Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-3.003-0118-C01
Наименование на проекта Подобряване на процедурите и правилата за работа на администрацията в съдилищата, чрез разработване на обща рамка с унифицирани единни правила за работа в основни аспекти от дейността на съдебната администрация
Бенефициент 177122249 Сдружение на администрацията в органите на съдебната власт
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 19.02.2021
Дата на стартиране 19.02.2021
Дата на приключване 19.10.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Идентифицирано е съществуването на разнопосочни правила и процедури за работа на администрацията в отделните съдилища, вкл. по вид, в основни аспекти, важни за работа им и общественото доверие в институциите на съдебната власт. Например: управление на човешките ресурси, управление на администрацията в условия на извънредно положение, в т.ч. разпределение на задълженията при дистанционна работа, административно обслужване на граждани и бизнес, финансово управление и контрол, управление и опазване на активите, политики за поверителност, обработка на дела, достъп до дела, защита на лични данни, антикорупционни процедури и правила, комуникация с представители на медиите, вкл. по дела с висок обществен интерес и др. Това води до наличие на неясноти и противоречия и е предпоставка за допускане на грешки. Тези слабости в значителна степен затрудняват работата на съдебните служители и имат нежелан обществен отзвук в областта на съдебно-административното обслужване. Липсата на обща рамка на правила за дейността на администрацията води до противоречиви административни практики, което създава непредвидимост в нейната работа. Проектното предложение се стреми да преодолее този проблем чрез разработването на унифицирани правила за работа на администрацията в съдилищата, които да се базират на най-добрите и работещи практики. Така ще се повиши ефикасността във функционирането на съдебната система, ще се допринесе за повишаване качеството на дейността на съдилищата и ще се засили общественото доверие. Разработването на унифицирани правила ще се базира на проведено анкетно проучване и наблюдение по места за мнението на обществеността и на съдебните служители за начина на работа на администрацията и на задълбочен анализ на действащите правила и процедури в различни по вид съдилища. Разработената обща рамка на унифицирани правила ще бъде представена и обсъдена със заинтересованите страни на кръгла маса и при необходимост в резултатите от дискусиите ще бъде коригирана и/или допълнена
Дейности
  • Дейност: Проучване на мнението на обществеността - граждани и бизнес и на съдебни служители за работата на администрациите в съдилищата: В рамките на тази дейност ще бъде извършено анкетно проучване и наблюдение по места за мнението на обществеността и на съдебните служители в различни по вид съдилища за начина на работа на съдебната администрация. Проучването и наблюдението ще обхванат разнообразни основни аспекти от дейността на администрацията на съдилищата (като например: управление на човешките ресурси, управление на администрацията в условия на извънредно положение, в т.ч. разпределение на задълженията при дистанционна работа, административно обслужване на граждани и бизнес, финансово управление и контрол, управление и опазване на активите, политиките за поверителност, обработка на делата, достъп до делата, защита на личните данни, антикорупционни процедури и правила, комуникация с представители на медиите, вкл. по дела с висок обществен интерес и др.). Анкетното проучване ще се проведе чрез анкета до граждани и представители на юридически лица, до адвокати и представители на други правни професии, както и до целева група съдебни служители в администрацията на различни по вид съдилища. Въпросите в анкетата ще бъдат смесени – от затворен и отворен тип. Наблюдението на място ще бъде извършено чрез разработен сценарии и въпросник, предназначен за попълване от посетителите на място в съответния съд. За целта на проучването ще бъдат разработени 3 отделни вида анкети, предназначени за попълване, както следва: - от граждани и представители на юридически лица, адвокати и представители на други правни професии - от съдебни служители - при провеждане на наблюдение на място Въпросите в отделните анкети ще бъдат съобразени с вида на респондентите. В проучването – анкета и наблюдение по места се предвижда да участват минимум 70 респондента. За резултатите на проведената анкета и наблюдение ще бъде изготвен нарочен доклад с обобщение на дадените отговори. Констатациите ще бъдат групирани по отделни теми. Специално внимание ще бъде обърнато на: - идентифицирани евентуални проблеми, противоречия, празноти и дефицити в работата на съдебните администрации, както и на възможните причини за тяхното съществуване - идентифицирани добри практики в работата на администрациите в съдилищата, както и предпоставките за възникването и прилагането им - изведени области за подобрение на работата на администрацията в съдилищата, Договорена стойност: 8 391.04 , Отчетена стойност: 8 285.70
  • Дейност: Преглед и анализ на действащите вътрешни правила и процедури за работа на администрациите в съдилищата: В рамките на дейността ще бъде извършен преглед и задълбочен анализ на документите в отделните съдебни администрации, независимо от тяхното наименование (правилници, процедури, инструкции, заповеди и др.), в които са обективирани начините за работа на администрацията в различните аспекти от дейността и, но като минимум в следните насоки/аспекти: - управление на човешките ресурси - управление на администрацията в условия на извънредно положение, в т.ч. и разпределение на задълженията при дистанционна работа - административно обслужване на граждани и бизнес - финансово управление и контрол - управление и опазване на активите - политиките за поверителност, в т.ч. обработка на делата, достъп до делата и защита на личните данни антикорупционни процедури и правила - комуникация с представители на медиите, вкл. по дела с висок обществен интерес Прегледът и анализът ще бъдат извършени чрез методите на документалното и кабинетното проучване и/или други методи, съобразно разработена нарочна методика за извършване на анализа. Правилата и процедурите ще бъдат анализирани с оглед възможността за унифицирането им по отношение на посочените като минимум аспекти, като за разглежданите аспекти ще бъда направен сравнителен анализ на прилаганите практики. Обхватът на анализа ще бъде насочен към идентифициране на: - законосъобразност на въведените правила и процедури - ефективност и ефикасност на въведените правила и процедури - дублиране на функции и излишни функции - липси и празноти относно възлагането на отговорности - разминавания между правилата и процедурите на отделните администрации - добри практики Предвижда се прегледът и анализът да бъдат извършени в най-малко 8 съдилища, които да бъдат определени чрез предварителен подбор на база разработени критерии. За резултатите от прегледа и анализа ще бъде изготвен нарочен доклад, в който отново, както и в доклада за изпълнението на Дейност 1, ще бъдат идентифицирани: - евентуални проблеми, противоречия, празноти и дефицити в работата на съдебните администрации, както и на възможните причини за тяхното съществуване - добри практики в работата на администрациите на съдилищата, както и предпоставките за възникването и прилагането им - изведени области за подобрение на работата на администрацията в съдилищата Докладите по Дейност 1 и Дейност 2 ще послужат за основа при разработването на унифицираните правила и процедури за работа на съдебните администрации, Договорена стойност: 28 000.00 , Отчетена стойност: 27 473.60
  • Дейност: Подобряване на процедурите и правилата за работа на администрацията в съдилищата чрез разработване на обща рамка с унифицирани единни правила за работа: Въз основа на докладите за резултатите от проучването по Дейност 1 и прегледа и анализа по Дейност 2 ще бъде разработена обща рамка с единни, унифицирани и стандартизирани правила за работа на администрацията в съдилищата Като минимум се предвижда да бъде разработено предложение за единни вътрешни правила относно: - управление на човешките ресурси - управление на администрацията в условия на извънредно положение, в т.ч. и разпределение на задълженията при дистанционна работа - административно обслужване на граждани и бизнес - финансово управление и контрол - управление и опазване на активите - политики за поверителност, в т.ч. обработка на делата, достъп до делата и защита на личните данни - антикорупционни процедури и правила - комуникация с представители на медиите, вкл. по дела с висок обществен интерес Правилата ще бъдат разработени като минимални стандарти за качество, ефективност и ефикасност в работата на администрациите в съдилищата, които да са приложими за всички съдилища, независимо от техния вид, като ще позволяват надграждане с по-високи стандарти, съобразно спецификите и нуждите на всеки съд. Там където е приложимо, ще бъдат предложени и образци на документи за типовите дейности След разработването на правилата се предвижда същите да бъдат обсъдени с Висшия съдебен съвет, като представителен орган на съдебната власт, в чийто правомощия е да определя организацията на работа на органите на съдебната власт, Договорена стойност: 22 400.00 , Отчетена стойност: 22 300.00
  • Дейност: Организиране и провеждане на кръгла маса за представяне на общата рамка с унифицирани единни правила за работа на администрациите в съдилищата: Дейността предвижда организиране и провеждане на кръгла маса за представяне и обсъждане на резултата от изпълнението на Дейност 3 – разработената рамка на правила със заинтересованите страни - съдебни служители, представители на НПО, представители на обществеността Същността на дейността е получаването на обратна връзка от заинтересованите страни по така разработената рамка с единни правила и идентифициране на потенциални възможности за тяхното подобрение Предвижда се кръглата маса да се проведе при следните параметри: - продължителност – два дена - брой участници – минимум 40 представители на заинтересовани страни – съдебни служители, представители на НПО, представители на обществеността За провеждането на кръглата маса ще бъде наета подходяща зала (с капацитет отговарящ на броя на потвърдилите участие лица), оборудвана със съответната озвучителна и презентационна техника За максимално ефективно протичане на дискусиите, на участниците в кръглата маса ще бъдат раздадени предварително изготвени помощни материали С оглед продължителността на кръглата маса се предвижда осигуряването на нощувка за онези участници, които не пребивават в населеното място, в което ще се проведе кръглата маса, както и осигуряването на кетъринг за всички участници Кръглата маса ще протече под формата на представяне на разработената рамка с правила и дискусия по тяхното съдържание и евентуално отправените предложения за промени Дейността предвижда, също така, с оглед резултатите от проведените разисквания и обсъждания по време на кръглата маса, разработените правила, при необходимост, да бъдат актуализирани (коригирани и/или допълнени) в съответните насоки Дейността ще се изпълни от екипа, изпълнил Дейност 3, под ръководството на ръководителя на проекта, Договорена стойност: 6 720.00 , Отчетена стойност: 6 623.10
  • Дейност: Информация и комуникация: Дейността е насочена към информиране на широката общественост за реализацията на проекта, неговите цели дейности и резултати Всички мерки на информация и комуникация ще бъдат реализирани в съответствие с изискванията на Оперативна програма „Добро управление" и Единния наръчник на бенефициента За достигане до максимално много заинтересовани лица ще бъдат организирани и проведени 2 публични събития - едно в началото (встъпителна конференция) и едно в края (заключителна конференция) на изпълнението на проекта Всички организации, участващи в изпълнението на проектните дейности ще имат ангажимента да разпространяват и представят информация за проекта и неговите цели, съдействайки по този начин за постигане на максимизиране резултатите и постигане на целите му Отчитането и мониторинга на дейността ще се извършва от водещата организация, като партньорите по проекта ще осигурят логистична подкрепа по места, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 11 569.24

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - СОФИЯ-ГРАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - СМОЛЯН, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: РАЙОНЕН СЪД - СЛИВНИЦА, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Партньор: АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ВИДИН, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: АДВОКАТСКО ДРУЖЕСТВО "ПОПОВ, АРНАУДОВ И ПАРТНЬОРИ", Договорена стойност по проекта*: 65 217.60 , Отчетена стойност**: 64 682.40
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 брой проекти, изцяло или частично изпълнени от социални партньори или неправителствени организации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Подкрепени анализи, проучвания, изследвания, методики и оценки, свързани с дейността на съдебната система, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 76 624.42 BGN
БФП 76 624.42 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 76 624.42 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 2 832.11 0.00 2 832.11 АДВОКАТСКО ДРУЖЕСТВО "ПОПОВ, АРНАУДОВ И ПАРТНЬОРИ"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 3 411.91 0.00 3 411.91 АДВОКАТСКО ДРУЖЕСТВО "ПОПОВ, АРНАУДОВ И ПАРТНЬОРИ"

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Наемане на външни експерти и технически персонал за извършване на проучване, анализ и разработване на обща рамка с унифицирани единни правила за работа в изпълнение на Проект BG05SFOP001-3.003-0118 „Подобряване на процедурите и правилата за работа на администрацията в съдилищата, чрез разработване на обща рамка с унифицирани единни правила за работа в основни аспекти от дейността на съдебната администрация“ с три обособени позиции: ОП 1: Наемане на 2 бр. външни експерти за изпълнение на Дейности 1, 2, 3 и 4 от Проекта. Изискванията за изпълнение на дейностите са описани в Техническата спецификация. ОП 2: Наемане на 3 бр. външни експерти за изпълнение на Дейности 2, 3 и 4 от Проекта. Изискванията за изпълнение на дейностите са описани в Техническата специфищация. ОП 3: Наемане на технически персонал за изпълнение на част от Дейност 1 от Проекта. Изискванията за изпълнение на дейноста са описани в Техническата специфищация. , Прогнозна стойност: 65 511.04
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Наемане на 2 бр. външни експерти за изпълнение на Дейности 1, 2, 3 и 4 от Проекта
    Изпълнител: АДВОКАТСКО ДРУЖЕСТВО "ПОПОВ, АРНАУДОВ И ПАРТНЬОРИ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 28 321.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Наемане на 3 бр. външни експерти за изпълнение на Дейности 2, 3 и 4 от Проекта.
    Изпълнител: АДВОКАТСКО ДРУЖЕСТВО "ПОПОВ, АРНАУДОВ И ПАРТНЬОРИ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 34 119.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Наемане на технически персонал за изпълнение на част от Дейност 1 от Проекта
    Изпълнител: АДВОКАТСКО ДРУЖЕСТВО "ПОПОВ, АРНАУДОВ И ПАРТНЬОРИ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 777.60

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN