Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.001-0089-C03
Наименование на проекта "Грижа в дома в община Кърджали"
Бенефициент 000235920 Община Кърджали
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 25.01.2023
Дата на стартиране 25.01.2023
Дата на приключване 25.01.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Кърджали

Описание

Кратко описание на проекта
Обща цел на проект "Грижа в дома в община Кърджали" е подкрепа  в домашна среда, насочени към лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа в община Кърджали.
Специфичните  цели на проектното предложение са: подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги за хора с увреждания и възрастни хора, в невъзможност за самообслужване, зависими от грижа на територията на община Кърджали; осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на хора с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа; подобряване на достъпността, включително за хората с увреждания, ефективността и устойчивостта на системите за здравеопазване и на услугите за полагане на дългосрочни грижи. Настоящият проект ще надгради реализираните дейности и постигнатите резултати по другите проекти по патронажна грижа. Целевата група на проекта, включва 355 жители на община Кърджали - възрастни, в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и служители на доставчици на социални и интегрирани здравно-социални слуги в Община Кърджали. Основните дейности по проекта са свързани с подбор на потенциални потребители, подбор и обучение на екип за управление и персонал за предоставяне на услугите,  предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги и психологична подкрепа в домашна среда, доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите), както и предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и други специалисти при необходимост в рамките на 21 месеца.  Реализирането на проекта ще допринесе за подобряване качеството на живот и полагане на дългосрочна грижа на  представителите на целевата група.
Дейности
  • Дейност: Грижа в дома: Тази дейност включва подбор и наемане на екип за управление на услугата; .предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора, зависими от грижа и лица с увреждания; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др.специалисти при необходимост и осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.След стартирането на изпълнението на проекта в рамките на 2 месеца ще се извърши подбор и назначаване на екип за управление на услугата. Екипът за управление на услугата ще включва:ръководител,2координатори,2специалисти"Социални услуги", диспечер и специалист "Човешки ресурси", които ще отговарят за организирането и управлението услугата.Подборът ще се извърши съгласно българското законодателство.В рамките на 3 месеца ще бъде осъществен подбор и назначаване на персонал за предоставяне на интегрираните здравно-медицински услуги, доставка на хранителни продукти и превенция и профилактика на здравето, които в рамките на 15 месеца ще предоставят услугата.Персоналът ще включва медицински специалисти, които ще предоставят медицинските и здравните грижи, специалисти в областта на социалните дейности, разносвачи, специалисти по профилактика и превенция на здравето и шофьор.В рамките на 3 месеца ще бъде организирано приемане на документи от потенциалните потребители, извършване на оценка на нуждите им и класиране.Възможност да кандидатстват за ползване на услугата ще бъде дадена на възрастни хора,зависими от грижа и хора с увреждания от всички населени места на община Кърджали.Потенциалните потребители ще имат възможност да посочат в заявлението си вида на услугата, която желаят да ползват.На всички потенциални потребители, желаещи интегрирани здравни и социални услуги ще се извърши оценка на потребностите,които ще бъдат изготвени от екипа за управление на услугата.В рамките на проекта ще бъде осигурена психологическа подкрепа и консултиране на потребителите на услугата и на персонала, който ги предоставя. Тази подкрепа и консултиране ще се извършва от психолог, назначен специално за целта. На лицата попадащи в целевата група чрез наетия персонал ще се извършва доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги, съгласно утвърден график. За осъществяването на превенция и профилактика на здравето ще се осигурят специалисти, в зависимост от заявеното желание на потребителите. За тях ще се използва транспортно средство- тип линейка, дарение за придвижване до населени места.За наетия персонал ще се провеждат 4 обучения и 60 бр. индивидуални супервизии и 4 бр. групови /по конкретен случай на група от персонала/.Определянето на вида и броя на специалистите е на база проведено анкетно проучване сред 500 възрастни хора, зависими от грижа и хора с увреждания, от които 428 лица посочват получаване на здравни грижи от лекар или медицинска сестра, 24 души от рехабилитатор, 16 души - от психолог, 83 от немедицински специалист- домашен помощник,127 лица от доставка на храна и хранителни продукти и 171 лица от превенция и профилактика на здравето, в т.ч. 12- ендокринолог,54 - кардиолог,45 - невролог,28- диетолог,9 -ортопед,8 - травматолог,5 - психиатър,2- ониолог,1- офтамолог и 7 - без посочен специалист.Общият брой на желанията надхвърля 500, поради факта, че лицата са посочили повече от един специалист., Договорена стойност: 3 256 989.36 , Отчетена стойност: 1 370 129.02

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в неравностойно положение с подобрени условия на живот в резултат на интервенция от ЕСФ+, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 355.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 355.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 3 256 989.36 BGN
БФП 3 256 989.36 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 749 488.57 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.17 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN