Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-1300-C02
Наименование на проекта "Нови работни места за безработни и неактивни лица в "ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг" АД"
Бенефициент 131289529 ДИ ЕЛ ЕМ консултинг АД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 31.08.2016
Дата на стартиране 31.08.2016
Дата на приключване 31.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение "Нови работни места за безработни и неактивни лица в "ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг" АД  е насочено към повишаване на възможностите за реализация и устойчивото интегриране на пазара на труда на 27 безработни и неактивни лица, посредством осигуряване на заетост, което ще допринесе за постигането на стратегическите цели на ОП „РЧР“ при изпълнение на стратегията „Европа 2020“ в областта на трудовата заетост, борбата с бедността и социалното изключване. В проектното предложение са предвидени следните дейности, които ще способстват за интегриране на пазара на труда и подобряване качеството на живот на представителите на целевата група: Наемане на безработни и неактивни лица за период от 12 месеца; Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места; Организация и управление на проекта; Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на ОП „РЧР“ и на подкрепата от ЕСФ. Дейностите, заложени в проектното предложение обхващат целева група от 27 безработни и неактивни лица. След провеждането на процедура за подбор, на представителите на целевата група, отговарящи на изискванията на схемата по ОП „РЧР“ и на нуждите на работодателя за заемане на новооткритите работни места ще бъде осигурена заетост за период от 12 месеца в  "ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг" АД на длъжностите  "Камериер" - 2 лица, "Готвач" - 2 лица, "Мияч, съдове" - 2 лица, "Работник, поддръжка на сгради" - 1 лице, "Помощник готвач" - 2 лица, " Сервитьор" - 3 лица, "Барман" - 2 лица, "Майстор, производство на хлебни изделия" - 2 лица, "Пиколо" - 2 лица, "Администратор, хотел" - 2 лица, "Отговорник/специалист, техническа поддръжка" - 1 лице, "Шофьор" - 1 лице, "Счетоводител" - 5 лица. Ще бъде закупено подходящо оборудване за новооткритите работни места.
Дейности
  • Дейност: Наемане на безработни и неактивни лица за период от 12 месеца.: Дейността цели интегриране и създаване на възможност за реализация на безработни и икономически неактивни лица на пазара на труда, което ще допринесе за постигането на стратегическите цели на ОП „РЧР“ при изпълнение на стратегията „Европа 2020“ в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Тази дейност от проектното предложение съдейства за постигането и на националните цели в изпълнение на стратегията „Европа 2020“ за повишаване на заетостта и намаляване на бедността сред населението между 20 и 64-годишна възраст в България. Изпълнението на дейността ще съдейства за преодоляване на негативните тенденции на пазара на труда чрез повишаване предлагането на работни места. Задълбочаването на икономическата криза в страната прeз последните години се отрази негативно на пазара на труда, което намери най-голям израз в увеличаване на безработицата и понижаване на икономическата активност сред хората в трудоспособна възраст, както и невъзможността им да се реализират на пазара на труда. Национално представително изследване показва, че безработицата е най-голяма сред младите хора без образование до 29 годишна възраст и лицата над 54 годишна възраст, които имат минимален шанс за достъп до пазара на труда. Изпълнението на дейността предвижда след подбор на бенефициентите от целевата група, осигуряване на заетост на 27 безработни и неактивни лица за период от 12 месеца във фирма "ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг" АД, която е специализирана в сферата на счетоводните услуги. Работните места, които ще бъдат разкрити по проекта са пряко свързани с разширяване на дейността на фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност на икономическия пазар. Фирмата предвижда разкриването на 5 работни места за развиване на дейността, свързана с предоставяне на счетоводни услуги и 22 работни места с развитието на хотелиерска дейност. Длъжностите, на които ще бъдат назначени представителите на целевата група са: "Камериер", с код по НКПД: 5162-1001 - 2 лица, "Готвач" с код по НКПД: 5120-2001- 2 лица, "Мияч, съдове" с код по НКПД: 9412-0001- 2 лица, "Работник, поддръжка на сгради" с код по НКПД: 7119-2016 - 1 лице, "Помощник готвач" с код по НКПД:5120-2003 - 2 лица, " Сервитьор" с код по НКПД: 5131-2004 - 3 лица, "Барман" с код по НКПД: 5132-2001 - 2 лица, "Майстор, производство на хлебни изделия", с код по НКПД: 7512-2003 - 2 лица, "Пиколо" с код по НКПД: 5151-1002 - 2 лица, "Администратор, хотел" с код по НКПД: 4224-3002 - 2 лица, "Отговорник/специалист, техническа поддръжка" с код по НКПД: 3129-3069 - 1 лице, "Шофьор" с код по НКПД:8331-2002 - 1 лице, "Счетоводител" с код по НКПД: 2411- 6004 - 5 лица. С представителите на целевата група ще бъдат сключени трудови договори при спазване на трудово-правното законодателство и ще им бъдат предоставени длъжностни характеристики. На всяко от лицата, включени в заетост ще бъде осигурено възнаграждение в размер на минималния осигурителен доход и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност за период от 12 месеца. За работещите на новооткритите работни места ще бъде осигурено обслужване от Служба по трудова медицина, включващо всички дейности, съгласно изискванията на чл. 25 от ЗЗБУТ. Необходимостта произтича от обстоятелството, че работните места и обектите на работа са действително нови и за тях не са осъществявани законово регламентираните дейности съгласно чл. 25. (1) от ЗЗБУТ и чл. 4. (1) от Наредба 14. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 26 месеца, от които 2 месеца ще се извършва подбора на представителите на целевата група, а за 12 месеца ще им се осигури заетост. С предоставянето на възможност за започване на работа ще се увеличат шансовете за реализация на пазара на труда и трайна заетост на представителите на целевата група. Място на изпълнение на проекта- Община Несебър, гр. Обзор и Община Столична, гр. София и в Община Симитли, гр. Симитли и Община Банско, гр. Банско. , Договорена стойност: 193 218.24 , Отчетена стойност: 110 660.79
  • Дейност: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места : Целта на дейността е качествено и ефективно изпълнение на възложените работни задачи от наетите по проекта лица и предоставянето на качествени услуги от фирмата. Фирма "ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг" АД е създадена през 2004 г. и от създаването си до сега се е специализирала в сферата на счетоводните услуги и данъчните консултации, като също така е развивала дейност в областта на управление на хотели. Бизнес плановете на фирмата са насочени към разширяване на дейността по предоставяне на счетоводни и консултантски услуги и възобновяване и развитие на дейността по управление на хотели. Спецификата на дейността на фирмата и конкретните работни места, на които ще бъдат наети представителите на целевата група, обуславя нуждата от закупуване на техника и оборудване, необходими за пълноценното извършване на възложените задачи и функции от наетите по проекта лица. За пълноценно и качествено изпълнение на функциите и задълженията, работните места на наетите на длъжност „Счетоводител“ ще бъдат оборудвани с 5 лаптопа и 2 принтера. За изпълнение на предвидените функции и задължения на лицето назначено на длъжност „Шофьор, автобус“ ще бъде закупен деветнадесет местен автобус за превоз на туристи и гости на хотела. В резултат от закупеното по проекта оборудване, заедно със съществуващото във фирмата, ще бъдат създадени оборудвани работни места, които ще предоставят възможността за правилно изпълнение на възложените функции и задачи и ефективна работа на целевата група в специфичните условия на работа във фирма „ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг“ АД. Изпълнението на дейността "Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места" ще създаде условия за развитие и разширяване на дейността на фирмата и предоставяне на качествени и конкурентоспособни услуги., Договорена стойност: 86 075.00 , Отчетена стойност: 86 075.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се осигурят необходимите условия за навременно, качествено и ефикасно обезпечаване на дейностите предвидени за реализация в настоящото проектно предложение. Дейността ще се осъществява през целия работен цикъл на проекта стриктно придържайки се към изискванията на действащата нормативна уредба, Договора за БФП, Насоките за кандидатстване по настоящата схема, Ръководство за бенефициента за управление и изпълнение на проекти като в отделните етапи на изпълнението й се предвижда: - Планиране, разработване и провеждане на тръжна процедура за избор на външен изпълнител на услуга „Осъществяване на дейността за организация и управление на проекта“ по реда на ПМС 118 на МС от 20. 05. 2014 г. - Определяне на функциите, отговорностите и задачите и сключване на граждански договор с ръководителя на проект „Нови работни места за безработни и неактивни лица в "ДИ ЕЛ ЕМ консултинг" АД“. - Създаване на План-график за изпълнение на дейностите по проекта. - Разработване на Система и план за управление, вътрешен мониторинг и контрол на изпълнение на проекта. - Планиране, разработване и провеждане на тръжни процедури за избор на външни изпълнители на услуги по проекта по реда на ПМС 118 на МС от 20. 05. 2014 г. Ръководителят на проекта ще изпълнява следните задълженията по проекта: Ръководи, организира, планира и контролира цялостния процес по организация и управление на проекта; подготовката, осъществяването и отчитането на дейностите по проекта; навременното, качествено и законосъобразно провеждане на процедурите за избор на външни изпълнители. Организира, отговаря и следи за административно и финансовото управление и отчитане на всеки един етап от изпълнението на дейностите по проекта. Незабавно оповестява, докладва и сигнализира бенефициента при наличието на установени нарушения и нередности свързани с изпълнението и отчитането на проекта. Обсъжда, предлага и изготвя предложения и решения за предотвратяването или минимизиране на последиците вследствие на възникнали проблеми при реализацията на проекта. Комуникация с всички заинтересовани страни. След провеждането на процедурата с избрания изпълнител на услугата „Осъществяване на дейността за организация и управление на проекта“ ще бъде подписан договор, с който ще бъдат включени следните задължения: Осъществяване на кореспонденцията, оперативните комуникации с физически и юридически лица, имащи отношение за реализирането на проекта. Осъществяване на своевременното и точно свеждане на информацията до ръководителя на проекта, бенефициента и заинтересованите страни по проекта. Отчитане пред ръководителя на проекта за текущото изпълнение на планираните задачи. Осъществяване на координация и контрол върху качеството на изпълнение на дейностите. Изготвяне на технически и финансови отчети и документацията за авансово, междинни и окончателно искания за плащане. Изготвяне на заданията, организирането и провеждането на процедури за избор на външни изпълнители по проекта. Осъществяване взаимодействието и координацията между кандидата и доставчиците на външни услуги и с други външните организации, имащи отношение за реализирането на проекта. Проследяване качественото и своевременно изпълнение на услугите и доставките, извършвани от външни доставчици. Проследяване спазването на изискванията за публичност и мерките за информиране по проекта. Управление и координация на всички платежни процедури, планиране и контрол на разходите. Изготвяне на всички работни и отчетни документи по проекта. Съвместно с ръководителя по проекта извършва планиране на изразходването на средства и следи за тяхната законосъобразност. Завеждане и съхраняване на цялостната документация по проекта. Стриктното изпълнение на тази дейност е основата, от която ще зависи качеството на работата по проекта във всяка една фаза от управлението му и е основна предпоставка за постигане на общата и специфични цели на проектното предложение. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта., Договорена стойност: 30 000.00 , Отчетена стойност: 30 000.00
  • Дейност: Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на ОП „Развитие на човешките ресурси”: Дейност „Информиране и публичност за популяризиране на проекта и на ОП „Развитие на човешките ресурси” цели популяризирането на осигурения чрез ОП „РЧР“ финансов принос от Европейския социален фонд. Основната задача, която следва да се изпълни в процеса на осъществяване на дейността е повишаване на информираността на обществото за значимостта и важността на помощта и солидарността на Европейския социален фонд като основeн инструмент за подпомагане на областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване. Освен това изпълнението на дейността за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП ”РЧР” и на проектното предложение има и следните специфични цели: • популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; • популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Ново работно място”; • развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; • популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд. В процеса на изпълнение на дейността ще се извърши информационна кампания за запознаване на широката общественост с целите на проекта, реализацията на дейностите, включени в неговия обхват и постигнатите резултати. Предвижда се постигането на целените от дейността резултати да се осъществи, преминавайки през следните етапи. • Избор и сключване на договор с външен изпълнител на услуга: „Осъществяване на дейност информиране и публичност за популяризиране на проекта и ОП „Развитие на човешките ресурси”. • Изработка и доставка на информационни материали /информационни табели, плакати, дипляни, информационни стикери/. • Поставяне на видно място и разпространение на информационни материали сред широк кръг бенефициенти, потенциални бенефициенти и сред широката общественост. • Изработване, публикуване и периодично актуализиране на информация за проекта на интернет-страницата на кандидата. Предвижда се във всички документи, изготвени от Бенефициента и външните изпълнители по проекта да се поставя емблемата на ЕС, упоменава се ЕСФ, общото лого за програмен период 2014-2020 и ОП РЧР, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, заложени в Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. За осигуряване на качеството се предвижда изготвяне на коректни по отношение съдържанието и атрактивно оформени рекламни материали – дипляни, плакати, стикери и табла, при спазване на правилата, стандартите и техническите характеристики за изпълнение на дейностите за информиране и публичност при визуализацията на подкрепата от ЕСФ и ОП „РЧР”, съгласно правилата на Регламент (ЕС) №1303/2013 на Европейския парламент и на съвета от 17 декември 2013 г. и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всички действия за информиране и публичност са предназначени за бенефициентите, потенциалните бенефициенти и широката общественост. Дейността ще се изпълнява през целия срок на изпълнение на проекта като във всеки документ, свързан с изпълнението на дейностите по проекта, който се използва за информиране на обществеността или на участниците, включително всеки присъствен списък, договор или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2014-2020” се осъществява с подкрепа на ЕСФ., Договорена стойност: 3 012.00 , Отчетена стойност: 3 012.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Димитрина, Договорена стойност по проекта*: 9 600.00 , Отчетена стойност**: 9 600.00
  • Изпълнител: "БУЛАВТО БЪЛГАРИЯ" АД, Договорена стойност по проекта*: 90 250.00 , Отчетена стойност**: 79 230.00
  • Изпълнител: СУПЕРВИЗИО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 845.00 , Отчетена стойност**: 6 845.00
  • Изпълнител: ПЕРСОНАЛ - ХОЛДИНГ АД, Договорена стойност по проекта*: 20 400.00 , Отчетена стойност**: 20 400.00
  • Изпълнител: БУРМЕКС-ЛБ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 700.00 , Отчетена стойност**: 2 700.00
  • Изпълнител: ЕСА-ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЦЕНТЪР ВИТОША ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 012.00 , Отчетена стойност**: 3 012.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 27.00 , Достигната стойност: 18.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 27.00 , Достигната стойност: 23.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 312 305.24 BGN
БФП 312 305.24 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 107 241.01 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Неизпълнение на индикатори 0.00 0.00 0.00 0.00 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител в две обособени позиции за закупуване и доставка на следното оборудване, необходимо за техническото и функционално обезпечаване на разкритите нови работни места по проект „Нови работни места за безработни и неактивни лица в „ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг“ АД“: Лаптопи /Преносими компютри/ - 5 броя; Принтери - 2 броя., Прогнозна стойност: 7 075.00
  • Обособена позиция 1: 1. ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 1 – ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ЗА ДОСТАВКА НА 5 бр. Лаптопи (Преносими компютри)
    Изпълнител: СУПЕРВИЗИО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 845.00
  • Обособена позиция 2: 2. ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2 – ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ЗА ДОСТАВКА НА 2 бр. Принтери
    Изпълнител: СУПЕРВИЗИО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 845.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за изработка и доставка на материали за визуализация и публичност по проект „Нови работни места за безработни и неактивни лица в "ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг" АД“, договор за БФП BG05M9OP001-1.003-1300-C01 по ОП „РЧР“, процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“, , Прогнозна стойност: 3 012.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за изработка и доставка на материали за визуализация и публичност по проект „Нови работни места за безработни и неактивни лица в "ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг" АД“, договор за БФП BG05M9OP001-1.003-1300-C01 по ОП „РЧР“, процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“
    Изпълнител: ЕСА-ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЦЕНТЪР ВИТОША ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 012.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на нов деветнадесет местен автобус категория M3 ” – 1 брой, Прогнозна стойност: 95 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на нов деветнадесет местен автобус категория M3 ” – 1 брой
    Изпълнител: "БУЛАВТО БЪЛГАРИЯ" АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 90 250.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на услуга „Осъществяване на дейност за организация и управление на проект BG05M9OP001-1.003-1300-C01 НОВИ РАБОТНИ МЕСТА ЗА БЕЗРАБОТНИ И НЕАКТИВНИ ЛИЦА В "ДИ ЕЛ ЕМ КОНСУЛТИНГ" АД., Прогнозна стойност: 20 400.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за извършване на услуга „Осъществяване на дейност за организация и управление на проект BG05M9OP001-1.003-1300-C01 НОВИ РАБОТНИ МЕСТА ЗА БЕЗРАБОТНИ И НЕАКТИВНИ ЛИЦА В "ДИ ЕЛ ЕМ КОНСУЛТИНГ" АД.
    Изпълнител: ПЕРСОНАЛ - ХОЛДИНГ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 400.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за изработка и доставка на материали за визуализация и публичност по проект BG05M9OP001-1.003-1300-C01 Нови работни места за безработни и неактивни лица в "ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг" АД, Прогнозна стойност: 3 012.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за изработка и доставка на материали за визуализация и публичност по проект BG05M9OP001-1.003-1300-C01 Нови работни места за безработни и неактивни лица в "ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг" АД
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за предоставяне на услуга за обслужване от Служба по трудова медицина, включващо всички дейности, съгласно изискванията на чл. 25а от ЗЗБУТ, на 27 лица, назначени на новооткрити работни места по Проект „Нови работни места за безработни и неактивни лица в "ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг" АД“, Договор за БФП BG05M9OP001-1.003-1300-C01 по ОП „РЧР“, процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“., Прогнозна стойност: 2 700.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за предоставяне на услуга за обслужване от Служба по трудова медицина, включващо всички дейности, съгласно изискванията на чл. 25а от ЗЗБУТ, на 27 лица, назначени на новооткрити работни места по Проект „Нови работни места за безработни и неактивни лица в "ДИ ЕЛ ЕМ Консултинг" АД“, Договор за БФП BG05M9OP001-1.003-1300-C01 по ОП „РЧР“, процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“.
    Изпълнител: БУРМЕКС-ЛБ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 700.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN