Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0273-C02
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет на ИЗИАДС ЕООД чрез въвеждане на ERP система за управление и оптимизиране на бизнес процесите.
Бенефициент 131557849 ИЗИАДС ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 30.01.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящето проектно предложение е насочено към развитие на управленския капацитет на ИЗИАДС ЕООД чрез насърчаване използването на информационни и  комуникационни технологии и услуги. В рамките на проекта  ще бъде разработен и внедрен специален за нуждите на фирмата софтуер за управление на ресурсите -ERP система, която да оптимизира и интегрира наличните бизнес процеси във фирмата. 
Основните дейности, които  компанията планира да осъществи за реализацията на проекта са свързани с използването на  услуги за разработването и внедряването на изцяло съобразена с дейността ERP система за управление и организация  на ресурсите, услугите и бизнес процесите в ИЗИАДС ЕООД. Спецификата на основната дейност- услугата "Интернет реклама" налага потребността от увеличаване на наличния технически и производствен капацитет на предлаганите импресии (всяко зареждане на рекламна форма) и в рамките на проектa се  предвижда да бъдат закупени 1 уеб сървър за изчисления,1 сървър бази данни и 2 бр. суитч, които ще допринесат за въвеждането на ИКТ базираният софтуер. Със закупуването на оборудването пред компанията изниква необходимост то да бъде колокирано в дата-център, за да му бъде осигурено пространство, електричество и интернет връзка. За тази цел ще бъдат реализирани и дейности за колокационни услуги, само за сървърите, които ще бъдат придобити по проекта. ИЗИАДС ЕООД ще осъществи всички мерки за информиране и публичност като изготви информационен плакат, поставен на входа на административния офис на фирмата и постави стикери на закупеното по проекта оборудване. Информация за програмата и проекта ще бъде качена и на сайта на ИЗИАДС  - https://easyads.bg. Очакваните резултати от реализацията на проекта се изразяват в  подобряване капацитета  на ИЗИАДС ЕООД за по-успешно присъствие на  външните пазари  и повишаване конкурентоспособността  на компанията, чрез насърчаване използването на ИКТ технологии и услуги за управление на бизнеса.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1:Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на ERP система.: Основна цел на дейността е оптимизиране на съществуващите бизнес процеси и работните потоци в ИЗИАДС ЕООД чрез насърчаване използването на услуги за разработване и въвеждане на софтуер за управление на ресурсите (ERP система), с цел те да станат по-ефективни и да се адаптират към постоянно променящите се условия. Към момента на кандидатстване управителят на фирмата е идентифицирал нуждата от извършването на промени в съществуващите бизнес процеси и след направена проверка на съществуващите на пазара софтуерни приложения е установил, че такъв специфичен продукт не съществува на пазара, поради което е необходимо ERP системата да бъде разработена специално за фирмата, за да отговаря изцяло на спецификите и потребностите на ИЗИАДС ЕООД. Направеният анализ на мениджъра на ИЗИАДС ЕООД към момента на кандидатстване е показал необходимост от внедряване на ERP система със следните модули(подсистеми)тип разходи ползи: 1.Модул "Финанси", включващ следните функционалности - дигитализиране на процеса по издаване на фактури- е-фактури; -дигитализиране на процеса по издаване на платежни известия; - контрол на издадените счетоводни документи; 2.Модул CRM "Управление на отношенията с клиентите". съхранение и актуализация на данните назначаване на акаунт мениджър към конкретен клиент установяване на датата и часа на всеки клиент и поддръжка на история за всеки вход система за поддръжка и отговор на запитвания (tickets) 3.Модул "Мониторинг" (Business Intelligence) анализи на статута на рекламните заявки -чрез възможност за следене на показатели като брой, обем, незавършени, изтекли, с намалена доходност; анализ на ефективността при процеса на предоставяната услуга(производствения процес); повишаване нивото на информационна сигурност и защита от външни атаки; 4. Модул "Управление на проекти (PM)" планиране на проекти планиране на ресурси цени на проектите, разпределение на работата управление на дейностите вграждане на времеви план и график, по който се следи времето за работа по дадена задача от ръководител функционалност за превод на всички текстове в интерфейса на платформата 5.Модул "Управление на отпадъците" справка в реално време за количеството хартиени документи, които се принтират управление на броя на електронните документи, които се издават управление на % съотношение за документооборота и спестено количество хартия месечна справка за спестените разходи за покупка на хартия Много важен етап преди внедряване на ЕРП системата е разработването на софтуера, което включва: - Извършване на оценка на състоянието на фирмата към момента; - Изготвяне на бизнес анализ на работните процеси- изготвя детайлно описание на съществуващите бизнес функции и процеси във фирмата, както и на съществуващите документи и информационните и материалните потоци; - Изчистване както на бизнес моделите, така и пълно детайлизиране на потоците от информация; - Изработване на архитектура на ERP системата/изработване на заданието; - Определяне на функционалностите към отделните модули; След успешната реализация на дейностите по разработване, въвеждането на ERP системата ще бъде удостоверено с получаването на лиценз за функциониране на софтуера от избрания доставчик. Основни стъпки за изпълнение на дейността: Стъпка 1: Формиране на екип за организация и управление на проекта - ( 1- ви месец) Стъпка 2: Провеждане на процедура за избор с публична покана - (2 месец - 5 месец) Стъпка 3: Сключване на договор с избрания изпълнител - (6 месец) Стъпка 4: Изготвяне на бизнес анализ на работните процеси и разразботване и на ERP системата - (7 - 11 месец) Стъпка 5: Внедряване на ERP системата -( 12-13 месец) Стъпка 6 : Практическо въвеждане в действие на системата и придобиване на лиценз - (14- 15 месец) Стъпка 7: Подготовка на финален финансов и технически отчет - (16- 18 месец), Договорена стойност: 438 000.00 , Отчетена стойност: 195 620.00
  • Дейност: Дейност 2:Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата.: Към момента фирмата разполага със следната техника, организирана в сървърен клъстер: 4 уеб сървъра, 2 сървъра за бази данни, 2 лоуд балансера (сървъри със слаби параметри) и 1 суич (машина която разпределя интернет трафика). Машините са купувани през определено време от 2006 г. до 2015 г. Всяка подобна машина има определено време за амортизация, след което тя остарява не само технически, но и морално на параметри като скорост и производителност и е наложително нейната подмяна с нова, по-модерна и производителна машина. Наличното оборудване не е достатъчно за нормалното функциониране на ERP системата, тъй като за функционирането на всеки софтуер, е необходима хардуерна инфраструктура, а поради специфичните системни изисквания използването на подходящи сървъри и компютри е от ключово значение за нормалното функциониране на ERP - системата. Освен това, неподходящи сървърни системи, могат да изложат на голям риск, изключително важната фирмена информация. В тази връзка ИЗИАДС ЕООД планира да закупи и въведе в експлоатация на 2 сървъра: 1 уеб сървър за изчисления - Оборудването е необходимо тъй като чрез въвеждането на ERP системата се очаква нарастване на производствения капацитет с до 50% или на 1,5 милиард импресии месечно и същетсвуващото налично оборудване не е достатъчно да отговори на нарастналата потребност от техническо обезпечаване. 1 сървър за бази данни, необходимм за ефективното функционирането на ERP системата. Наличното към момента оборудване е ниско производително, амортизирано и с ниски технически параметри и няма да могат да покрият нуждите на ИЗИАДС ЕООД от техническо обезпечаване на интегрираната система за плнаиране на ресурсите. Сиуч (switch) - 2 бр.Устройство, което преглежда постъпилите пакети информация и определя източника и дестинацията, където да ги препрати (Switch) Сървърите представлява компютъри, специално предназначен за стартирането на специализирани софтурни системи за управление на ресурсите (ERP). Необходими са за предоставянето на услуги към останалите компютри в мрежата, които ще се използват от ръководството и служителите на компанията при работата им със системата. Закупуването на 1 бр. сървър база данни и 2 бр. суич ще осигурят нормално техническо функциониране и инфраструктура за предвиденият за разработване и вграждане софтуер. Новото оборудване ще бъде викокотехнологично, енергоефективно и с по-добри технически параметри от наличното в момента и ще допринесе в най-висока степен за успешното инсталиране на ERP системата, за повишаване качеството на предлаганите услуги. Освен за успешното функциониране на ERP системата новозакупените сървъри ще поддържат информацията синхронизирана. Основни стъпки за изпълнение на дейността: Стъпка 1: Събиране на 1 оферта за оборудването- месец 10 Стъпка 2: Закупуване и инсталиране на оборудването- месец 11-12 * Предвид факта, че оборудването е необходимо за въвеждането на ERP системата, месеците за реализацията по дейността се припокриват с месеците по Дейност 1., Договорена стойност: 21 215.00 , Отчетена стойност: 8 115.00
  • Дейност: Дейност 3: Дейности за услуги за "колокация" на сървъри: В резултат на дейност 2 и след закупуването на Предвиждаме закупуването на web сървър за изчилсения и 1 сървър за бази данни и 2 бр. суитч, които се предвижда да бъдат закупени от ИЗИАДС ЕООД през 2017 година е необходимо новозакупеното оборудване да бъде колокирано в дата-център и да й бъде осигурено пространство, електричество и интернет връзка. За тази цел в рамките на дейността ИЗИАДС ЕООД планира да сключи договор за колокация на сървърите, които ще бъдат придобити в рамките на проекта, и които са необходими за въвеждането на ИКТ базираният софтуер за управление на бизнес процесите. За реализация на дейността фирмата планира да сключи договор за колокационни услуги на новозакупеното оборудване от момента на закупуването му до края на проекта - 8 месеца. Във връзка с гарантиране устойчивост на резултатите от изпълнението на проекта ИЗИАДС ЕООД планира да запази правото да ползва подкрепените по проекта колокационни услуги за период от минимум 3 години след приключване на дейностите по проекта и да осигури подходящи условия за функционране на придобитите по проекта сървъри за период от минимум 3 години след приключване на проекта. , Договорена стойност: 20 000.00 , Отчетена стойност: 11 936.00
  • Дейност: Дейност 4: Дейности за визуализация: При реализация на всички дейности по проекта ИЗИАДС ЕООД ще приложи мерки за публичност и информираност съгласно Приложение XII на Регламент (ЕС) №1303/2013 г. и съгласно насоките на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020 г. За тази цел дружеството ще упомене финансовия принос на ЕФРР чрез ОПИК в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изълнението на проекта. По време на изпълнението на проекта ИЗИАДС ЕООД ще включи информация за проекта, неговата цел и резултати на своята интернет страница -https://easyads.bg. Също така ще бъде поставен плакат с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа на ЕС на входа на офиса на дружеството, и който ще съдържа необходимите лога и информация. Всички закупени по проекта активи и ще бъдат обозначени със информационни стикери. , Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕВОЛИНК АД, Договорена стойност по проекта*: 11 936.00 , Отчетена стойност**: 11 936.00
  • Изпълнител: Д ЕНД Д-ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 970.00 , Отчетена стойност**: 970.00
  • Изпълнител: ДИДЖИТЪЛ ВИЖЪН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 436 300.00 , Отчетена стойност**: 436 300.00
  • Изпълнител: ПЕРСИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 29 215.00 , Отчетена стойност**: 29 215.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 73 659.00 , Достигната стойност: 73 384.96
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 480 215.00 BGN
БФП 336 150.50 BGN
Собствено финансиране 144 064.50 BGN
Общо реално изплатени суми 334 894.70 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на сървъри, Прогнозна стойност: 29 215.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на сървъри
    Изпълнител: ПЕРСИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 29 215.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Изработване на визуализационни материали., Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Изработване на 1 бр. табела и 5 бр. стикери
    Изпълнител: Д ЕНД Д-ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 970.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Разработване и внедряване на ИКТ базиран софтуер - ERP система за управление на ресурсите., Прогнозна стойност: 436 300.00
  • Обособена позиция 1: Разработване и внедряване на ИКТ базиран софтуер - ERP система за управление на ресурсите.
    Изпълнител: ДИДЖИТЪЛ ВИЖЪН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 436 300.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Уcлуги за "колокация" на сървъри, Прогнозна стойност: 12 000.00
  • Обособена позиция 1: Уcлуги за "колокация" на сървъри
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN