Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0008-C01
Наименование на проекта ПОВИШАВАНЕ НА УПРАВЛЕНСКИЯ КАПАЦИТЕТ ВЪВ ВЕЛИНА-ХМ
Бенефициент 114641216 ВЕЛИНА - ХМ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 19.07.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
„ВЕЛИНА ХМ” ООД е създадена през 1994 г. под името ЕТ ”Велина-Христо Маринчев”. През 2005 г. ЕТ ”Велина-Христо Маринчев” е преобразувана в „Велина ХМ” ООД. Дейността си извършва в собствен производствен цех в гр. Плевен. Фирмата е основана от Христо Маринчев в град Плевен, динамично се развива и стъпка след стъпка затвърждава своя авторитет и позиции. 

С проект: "ПОВИШАВАНЕ НА УПРАВЛЕНСКИЯ КАПАЦИТЕТ ВЪВ ВЕЛИНА-ХМ" във фирмата ще бъдат въведени международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015 и Интернет-базирана ERP система с включен Модул за управление на отпадъците от дейността. 

Въвеждането на международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001, ще позволи на фирмата да повиши качеството на подлаганите продукти и услуги, с което да отговори на изискванията на чуждестранните клиенти, както и ще даде възможност да се участва в редица обществени поръчки за изготвяне на облекла по поръчка, както и до участие в международни конкурси. Това основно се отнася и към участието на дружеството в поръчки за чужбина, тъй като чуждестранните клиенти задължително изискват наличието на международно признат стандарт гарантиращ, че предлаганите продукти и услуги ще отговарят на необходимото качество.

Въвеждането на  работеща Интернет-базирана ERP система с включен Модул за управление на отпадъците от дейността - софтуерна система за управление на бизнес процесите в реално време,  ще позволи да се повиши управленския капацитет на дружеството, тъй като същата ще обхване в цялост управлението на дружеството, в следствие на което ще се предприемат своевременни и качествени управленски решения.

След въвеждането ISO 9001 и ERP система , дейността на дружеството ще бъде улеснена, подобрена и допълнена с възможността за изработването на по-голям обем продукти (с 25% - 30% годишно), за които в дружеството са постъпвали множество запитвания от клиенти.
Дейности
  • Дейност: Въвеждане на международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015: Изпълнението на дейността включва следното: Въвеждане на системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти. Изпълнението на дейността ще позволи за целите на изпълнението на проекта да извършено въвеждане на международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015. Определяне на екип по проекта - ръководител на проект ще осигури успешното изпълнение и реализиране на проекта. Ръководителят ще бъде отговорен за цялостната реализация на проекта във фирмата, в това число разработването и представянето на междинните и крайни доклади и отчети, както и за кореспонденцията и връзката с Договарящия орган по ОПИК, също така той ще има задължението да изготви всички тръжни досиета, които ще бъдат необходими за провеждането на съответните тръжни процедури. С изпълнението на дейността ще бъде избрана консултантска организация за създаването на документирани правила за изпълнение и управление на дейностите във фирмата, с което да се гарантира правилното им изпълнение и ефективност на управлението им. По този начин ще се постигне съответствие с изискванията на приложимия стандарт за система за управление (ISO 9001 - Система за управление на качеството). Въвеждането на системата ще подготви фирмата за сертификация което се явява финален етап на изграждането на системата, на който й се придава готовност да бъде демонстрирана пред орган за сертификация. ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ДЕЙНОСТТА ЩЕ БЪДЕ ОРГАНИЗИРАНО ПО СЛЕДНИЯ НАЧИН: Подготовка на тръжно досие и съпътстваща документация - тръжното досие и съпътстваща документация по отношение на избора на фирма, която да извърши въвеждане на международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015 във „ВЕЛИНА-ХМ“ ООД е базирано на проучване направено при подготовката на проектното предложение. Ще бъде изготвена документация за избор на доставчик съгласно националното законодателство и съгласно принципите за добро финансово управление на средствата на „ВЕЛИНА-ХМ“ ООД . Тръжната документация ще описва в детайли идентифицираните необходими параметри за въвеждане на международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015, което ще отговаря и на изискванията на предоставените образци на документи от страна на Договарящия орган по ОПИК. При изпълнението на дейността ще бъде предоставена релевантна информация относно начина на изпълнение на дейността, визуализацията и др., което ще е съгласно правилата за информираност и визуализация по проекта. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1 месец) 2. Провеждане на процедура по избор на изпълнител (1-2 месец) 3. Подписване на договор за въвеждане на международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015с избран изпълнител (2 месец) 4. Въвеждане на международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015 (2-9 месец) 5. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-18 месец), Договорена стойност: 6 500.00 , Отчетена стойност: 6 400.00
  • Дейност: Оценка и сертификация по ISO 9001:2015: Изпълнението на дейността включва следното: Сертифициране на системи за управление в съответствие с изискванията на международни стандарти. Изпълнението на дейността ще позволи за целите на изпълнението на проекта да извършена оценка и сертифициране на фирмата по международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015. След приключването на Дейност 1 по въвеждане на документи за Стандартизирана система за управление, ще се подаде заявка за сертификация до предварително избрания орган за сертификация, който ще изпрати одиторски екип да провери и оцени дали въведената Стандартизирана система за управление съответства на изискванията на стандарта. След положителен доклад от одита, органът за сертификация ще вземе решение по сертификацията и ще издаде сертификат. Сертификатът е официален документ, издаден от Орган за сертификация. Сертификатът е доказателство, че фирмата (организацията) е въвела и има реално работеща Стандартизирана система за управление в съответствие с ISO 9001:2015 - Система за управление на качеството. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1 месец) 2. Провеждане на процедура по избор на изпълнител (9 месец) 3. Подписване на договор за оценка и сертификация по международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015с избран изпълнител (10 месец) 4. Оценка и сертификация по международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015 (10-12 месец) 5. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-18 месец), Договорена стойност: 3 500.00 , Отчетена стойност: 3 500.00
  • Дейност: Въвеждане на Интернет-базирана ERP система с включен Модул за управление на отпадъците от дейността: Изпълнението на дейността включва следното: Дейности за услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията. Проектът включва дейности за въвеждане на ERP системи, включващи модули за управление на отпадъците от дейността. С изпълнението на дейността ще бъде разработен по проекта следния ДНМА: 1. Интернет-базирана ERP система с включен Модул за управление на отпадъците от дейността - 1 бр. (с неограничен брой лицензни права). ERP системата ще е с Интернет-базиран интерфейс, без необходимост за инсталиране на специални приложения върху отделните работни станции. Системата ще бъде съставена от следните модули и компоненти: - Модул за управление на потребители: регистрация, активиране и деактивиране на потребители, справки за активността на отделните потребители. - Модул за управление на проекти. Дефиниране на проекти и задачи по тях на базата на йерархична организация на информацията. Справка за текущото състояние на отделните проекти, както и цялостното развитие на даден проект. Модулът ще да бъде гъвкав по отношение на използваната методология за управление на проектите. - Модул за управление на файлове. Проследяване историята на промените на даден файл (потребители, дейности и т.н.). Възможност за неограничено възстановяване на предишно състояние, ще има връзка с модула за проекти. - Модул за управление на отпадъците от дейността, включващ планиране, бюджетиране и управление на производствените отпадъци. Управлението на Интернет-базирана ERP система с включен Модул за управление на отпадъците от дейността ще се осъществява от настолни и преносими компютри , които не се предвижда да бъде придобит и въведен в експлоатация с настоящия проект. Системата ще бъде инсталирана на налични в предприятието сървъри. Стъпки за изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1 месец) 2. Провеждане на процедура по избор на изпълнител с публична покана (1-4 месец) 3. Подписване на договор за разработване на Интернет-базирана ERP система с включен Модул за управление на отпадъците от дейността с избран изпълнител (4 месец) 4. Доставка, инсталация и пускане в експлоатация на Интернет-базирана ERP система с включен Модул за управление на отпадъците от дейността (4-18 месец) 5. Прилагане на мерки за публичност и информираност (1-18 месец), Договорена стойност: 540 000.00 , Отчетена стойност: 540 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "ИНТЕРНЕШЪНАЛ СЕРТИФИКЕЙШЪНС БЪЛГАРИЯ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 450.00 , Отчетена стойност**: 3 500.00
  • Изпълнител: АЙ РИСЪРЧ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 378 000.00 , Отчетена стойност**: 540 000.00
  • Изпълнител: "ИНЕРТСТРОЙ ПЛЕВЕН" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 480.00 , Отчетена стойност**: 6 400.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 165 000.00 , Достигната стойност: 84 349.12
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 550 000.00 BGN
БФП 385 000.00 BGN
Собствено финансиране 165 000.00 BGN
Общо реално изплатени суми 384 930.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015, Прогнозна стойност: 6 500.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015
    Изпълнител: "ИНЕРТСТРОЙ ПЛЕВЕН" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 480.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Разработване на Интернет-базирана ERP система с включен Модул за управление на отпадъците от дейността, Прогнозна стойност: 540 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 - Разработване на Интернет-базирана ERP система с включен Модул за управление на отпадъците от дейността
    Изпълнител: АЙ РИСЪРЧ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 378 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране по международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015, Прогнозна стойност: 3 500.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране по международно признат стандарт за управление на качеството ISO 9001:2015
    Изпълнител: "ИНТЕРНЕШЪНАЛ СЕРТИФИКЕЙШЪНС БЪЛГАРИЯ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 450.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN