Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проекта "Укрепване на общинския капацитет в община Руен"  е насочен към оказване на подкрепа на служителите, ангажирани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ , ЗХУ и ЗЛП . Гарантиране на равен достъп до социални услуги, отговарящи на индивидуалните потребности на лицата, както и правото на всяко лице на подкрепа за живот в домашна среда и в общността и насърчаване на интегрирания подход при осигуряването на подкрепа на лицата.
Община Руен е доставчик на социалните услуги "Лична помощ" и "Асистентска подкрепа". Общината не разполага с необходимия капацитет и не е възможно всички задължения и отговорности да бъдат изпълнени в пълнота. Общината трябва да се подготви за изпълнение на функциите по закона, тъй като, например , ЗСУ за първи път  дава право общината като доставчик на социални услуги самостоятелно да определят организацията на предоставянето на социални услуги.За общините възникват и други ангажименти по ЗСУ, като например насочването за ползване на социалните услуги.Насочването от дирекция "Социално подпомагане" се запазва само за деца в риск и лица в специфични ситуации.Въпреки, че тези дейности не са нови,  за общината възниква необходимост да се подготви и укрепи общинския капацитет в тази насока.Предвидено е  наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги и обезпечаване на механизма по сътрудничество и наблюдение на социалните услуги  
По проекта ще бъдат ангажирани от 2 до 4 броя   служители за период от 15 месеца. В дейностите по обучение и супервизия ще бъдат включени 12 лица -  настоящи служители , които участват в изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане/определяне на служители, провеждане на обучение и супервизия на персонал за качествено предоставяне на услугите по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал - нови и действащи служители, ангажирани с политикитев социалната сфера. 2.Сключване на трудови договори с лицата. Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика. 3. Сключване на договори/заповеди с настоящите служители за изпълнение на дейностите по проекта. 4. Подкрепа за изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 5. Провеждане на обучения и супервизии. По Закона за социалните дейности, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината и служители на центровете за социални услуги на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги. Задълженията и отговорностите на община Руен по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са поети от служители, които са ангажирани и с други дейности и изпитват сериозни затруднения при реализиране на двете социални услуги. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта и/или ангажиране на съществуващ персонал за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Допълнително, на трудов договор за 15 месеца, ще бъдат назначени/ангажирани от двама до четирима служители на длъжност "Сътрудник социални дейности". През първия месец ще се извърши подбор на специалисти и експерти. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Руен, вкл. публикуване на информация на официалната интернет страница на общината. Възнагражденията на назначените лицата по проекта ще се формира при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител. Предвижда се в тях да вземат участие общо 12 служители, от които 2 до 4 броя назначени по проекта. 60 630.00 52 125.27

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.