Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 246 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Реализацията на настоящия проект ще спомогне в МБАЛ "Проф. д-р К. Чилов" ЕООД и Фондация „РЗСД-Авицена“, да бъде удовлетворена потребността от повишаване на квалификацията на заетите лица, при които владеенето на английски език и надеждността при обработка на документи, се превръща в условие за качество, конкурентоспособност и висок стандарт на работа.

Общата цел на проекта е да се повиши производителността на труда и адекватността на уменията на заетите лица в двете организации, както и да се създават условия за устойчива заетост, чрез включване в релевантни за съответната длъжност обучения.

Целевата група по проекта включва 100 заети лица от двете дружества /98 от МБАЛ, ангажирани в Белия сектор и 2-ма от Фондацията, над 54 години/.

Основните дейности по проекта са свързани с организиране и провеждане на обучения в две направления: за придобиване на професионална квалификация - първа степен - специалност "Текстообработване"- за 40 заети и за придобиване на ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици" - за 72 заети, дейности по организация и управление на проекта и дейности за информация и комуникация.

Очакваните резултати са: 
- 40 бр. обучени и сертифицирани лица на МБАЛ по Професия "Оператор на компютър" код 482030, специалност "Текстообработване" код 4820301, Степен на обучение: Първа квалификационна степен.
- 72 бр. обучени и сертифицирани лица  с придобито ниво на владеене на английски език; 
- повишена мотивация за работа; 
- подобрени конкурентни позиции;
- увеличени икономически показатели на организациите в областта и страната.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Предоставяне на професионално обучение за придобиване/повишаване на професионалната квалификация на заети лица : Целта на дейността е заетите лица в МБАЛ да преминат обучение за придобиване на професионална квалификация - първа степен - текстообработване, с цел повишаване на техните умения и справяне с изискванията на заеманите от тях длъжности. Предвиденото обучение напълно съответства на установените потребности на МБАЛ, както и на длъжностните задължения на отделните служители, за изпълнението на които се изисква постоянно осъвременяване на познанията в областта на компютърните програми и обработка на данни. Планирани за включване в обучението са всички звена, които имат ангажимент да изготвят и отчитат служебна документация и за които ползването на тестообработващи програми на нужното ниво е ключово, за да се справят качествено и навреме с работата си. За да могат медицинските специалисти да покрият нормативните изисквания се налага освен да полагат здравни грижи за своите пациенти и да обработват технически документи, в т. ч. досиета на пациенти, истории на заболяването, поддръжка на регистри, журнали, справки в НОИ и мн. др. Към момента, служителите са подложени под голям натиск и напрежение, тъй като повишаващите се изисквания към тях от страна както на работодателя, така и на бранша, не могат да бъдат покрити, чрез самообучение. В същото време, ако уменията им не се повишат, това може не само да възпрепятства длъжностните им отговорности, но и да доведе до спад в личната им мотивация, затрупване с необработени документи поради липса на умения и загуба на много време заради незнание, което да се отрази и върху естеството на същинската им работа, а именно - грижата за пациента. Ето защо, планираме, чрез обучение по професия "Оператор на компютър", съгласно ДОИ, лицата да придобият допълнително познания и умения за: - справяне с офисните административни процедури и лесно разчитане и намиране на информация; - отлично владеене на компютърна техника, лесна обработка на информация, отчетност и контрол, безпроблемно писмено общуване и обмен на данни; - познаване и прилагане на основните операции при работа с компютър; - качествена обработка на документи: въвеждане, разпечатване, обмен на текстови файлове, базови знания за работа с електронни таблици, създаване на адресна книга; кореспонденция и организиране на дълго- и краткосрочни планове и задачи, презентации и др. Професионалното обучение ще се осъществи съобразно изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО)и ще се извърши изцяло от включения в проекта партньор - Фондация "РЗСД - Авицена". 1. Наименование на обучаващата организация: Фондация "РЗСД-Авицена" 2. Номер на лицензия от НАПОО: 201112909 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия "Оператор на компютър" код 482030, специалност "Текстообработване" код 4820301, Степен на обучение: Първа квалификационна степен. 4. Хорариум на обучението Общ брой часове: 300 /1 уч. час = 45 минути/ 4.1. Теория: 100 уч.часа, 4.2. Практика: 200 уч. часа. /45 мин. учебен час/ 5. Форма на обучение: вечерна и съботно-неделна; 6. Брой лица: 40 лица, разпределени в групи по 5 лица 7. Документ доказващ завършеното образование - Свидетелство за професионална квалификация. В рамките на дейността са предвидени разходи за трудови възнаграждения за преподавателите на партньора, разходи за материали и консумативи за обучаваните лица, както и разходи за наем на зала за периода на обучението. Планирали сме лицата да бъдат разделени в групи по 5 човека, като паралелно се обучават по 3 групи в рамките на 4 месеца, с цел застъпване на служителите и безпроблемно откъсване от трудовия процес за максимално усвояване на предаваната материя. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител за доставка на нужните за обучението материали и консумативи и за наем на зала за обучението - месец 1-2 включително Етап 2: Поетапно обучение за заетите 40 служители на МБАЛ по обучение за придобиване на професионална квалификация - месец 3-14 включително 24 000.00 0.00
Дейност 2: Организиране и провеждане на обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”: Целта на дейността е да се организира и проведе обучение за придобиване на ключова компетентност на заети в МБАЛ и Фондация "РЗСД - Авицена" лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” /английски език/ за 72 служители , разделени в общи групи по 10 човека всяка, в зависимост от нивото на всеки един от тях. Всяко едно заето лице ще премине обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” /английски език/ в рамките на 300 учебни часа. Избраните за включване в обучението лица ще преминат входящ тест за определяне на нивото на владеене на английски език, за да се прецени в каква група да бъдат включени- на начинаещи или напреднали. На успешно завършилите, които имат присъствие минимум 80% от хорариума за чуждоезиковото обучение /общо за 300 часа/ и са издържали заключителен изпит за придобити знания /теория и практика/, ще бъде издаден Сертификат за преминато обучение и придобито ниво на владеене на английски език. Видът на изучавания език - английски език е изцяло съобразен с нуждите на двете организации и има пряко отношение към ежедневните задължения на предвидените обучаеми лица. Работата на медицинските екипи ежедневно налага ползването на английски език при работата с високотехнологичната апаратура; получаването на информация свързана със здравеопазването; лекарствените средства; все по-чести контакти с английско говорящи пациенти, тъй като МБАЛ- Мадан е позиционирана в пограничен район и туристопотока прогресивно се увеличава във времето. Здравните специалисти посещават различни обучителни курсове и мероприятия свързани с пряката им медицинска дейност в страната и извън нея, където все по-често работен език е английският език. Служителите на Фондация „РЗСД-Авицена“ са заети с изготвяне на документация, касаеща уеднаквяването на стандартите в Обучението и Образованието в Европейското икономическо пространство; изготвят оферти, към различни фирмени профили за обучения и владеенето на английски език става задължителен компонент от пряката им трудова дейност. Към момента, слабите познания по английски език водят до затруднения в работния процес и натоварване на отделни служители, които го говорят по-свободно, което е демотивиращо и неефективно. Съобразявайки се с по-големия числен състав на МБАЛ, предвиждаме организацията на обученията да се извърши в синхрон с организацията на работния процес на болницата и обученията да бъдат дневни, вечерни и съботно-неделни, според графиците на персонала. Учебният план ще бъде изготвен съобразно нуждите на двете организации, в крак с най-новите тенденции за усвояване на чужд език от възрастни. Обучението по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” ще се извърши изцяло от включения в проекта партньор: 1. Наименование на обучаващата организация: Фондация "РЗСД-Авицена" 2. Хорариум на обучението - Общ брой часове: 300 уч. ч /1 уч. час = 45 минути/ 3. Брой лица: 72 бр. 4. Документ доказващ завършеното обучение - Сертификат В рамките на дейността са предвидени разходи за трудови възнаграждения за преподавателите на партньора, разходи за материали и консумативи за обучаваните лица, както и разходи за наем на зала за периода на обучението. Планирали сме лицата да бъдат разделени в 10 групи по 10 човека, като паралелно се обучават по няколко групи без да се застъпват лица, които са включени и в обучението по професионална квалификация, за да могат да съчетават обученията с работния си график и да усвоят предавания материал. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител за доставка на нужните за обучението материали и консумативи и за наем на зала за обучението - месец 4-5 включително Етап 2: Поетапно обучение за заетите 72 служители на МБАЛ и Фондацията по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” /английски език/ - месец 5-17 включително 50 400.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.