Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

I. Обща цел (цели) на проекта е чрез заложените дейности да се постигне:
  Достъп до заетост за безработните и неактивни лица
  Устойчиво интегриране на пазара на труда на младите хора, които не са ангажирани с трудова дейност или обучение
  Увеличаване броя на безработните и неактивни лица, включени в заетост или в обучение

II. Специфични цели:
 Създаване на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица
 Предоставяне на подходящо обучение, включително на работното място за придобиване на професионална квалификация и ключови компетентности на безработни и неактивни лица

III. Основни дейности за постигане на целите:
1. Сформиране на екип. Организация и управление на проекта
2. Информиране и публичност на проекта
3. Подбор на лицата от целевата група
4. Наемане на работа на подбраните лица
5. Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места
6. Провеждане на входящ тест по КК4 - Работа с компютърна техника
7. Провеждане на входящ тест по КК2 - Английски език
8. Обучение по КК2 - курс 1-Английски език-нива А1, А2, В1
9. Проф. обучение по част от професия по 2 СПК - курс 2-Малък и среден бизнес
10. Обучение по КК4 - курс 3-Работа с компютърна техника
11. Полагане на изпит и издаване на документи на успешно завършилите
12. Изготвяне на междинни отчети
13. Изготвяне на заключителен отчет

IV. Резултати за постигане чрез заложените дейности:
1. Подбрани безработни и неактивни участници– 4 лица
2. Наети на работа безработни и неактивни участници– 4 лица
3. Проведено обучение за професионална квалификация– 1 курс за 4 лица
4. Проведено обучение по КК2 и КК4– 2 курса за 4 лица
5. Безработни и неактивни участници, придобили квалификация– 4 лица
6. Безработни и неактивни участници, обучени по КК2 и КК4– 4 лица
7. Безработни и неактивни участници със запазени работни места след приключване на проекта– 2 лица
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Сформиране на екип. Организация и управление на проекта: В управлението и организацията на дейностите по проекта ще вземат участие 3 лица - ръководител, счетоводител и координатор. Този екип ще носи пълната отговорност за организацията, изпълнението, контролирането и отчитането на всички заложени дейности по проекта. Съгласно изработения правилник/система за управление на проекта и отговорностите описани в т.9 от проектното предложение ще се разпределят задачите и отговорностите между членовете на екипа. Проекта ще се управлява от Ръководител, ще се отчита от Счетоводител и ще се подпомага от Координатор. Всеки от тях ще вземе активно участие в дейностите по проекта. Работата на екипа ще бъде осъществявана, посредством активна координация и непрекъсната комуникация. Екипа ще се събира в пълния си състав минимум 3 пъти месечно и на срещите ще бъде изготвяна оценка на работата по проекта и отделните дейности. В края на всеки месец екипа ще се изготвя доклад, включващ наблюденията на екипа за хода на работата по проекта. Екипността и координацията ще доведат до пълен контрол на проектните дейности и постигане на максимални резултати. Ще се доставят и материалите и консумативите, които са необходими за администрирането на проекта и отчетността на екипа по проекта. Доставката на консумативите и материалите ще бъдат извършено от Изпълнител. 6 903.40 6 707.19
Информиране и публичност на проекта.: Целите на предвидените методи и форми за информиране и публичност на проектното предложение са да се привлече вниманието на местната общност и обществеността да се информира и да получи по-ясна представа, както за конкретния проект, така и за другите финансирани подобни проекти и дейности. Да се информира обществеността, че при реализирането на тези проекти се подобряват условията и ресурсите на пазара на труда в България и в частност – територията на ДБТ - Горна Оряховица в общините Горна Оряховица и Лясковец. Също така да се покаже, че чрез основните дейности по наемане на работа, обучения за професионална квалификация и ключови компетентности се спомага за повишаване на ефективността на работа и се повишава устойчивостта на заетост. Дейностите по информиране и публичност ще се осъществят чрез: - информационно табло, което ще се постави пред офиса на Кандидата – 1 бр; - обяснителни табели, които ще се поставят в офиса и работните помещения на Кандидата – 3 бр.; - информационни листовки, които ще съдържат информация за дейностите и целите на проекта, данни за броя участващите безработни лица, за проведените курсове за професионална квалификация и ключови компетентности – 100 бр; - информационни стикери, залепени върху закупеното оборудване - 13 бр.; - публикация в местна медия – 1 бр.; - интернет страница за проекта - 1 бр. 1 355.00 1 355.00
Подбор на лицата от целевата група.: Набиране на 4 лица от целевата група безработни и неактивни лица, отговарящи на определените изисквания, за включване в дейностите по проекта. Безработни лица трябва да са или регистрирани в Дирекция „Бюро по труда” или свободно да са заявили желание за включване в проекта. Неактивните лица са, които не са нито заети, нито безработни към момента на влизане в операциите по проекта. 75% (3 лица) ще бъдат от специфичните категории на целевата група: - Безработни младежи до 29 год. вкл. (3 лица); Също така при подбора ще се съблюдава и необходимото минимално входящо ниво за професионалното обучение по част от професия "Сътрудник в малък и среден бизнес". Другото условие, което ще се следи е в някой от предходните 12 мес. лицата да не са наемани на работа в "Енигма 1" ЕООД. 0.00 0.00
Наемане на работа на подбраните лица.: Разкриване на 4 нови работни места и на тях ще се назначат на работа подбраните лица от целевата група за срок от 12 месеца. Тези нови работни места са необходими с оглед разширяване дейността на Бенефициента и по-качественото и ефективно обслужване на клиентите. 2 лица от назначените по проекта лица ще бъдат за дейности по КИД: 47.11 - Търговия на дребно в неспециализирани магазини, предимно с хранителни стоки. Тези дейности ще се извършват в обект на бенефициента - магазин Енигма. 2 лица от назначените по проекта лица ще бъдат за дейности по КИД: 55.10 - Хотели и подобни места за настаняване. Тези дейности ще се извършват в обект на бенефициента - хотел Енигма. Лицата ще бъдат назначени на следните длъжности: 1. За дейност по КИД 47.11: - 33222007 - Търговски сътрудник - 1 лице. Основните задължения ще бъдат да отговаря за контрола на качеството при текущото обслужване на клиентите, да извършва всички дейности, възложени от управителя във връзка с предлагането на стоки на клиенти. Да отговаря за активното търсене и привличане на нови клиенти и да пази в тайна информацията, която съставлява служебна и фирмена тайна, до която има достъп. Да познава детайлно всички видове документи, свързани с бизнеса на Кандидата, както и компютърно да въвежда и обработва всички необходими документи и справки. - 33233005 - Специалист доставки - 1 лице. Основните задължения ще бъдат да отговаря за подпомагане организацията за приемане, планиране и заявка на поръчките и за доставка на стоките. Да контролира приемането, разпределението и доставката на стоките. Да може компютърно да въвежда и обработва данните по доставка и отчитане на стоките. Да съставя необходимите ежедневни и месечни справки и отчети. 2. За дейност по КИД 55.10: - 33413004 - Офис мениджър - 1 лице. Основните задължения ще бъдат да се извършва административната дейност по нормалното функциониране на хотелиерската дейност на предприятието. Да може да координира и управлява екипа от служители. Също така да се осъществява връзката с институциите, съставяне, обработка, подаване и вземана на всички видове документи и справки. Компютърно да се съставят и обработват всички печатни и електронни документи и справки. - 33393020 – Организатор работа с клиенти - 1 лице. Основните задължения ще бъдат да се обслужва корпоративните клиенти, както и да приема техните поръчки, заявки или оплаквания. Да обработва всички видове документи и договори с клиентите. Да изготвя месечни справки, отчита приходите. Също така да следи за навременните и в срок плащания, да обслужва на място корпоративните клиенти. Да може компютърно и електронно да обработва документи и плащания. 45 116.00 43 364.70
Закупуване на оборудване и ДНА, свързани със създаването на новите работни места.: Ще се осигурят необходимото оборудване и ДНА за нормалната и ефективна работа на новоназначените служители и работници. Техните отговорности и задължения за описани в Дейност 4. Оборудването за служителите по КИД-55.10 (обект хотел) ще спомага за нормалното извършване на всички административни, икономически и обслужващи дейности на Кандидата, както и за съставянето, печат и съхраняване на всички необходими документи, справки и за електронна обработка и подаване на информация. Специализираното оборудване за служителите по КИД-47.11(търговски обект) ще способства за съвременното и ефективно предлагане на стоките и качественото обслужване на клиентите. За реализиране на основните задължения на 4-те работни места ще се закупи следното оборудване: 1. За извършване на дейности по КИД-55.10:  Компютърна конфигурация (двуядрен мин. 2,40GHz, 4 GB-DDR3, мин. 500GB, мин. Win7Pro, мин. 22" Led FullHD) - 1 бр.;  Специализиран софтуер (обработка на текст и ел. таблици, ел.поща-outlook, платформа-access, 32bit) - 1 бр.;  Многофункционално устройство (принтер/копир/скенер, мин 14 ppm, DADF, двустр.печат) - 1 бр.;  Работен стол (висока облегалка, подлакътници) - 2 бр.;  Телевизор (мин 44", Led, FullHD) - 1 бр.; 2. За извършване на дейности по КИД-47.11:  Компютърна конфигурация (двуядрен мин. 2,40GHz, 4 GB-DDR3, мин. 500GB, мин. Win7Pro, мин. 22" Led FullHD) - 1 бр.;  Специализиран софтуер (обработка на текст и ел. таблици, ел.поща-outlook, платформа-access, 32bit) - 1 бр.;  ПОС терминали (touch екран, 15" TFT, Lan, клиентски дисплей, четец магн.карти) - 1 бр.;  Специализиран софтуер (Административен модул) за складово управление и продажби - 1 бр.;  Специализиран софтуер (работно място) за складово управление и продажби - 1 бр.;  Хладилна витрина (хоризонтална, 4 м.) - 2 бр.;  Касов модул(маса) - 1 бр.;  Рафтове (стелажни, мин 4 м.) - 2 бр.;  Рафтове (островни, 4 м.) - 2 бр.; Закупеното оборудване ще се запази и използва за същото си предназначение и след приключване дейностите по проекта за срок не по-кратък от 5 години. 20 173.00 20 173.00
Провеждане на входящ тест по КК4 - Работа с компютърна техника.: За да се включат в обучението по КК4 - Работа с компютърна техника, съгласно изискванията на процедурата ще се проведе входящ тест на 2 от наетите лица(по КИД 47.11), с цел определяне на нивото им от знания и умения по КК4. 0.00 0.00
Провеждане на входящ тест по КК2 - Английски език.: За да се включат в обучението по КК2-Английски език, съгласно изискванията на процедурата ще се проведе входящ тест на 2 от наетите лица(по КИД 55.10), с цел определяне на нивото им от знания и умения по КК2 - Английски език. 0.00 0.00
Обучение по КК2 - курс 1 „Английски език-нива А1, А2, В1”.: За да могат наетите лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да могат да комуникират свободно и на английски език, за да обслужват чуждестранните гости на хотела (по бизнес или туристи). Също така те ще работят с офис и специализиран софтуер. В този софтуер всички помощни, управляващи менюта и хелпове са на английски език. Също така ще трябва да се ползва печатни издания и литература, както и попълване на документи на английски език. Всичко това обуславя провеждането на обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" и по-специално курс за Английски език - нива А1, А2 и В1. Учебната програма по английски език дава възможност за изучаване на английски език на функционална основа и цели изграждане на комуникативна компетентност чрез балансирано и паралелно развиване на знанията по граматика, лексика и фонология и на уменията за слушане, говорене, четене и писане. Езиковите и речеви умения се изграждат интегрирано, в резултат на което в края на обучението курсистите трябва да могат: да разбират и интерпретират текст; да извличат и коментират информация; да общуват в реални и симулирани ситуации; да създават текст. Приоритет в обучението по английски език ще има комуникативната насоченост, тъй като средата за работа, предполага повече срещи и изисква активното използване на езика в устна и писмена форма. Ще се наблегне и на изучаването на специализирана лексика и езикови структури от областта на администрацията, услугите и производството, за да може да се осъществява успешна професионална комуникация при устно или писмено изказване. За постигането на тези знания и умения ще се проведе курс за обучение по КК2 - „Английски език-нива А1, А2, В1”: - Хорариум часове: 300 уч.часа (150 уч.ч. - теория и 150 уч.ч. - практика) + 9 уч.часа изпити (по 3 уч.ч. за всяко ниво); - Брой обучавани лица: 2 лица; - Документ, доказващ завършено обучение: Сертификат за проведено обучение. Извършеното обучение по ключова компетентност 2 дава нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. Обучението и по ключови компетентности, ще се осъществи от Изпълнител. След всяко от 3-те нива ще се правят тестове за установяване на степента на усвояване на преподадения материал. Методиката за провеждането на обучението по ключови компетентности ще се основава на изискванията от АЗ и ПМС 251. Проверява се минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, средно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват уменията, които ще придобиват. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката и изпълняваните от тях професионални задължения. 1 400.00 1 400.00
Професионално обучение по част от професия по 2 СПК - курс 2 „Малък и среден бизнес”.: За да могат наетите лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да получат допълнителна квалификация. Целта на професионалното обучение е лицата да добият знания и умения за:  Спазва здравословни и безопасни условия на труд при извършване на административни работи;  Умее да различава и разбира финансовите документи на предприятието ;  Познава основните видове организационно-управленски структури;  Събира, обработва и съхранява информация за клиенти, доставчици и бизнес партньори;  Разбира основните бизнес процеси (производство, логистика, продажби и др.), както и спомагателните бизнес процеси (управление на инфраструктурата на предприятието, на човешките ресурси, финансите, управление на технологиите и на организационното знание и промяната; За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Малък и среден бизнес”: - Професия: 345050 - Сътрудник в малък и среден бизнес; - Специалност: 3450501 - Малък и среден бизнес; - квалификация по част от професия по 2 квалификационна степен; - Хорариум часове: 300 уч.часа (104 уч.ч. - теория и 196 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 4 лица; - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. В началото ще се проверява минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, средно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват професията или уменията, които ще придобиват. Професионалното обучение, ще се осъществи от Изпълнител по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. След всеки модул се правят междинни тестове за проверка на степента на усвояване на преподадения материал. Методиката за провеждането на курсовете, които са за степен на професионална квалификация или по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. С цел насърчаване използването на транспорт с по-ниски емисии на парникови газове при изпълнението на дейностите, финансирани по проекта ще се изплащат на курсистите транспортни разходи единствено за обществен транспорт. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 2 400.00 2 400.00
Обучение по КК4 - курс 3 „Работа с компютърна техника”.: В съвременната ера на информационните технологии, всички професии в една или друга степен се допират до работа с компютърна техника или компютъризирани оборудване и системи за управление. За да могат наетите лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да имат знания и умения за работа с компютърна техника и компютъризирани системи. Също така ще трябва да се ползва и техническа документация и литература. Всичко това обуславя провеждането на обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" и по-специално курс за "Работа с компютърна техника". За усвояване на умения в областта на ИКТ, курсистите се нуждаят както от основни теоретични познания, така и от възможност да натрупат известен начален практически опит. Това ще позволи да добият самочувствие и увереност в областта на ИКТ. За постигането на тези знания и умения ще се проведе курс за обучение по КК4 - „Работа с компютърна техника”. Усвоени заложените в учебния план знания и умения по КК4: - Хорариум часове: 45 уч.часа (15 уч.ч. - теория и 30 уч.ч. - практика) + 3 уч.часа изпит; - Брой обучавани лица: 2 лица; - Документ, доказващ завършено обучение: Сертификат за проведено обучение. Извършеното обучение по ключова компетентност 4 дава нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. Обучението и по ключови компетентности, ще се осъществи от Изпълнител. След приключване на курса ще се направи тест за установяване на степента на усвояване на преподадения материал. Методиката за провеждането на обучението по ключови компетентности ще се основава на изискванията от АЗ и ПМС 251. Проверява се минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, основно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват уменията, които ще придобиват. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката и изпълняваните от тях професионални задължения. 500.00 500.00
Полагане на изпит и издаване на документи на успешно завършилите.: Целта е да се оценят знанията и уменията на обучаемите лица на основата на оценки от проведените изпити и да се издадат съответните документи за успешно завършилите обученията лица. 0.00 0.00
Изготвяне на междинни отчети - 1.: Изготвяне на междинни технически доклад и финансов отчет. Също така ще се изготвят и всички други приложения, описи, справки и декларации. 0.00 0.00
Изготвяне на междинни отчети - 2.: Изготвяне на междинни технически доклад и финансов отчет. Също така ще се изготвят и всички други приложения, описи, справки и декларации. 0.00 0.00
Изготвяне на заключителен отчет.: Ще се изготвят заключителните технически доклад, финансов отчет и всички други изискуеми отчети описи, справки и декларации. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.