Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0279-C02
Наименование на проекта Проект за независим живот
Бенефициент 0006963270633 РАЙОН "ВИТОША"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 19.09.2016
Дата на стартиране 03.10.2016
Дата на приключване 31.08.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение ще даде възможност  в Район „Витоша“ да  предоставя почасово интегрирани услуги на лица с увреждания и  на възрастни хора над 65 години, с ограничения или в невъзможност за самообслужване.  
      Реализирането на проекта ще доведе до подобряване качеството на живот  на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, зачитайки техните права и съобразявайки се с техните възможности и специфични потребности. Предоставянето на интегрирани услуги в домашна среда  ще подкрепи от една страна потребителите и от друга страна зависимите членове на техните семейства, като намали риска на зависимост от институционален тип грижи и  даде шанс за включване членовете от техните семейства в реална трудова заетост. 
      Почасовото предоставяне на  интегрирани грижи в домашна среда, дава възможност  за увеличаване  и разнообразяване на услугите и отговарящи  на  потребностите на целевата група. Ще бъдат разработени правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в район "Витоша", за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Екипът за предоставяне на почасови интегрирани услуги в домашна среда ще включва експерти, които имат различен профил на компетентността си – социално, здравно образование както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход. Подкрепата  ще се предоставя  от 45 лични асистенти, 2здравни асистента, 2 медицински специалисти. Екипът ще осигури мотивационна и психологическа подкрепа, според индивидуалната потребност на  потребителите.  Със закупуването на един адаптиран микробус,  ще  осигурим така необходимия  специализиран транспорт за възрастните и лицата с увреждане.
 От месец юни 2016 година, след като  направим нови оценки на потребностите ще включим в дейностите на настоящия проект потребители ползващи услуги по процедура „Нови алтернативи“. 

Дейности
  • Дейност: Организация за управление на проекта. : Дейността по организацията на управлението на проекта е много важна и гарантира качествено изпълнение на дейностите по проекта. Тя включва: 1. Осигуряване на подходящо помещение /стая/ за изпълнение на проекта и създаване условия за работа на екипа по проекта. 2. Първоначална среща на екипа по проекта: Ръководител, експерт/консултант-социални дейности; технически сътрудник и счетоводител. На тази среща се поставят основите на бъдещото добро управление и изпълнение на проектните дейности с ясно разпределение на отговорностите на членовете на екипа. 3. Информиране на заинтересованите страни и целевата група /администрацията на Дирекция "Социални дейности" към общината и Дирекция социално подпомагане, Дирекция "Бюро по труда"/ с официално писмо за етапите на изпълнение на настоящото проектно предложение. 4. Разработване Правилата/методологията за дейността на т.н. Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, които включват детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят. 5. Разработване на всички необходими образци, формуляри и други, необходими за организиране подбора на потребителите. , Договорена стойност: 36 448.84 , Отчетена стойност: 79 481.60
  • Дейност: Информационна кампанияhttps://eumis2020.government.bg/Content/img/icons/blue_arrow_right_small.gif: Информационната кампания цели да повиши информираността на заинтересованите страни за комплекса от услуги, които ще се предоставят по проекта и мултидисциплинарния подход при тяхното предоставяне. С тази дейност ще се повиши информираността на местната общност по отношение Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и Процедура "Независим живот". Информационната кампания ще съдейства и осигури достъп на хората с увреждания и възрастните хора над 65 години, с ограничения за самообслужване до интегрирани услуги., Договорена стойност: 1 680.00 , Отчетена стойност: 3 226.00
  • Дейност: Обучение, консултация и супервизия на персонала за предоставяне на услугите: Тази дейност цели повишаване на уменията и капацитета на персонала за предоставяне на качествени, интегрирани грижи. С тази дейност ще се даде възможност за развитие на наетия персонал чрез обучение и обмяна на опит. Планирани са въвеждащо обучение - 2, поддържащи обучения - 3 броя, консултации и супервизия. Тази дейност заема ключово място в предоставянето на качествени услуги. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягване на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супер визията представлява форма на планирана помощ, ще се предоставя от експерт със сходна практика и професия, с цел проследяване и проверяване работата на персонала. Брой персонал, който ще премине въвеждащо обучение е 28 лица. Поддържащо обучение ще премине целият персонал от 45 участника. Това ще спомогне за предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне., Договорена стойност: 1 630.00 , Отчетена стойност: 2 089.00
  • Дейност: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Индивидуалните социални оценки ще бъдат извършени от външни експерти, така ще се идентифицира потребността на уязвимите групи от специфични дейности и услуги, предоставяни в хода на проекта. Това е дейността, която ще осигури и създаде условия на уязвимите групи за по качествен живот, ще им осигури по голяма независимост, ще допринесе за тяхното самочувствие, чувство за сигурност и независимост и ще ги подкрепи в ежедневието за преодоляване на своите ограничения. Интегрираните социални услуги ще се предоставят на хора с увреждания и възрастни над 65, с ограничения за самообслужване. Същите ще бъдат предоставяни от външни експерти. Този иновативен модел на интегрирани грижи, предоставяни почасово в домашна среда дава възможност да отговорим на потребностите на на всеки потребител. Поставяйки във фокуса на своето внимание потребностите на отделния човек даваме възможност той сам да избира кои от предоставяните услуги са необходими за него, колко часа и по кое време на деня. За да бъдат адекватни услугите и да отговорят на потребностите, на всеки потребител ще се направи социална оценка. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от екипа с участието на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Изготвянето на индивидуалния план се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за почасово ползване на интегрираните услуги. Предоставяните интегрирани грижи включват следните социално - здравни услуги : социален асистент, личен асистент, домашен помощник, здравен асистент, психологическа подкрепа. Това са услуги, които се предоставят в домашна среда и са ръководени от следните принципи: 1. Зачитане на личното пространство и достойнство 2. Самостоятелност и независимост на потребителя 3. Поверителност на личните данни 4.1 Възнаграждения за лични и социални асистенти, т.1.1 от Бюджета - 326 576.17 лв. 4.2.Възнаграждение на шофьор за специализираният автомобил – 1бр.;Медицински сестри 2 бр. на половин работен ден;Рехабилитатор – 1 бр. - т. 1.2 от Бюджета, 11 905 лв. 4.3.Режийни разходи- покриват текущите разходи по нормалното функциониране на Центъра -ел. енергия, вода, телефон за 18 м. (т.9.1в Бюджета)- 7 614 лева , Договорена стойност: 345 300.19 , Отчетена стойност: 311 915.29
  • Дейност: Психологическа подкрепа и консултиране за персонала, предоставящ социални услуги: Тази дейност е насочена към предоставянето на възможност за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, което би било от изключителна важност за осигуряване на качествени социални услуги. Персоналът, който предоставя интегрираните грижи всеки ден попада в различни по сложност ситуации при общуване с потребителя. Жизненият опит, знанията и натрупаните умения от практиката допринасят за адекватното разрешаване на много от тях. Тъй като човешките взаимоотношения са много специфични, понякога е необходимо да се потърси консултация от външен професионалист. Това ще става на всеки 2 месеца чрез провеждането на регулярни срещи между персонала и психолог. За изпълнението на дейността ще бъде назначен психолог с опит в работата с хора с увреждания и познания относно нуждите им и спецификата на тяхното състояние. Оказването на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ интегрираните грижи ще спомогне за избягването на кризисни ситуации и значително ще подпомогне социалните служители в общуването им с потребителите, както и при вземането на решения от различно естество в ежедневната им дейност. Доброто психологическо състояние на персонала, както и повишената им чувствителност към разрешаването на ежедневни проблеми е изключително важно условие за предоставянето на качествени услуги. 5.1.Възнаграждения по граждански договори за наетите специалисти ,психолог, т.12.1 в Бюджета - 22 770лв., Договорена стойност: 23 096.94 , Отчетена стойност: 3 397.21
  • Дейност: Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на интегрирани грижи: Същността на настоящата дейност ще се изразява в предоставяне на индивидуални психологически консултации на потребителите, които ще ползват социалните услуги на Центъра за интегрирани грижи. Това ще става чрез провеждането на регулярни срещи между потребителите и психолог. Чрез индивидуалните консултации се удовлетворяват специфичните потребности от психологическа помощ. Психологическото консултиране ще е съобразено с индивидуалните потребности на потребителите от психологическа подкрепа. Насочено е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. То е изключително важна при деца, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата подкрепа и консултиране са едни от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. В консултациите ще бъдат засягани теми касаещи трудности в ежедневието от различен характер, липса на увереност и нереалистична самооценка, затруднения при вземане на решения и поддържане на между личностни отношения. Помощта ще бъде насочена към формулиране на проблема с цел да се допринесе за облекчаване на емоционалното страдание и предотвратяване на чувството за безпомощност. Ще се търси подходящо решение за справянето с даден проблем, чрез търсене на алтернативни решения. Индивидуалната психологическата подкрепа на потребителите ще бъде насочена и към някои техни лични затруднения в общуването, ниво на самооценка, усещане за изолация, чувство за безперспективност. Чрез провеждането на индивидуалните психологически консултации с потребителите ще бъде търсено постигането на добра емоционална стабилност и контролиране на нивото на тревожността. 6.1.Възнаграждения по граждански договори за наетите специалисти психолог с включени осигурителни вноски за сметка на осигурителя, т. 12.1 от Бюджета - 22770 лв., Договорена стойност: 23 096.93 , Отчетена стойност: 4 277.87
  • Дейност: Осигуряване на специализиран транспорт: Услугата специализиран транспорт за хора с увреждания ще се предоставя на принципа "От врата до врата". За целта по проекта ще бъде закупен специализирано транспортно средство, което ще се ползва от потребителите по график. Предоставянето на тази услуга предполага осигуряване в район „Витоша“ на равни възможности за всеки наш потребител по проекта. Закупуването на специализираното транспортно средство ще се осъществи съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Специализираното транспортно средство ще бъде застраховано, съгласно разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Специализираният превоз ще обслужва с предимство лица в инвалидни колички и лица с изключително тежки заболявания на опорно – двигателния апарат, незрящи и други. Това ще са лица, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт. Разходите за гориво на транспортното средство са заложени в бюджета на Проекта, така че да бъде осигурена непрекъснатост на социалната услуга. 7.1. Закупуване на специализирано транспортно средство (т.6.1 и 7.1 от Бюджета)- 58 720 лв. 7.2.Разходи за гориво и консумативи за специализираното транспортно средство( т.4.1 и 7.1 от Бюджета)- 8376.40. 7.3.Разходи за застраховка на специализираното транспортно средство-( т.10.1 от Бюджета)-6140лв , Договорена стойност: 67 643.65 , Отчетена стойност: 64 529.36

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ВИМАКС КЛИМА ООД, Договорена стойност по проекта*: 358.00 , Отчетена стойност**: 358.00
  • Изпълнител: АЛВОНА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 590.00 , Отчетена стойност**: 1 590.00
  • Изпълнител: АВТОСЛИК БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 076.00 , Отчетена стойност**: 1 076.00
  • Изпълнител: Билей Анкър ООД, Договорена стойност по проекта*: 42.00 , Отчетена стойност**: 42.00
  • Изпълнител: Мобилтел ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 6.66 , Отчетена стойност**: 139.93
  • Изпълнител: ЛУКОЙЛ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 110.90 , Отчетена стойност**: 2 892.44
  • Изпълнител: Жасмин 2001ООД, Договорена стойност по проекта*: 400.00 , Отчетена стойност**: 400.00
  • Изпълнител: Фреа Акспо ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 407.40
  • Изпълнител: Брейн фор Бизнес ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 236.00 , Отчетена стойност**: 1 236.00
  • Изпълнител: ДЖЕНЕРЪС АУТО ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 58 856.79 , Отчетена стойност**: 58 856.79
  • Изпълнител: Александър Брокер ООД / Агенция София 17, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 613.59
  • Изпълнител: ЕТ "АМОС - СПОРТ - СЛАВА ВАСИЛЕВА", Договорена стойност по проекта*: 459.00 , Отчетена стойност**: 459.00
  • Изпълнител: "ЕСА-ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЦЕНТЪР ВИТОША"ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 630.00 , Отчетена стойност**: 1 630.00
  • Изпълнител: столична община, Дирекция общински приходи, Договорена стойност по проекта*: 60.08 , Отчетена стойност**: 60.08
  • Изпълнител: Магазин за Здраве ООД, Договорена стойност по проекта*: 27.00 , Отчетена стойност**: 27.00
  • Изпълнител: ХИДРОЕНЕРДЖИ ГРУП ООД, Договорена стойност по проекта*: 435.85 , Отчетена стойност**: 435.85
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 17.00 , Целева стойност: 55.00 , Достигната стойност: 125.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 17.00 , Целева стойност: 55.00 , Достигната стойност: 61.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 991.56 BGN
БФП 499 991.56 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 495 115.87 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Липса на добро финансово управление 981.38 0.00 981.38 Финансова корекция на ниво проект
Липса на добро финансово управление 490.69 0.00 490.69 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: данък специализиран автомобил, Прогнозна стойност: 60.08
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Дизайн, предпечатна подготовка, печат и доставка на информационни материали. , Прогнозна стойност: 1 236.00
  • Обособена позиция 1: рекламни материали
    Изпълнител: Брейн фор Бизнес ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 236.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: доставка на ел.енергия, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: доставка на ел.енергия
    Изпълнител: Фреа Акспо ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: доставка на ел.енергия, Прогнозна стойност: 53.29
  • Обособена позиция 1: ел.енергия
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: ел.енергия
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: ел.енергия
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: доставка на ел.енергия , Прогнозна стойност: 435.85
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: доставка на консуматив за център - аптечка, Прогнозна стойност: 50.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: доставка на консумативи за център, Прогнозна стойност: 50.00
  • Обособена позиция 1: доставка на консуматив за център
    Изпълнител: Магазин за Здраве ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: доставка на мобилна услуга - телефон, Прогнозна стойност: 20.00
  • Обособена позиция 1: доставка на апарт за кръвно
    Изпълнител: Билей Анкър ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 42.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: доставка на мобилна услуга - телефон, Прогнозна стойност: 1 500.00
  • Обособена позиция 1: Мобилтел
    Изпълнител: Мобилтел ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6.66
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Доставка на радиатори за отопление в Дневен Център, Прогнозна стойност: 358.00
  • Обособена позиция 1: Вимакс клима ООД
    Изпълнител: ВИМАКС КЛИМА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 358.00
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Доставка на специализиран автомобил, Прогнозна стойност: 70 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на един брой ново МПС със специално предназначение
    Изпълнител: ДЖЕНЕРЪС АУТО ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 58 720.00
Процедура 12 Предмет на предвидената процедура: достовка на гориво за спец.автомобил, Прогнозна стойност: 2 400.00
  • Обособена позиция 1: доставка на гориво
    Изпълнител: ЛУКОЙЛ БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 110.90
Процедура 13 Предмет на предвидената процедура: закупуване на автомобилни гуми за специализиран транспорт , Прогнозна стойност: 1 076.00
  • Обособена позиция 1: доставка на автомобилни гуми
    Изпълнител: АВТОСЛИК БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 076.00
Процедура 14 Предмет на предвидената процедура: извършване на обучение въвеждащо и поддържащо на личните асистенти, Прогнозна стойност: 1 630.00
  • Обособена позиция 1: обучение
    Изпълнител: "ЕСА-ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЦЕНТЪР ВИТОША"ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 630.00
Процедура 15 Предмет на предвидената процедура: изработване на рекламни материали за удължаване срока на договора и продължаване до края на календарната година, Прогнозна стойност: 1 590.00
Процедура 16 Предмет на предвидената процедура: Организиране на конференция-наем зала и кафе пауза, Прогнозна стойност: 400.00
  • Обособена позиция 1: организиране на конференция
    Изпълнител: Жасмин 2001ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 400.00
Процедура 17 Предмет на предвидената процедура: поддържащо и въвеждащо обучение на нови лични асистенти, Прогнозна стойност: 459.00
Процедура 18 Предмет на предвидената процедура: сервизно обслужване на специализиран автомобил, Прогнозна стойност: 136.79
  • Обособена позиция 1: сервизно обслужване на специализиран автомобил
    Изпълнител: ДЖЕНЕРЪС АУТО ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 136.79

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN