Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0218-C01
Наименование на проекта Подобряване на енергийната ефективност в "ИНЕКС ТРАЙД" ЕООД
Бенефициент 106610986 ИНЕКС ТРЕЙД ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 17.08.2017
Дата на стартиране 17.08.2017
Дата на приключване 19.09.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Враца, гр.Враца

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект ще бъде изпълнен от „ИНЕКС ТРЕЙД“ ЕООД - строителна компания, специализирана във всички видове дейности,
които са свързани с високото и ниско строителство, всички фази на изграждането на обекта от неговото проектиране до въвеждане в експлоатация на готовия обект. Предметът на дейност обхваща строителството на жилищни, обществени, промишлени и бизнес сгради.

Проектът предвижда реализирането на мерки за подобряване на енергийната ефективност и повишаване капацитета на предприятието:

1. Мярка 1 - Закупуване на нов хибриден багер;

2. Мярка 2 - Закупуване на нов колесен многофункционален багер с челен товарач.

Конкретните мерки са основани нa препоръките от извършено Обследване за енергийна ефективност, одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-712/ 02.09.2016 г.

Реализирането на проекта и предвидените мерки ще доведат до:
* Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 25.64%; 
* Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 44.12%.

Срокът за откупуване на предвидените инвестиции е 4.6 години, при вътрешна норма на възвръщаемост от 18.46%

В рамките на проекта са предвидени дейности по:
Елемент А „Инвестиции“: 
* Инвестиции за изпълнение на предвидените мерки за енергийна ефективност - избор на доставчик и доставкана оборудването.

Елемент Б „Услуги“: 
* Извършване на обследване за енергийна ефективност; 
* Въвеждане и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001; 
* Публичност и визуализация.

Общата стойност на проекта е 559 660 лв., без ДДС.
Планираната продължителност е 18 месеца.
Дейности
  • Дейност: Дейности по извършване на енергиен одит: В съответствие с Условията за кандидатстване по настоящата процедура, дейността е извършена в подготвителната фаза на проекта. Изпълнителят „ЕнЕфект - Консулт“ ЕООД е вписан в в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, с номер на Удостоверението за вписване 00025. Извършването на одита включва обследване на предприятието и производствената му дейност, идентифициране на „проблеми“ места и набелязване на мерки за подобряване на енергийната ефективност: 1. Мярка 1 - Закупуване на нов хибриден багер; 2. Мярка 2 - Закупуване на нов колесен многофункционален багер с челен товарач. Идентифицираните мерки са подробно анализирани, в резултат на което одитът доказва значителни спестявания, които ще се постигнат при реализацията на проекта: * Планирани енергийни спестявания (ПЕС) в размер на 25.64%; * Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 44.12%. Освен енергийните спестявания, одитът доказва и икономическата обоснованост от реализацията на проекта: * Вътрешна норма на възвращаемост: 18.46% * Срок на откупуване на инвестицията: 4.6 години; Извършеното Обследване за енергийна ефективност е одобрено от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР), чрез Становище № BG16RFOP-712/02.09.2016г., Договорена стойност: 4 400.00 , Отчетена стойност: 4 400.00
  • Дейност: Придобиване на нови машини (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на: Верижен хибриден багер - 1 бр.; Колесен многофункционален багер с челен товарач - 1 бр.): Реализирането на предвидените в Обследването за енергийна ефективност мерки изисква закупуване на следното оборудване: 1. Верижен хибриден багер - 1 бр. (Мярка 1 от Обследването за енергийна ефективност); 2. Колесен многофункционален багер с челен товарач - 1 бр. (Мярка 2 от Обследването за енергийна ефективност). Верижният хибриден багер ще е с обем на кофата минимум 1.4 куб.м. Средната консумация на дизелово гориво в реални работни условия ще е неповече от 8 литра на час, като средната производителност в реални работни условия ще е минимум 110 куб.м. в час. Колесният багер ще е с обем на кофата от минимум 1,4 куб. м, като средната му консумация на дизелово гориво при лек режим на работа ще е не повече от 9 л/час, при среден режим на работа ще е не повече от 11,8 л/час, а при тежък режим на работа ще е не повече от 15,5 л/час. Багерът ще е с възможност за копаене на минимум 6.6 метра. Ще бъде с налична хибридна технология, а хидравличния чук ще е с енергия на удара поне 48 kW. Колесният многофункционален багер с челен товарач ще е с обем на кофата от минимум 0,17 куб. м. Средната му консумация на дизелово гориво в реални работни условия (копане или т.нар. среден режим) ще е максимум 7.5 литра за час, а при заравняване, пренасяне на товари или т.нар. лек режим - не повече от 7 литра за час. Средната производителност в реални работни условия (плитки изкопи) ще е минимум 33.75 куб. метра за час. Ще има възможност да копае на минимум 5 метра. Ще бъде с телескопично удължение на багерната стрела и палетни вилици, а кофата на товарача ще е тип „4 в 1“. Хидравличният чук ще е с енергия на удара поне 15 kW., Договорена стойност: 525 000.00 , Отчетена стойност: 518 249.71
  • Дейност: Дейности по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейностите по въвеждане на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ), съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в "ИНЕКС ТРЕЙД" ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандарта ISO 50001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние на енергийните характеристики; - Анализ на документите и записите, свързани с енергийните характеристики, определяне на необходимата документация, средства (включително и за мониторинг), персонал и обучения, произтичащи от изискванията на стандарта. 2. Проектиране и разработка на СЕМ: - Извършване на енергиен преглед, в който: * ще се определят настоящите енергийни източници; * ще се оцени миналото и настоящето потребление на енергия; * ще се определят областите на значимо използване на енергия; * ще се идентифицират и определят приеритети на благопричтните възможности, водещи до подобряване на енергийните характеристики. - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на СЕМ; - Разработка на документите, свързани със СЕМ. 3. Внедряване на СЕМ: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандарта ISO 50001; - Изменения и корекции на СЕМ; - Провеждане на вътрешни одити на СЕМ. Между внедряването на СЕМ и стартирането на сертификационния одит, СЕМ ще функционира минимум 6 месеца, като по този начин ще се осигури изискването на сертифициращите органи за наличие на минимална продължителност на работеща Система преди процедура по сертификация от 6 месеца., Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 14 980.00
  • Дейност: Дейности за услуги по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 в „ИНЕКС ТРЕЙД“ ЕООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на СЕМ на място при „ИНЕКС ТРЕЙД“ ЕООД за адекватност с изискванията на стандарта – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на СЕМ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „ИНЕКС ТРЕЙД“ ЕООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап – оценка на внедрената СЕМ: - събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на СЕМ; - анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „ИНЕКС ТРЕЙД“ ЕООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на СЕМ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „ИНЕКС ТРЕЙД“ ЕООД., Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 14 980.00
  • Дейност: Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 2 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на офиса на фирмата, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 2 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на офиса. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности., Договорена стойност: 260.00 , Отчетена стойност: 252.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТЮФ РЕЙНЛАНД-БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 13 482.00 , Отчетена стойност**: 14 980.00
  • Изпълнител: ЕЛТРАК БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 98 400.00 , Отчетена стойност**: 164 000.00
  • Изпълнител: АРТ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 252.00
  • Изпълнител: ЕНЕФЕКТ-КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 400.00
  • Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД, Договорена стойност по проекта*: 212 549.82 , Отчетена стойност**: 354 249.71
  • Изпълнител: ЗЕНИТ КОНСУЛТ АМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 13 482.00 , Отчетена стойност**: 14 980.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 177.21 , Достигната стойност: 177.21
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 47.31 , Достигната стойност: 47.40
Индикатор 5 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 559 660.00 BGN
БФП 346 194.00 BGN
Собствено финансиране 213 466.00 BGN
Общо реално изплатени суми 342 100.63 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на машини по проект BG16RFOP002-3.001-0218-C01 „Подобряване на енергийната ефективност в „Инекс Трейд“ ЕООД“, Прогнозна стойност: 525 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на Верижен хибриден багер – 1 брой
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 212 549.82
  • Обособена позиция 2: Доставка на Колесен многофункционален багер с челен товарач – 1 брой
    Изпълнител: ЕЛТРАК БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 98 400.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Дейности по извършване на енергиен одит, Прогнозна стойност: 10 000.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Услуги по въвеждане Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване и внедряване на Система за Управление на енергията в съответствие с изискванията на стандарта БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 във фирма „ИНЕКС ТРEЙД“ ЕООД
    Изпълнител: ЗЕНИТ КОНСУЛТ АМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 482.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Услуги по осигуряване на публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 260.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Услуги по сертифициране Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Дейности за услуги по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт (СЕМ) в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
    Изпълнител: ТЮФ РЕЙНЛАНД-БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 482.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN