Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Метал Ин ЕООД е основано през 1985 г. с основен предмет на дейност производство на метални изделия - код по КИД 2008 C 25.99 "Производство на други метални изделия, неквалифицирани другаде". След като в началото на дейността си изпълнява успешно поръчки за ИКЕА, фирмата постепенно увеличава своя износ, като днес тя реализира 80% от продукцията си по поръчки на фирми от Франция, Холандия, Италия, Германия и Австрия. Предприятието произвежда метални компоненти и механизми за мебели, изделия от листов материал, изделия от тръби и метални конструкции, детайли за хидравличното машиностроене, стойки за колела, стругови и фрезови детайли и др.

Сред разрастващото се продуктово портфолио на фирмата са системи за паркиране на велосипеди. След въвеждането на този продукт в производството през 2015 г., се наблюдава значително увеличение на консумираната ел. енергия в предприятието в сравнение с предходната 2014 г.

Това се дължи на факта, че наличните в предприятието машини не са напълно подходящи за това производство, което води до висок преразход на енергия, както и до невъзможност да се увеличи производственият капацитет.

С цел да се подобри енергийната ефективност в предприятието, при производството на системи за паркиране на велосипеди, с настоящия проект се предвижда реализирането на следните дейности, залегнали в енергийния одит, одобрен от АУЕР със становище № BG16RFOP-229 / 03.08.2016 г.:

- Придобиване на CNC машина за лазерно рязане на тръбни детайли (мярка 1 от енергийния одит) - 1 брой
- Въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт ISO 50001

Изпълнението на горепосочените дейности ще намали значително енергийните и други разходи, както и времето на работа за изработка на системи за паркиране на велосипеди, вследствие на което предприятието ще има възможността да увеличи многократно производството на този вид продукт. 

В изпълнение на проекта ще бъдат взети съответните мерки за публичност и визуализация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на CNC машина за лазерно рязане на тръбни детайли - 1 брой): По тази дейност ще бъде закупена, доставена и пусната в експлоатация: - CNC машина за лазерно рязане на тръбни детайли - 1 брой (мярка 1 от енергийния одит) Инвестицията в този ДМА ще допринесе за подобряване на енергийната ефективност по следния начин: Инвестицията ще доведе до подобряване на енергийната ефективност, като замени работата по обработката на детайлите, нужни за производството на продукта "система за паркиране на велосипеди", от 3 машини с работа на 1 машина. Всяка система за паркиране има по две конзоли - долна и горна, изработката на които в момента е свързана с много енергоемък и труден за изпълнение процес, извършван на три отделни машини в следните три етапа: Етап 1. Отрязване на заготовка на определена дължина с лентоотрезна машина За да се намали времето на работа машината стои в режим на готовност по време на поставянето и нагласянето на дължината на тръбата. При режима на готовност на тези машини не работи единствено двигателят, който прекарва лентата през тръбата, всички останали системи работят и въртят на празен ход. Консумацията при работа на празен ход е 4370 W, а при рязане 4940 W. Тази разлика демонстрира неефикасността на процеса. Етап 2. Обработка на фрезови център Работата по двата детайла се извършва поотделно за горния и долния детайл. Общото време за всеки един детайл, по данни от одита, е съответно 39,5 мин. и 27,5 мин. След работата по един детайл, машината се почиства със сгъстен въздух, което отнема още 2 мин. за детайл. Това дълго време на обработка не позволява да се изработят повече елементи, дори при отрязване на повече заготовки с лентоотрезната машина. Етап 3. Ръчно почистване на чепаци Ръчна обработка на детайлите преди окончателното им завършване, което отнема 4 минути с ъглошлайфове. Дейността ще реализира 'Мярка 1' от одобрения енергийния одит и се състои в закупуването, доставката и инсталацията на нова CNC машина за лазерно рязане на тръбни детайли. Машината за лазерно рязане ще замени работата на 3 машини по обработката на два детайла към един и същи продукт - система за паркиране на велосипеди. Чрез CNC машината изпълнението на целия детайл се извършва наведнъж, като машината зарежда автоматично изходната заготовка (тръба с дължина 6 м). От 1 тръба се изрязват 5 или 7 детайла в зависимост от размерите им. CNC управлението синхронизира движението на държачите на тръбите и подвижната режеща глава на лазера, така че да се изреже необходимият детайл. След отрязването на детайла той пада върху конвейер, който го извежда върху палет за готова продукция. Цялата работа по тръбния детайл се изпълнява за 1.74 мин, като реалното време за рязане е 1.66 мин. Основно мотивация на собствениците на предприятието е да инсталират машина за лазерно рязане, за да се намали значително енергийните и други разходи за изработка на системи за паркиране на велосипеди, и да се намали времето на работа, свързано с производството им. Това ще даде на предприятието възможността да увеличи многократно производството на този вид продукт. Освен системите за паркиране на велосипеди, CNC машината ще замести част от обработката на стойките за велосипеди и допълнително ще намали консумацията на енергия в предприятието. Икономия от прилагане на мярката (по данни от одита): Спестена енергия: 175 454 kWh/год. Специфично спестена енергия: 15,950 kWh/м2 Специфично спестена енергия (ESR): 93,9 % Следователно, дейността е напълно допустима, тъй като енергийните спестявания от реализирането й надвишават почти 19 пъти изискуемият мин. от 5% потвърден ефект енергийни спестявания. Потвърденото от АУЕР увеличение на произвеждания продукт е от 1800 бр. на 11 000 бр. на годишна база. Увеличението е значително - 6 пъти. Върху ДМА, закупен по проекта ще се поставят стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС през ОПИК. 1 134 381.00 1 134 381.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му): В изпълнение на дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му. Международният стандарт ISO 50001 има за цел да помогне на фирмата да определи системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, вкл. енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. По този начин могат да се спестят средства, както и да се достигне по-висока ресурсна ефективност и да се направи стъпка напред към опазване на околната среда. Стандартът интегрира всички аспекти, които биха могли да допринесат за подобряване на енергийната ефективност на предприятието - изграждане на енергиен мониторингов план на изразходваната енергия, чийто анализ позволява да се предприемат нужните действия (измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др.) за подобряване на енергийното управление и ефективност. 1. Внедряването на стандарта ще допринесе за подобряване на енергийната ефективност, предоставяйки следните предимства: - активно управление на енергийното потребление и енергийните разходи; - подобряване на произведената продукция чрез по-ниска консумация на енергия; - повишаване ангажимента на служителите за по-ефективно използване на енергията. 2. Внедряването на стандарта ще допринесе за опазване на околната среда, като: - ограничи използването на енергийни ресурси и намали емисиите на парникови газове, без да повлияе отрицателно върху производствената дейност. Стъпки към разработване и внедряване на Системата за управление (СУ): 1. Избор на организация, която ще внедри Система за управление в съответствие със стандарт ISO 50001. 2. Анализ на състоянието: - преглед на състоянието на действащата система за съответствие с изискванията на конкретния стандарт; - проектиране на Система за управление (СУ) съгласно клаузите на съответния стандарт и изготвяне на график за изпълнение на съпътстващи документи – заповеди, програми и др. 3. Разработване на документите от СУ: - разработване на процедури, оперативни документи, формуляри, наръчник и други съпътстващи документи; - съгласуване на документацията с ръководството; 4. Внедряване: - обучение на персонала и ръководството за въвеждане на Система за управление; - извършване на пробни вътрешни одити; - извършване на изменения в документите при установена необходимост по време на одитите; - внедряване на СУ. 5. Наблюдение: - наблюдение на внедрената система за управление, анализ и корекции; - вътрешен одит на СУ; - отстраняване на установени при вътрешен одит несъответствия; - подготовка за сертификационен одит. 6. Сертифициране и придобиване на сертификат: - избор на сертификационна организация; - извършване на сертификационен одит; - отстраняване на евентуални несъответствия от одита. 9 750.00 9 400.00
Извършване на енергиен одит по образец: В изпълнение на тази дейност е изготвен енергиен одит от лице вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Дейността е осъществена преди подаване на проектното предложение. Извършените разходи за енергиен одит са включени в бюджета на проекта. Настоящият проект се основава на препоръките от изготвения енергиен одит на предприятието-кандидат. Обследването за енергийна ефективност е извършено на основата на информацията за енергийното потребление за предходния тригодишен период (2013 - 2015 г.) и данни от измерванията, направени в хода на обследването. Докладът от енергийният одит е одобрен от АУЕР със становище № BG16RFOP-229 / 03.08.2016 г. Разходите за енергиен одит са извършени и платени преди датата на подаване на проекта и след датата на обявяване на процедурата (в периода юни 2016г. - август 2016г.) За отчитане на извършените разходи за енергиен одит към междинен/финален отчет ще се приложат: - Разходооправдателни документи за извършените разходи за енергиен одит, издаден от фирмата-изпълнител след датата на откриване на процедурата (след 14.5.2016 г.) и преди датата на подаване на проектното предложение, придружени от документи за плащане в цялост на разходите по банков път с дата не по-късно от датата на подаване на съответния междинен/финален отчет по проекта; - Приложени към отчетната документация три оферти за избор на изпълнител за извършване на енергийния одит като офертите са с дата след обявяване на процедурата и преди извършване на енергийния одит и подаване на проектното предложение; - Приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата, попълнен по образец от Ръководството за изпълнение на договори по ОПИК; - Копие на енергийния одит, входиран и одобрен от АУЕР. 4 300.00 4 300.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.