Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

В съответствие с действащата нормативна база, в МП се поддържа Единен регистър на медиаторите(ЕРМ). Към регистъра се поддържа и информация за обучителните организации, но липсва информация относно конкретните компетентности на медиаторите, информация за дейността им, решените чрез средствата на медиацията спорове, информация за разходите, които страните биха заплатили при решаване на спора им чрез средствата на медиацията. В рамките на настоящия проект по Дейност 1 ще се подготви  рамката за използване на медиацията като алтернативен способ за решаване на спорове и ще се разработи техническа спецификация и тръжна документация за Дейност 2. По втората дейност на проекта ще се разработи и внедри Централизиран електронен портал за медиация, който ще предостави: достъп до информация; комуникация с компетентните органи и лица; заявяване на медиация; провеждане на процедура по медиация, включително онлайн или при трансгранични спорове. Ще се доразвие и регистъра на медиаторите, който ще бъде внедрен в разработения Централизиран електронен портал за медиация. Задължителните дейности по информация и комуникация ще бъдат изпълнени като Дейност 3 на проекта. В рамките на Дейност 4 от партньора по проекта /ВСС/ ще се създадат 5 центъра по медиация в 5-те апелативни района. Продължителността на проекта ще бъде 35 месеца, а бюджетът му възлиза на 330 001,90 лв.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка на рамката за използване на медиацията като алтернативен способ за решаване на спорове. : В рамките на тази дейност: 1.Ще бъде извършен анализ на текущото състояние и добрите практики в областта на медиацията, включително при използване на онлайн и трансгранична медиация. Анализът ще включва проучване на международния опит в онлайн медиацията и как е уредена в законодателствата на държавите от ЕС, където е най-добре развита, като мин. Полша,Дания,Италия, Великобритания. Ще се разгледа и анализира „Ръководство по добри практики за използване на медиацията при трансграничните казуси”. 2.Ще се осъществявят 2 обсъждания с мин. 20 участника за всяко, за междинните и крайни резултати със заинтересованите страни-дирекция "ЕПР",медиатори и професионални организации на медиатори,обучителни организации,действащи съдии и адвокати. 3.На база на анализа и срещите ще се подготви доклад,обхващащ: -препоръки с обосновка на необходимостта от реализирането на мерки и политики, вкл. промяна на норм.уредба(в Закон за медиацията, Наредба № 2/15.03.2007 г., ГПК и др),гарантиращи широкото използване на медиацията чрез предоставяните от Централизирания портал за медиация функционалности,свързани с популяризиране, информираност, онлайн и трансгранична медиация. -проучване на съществуващите работни процеси и практики,свързани с дейността на медиатори и обучителни организации за медиатори. -предложения за:реинженеринг на действащите и работните процеси,практики за медиация. Реинженеринг на действащите процеси и функционалности на Регистъра се налага, поради това че той ще бъде внедрен в портала и ще го обслужва. Регистърът на медиаторите ще се доразвие като функционалности, чрез подобряване търсенето на медиатори и обучителни организации и разширяване информацията за тях. Ще се определят основните функционалности на портала: - медиатори-компетентности,образование, специфични области на познание, владеене на чужди езици, район на дейността,информация за проведени медиации и постигнати резултати, разходи за страните и др.; - обучителни организации-наименование,седалище,обучени медиатори,план на провеждани обучителни курсове, програми и др.; -нормативна база, включваща ползи от медиацията,видове решавани спорове чрез средствата на медиацията; -решаване на спорове,чрез максимално достъпните и лесни за използване средствата на портала, с които страните да се запознаят с възможностите за решаване на конкретен спор, като заявяването на медиатор става, както чрез портала така и по други начини; - решавани аналогични спорове между страните и резултатите от тях; -процеса по медиация и фазите,от които той се състои и през които преминават страните, както и тяхната продължителност. -разходите по медиация спрямо разходите при съдебно решаване на спор. Чрез функциите си порталът ще предоставя следните услуги: - онлайн медиация,включително и трансгранична такава на база на онлайн комуникация-аудио и видео,в този случай задължително след извършена регистрация и заявено участие за медиация; - поддържане на групови чатове и форуми,където да се обменя информация между различни групи от граждани с различни гледни точки и по различни теми; - регистриране на граждани,страни, медиатори и обучителни организации-всеки с конкретен достъп до съответна информация, свързана с тях. Във връзка със ЗЗЛД е необходимо публичната информация за решените спорове да е със заличени лични данни за трети регистрирани лица. Порталът ще предоставя: ... (виж приложен файл с допълнителна информация) 4.На база на горното Изпълнителят ще разработи тех. спецификация, методика за оценка на изпълнител по дейност2 и тр.документация за изпълнение на Д2. 38 843.00 37 872.29
Разработване и внедряване на Централизиран електронен портал за медиация: На база на техническата спецификация от Дейност 1, ще се разработи Централизиран електронен портал за медиация. ЕРМ ще бъде доразвит и внедрен в портала, който ще бъде средство не само за информиране на страните, но и за онлайн консултации и медиация, средство за уведомяване, споделяне на опит и добри практики, с възможности за създаване на тематични форуми и др. Чрез внедряването на ЕРМ в портала, същият ще бъде надграден чрез усъвършенстване търсенето на медиатори и обучителни организациии, както и чрез разширяване информацията, предоставяна за медиаторите и организациите. По-конкретно порталът ще предоставя функционалности, съответстващи със същите, специфицирани в техническата спецификация. Порталът ще е достъпен през интернет за регистрирани и нерегистрирани потребители, медиатори и обучителни организации, като достъпът до него и предоставяната чрез него информация ще бъдат безплатни. А възможните функционалности на портала ще предоставят не само онлайн медиация, включително и трансгранична такава, но и онлайн комуникация - както аудио и видео, а също и чрез групови чатове и форуми, където да се обменя информация между различни групи от граждани с различни гледни точки и по различни теми на свободно избираеми езици. За тази цел порталът ще предоставя различни средства за регистрация на граждани, страни, медиатори и обучителни организации - всеки с конкретен и различен достъп до съответна информация, свързана с тях. Във връзка със ЗЗЛД е необходимо публичната информация за решените спорове да е без лични данни за трети регистрирани и нерегистрани лица. Страните ще могат да договарят помежду си разходите при използване на средствата за онлайн медиация на портала (онлайн консултации, онлайн медиация и др.). Порталът ще съхранява досиета на решавани чрез него спорове, които ще са достъпни за само страните и медиаторите по конкретния спор. Порталът ще предоставя гъвкави средства (по е-mail, чат комуникатор към портала или чрез SMS) за сигурно и надеждно уведомяване на страните по електронен път за настъпили събития, изтичащи срокове, постигнати резултати и др. Порталът ще има връзки с Портал за отворени данни на РБ, Единните портали на изпълнителната и съдебната власт в Сектор "Правосъдие". С оглед на всичко това не само ще бъде разработено ръководство за администриране на портала и 4 видеоклипа за популяризиране на медиацията, достъпни през портала, но и ще бъде проведено обучение на администратори и служители от МП. В обобщение порталът ще бъде не само с безплатен публичен достъп за граждани, страни, медиатори, обучителни организации и правоимащи органи, а и с възможност за регистрация при необходимост и желание за решаване на спор чрез медиация като алтернативен способ за решаване на спорове, както и при свободен избор на конкретен медиатор, като личните данни на страните по определен спор с оглед на ЗЗЛД ще бъдат спестени за трети регистрирани и нерегистрирани лица. 234 020.00 231 460.47
Мерки за информация и комуникация: При изпълнението на дейността екипът на Министерството на правосъдието и избраният изпълнител ще се придържат към изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. През целия период на изпълнението на проекта бенефициентът и избраният изпълнител ще провеждат активна информационна политика, насочена както към заинтересованите страни, така и към широката общественост. В изпълнение на дейността се предвиждат следните действия: 1. Провеждане на една встъпителна пресконференция за запознаване на обществеността и медиите с целите, дейностите и очакваните резултати по проекта. 2. Периодични публикации на интернет страницата на Министерството на правосъдието, отразяващи напредъка и постигнатите резултати - на всеки три месеца. 3. Изработване на материали за визуализация и позиционирането им на видно място на мероприятията по проекта – ролбанер. 4. Информационна табела ще бъде поставена на видно място в сградата на МП. 5. Изготвяне и разпространение на рекламни материали – химикали - 30 бр., блок-листа - 30 бр., флаш памети - 20 бр.; 6. Провеждане на една заключителна пресконференция за запознаване на обществеността и медиите с постигнатите резултати по проекта; 7. Изработване и поставяне на 10 стикера на закупеното оборудване. 3 051.60 2 949.84
Изграждане на центрове за медиация по апелативни районии и провеждане на публични събития за популяризиране на културата за разрешаване на спорове по доброволен начин и предоставяне на безплатни процедури по медиация. : В рамките на настоящата дейност от партньора по проекта /ВСС/ ще организира създаването на 5 центъра за медиация - по един за всеки апелативен район, като местата ще бъдат определени от ВСС, който като партньор ще организира, координира и наблюдава изпълнението на дейността. Центровете за медиация ще предоставят възможност за срещи между граждани и медиатори както за консултации, така и за реално провеждане на медиация. Наред с това на гражданите ще бъде предоставяна обща информация за провеждане на медиация, вкл. онлайн и трансгранична. Необходимите помещения и офис обзавеждане ще бъдат предоставени от ВСС, а за нуждите на работата на центровете ще бъдат закупени от Изпълнителя по настоящата дейност компютърна и периферна техника (5 работни станции - компютърна конфигурация от компютър и монитор и 5 мултифункционални устройства - принтери). Предвид това, че центровете ще бъдат новоизградени, последните не разполагат с необходимото техническо оборудване за функционирането си, което представлява минимум работна станция и мултуфункционлано устройство. В центровете по медиация гражданите ще могат да проведат една или няколко срещи по медиация със специалист по разрешаване на спорове - медиатор, ще могат да получат помощ за намирането на оптимални решения конкретния случай. С цел популяризиране на културата за разрешаване на спорове по доброволен начин: - ще се организират и проведат 5 публични събития - по едно във всеки център, на които ще се проведат обсъждания между магистрати, медиатори и адвокати и граждани - представители на широката общественост. Основната цел на събитията ще е популяризирането на средствата на медиацията, възможностите на разработеният по дейност 2 портал и ползите за гражданите, магистратите и адвокатите; -организиране и предоставяне на безплатни процедури по медиация - по една от всеки център, след предварителен подбор от постъпили заявления към център по медиация към съд в рамките на апелативния район. 21 441.10 15 462.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.