. Габрово“ за изпълнение на поддейност 2.2. на стойност 2 750 лв. (две хиляди седемстотин и петдесет лева) без ДДС или 3 300 лв. с ДДС (три хиляди и триста лева) с ДДС от фирма "ЕЛИНВЕСТПРОЕКТ" ЕООД, която ще изпълнява и авторски надзор по проекта. Техническият проект, доклад за оценка на съответствието, Разрешение за строеж и Договор №691-ИЕ-23/29.08.2023 г. за възлагане на техн. проект и АН са приложени към проектното предложение в папка Изграждане на зарядни станции Габрово в архив Техническа документация в раздел 14 Прикачени документи. Стойността на поддейност 5.1 се разпределя, както следва по Бюджетно перо 9.1: 90% БФП, в т.ч. 2475 лв. без ДДС и 495 лв. доп. невъзстановим ДДС, и 10% СФ на Община Габрово в размер на 330 лв. с ДДС. 5.2 Изготвен е и съгласуван технически проект „Изграждане на допълнително осветление на пешеходни пътеки на територията на община Габрово“, включващ: осветяване на 22 бр. пешеходни пътеки в гр. Габрово. Предвижда се изграждане на допълнително осветление на 22 бр. пешеходни пътеки в гр. Габрово, като мярката по ПИИ включва и подобряване на достъпа за хора с увреждания в съответствие с Наредба № РД-02-20-2 от 26 януари 2021 г. Планира се да бъде изпълнено насочено осветление на 22 пешеходни пътеки в гр. Габрово с висока интензивност на пешеходното движение. Стойността на техническия проект е 2 440 лв. без ДДС или 2 928 лв. с ДДС. Проектът е изготвен от ДЗЗД ЕНЕРДЖИ ЕФЕКТ- ЕНЕРПРОМ, гр. София, което ще осъществява и авторски надзро по време на строителството. Техническият проект, Доклада за оценка на съответствието, Разрешение за строеж и Договор №692-ИЕ-23/29.08.2023 г. са приложени към проектното предложение в папка Осветеност пеш. пътеки Габрово в архив Техническа документация в раздел 14 Прикачени документи. Стойността на поддейност 5.2 се разпределя, както следва по Бюджетно перо 9.2: 90% БФП, в т.ч. 2196 лв. без ДДС и 439,20 лв. доп. невъзстановим ДДС, и 10% СФ на Община Габрово в размер на 292,80 лв. с ДДС. 5.3 Изготвен е и съгласуван технически проект „Изграждане на инфраструктура за осветяване на 60 бр. пешеходни пътеки по най-натоварените първокласни и второкласни улици на гр. Севлиево“. Стойността на техническия проект е 8000 лв. без ДДС или 9600 лв. с ДДС. Проектът е изготвен от КРИТ ЕНЕРДЖИ ТРЕЙД ЕООД, гр. София, и е приложена фактура. Техническият проект, Доклада за оценка на съответствието, Разрешение за строеж и фактурата са приложени към проектното предложение в папка Осветеност пеш. пътеки Севлиево в архив Техническа документация в раздел 14 Прикачени документи. Стойността на поддейност 5.3 (включена в Бюджетно перо 9.3) се разпределя, както следва по : 90% БФП, в т.ч. 7 200 лв. без ДДС и 1440 лв. доп. невъзстановим ДДС, и 10% СФ на Община Севлиево в размер на 960 лв. с ДДС. 5.4 Изготвен е и е съгласуван идеен проект "Изграждане на велосипедна инфраструктура в чертите на гр. Севлиево". След сключване на договор за финансиране ще бъде възложен технически проект за обекта на база идейния проект, който е приложен в папка Техническа документация, подпапка Вело инфраструктура Севлиево. Стойността на поддейност 5.4 е определена на база получени 2 съпоставими оферти и възлиза на 12 000 лв. с ДДС. Стойността на поддейност 5.4 (включена в Бюджетно перо 9.3) се разпределя, както следва : 90% БФП, в т.ч. 9 000 лв. без ДДС и 1800 лв. доп. невъзстановим ДДС, и 10% СФ на Община Севлиево в размер на 1200 лв. с ДДС. Тъй като по поддейност 5.4 предстои възлагане на работен проект, то срокът за изпълнение на Дейност 5 се очаква да е до 6 месеца. 27 828.00 0.00
Авторски надзор върху обектите, включени в ПИИ, съгласно ЗУТ.: Дейността предвижда осъществяване на авторски надзор върху изпълняваните СМР в обектите, включени в ПИИ по Дейност 2 и по Дейност 4, както следва: 6.1 Осъществяване на авторски надзор при изпълнение на СМР за обект: “Изграждане на зарядни станции за захранване на електробуси в гр. Габрово“ съгласно сключен Договор №691-ИЕ-23/29.08.2023 г. Дейността ще се изпълнява след подписване на договор за финансиране и е на стойност 1 375 лв. (хиляда триста седемдесет и пет лева) без ДДС или 1 650 лв. (хиляда шестстотин и петдесет лева) с ДДС. Сумата по бюджетно перо 12.1 се разпределя, както следва: 90% БФП, в т.ч. 1237,50 лв без ДДС и 247,50 лв. доп. невъзстановим ДДС, и 10% СФ на Община Габрово - 165 лв. с ДДС. 6.2 Осъществяване на авторски надзор при изпълнение на СМР за обект: “Изграждане на допълнително осветление на пешеходни пътеки на територията на община Габрово“ , съгласно сключен Договор №692-ИЕ-23/29.08.2023 г..Дейността ще се изпълнява след подписване на договор за финансиране и е на стойност 815 лв. без ДДС или 978 лв. с ДДС..Сумата по бюджетно перо 12.2 се разпределя, както следва: 90% БФП - 733,50 лв. без ДДС и 146,70 лв. доп. невъзстановим ДДС, и 10% СФ на Община Габрово в размер на 97,80 лв. с ДДС. 6.3 Осъществяване на авторски надзор при изпълнение на СМР за обект: “Изграждане на инфраструктура за осветяване на 60 бр. пешеходни пътеки по най-натоварените първокласни и второкласни на гр. Севлиево“. Дейността ще се изпълнява след подписване на договор за финансиране и стойността й е определена в размер на до 1% от планираните СМР по поддейност 4.3 и възлиза на 3000 лв. с ДДС. Сумата е включена в бюджетно перо 12.3 и се разпределя, както следва: 90% БФП - 2250 лв. без ДДС и 450 лв. доп. невъзстановим ДДС, и 10% СФ на Община Севлиево в размер на 300 лв. с ДДС. 6.4 Осъществяване на авторски надзор при изпълнение на СМР за обект: "Изграждане на велосипедна инфраструктура в чертите на гр. Севлиево". Дейността ще се изпълнява след подписване на договор за финансиране и стойността й е определена в размер на под 1% от планираните СМР по поддейност 4.4 и възлиза на 5500 лв. с ДДС. Сумата е включена в бюджетно перо 12.3 и се разпределя, както следва: 90% БФП - 4 125 лв. без ДДС и 825 лв. доп. невъзстановим ДДС, и 10% СФ на Община Севлиево в размер на 550 лв. с ДДС. 11 128.00 0.00
Оценка на съответствието и осъщетвяване на строителен надзор на обектите за изпълнение на СМР в т.ч. изграждане на зарядни станции и изпълнение на инфраструктурни мерки за безопасна градска мобилност: Дейността включва оценка на съответствието на изготвените технически проекти и изпълнение на строителен надзор върху обектите на СМР в ПИИ. Преди подаване на проекта са изпълнени поддейности: 7.1 Оценка на съответствието за обект: “Изграждане на зарядни станции за захранване на електробуси в гр. Габрово“ по договор №690-ИЕ-23/29.08.2023 г. на стойност 700 лв. без ДДС.(Бюджетно перо 11.1: 90% БФП – 630 лв. без ДДС и 10% СФ на Община Габрово – 70 лв. без ДДС) 7.2 Оценка на съответствието за обект: „Изграждане на допълнително осветление на пешеходни пътеки на територията на община Габрово“ по договор №690-ИЕ-23/29.08.2023 г. на стойност 800 лв. без ДДС. (Бюджетно перо 11.2: 90% БФП – 720 лв. без ДДС и 10% СФ на Община Габрово – 80 лв. без ДДС.) 7.3 Оценка на съответствието за обект: „Изграждане на инфраструктура за осветяване на 60 бр. пешеходни пътеки по най-натоварените първокласни и второкласни улици на гр. Севлиево“, със съществуващите изисквания към строежите съобразно всички приложими законови изисквания. Тази поддейност е на стойност 600 лв. без ДДС по фактура №0000000263/28.09.2023 г. от "Вяра 2000" ЕООД, Севлиево. Сумата е включена в Бюджетно перо 11.3 и се разпределя, както следва: 90% БФП – 540 лв. без ДДС и 10% СФ на Община Севлиево – 60 лв. без ДДС. 7.4 Оценка на съответствието за обект: "Изграждане на велосипедна инфраструктура в чертите на гр. Севлиево", със съществуващите изисквания към строежите съобразно всички приложими законови изисквания. Тази поддейност е на стойност общо 600 лв. без ДДС по фактура №0000000262/28.09.2023 г. от "Вяра 2000" ЕООД, Севлиево. Сумата е включена в Бюджетно перо 11.3 и се разпределя, както следва: 90% БФП – 540 лв. без ДДС и 10% СФ на Община Севлиево – 60 лв. без ДДС. За осъществяване на строителен надзор по време на изпълнение на СМР на обектите (Дейност 2.2 и Дейност 4), след подписване на ДФ ще се изпълнят поддейности: 7.5 Строителен надзор на обект: “Изграждане на зарядни станции за захранване на електробуси в гр. Габрово“. Дейността ще се изпълнява след подписване на договор за финансиране по подписан договор №690-ИЕ-23/29.08.2023 г. на стойност 2750 лв. без ДДС. (Бюджетно перо 13.1: 90% БФП – 2 475 лв. без ДДС и 10% СФ на Община Габрово – 275 лв. без ДДС) 7.6 Строителен надзор на обект: “Изграждане на допълнително осветление на пешеходни пътеки на територията на община Габрово“ Дейността ще се изпълнява след подписване на договор за финансиране по подписан договор №690-ИЕ-23/29.08.2023 г. на стойност 1627 лв. без ДДС. (Бюджетно перо 13.2: 90% БФП – 1 464,30 лв. без ДДС и 10% СФ на Община Габрово – 162,70 лв. без ДДС. 7.7 Строителен надзор на обект: „Изграждане на инфраструктура за осветяване на 60 бр. пешеходни пътеки по най-натоварените първокласни и второкласни улици на гр. Севлиево“. Дейността ще се изпълнява след подписване на договор за финансиране и стойността й е определена в рамките на 1% от разходите за СМР, т.е. 3500 лв. с ДДС. Включена е в Бюджетно перо 13.3 и се разпределя, както следва: 90% БФП – 2 625 лв. без ДДС и 525 лв. допуст. невъзстановим ДДС, и 10% СФ на Община Севлиево – 350 лв. с ДДС) 7.8 Строителен надзор на обект: "Изграждане на велосипедна инфраструктура в чертите на гр. Севлиево". Дейността ще се изпълнява след подписване на ДФ и стойността й е определена в рамките на до 1% от разходите за СМР, т.е. 7000 лв. с ДДС. Включена е в Бюджетно перо 13.3, и се разпределя, както следва: 90% БФП – 5 250 лв. без ДДС и 1 050 лв. допуст. невъзстановим ДДС, и 10% СФ на Община Севлиево – 700 лв. с ДДС) Строителният надзор ще се изпълнява в обхвата, определен в чл.168 от ЗУТ при спазване изискванията на всички нормативни документи, действащи в Република България. СН ще съставя актове и протоколи по време на строителството на основание Наредба № 3 от 31.07.2003 г. и след приключване на СМР и подписване на акт обр.15. ще изготви и предаде на Възложителите окончателни доклади. 17 577.00 0.00
Въвеждане на обекти, включени в ПИИ, в ескплоатация.: Дейността предвижда след приключване на СМР в обектите в ПИИ, същите да бъдат въведени в експлоатация. Дейността по въвеждане на обектите в експлоатация ще се извърши в пълно съответствие със Закона за устройство на територията (чл. 177) и в зависимост от категорията на обектите. За изпълнение на изискванията на Наредба №2, Закона за кадастъра и имотния регистър, преди въвеждане на обектите в експлоатация е необходимо да се представят документи на основание чл.54 "а" от ЗКИР. Във връзка с това следва да бъде изпълнено заснемане на всички обекти от правоспособни геодезисти. Планирано е въвеждане в експлоатация на следните обекти: 8.1 Въвеждане в експлоатация на обект: “Изграждане на зарядни станции за захранване на електробуси в гр. Габрово“. Стойността на разхода е 1500 лв. на основание чл.54 "а" от ЗКИР и на база Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители. 8.2 Въвеждане в експлоатация на обект: „Изграждане на допълнително осветление на пешеходни пътеки на територията на община Габрово“ включващ: осветяване на 22 бр. пешеходни пътеки в гр. Габрово. Стойността на разхода е 1500 лв. на основание чл.54 "а" от ЗКИР и на база Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители. 8.3 Въвеждане в експлоатация на обект: „Изграждане на инфраструтктура за осветяване на 60 бр. пешеходни пътеки по най-натоварените първокласни и второкласни улици на гр. Севлиево“. Стойността на разхода е 1500 лв. на основание чл.54 "а" от ЗКИР и на база Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители. 8.4 Въвеждане в експлоатация на обект: "Изграждане на велосипедна инфраструктура в чертите на гр. Севлиево". Стойността на разхода е 1500 лв. на основание чл.54 "а" от ЗКИР и на база Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители. За всяка от поддейности – 8.1-8.4, свързани с въвеждане в експлоатация на обектите на СМР, включени в ПИИ, и във връзка със спазване на изискванията на Наредба №2 преди въвеждане на обектите в експлоатация да се представят документи на основание чл.54 "а" от ЗКИР, за всеки от четирите обекта е определена стойност на разхода за въвеждане в експлоатация от 1 500 лв. на основание чл.54 "а" от ЗКИР и на база Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители. Разходите са разпределени по бюджетни пера от 14.1 до 14.3 за всеки от обектите в съотношение 90% БФП – 1 350 лв. без ДДС и 10% СФ от съответната Община Габрово или Севлиево – 150 лв. с ДДС. 6 000.00 0.00
Организация и управление, информация и публичност.: Дейност 9 е съпътстваща и включва: 9.1 Организация и управление на проекта. Поддейност 9.1 има за цел успешното реализиране на плана за изпълнение на дейностите и постигане на заложените цели, резултати и индикатори. След подписване на договора за финансиране ще бъде сформиран екип за управление (ЕУ) от 10 експерта с Ръководителя. Дейността на ЕУ ще бъде оперативно управление на проекта в т.ч.: административно, финансово и техническо изпълнение на проекта; координация между страните по договора за финансиране; подготовка и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки; контрол по изпълняваните проектни дейности; администриране на договора за финансиране – отчитане, докладване, съблюдаване на договорните задължения; координиране и подпомагане на мерките за информация и публичност; архивиране на проектното досие; следене за нередности; мониторинг и контрол; финансово управление и осчетоводяване; проследяване на напредъка по проекта – текущ и периодичен мониторинг; приемане на изпълнението на проектни дейности, възложени на външни изпълнители и др. 9.2 Информация и публичност. Партньорите по проекта ще прилагат мерки за информация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. И двете общини ще посочват произхода и ще осигурят видимост на финансирането от ЕС, като при всички мерки за информация и публичност, изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. Всички партньори ще информират обществеността за получената подкрепа, като: - Включат на уеб-сайтовете си кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроят финансовата подкрепа от ЕС; - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ЕУ ще посочва финансовата подкрепа от ЕС. - По време на изпълнението на СМР в инфраструктурните обекти на видимо място ще се поставят временни билбордове (Дейност 2.2 и Дейност 4). На билбордовете ще бъде визуализирано логото/емблемата/гербът на бенефициента, както и стойността на съфинансирането. - Постоянни обяснителни табели ще се поставят до една седмица след отстраняването на билбордовете. Табелите ще съдържат същите основни елементи като билбордовете. - Върху доставеното оборудване (електробуси, зарядни станции и система за електронно таксуване) ще бъдат поставени стикери. - Партньорите ще организират минимум две публични събития - 1 в Габрово и 1 в Севлиево. Крайният получател ще упълномощи СНД, националните проверяващи и одитиращи органи, ЕК, Европейската служба за борба с измамите, Европейската сметна палата и външните одитори да публикуват неговото наименование и адрес, предназначението на отпуснатата БФП, максималния размер на помощта и съотношението на финансиране на допустимите разходи по проекта. Разходи за организация и управление, информация и публичност, са изчислени в размер на 2% от общите преки допустими разходи без ДДС,включени в ПИИ и са 170 716,36 лв. с ДДС. Избран е Вариант 2, при който крайният получател изпълнява дейностите, като НЕ извършва ИЗЦЯЛО възлагане на дейностите на външен изпълнител. При изпълнението на проекта разходите са разпределени в съотношение 70% за Община Габрово и 30% за Община Севлиево, тъй като експерти от двете общини ще участват в ЕУ, и всяка от общините ще осигури съответното съфинансиране. Разходите за дейността са описани в бюджетно перо 2.1, които касаят вътрешното разпределение на средствата за възнаграждения на екипа, както и разходи за информация и публичност с ДДС. Подробно описание на разпределението вижте в следващия раздел: Начин на изпълнение, както и в папка архив "Анализ разходи ПИИ и документи" към проектното предложение. 170 716.36 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.