Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-4.015-0222-C02
Наименование на проекта Развитие на "МПП-Икай" ЕООД
Бенефициент 204007738 МПП - ИКАЙ ЕООД
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 15.09.2023
Дата на стартиране 15.09.2023
Дата на приключване 15.06.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Калояново, с.Житница

Описание

Кратко описание на проекта
„МПП-ИКАЙ“ ЕООД е млекопреработвателно предприятие с производствена база разположена в с. Житница, общ. Калояново, обл. Пловдив. Предметът на дейност на компанията е производство на млечни продукти. Фирмата е на пазара от 2004 година, като непрекъснато обновява своя асортимент. В предприятието се преработва всеки ден сурово краве мляко от собствена кравеферма, както и от други квалифицирани и подбрани кравеферми от първа категория.  Освен това се преработва и овче мляко. Продуктите са натурални, без оцветители или подобрители.
Настоящият проект включва закупуване на резервоар – 1 бр., резервоар за ледена вода – 1 бр., сепаратор – 1 бр., фотоволтаична система за производство на енергия за собствени нужди – 1 бр., уред за почистване и дезинфекция на повърхности и въздух – 1 бр., система за управление на качеството – 1 бр. С въвеждане в експлоатация на новото оборудване ще се постигне следното: възможност за пускане на пазара на прясно мляко, повишаване на качеството на млечните продукти – сирене, кашкавал, цедено мляко, кътък, извара, посредством използването на съвременен сепаратор /очистител/, снижаване на енергийните разходи, чрез внедряване на оборудване за ВЕИ – фотоволтаична система – 1бр. Резервоарът за ледена вода позволява млякото след като е пречистено през сепаратора, да бъде възможно най-бързо охладено. По този начин се запазва качеството и се елиминира възможността за повишаване на киселинността, което пък рефлектира върху срока на годност. Чрез уреда за дезинфекция ще отговорим на съвременните изисквания за чистота в обекта – микробиологична, вирусологична, бактерицидна. В резултат на проекта се очаква да бъде постигнат и значителен екологичен ефект чрез инвестиции, свързани с повишаване на енергийната ефективност в рамките на предприятието, намаляване на вредните емисии и производството на енергия от възобновяеми енергийни източници и други инвестиции, свързани с устойчиво и цифрово икономическо възстановяване.
Дейности
  • Дейност: Повишаване на качеството на предлаганите продукти, чрез закупуване на ново оборудване и подобряване на енергийната ефективност, чрез използване на енергия от ВЕИ за собствено потребление.: Дейността включва закупуване и внедряване в производството на следното: Центробежен сепаратор – 1 бр.; Резервоар – 1 бр.; Резервоар за ледена вода – 1 бр.; Фотоволтаична електроцентрала 30 kWp – 1 бр. за собствено потребление на енергия; Уред за дезинфекция на въздух и повърхности – 1 бр. и внедряване на система за управление на качеството в съответствие със стандарт БДС EN ISO 9001:2015. Дейността за доставка на оборудването ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ и ще премине през следните етапи: • Разработване на тръжна документация за провеждане на процедура за определяне на изпълнител по реда на ПМС 160/2016 • Публикуване на „публична покана“ за предвиденото за закупуване оборудване • Сформиране на оценителна комисия за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти • Провеждане на заседание по отваряне и оценка на получените оферти и изготвяне на доклад от проведена оценка • Утвърждаване на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти и представяне на изискуемите документи за сключване на договор от страна на класирания/те на първо място кандидат/и • Сключване на договор/и с избрания/те изпълнител/и • Доставка и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на приемо-предавателен протокол за доставки В рамките на тази дейност ще се финализират и дейностите за консултантски услуги, като една част от тях са реализирани преди подаването на проектното предложение (Консултантски услуги, свързани с подготовката на проекта - разработване на бизнес-план и окомплектоване на пакета документи), а друга ще приключат след края на проекта (Консултантски услуги, свързани с изпълнението, и отчитане на дейностите по проекта до изплащане на помощта). За тази услуга е подписан договор с избрания доставчик, като е извършено пазарно проучване за гарантиране на пазарна цена на съответните услуги, което включва осигуряването на най-малко три съпоставими независими индикативни независими оферти. Проведена е процедура избор между три оферти, като са спазени принципите на прозрачност, ефикасност и ефективност за разходване на европейски средства. Връзка на дейността с целите на проектното предложение: настоящата дейност пряко допринася за постигане на целите на проекта, а именно: подобряване на цялостната дейност, икономическата ефективност и конкурентоспособността на „МПП-Икай“ ЕООД. Въвеждането на нови продукти, процеси и технологии – предвижда се посредством внедреното ново оборудване да се пусне на пазара прясно мляко, да се постигне по-добро пречистване на суровото мляко, чрез сепаратора и да се съкрати времето заложено в технологичния процес за производството на млечни продукти. Подобряване на качеството и безопасността на храните и тяхната проследяемост – предвижда се закупуване и използване на уред за дезинфекция на повърхности и въздух и внедряване на система за управление на качеството в съответствие със стандарт БДС EN ISO 9001:2015. Подобряване опазването на околната среда - чрез внедряването на новите резервоар и резервоар за ледена вода значително ще се намали отпадъчната вода от дейността. Ще се използва ВЕИ – фотоволтаична система за производство на енергия за собствени нужди, което ще намали ползването на ресурси. Устойчиво и цифрово икономическо възстановяване – резервоарите притежават възможност за цифрово управление, което спомага за автоматизацията на технологичния процес. Също така сепаратора е снабден с цифрови технологии позволяващи прецизно разделяне на съставки от суровото мляко., Договорена стойност: 347 917.89 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност за информация и публичност: Дейностите за информиране и публичност се основават на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена в интернет в най-кратък срок, след сключването на административния договор. За оповестяване приноса на Европейския съюз ще бъде изготвена информационна табела и плакати по проекта. На закупените активи по проекта, ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. За стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни, участващи в процеса на изпълнение на проекта е отговорен Управителя. Визуализацията на всички документи по проекта има задължителен характер и контрола ще се осъществява от Управителя. Дейностите за информиране и публичност (визуализация) представляват съпътстващи изпълнението на проекта дейности, които ще допринесат като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ЕВРОПЕЙСКИ ЗЕМЕДЕЛСКИ ФОНД ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ, ПРОГРАМА ЗА РАЗВИТИЕ НА СЕЛСКИТЕ РАЙОНИ 2014 – 2020 г. Предлаганите дейности са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички заинтересовани страни., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КОНСУЛТАНТСКИ ХОЛДИНГ ЗЕД БЪЛГАРИЯ АД, Договорена стойност по проекта*: 16 076.10 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: АРМИНОКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 81 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: БИОКОМ ТРЕНДАФИЛОВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 722.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИНВИКТУС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РАДИЯН КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 37 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МАРИМАХ - ИНОКС ООД, Договорена стойност по проекта*: 194 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Няма

Финансова информация

Обща стойност на проекта 346 598.10 BGN
БФП 173 299.05 BGN
Собствено финансиране 173 299.05 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 88.76 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудване: 1. Резервоар - 1 бр. 2. Резервоар за ледена вода - 1 бр., Прогнозна стойност: 194 800.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудване: 1. Резервоар - 1 бр. 2. Резервоар за ледена вода - 1 бр.
    Изпълнител: МАРИМАХ - ИНОКС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 194 800.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудване: Уред за дезинфекция на въздух и повърхности - 1 бр. , Прогнозна стойност: 7 722.00
  • Обособена позиция 1: Уред за дезинфекция на въздух и повърхности - 1 бр.
    Изпълнител: БИОКОМ ТРЕНДАФИЛОВ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 722.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудване: Центробежен сепаратор - 1 бр. , Прогнозна стойност: 81 500.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудване: Центробежен сепаратор - 1 бр.
    Изпълнител: АРМИНОКС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 81 500.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на Фотоволтаична система за производство на енергия за собствени нужди 30 kWp - 1 бр., Прогнозна стойност: 37 500.00
  • Обособена позиция 1: Фотоволтаична система за производство на енергия за собствени нужди 30 kWp - 1 бр.
    Изпълнител: РАДИЯН КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 37 500.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги свързани с разработване и управление на дейностите по проекта., Прогнозна стойност: 17 395.89
  • Обособена позиция 1: Бизнес план
    Изпълнител: КОНСУЛТАНТСКИ ХОЛДИНГ ЗЕД БЪЛГАРИЯ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 076.10
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Разработване и внедряване в организацията на система за управление на качеството в съответствие с изискванията на БДС EN ISO 9001:2015 - 1 бр., Прогнозна стойност: 9 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване и внедряване в организацията на система за управление на качеството в съответствие с изискванията на БДС EN ISO 9001:2015 - 1 бр.
    Изпълнител: ИНВИКТУС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN