Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 401 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящия проект предлагаме да се подобри информационното обслужване на ПРБ като се доразвият основните информационни системи на - УИС и ЕИСПП в рамките на 2 основополагащи дейности :
Чрез изпълнението на Дейност 1 ще се подсигури възможност за поетапно преминаване към електронен документооборот в Прокуратурата на РБ чрез надграждане на деловодно-информационната система на ПРБ - УИС вкл. провеждане на обучения на магистрати и служители за безхартиен работен процес. Това ще допринесе за предоставянето на повече и по-качествени електронни услуги за граждани, фирми и държавни институции, което също е заложено в рамките на дейността.  Предвидено е разширяване на обхвата на електронната статистическа очетност в ПРБ и предоставянето на отворени данни за работата на прокуратурата. С оглед на това са заложени и редица мерки по осигуряване на информационната сигурност и оперативната съвместимост. Очакваният резултат е осигурена надеждна среда за безхартиен документооборот и работа с електронно съдържание, работещи електронни услуги и предоставяне на отворени данни.
Чрез изпълнението на Дейност 2, ЕИСПП ще се доразвие в областта на сигурността за автентикация и оторизация на достъпите до ресурсите на ядрото на ЕИСПП. Ще се доразвие с-мата за мониторинг, контрол и отчетност. Ще се разшири информационния обхват на ЕИСПП. Ще се предостави публичен достъп до агрегирана информация от ядрото на с-мата, във вр. с инициативата Open Data. Ще се разработи и внедри системна и технологична архитектура, комуникационна схема и онлайн интерфейс за автоматизиран изход на информацията от ядрото на ЕИСПП и предоставянето на данните към разработени портали за отворени данни в РБ. Ще се създаде механизъм за поддържане на актуално публично описание на отворените интерфейси и отворените формати за данни и др. Ще се предостави КАО, чрез използване на вътрешно административни услуги, ще се осигури ясен, бърз и лесен достъп и до вътрешно-административните електронни услуги от ядрото на ЕИСПП.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Редизайн на УИС-2 в ПРБ с цел преминаване към използване на електронни документи в рамките на ПРБ и между ПРБ и др. държавни институции. Предоставяне на електронни услуги и информация за граждани.: Поддейност 1: Въвеждане на електронен документооборот в ПРБ Поддрейността предвижда автоматизиране на процесите на обмен на електронни документи в рамките на ПРБ. За тази цел ще бъдат разработени: • Опростен интерфейс за въвеждане на прок. актове и ел. деловодна регистрация на документи. • Маршрутизиране на документите в рамките на ПРБ • Въвеждане на електронен документооборот в следствените отдели - унифициран документоборот с прокуратурите, достъп до данни, търсене, следене на срокове С това ще се ускори процесът на обмен на документи, ще се намалят хартиените документи, ще се намалят допуснатите грешки. В изпълнение на мярката за осигуряване на условия за предоставяне на електронни услуги на граждани и други държавни институции ще се изпълни: • Привеждане на УИС в съответствие с наредбата за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите • Проектиране и реализация интерфейс на УИС към други системи. За осигуряване надежден електронен документооборот ще бъде извършен редизайн на модула за обработка и съхранение на документите, настройване на параметри на обмен, междинно съхраняване на попълнените електронни форми, повишаване на информационната сигурност на УИС-2 Поддейност 2: Предоставяне на електронни услуги за граждани, фирми, държавни институции и ЕИСПП. Поддейността предвижда да се реализират 6 електронни услуги - 2 от 4-то ниво и 4 от 3-то ниво, за което ще се извърши: • Проектиране и реализиране на услуги за граждани и бизнеса и вътрешни електронни административни услуги в единна среда на обмен. • Подготовка на документите за регистриране на услугите и удостоверяване съгласно Наредба за оперативна съвместимост и информационна сигурност С оглед ангажимента на ПРБ по ЗСВ за обмен на данни с ядрото на ЕИСПП ще бъде изпълнено: • Осигуряване на възможност за предаване/получаване на електронен неструктуриран документ на/от органите на наказателно производство, свързани с ЕИСПП. • Импортиране на входящи съобщения свързани с наказателния процес от ЕИСПП до 5 бр. В рамките на дейността ще се реализира модул за използване на вътрешноадминистративни услуги от системите на Булстат, бълг. документи за самоличносст, търг. регистър и свидетелства за съдимост. Също така ще предоставят ел. услуги на други държавни институции при спазване на ЗЕУ. Поддейност 3: Надграждане на хранилището на данни и справочната подсистема на УИС-2 и осигуряване на възможност за предоставяне на отворени данни Тази поддейност предвижда да се актуализира справочния модул на УИС с оглед подобряване на статистическата отчетност и прозрачност на работата на прокуратурата като се предвижда и предоставяне на данни в отворен формат. Дейността включва: • Определяне обхвата на публичните статистически данни, които ще се предоставят като „отворени данни“ • Разработване и внедряване на онлайн интерфейс за достъп до данните • Поддържане на публичен достъп до спецификацията на формата на данните и интерфейса за достъп. • Интеграция с портала за отворени данни • Актуализация на ETL процедури, хранилище от данни, справки, разработени с Oracle BI Поддейност 4: Обучение на магистрати и служители за работа с електронно съдържание. Съобразно проекта на учебна програма са предвидени общо 6 тридневни обучения, с по две нощувки, които ще се проведат в апелативните центрове, както следва: в гр. София – 2 обучения (едното без нощувки); гр. В. Търново – 1; гр. Пловдив – 1; гр. Бургас – 1 и в гр. Варна – 1 обучение както и 2 двудневни обучения за работа с ел. съдържание, с една нощувка, в гр. Велико Търново. На обучението в гр. В. Търново ще се представи ел. документооборот пред аудитория от прокурори и служители. Другите шест тридневни обучения са насочени към служители и ще обхванат ел. документооборот и останалите промени, свързани с въвеждането и извеждането на информация от УИС. Обученията ще се проведат на групи с теоретически и практически занимания. 1 039 473.00 1 050 295.61
„Доразвитие на ЕИСПП и предоставяне на публичен достъп до информация на ядрото на системата, свързан с инициативата Open Data както и при предоставяне на КАО“: Подд-т 2.1: "Доразвитие на ЕИСПП", вкл.: разширяване на зоните на сигурност, доразвитие на ядрото на ЕИСПП, доразвитие на рековери центъра на ядрото на ЕИСПП, осъвременяване на базовия софтуер и хардуер, създаване на платформа за управление на референции към файлове на процесуални документи от електронното дело на наказателните процеси и система за архивиране и възстановяване на данните, във връзка с доразвитие на интеграционните механизми на ЕИСПП по отношение на процесуалните и технологични документи: Целта е повишаване степента на сигурност, чрез въвеждане в експлоатация на КЕП в уеб-услугите и справочната дейност към ядрото на ЕИСПП, както и доразвитие на системата за мониторинг, контрол и отчетност чрез създаване на централизирана система за наблюдение на качеството на IT услугите представяща по ясен и визуален начин взаимовръзката на различните компоненти на ЕИСПП. Доразвитието на рековери центъра и разширяването обхвата на информационните обекти от стандартите на ЕИСПП, както и създаването на платформа за управление на референции към файлове на процесуални документи от електронното дело на наказателните процеси и система за архивиране и възстановяване на данните, във връзка с интеграционните механизми на ЕИСПП по отношение на процесуалните и технологични документи, е конкретна следваща стъпка за повишаване достоверността, интегритета и защитеността на обмена на информация между всички участници в ЕИСПП и значително намаляване риска от загуба на информация, дори и при критични ситуации; Подд-т 2.2: "Предоставяне на публичен достъп до агрегирана информация от ядрото на системата, във връзка с инициативата Open Data". В поддейността е включено изготвянето на доклади с аналитичен характер, поради обстоятелството, че съобразно чл.378 ал.2 от ЗСВ информацията, която се обменя и интегрира е създадена от различни ведомства и институции, участващи в ЕИСПП и чието мнение трябва да се вземе предвид. В рамките на изготвянето на докладите и съгласуване между ведомствата от ЕИСПП ще бъде определена и дефинирана обобщената информация, подлежаща на предоставяне по инициативата Open Data. Последващо ще се изгради система за реализиране на автоматичен обмен към порталите за отворени данни на електронното правителство и/или съдебната система. В рамките на тази поддейност ще бъде проведена работна среща за напредъка на проекта. В срещата ще участват експертите по проекта и представители на заинтересованите страни и участници в ЕИСПП и ще бъдат представени доклади за напредъка по етапите на Д-ст 2, както и решаването на организационни, междуведомствени, технологични и технически проблеми за дефиниране на обощената информация, подлежаща за предоставяне към http://opendata.government.bg. На участниците в работната срещата ще бъдат предоставени рекламни материали. Подд-т 2.3: "Предоставяне на вътрешно административни услуги към институции и ведомства доставчици на КАО, ": В поддейността е включено изготвяне на спецификация на вътрешно-административните услуги, предоставяни от ведомства и институции, следвайки разпоредбите на чл.8, ал.2 от Наредба за ЕИСПП - „За нуждите на наказателния процес информация в ЕИСПП се предоставя и за: съдимост на лицата - от МП и от районните съдилища; за български документи за самоличност - от МВР; за гражданската регистрация на физически лица - от МРРБ чрез национална база данни "Население"; за код по БУЛСТАТ - от МП чрез АВ.“ По предходния проект по ОПАК беше реализиран модул за използване на програмен интерфейс и уеб-услуга към националната база данни „Население“. По аналогия на въведения в експлоатация модул до национална база данни „Население“, следва да се проучи, анализира и реализират модули и за другите услуги, определени в чл. 8, ал.2 от Наредбата за ЕИСПП. В тази поддейност ще се извърши миграция на данни и описване на услуги, предоставяни от ядрото, вписване на услуги в регистрите на ЕУ. Продължава в допълнително прикачен в т.12 документ: „Детайлен план за изпълнение на дейностите" 1 362 955.75 1 317 980.69
"Публичност и визуализация." : 1. Организиране на встъпителна пресконференция (със собствени средства на бенефициента). Ще бъде проведена непосредствено след подписване на Договор с ОПДУ. 2. Заключителна пресконференция за отчет на изпълнението на проекта и постигнатите резултати с не по-малко от 60 участника. В конференцията се предвижда участието на ръководството на ПРБ, на представители на съответните органи имащи отношение към ЕИСПП - МП, МВР, ВСС, съдилища, прокуратури, представителството на ЕК, средствата за масово осведомяване, неправителствени организации и др. 3. Периодично публикуване на официалния сайт на прокуратурата на прессъобщения за дейностите, резултатите по някои по-важни направления и публично оповестяване на предстоящи събития-около 12. 4. Пакети с рекламни материали, чрез които да се популяризира приноса на ОПДУ и ЕСФ към реализацията на проекта: Рол-банер табели за визуализация на проекта – 2 броя, ще се използва за 1 конференция, работна среща, заключителна пресконференция, обучения и др. Химикалки – 300 бр., ще бъдат използвани за: конференция 60 бр., работна среща 30бр, заключителна пресконференция 60 бр., за медиите и заинтересованите страни – 150 бр. Бележник – 300 броя, ще бъдат използвани за: конференция 60 бр., работна среща 30бр, заключителна пресконференция 60 бр., за медии и заинтересовани страни 150бр. Информационна брошура с целите на проекта-200бр., ще бъде предоставяна на конференцията за публично обсъждане, на работната среща, на обученията, ще бъде предоставена и на медиите. Информационна брошура с резултатите от проекта - 200бр., ще бъде раздаван на заключителната конференция, на медии, на заинтересованите страни и разпратена до всички териториални звена. Комплект Power Bank - 50 броя., ще бъдат използвани за популяризиране на проекта, като бъде предоставен на работната среща със заинтересованите страни и на медиите. Стикери - 100 броя, за обозначаване на проекта в ПРБ и в териториалните звена. Покани за конференции, пресконференции и работна среща – 200 броя. Подготовката и изпращане на информация до медиите ще се извърши от експерт информация и публичност и служители на прокуратурата. Разработени програми, присъствени списъци, анкети, снимков материал. При изпълнение на дейността ще се спазват всички задължения на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност / Приложение 14 /. 24 493.63 19 869.48

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.