Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0491-C02
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет и растеж на "ЗУМ ДИЗАЙН" ООД
Бенефициент 175034761 ЗУМ ДИЗАЙН ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 13.03.2017
Дата на стартиране 13.03.2017
Дата на приключване 02.05.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
"ЗУМ ДИЗАЙН" ООД е дружество, създадено през 2009 г. с основен предмет на дейност Предпечат, печат, изработка на маркетингови материали, графичен дизайн. Разширяването на пазарните позиции и повишаване на степента на интернационализация и конкурентоспособност на външните пазари,характеризиращи се с висок интензитет на конкурентната борба,налагат непрекъснато подобряване и развитие на управленския капацитет. С оглед на това,настоящият проект е насочен пряко към развитие на управленския капацитет и растеж на дружеството и има за своя основна цел: "Да се постигне развитие и укрепване на управленския капацитет на "ЗУМ ДИЗАЙН"ООД като МСП чрез подкрепа за специализирани услуги и да се осигури растеж на дружеството чрез насърчаване използването на ИКТ и услуги."
Проектът ще се реализира посредством изпълнението на следния комплекс от допустими по настоящата процедура дейности:
I.Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията:
1/Въвеждане и сертифициране на системи за управление (СУ) в съответствие с изискванията на национални/европейски/международни стандарти-в.т.ч. въвеждане и сертифициране на СУ в съответствие с БДС EN ISO 9001 и инвестиции в ново оборудване и специализиран софтуер, допринасящи за въвеждане и спазване на съответствие с изискванията на въведената сертифицирана СУ.
II.Дейности за насърчаване използването на ИКТ и услуги.
1/Дейности за придобиване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията.
III.Дейности за визуализация на проекта.
В следствие на проектната реализация се очаква подобряване на капацитета на дружеството за по-успешно присъствие на интензивно конкурентните външни пазари чрез въвеждане и прилагане на СУ и ИКТ базирани СУ на бизнеса.
Проектът попада и в приоритетите на настоящата процедура, свързани с въвеждане на системи за управление на околната среда и Участие в процедури по ОПРКБИ и ОПИК.
Дейности
  • Дейност: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието,чрез услуги по въвеждане и сертифициране на система за управление в съответствие с изискванията на стандарт за управление на качеството БДС EN ISO9001 и инвестиции в ново оборудване и специализиран софтуер,допринасящи за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведената сертифицирана система за управление: Като част от дейността се предвижда извършване на поддейности за: 1.Услуги по въвеждане на система за управление (СУ) в съответствие с изискванията на стандарт за управление на качеството (СУК) БДС EN ISO 9001-инвестицията е предпоставка за успешната реализация на проектната дейност,постигане на СЦ 1 и на общата проектна цел.Услугите по въвеждане на СУ са необходими с оглед постигане на пълно съответствие с изискванията на СУК БДС EN ISO 9001 и обхващат следните етапи: ➢одит и анализ на състоянието в съотв.с изискванията на ISO 9001 ➢разработване на приложимата документация и поетапно внедряване ➢провеждане на специализирани обучения, извършване на одити на отделните елементи от СУ ➢извършване на корективни действия,в случай на необходимост;удостоверяване на съотвествтвието с изискванията на СУК Въведената СУ ще осигури развитие и укрепване на управленския капацитет на "ЗУМ ДИЗАЙН",оптимизиране на управленските процеси и предоставяне на услуги с високо,съответстващо на нарастващите изисквания на клиентите качество,което ще допринесе значително за повишаване удовлетвореността на клиенти,бизнес-партньорите и на имиджа на организацията.СУК ще осигури предпоставки за трайно повишаване конкурентоспособността и интернационализацията на дружеството,поддържане на устойчиви пазарни позиции,завоюване на нови такива. 2.Услуги по сертифициране на СУ в съответствие с БДС EN ISO9001-услугите са абсолютно необходими за изпълнение на дейността и развитие на управленския капацитет,планират се във връзка с въвеждане на СУ по т.1. Услугите следва да се извършат от акредитиран орган по сертификация и очакван резултат от тях е получаването на сертификат. 3.Инвестиции в ново оборудване и софтуер,допринасящи за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведената сертифицирана СУ съгл. БДС EN ISO 9001-предвижда се реализация на инвестиции в: Режеща маса 1бр.,необходима с цел постигане на съответствие с ISO 9001 чрез повишаване качеството на довършителните процеси рязане и биговане.Поради липсата на такова оборудване в момента се налага ръчно рязане и биговане на материали,водещо до регистриране на голям брой рекламации от клиенти поради ниско,променливо качество,породено от човешкия фактор. Машина за автоматично каширане и ламиниране(1бр.) за листов материал и плоскости, необходима с цел постигане на съответствие и спазване изискванията на СУК чрез повишаване на качеството на довършителните процеси при предоставяне на услуги по широкоформатен печат.Към момента дружеството не разполага с подобно оборудване и при необходимост извършва тези операции на ръка, което води до неефективен процес, ниско качество и голям риск от грешки, породени от човешкия фактор. Спектрофотометър (1бр.) и Специализиран софтуер за калибриране и профилиране (1бр.)-необходими с цел създаване на програмни и технологични предпоставки за измерване на цветовете и калибриране/профилиране както на монитори (което ще доведе до гарантирано качество на услугите по дизайн и предпечат), така и на машините при широкоформатен печат (резултиращо в гарантирано качество на печатните услуги). Посредством тези инвестиции ще се гарантира предоставянето на услуга в съответствие с клиентските изисквания и стандарти за качество в унисон с изискванията на СУК. ДМА и ДНА ще гарантират високото и постоянно качество на предоставяните услуги- в съответствие с ISO 9001,като ще допринесат пряко за повишаване удовлетвореността на клиентите,намаляване броя на рекламациите. Стъпки за изпълнение: 1)Сформиране на екип,изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури-1ви мес. 2)Избор на изпълнители-1-4 м. 3)Сключване на договори-от 4-5 м. 4)Въвеждане на СУ,подписване на Приемно-предвателен протокол(ППП)-от 5-11 м. 5)Доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА и придобиване на ДНА.Подписване на ППП- 5-8 м. 6)Сертифициране на СУ в съответствие с БДС EN ISO 9001,получаване на сертификат и подписване на ППП-от 12 до14 м., Договорена стойност: 110 439.35 , Отчетена стойност: 107 490.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието: Като част от настоящата проектна дейност ще бъде придобит и въведен в "ЗУМ ДИЗАЙН" ООД ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието, представляващ софтуер за управление на ресурсите (ERP система) - 1 брой. Въвеждането на ИКТ базирания софтуер - обект на настоящата дейност, ще бъде удостоверено с получаването на лиценз/протокол/ръководство за функциониране на въведената ИКТ система, издаден от избрания по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС № 160 доставчик/производител. Инвестицията е необходима и ще допринесе за изпълнението на дейността посредством оптимизиране на бизнес процесите и работните потоци в предприятието, повишаване на тяхната ефективност и адаптируемост към постоянно и динамично променящите се условия на средата. За целта, ERP системата - обект на придобиване и въвеждане в рамките на настоящата проектна дейност, следва да обхваща следните модули/функционалности в съответствие с идентифицираните потребности на дружеството и спецификата на осъществяваната от него дейност: - модул за поръчки, оптимизиращ процесите на организация на производствения процес/процеса на предоставяне на услуги,който да дава възможност за: категоризиране на поръчки по етапи, по тип услуга, по приоритет; за планиране срок за изпълнение, дефиниране на съпътстващи операции; генериране на технологична карта; генериране на протоколи за отделни етапи на изпълнение; известяване на клиент за статус на поръчка. -модул за калкулиране на цени на база предварително дефинирани цени за типове машини, медии, съпътстващи операции и др. оптимизиращ процеса по реализация на услугата; -модул клиенти и модул подизпълнители, съдържащи пълни данни -модул, позволяващ финансово-счетоводни справки - за стойност на поръчки, групирани по клиенти и дейности, както и за платени/неплатени стокови разписки и др., в т.ч. издаване на стокови разписки - модул каса за регистриране на приходи и разходи и ефективна организация на финансови ресурси - модул за настройки на системата, регулиращ потребители, нива и групи на достъп, настройка на различни работни процеси, типове медии, машини за широкоформатен печат и др. -модул за справки - по типове процеси, по периоди, по подизпълнители, по каза и по фактури, подпомагащ ефективния процес по планиране и вземане на решения -Планираната за въвеждане ERP система следва да включва модул/и за управление на отпадъците от дейността. Изложеното е необходимо и обосновано с оглед на спецификата на дейността на дружеството, която включва освен предпечат, така също и печат на материали и довършителни процеси, в рамките на които се генерират отпадъци. Дружеството има договори с фирми, ангажирани с извозване на отпадъци (хартия, фолио и др.) и такива, свързани с рециклиране на опасни отпадъци (мастила), като ИКТ базираният софтуер ще направи възможно оптимизиране на процеса по управление на този процес в унисон с принципа на устойчиво развитие. - модул човешки ресурси (ЧР), оптимизиращ организацията на ЧР и процесите по планиране и вземане на решения по отношение на ЧР. - системата с цел позволяване на оптимална гъвкавост, следва да бъде уеб базирана, което ще направи възможен достъпът до нея по всяко време и от всяко място. Въвеждането на системата ще позволи оптимизацията на всички процеси в дружеството и разширяване на обема на дейността посредством повишена ефективност и ефикасност. Системата ще доведе до повишаване степента на интернационализация и конкурентоспособност на дружеството. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1)Сформиране на екип,изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури-1ви мес. 2)Избор на изпълнител-от 1ви до 4ти м. 3)Сключване на договор с избран изпълнител на дейността-от 4ти до 5ти м. 4)Придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление - софтуер за управление на ресурсите (ERP система), получаване на лиценз/протокол/ръководство за функциониране на въведената ИКТ система, издаден от избрания изпълнител. Подписване на ППП (от 5ти до 10ти месец), Договорена стойност: 65 000.00 , Отчетена стойност: 64 500.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информиране и публичност в съответстие с Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие - на Бенефициента) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регл. 1303/2013. Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на Европейския съюз (ЕС) чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: - включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на ОПИК 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; -постави 2 бр. плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място - напр. входа на сградата, в която ще се осъществява проектът. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Изработка на плакати и стикери, доставка и подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител (2ри месец) 3. Поставяне на информационни плакати и стикери при доставката на ДМА по проекта 4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния ДБФП и да продължи през целия период на изпълнение., Договорена стойност: 230.00 , Отчетена стойност: 72.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АЙ КЮ СЕРТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 730.00 , Отчетена стойност**: 3 900.00
  • Изпълнител: БИД КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 515.00 , Отчетена стойност**: 6 450.00
  • Изпълнител: "ПРИНТ МЕДИА" ООД, Договорена стойност по проекта*: 67 998.00 , Отчетена стойност**: 97 140.00
  • Изпълнител: "СП ВИЖЪН" ООД, Договорена стойност по проекта*: 45 150.00 , Отчетена стойност**: 64 500.00
  • Изпълнител: ОРИНДЖ ЕКСПО ООД, Договорена стойност по проекта*: 50.40 , Отчетена стойност**: 72.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 26 945.49 , Достигната стойност: 26 392.58

Финансова информация

Обща стойност на проекта 175 669.35 BGN
БФП 122 968.55 BGN
Собствено финансиране 52 700.80 BGN
Общо реално изплатени суми 120 443.40 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието , Прогнозна стойност: 65 000.00
  • Обособена позиция 1: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието
    Изпълнител: "СП ВИЖЪН" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 45 150.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията, чрез инвестиции в ново оборудване и специализирани софтуерни приложения в обособени позиции: Обособена позиция 1: Закупуване на режеща маса - 1 брой Обособена позиция 2: Закупуване на машина за автоматично каширане и ламиниране - 1 брой Обособена позиция 3: Закупуване на спектрофотометър 1 брой и специализиран софтуер за калибриране и профилиране 1 брой, Прогнозна стойност: 99 939.35
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Закупуване на режеща маса - 1 брой
    Изпълнител: "ПРИНТ МЕДИА" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 52 920.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Закупуване на машина за автоматично каширане и ламиниране - 1 брой
    Изпълнител: "ПРИНТ МЕДИА" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 830.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Закупуване на спектрофотометър 1 брой и специализиран софтуер за калибриране и профилиране 1 брой
    Изпълнител: "ПРИНТ МЕДИА" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 248.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията, чрез предоставяне на услуги по въвеждане на система за управление в съответствие с изискванията на стандарт за управление на качеството БДС EN ISO 9001 , Прогнозна стойност: 6 500.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител на дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията, чрез предоставяне на услуги по въвеждане на система за управление в съответствие с изискванията на стандарт за управление на качеството БДС EN ISO 9001
    Изпълнител: БИД КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 515.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията, чрез предоставяне на услуги по сертифициране на система за управление в съответствие с изискванията на стандарт за управление на качеството БДС EN ISO 9001 , Прогнозна стойност: 4 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител на Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията, чрез предоставяне на услуги по сертифициране на система за управление в съответствие с изискванията на стандарт за управление на качеството БДС EN ISO 9001
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на дейности по осигуряване визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 230.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител на дейности по осигуряване визуализация на проекта
    Изпълнител: ОРИНДЖ ЕКСПО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 50.40

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN