Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-1884-C02
Наименование на проекта Устойчива заетост и възможност за развитие за безработни и неактивни лица в сферата на образованието
Бенефициент 200034759 АЛИС - И ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 13.02.2017
Дата на стартиране 13.02.2017
Дата на приключване 13.04.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е съвкупност от мерки и дейности свързани със създаване на 4 нови работни места и осигуряване на качествена и устойчива заетост във фирма предоставяща обучения и анимация за деца.
Чрез предоставените механизми по процедура "Ново работно място 2015" ОП РЧР, кандидатът ще разкрие 4 нови работни места, ще предостави заетост на безработни и неактивни лица на пазара на труда и ще осигури съвременно оборудване за протичане на трудовата им дейност. Лицата ще са част от следните специфични категории на пазара на труда: 
- Безработни младежи до 29 г. възраст;
- Продължително безработни и неактивни лица.
В проектната инициатива са предвидени за изпълнение следните основни дейности: 
1. Организация и управление на проекта; 
2. Визуализация, информираност и публичност;
3. Закупуване на оборудване за новите работни места; 
4. Наемане на работа и предоставяне на заетост на безработни и/или неактивни лица;
Разписаните по проекта дейности поставят акцент върху интегрирането на едни от най-уязвимите групи на пазара на труда. 
Дейностите са насочени към предоставяне на равни възможности и предотвратяване на всякаква дискриминация към различни  хора, попаднали в рискови групи на пазара на труда, за повишаване на достъпа до заетост, намаляване на социалното изключване и борбата с бедността. 
Основната цел на проектното предложение е насочена към осигуряване на устойчиви работни места, качествена заетост, осигуряване на доходи, намаляване на безработицата, социалната изолация и подобряване на адаптивността на лицата попаднали в риск на пазара на труда. 
Ще се осигури заетост за 4 лица, за период от 12 месеца и поддържане на заетостта им за още най-малко 12 м., на минимум 2 от тях. Проектното предложение е комплекс от дейности в подкрепа на разписаните приоритети на ОП РЧР 2014-2020 г. в областта на трудовата заетост. Изпълнението на проектната инициатива ще повиши конкурентоспособността на безработните и неактивни хора към условията на пазара на труда.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е база за качественото изпълнение на дейностите по проекта, за текущия контрол и постигането на заложените цели и резултати от него. За целите на администрирането, изпълнението и успешното отчитане на проекта, дейността по "Организация и управление на проекта" е структурно определяща за осъществяване на проектната идея. Тя ще се осъществява и извършва от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл и ще включва действия по: -изпълнение и надлежно оформяне на документите по изпълнение на дейностите по проекта; -стриктно спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни актове при избора на външни изпълнители, -коректност, валидност и надеждност на информацията за изпълнение на дейностите; -законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; -качествено и точно изготвяне на техническата и финансовата отчетност по проекта, съгласно действащото законодателство; -качествено архивиране и сигурност в съхраняване на документацията по проекта; -законосъобразност и целесъобразност при разходване на средствата от БФП; -спазване мерките за информираност и публичност; -отчитане на напредъка за изпълнение на проекта и индикаторите; -организиране и координиране на отделните мерки и дейности; -комуникация с Управляващия орган на ОП РЧР 2014-2020 г.; -изпълнение, управление и отчитане на проекта; -осигуряване на проследяемост, прозрачност и съхранение на проектната документация; -вътрешен мониторинг и контрол; -предприемане на корективни мерки при необходимост. Управленският екип ще се състои от ръководител и счетоводител. Ръководителят и счетоводителят на проекта ще бъдат фирми - външни доставчици. Регулярно ще се провеждат екипни срещи за разпределяне на задачи, отчитане на резултати и напредъка по проекта. Екипът на проекта ще отговаря за качествено изпълнение на проектните дейности и за поверителността на всички предоставени документи или други материали по време на изпълнение на проекта. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност ще бъдат окомплектовани и архивирани от екипа за съхранение в срок. Ръководителят ще отговаря за планирането, управлението, отчитането и мониторинга на всички дейности по проекта. Той ще се отчита пряко пред лицето представляващо кандидата. Счетоводството на проекта ще се предостави на счетоводител - фирма, външен доставчик на услуги. При избора на външен доставчик за счетоводно обслужване ще се спазва ПМС 118. Счетоводителят ще отговаря за финансовото отчитане на проекта, осчетоводяването и документирането на всички разходооправдателни и други счетоводни документи, имащи отношение към изпълнението на проекта, ще съгласува дейността си с ръководителя на проекта и ще го подпомага. Ръководителят и счетоводителят на проекта ще участват в информационните кампании, ще мотивират безработните младежи до 29-годишна възраст и неактивните лица, представители на целевата група, за включване в проектната инициатива. Екипът по организация и управление на проекта ще представя и популяризира по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите, ще отчита проектната документация пред Управляващия орган. При избора на външни изпълнители-доставчици на оборудване и техника ще подпомага управителя на фирмата при изготвяне на необходимата документация и спазването на разпоредбите на ПМС 118. Дейността е предвидена да се осъществява в рамките на 14 месеца, през целия период на изпълнение на проекта. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта, спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност, успешно управление на проекта, оптимизиране на проектните ресурси и ще гарантира, че разходите по проекта ще бъдат извършени в периода на допустимост, срещу необходимите разходооправдателни документи и в съответствие с принципите за добро финансово управление., Договорена стойност: 5 124.00 , Отчетена стойност: 5 124.00
  • Дейност: Визуализация, информираност и публичност: Настоящата дейност е избрана с цел изпълнение на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти с европейско финансиране. Целта е да се информират целевите групи и широката общественост за осъществяваните дейности по проекта и източника на финансиране. Да се популяризира финансовия принос на ЕС, ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014- 2020 г., ЕСФ и ЕС. Дейността е комплекс от мерки представляващи различни начини за информираност на целевите групи, граждани, общността, общински и държавни структури, частния бизнес и заинтересованите страни. В хода на изпълнение на проектните дейности са предвидени: - организиране и провеждане на 2 бр. информационни срещи; - монтиране на 1 бр.информационна табела; - доставка и разпространение на 500 бр. информационни дипляни; - доставка на информационен банер; - поставяне на информационни стикери за закупеното по проекта оборудване. Първата среща ще се организира след стартирането на проекта, за да се оповестят целите на проекта и предвидените дейности за постигането им. Целта на първата информационна среща е да запознае присъстващите, в частност потенциалните представители на целевите групи, за включване в проектната инициатива, със задачите и целите на проекта, сроковете за тяхното изпълнение, целевите групи, дейностите по проекта, източника на финансиране и бюджета на проекта, информация за ОПРЧР, ЕСФ и ЕС, както и да мотивира потенциалните представители на целевата група по проекта за включване в заетост в проектната инициатива. Втората информационна среща ще бъде организирана и проведена при приключване на проекта, за да се оповестят постигнатите резултати. Целта на втората информационна среща е да запознае обществеността с извършените дейности по проекта, да отчете резултатите от тях и постигнатите индикатори и да популяризира добрите практики и инициативи в областта на предоставянето на заетост на различни групи хора на пазара на труда. Предвидено е изработка и доставка на информационна табела, която ще бъде поставена на офиса на обучителния център на бенефициента. Предвидено е изработка и доставка на информационен банер, който ще бъде поставян в залата, където ще се проведат информационните срещи и където фирмата осъществява стопанската си дейност: обучения, курсове, анимация за деца и др . Ще бъдат изработени, доставени и разпространени 500 бр. информационни дипляни. На закупеното по проекта оборудване ще бъдат поставени информационни стикери. Всички документи свързани с изпълнението на проекта и материалите за визуализация и публичност ще съдържат в себе си емблемата на европейския съюз, наименование на финансиращият фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответните графични стандарти указани в "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността ще бъде възложена на външен доставчик, като за целта ще се съблюдават изискванията на ПМС №118. Чрез тези мерки ще постигне визуализация и разпространяване на информация за целевите групи, източника на финансиране, стойността на безвъзмездната финансова помощ и резултатите от проекта, информация за финансиращата програма, ЕСФ и ЕС. Дейността ще допринесе за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. , Договорена стойност: 1 024.00 , Отчетена стойност: 1 024.00
  • Дейност: Закупуване на оборудване за новите работни места: Оборудването на новите работни места е важен елемент от проектното предложение. Дейността е пряко свързана с дейността по наемане на безработните и/или неактивни лица на съответните длъжности, които кандидатът ще разкрие по проекта. Необходимо е да се закупи оборудване, което е свързано с технологичното обезпечаване на новите работни места.С новозакупеното оборудване ще се създаде база за ефикасно и ефективно протичане на трудовите процеси на новонаетите по проекта лица, представители на целевата група. Новонаетите лица ще бъдат по-мотивирани за работа, когато работят със съвременно, по-производително оборудване, екологично устойчиво на ресурсите. Дейността е насочена към осигуряване на материално-техническата база на 4-те нови работни места. По проекта ще бъдат закупени оборудване и техника, които са необходими за работата на новонаетите лица в Обучителния център. За протичане на ежедневните трудови процеси в Обучителния център е нужно да се предостави на новонаетия персонал оборудване и инвентар за обезпечаване на дейността по преподаване на уроци, организиране на тематични курсове за деца, възпитание на деца и осъществяване на забавления и анимация за свободното време на децата, както и техника свързана с административната работа на центъра. По проекта се предвижда да бъдат закупени: Интерактивна дъска/екран-1бр. Видео проектор-1бр. Аудио система-1бр. Телевизор-1бр; Микрофон-1 бр. Система за домашно кино - 1 бр. Таблет-2 бр. Фотоапарат-1 бр. Лаптоп-1бр; Софтуер-офис пакет-1 бр. Софтуер-операционна система-1 бр. Мултифункционално цветно лазерно устройство-1 бр. Оборудването ще бъде предоставено на 4 новонаети по проекта безработни и неактивни лица, които ще заемат следните длъжности: Преподавател, чужд език в извънкласни и извънучилищни дейности-1лице; Възпитател-1лице; Аниматор- 1лице; Административен секретар- 1лице. Оборудването ще бъде предоставено само за работата на новонаетия по проекта персонал. Интерактивната дъска, озвучителната и видеотехника, фотоапаратът и таблетите ще бъдат използвани в ежедневната работа на преподавателя, възпитателя и аниматора при преподаване на чуждоезикови уроци, при възпитанието и обучението на децата в различни тематични области както и осъществяване на забавления и анимация за свободното им време. Работата с децата ще се осъществява в групи на място в центъра, в организирани извънкласни мероприятия, в детски градини и сред природата. Ще се организират и курсове по чуждоезиково обучение на деца и на възрастни. Предвиденото за закупуване оборудване ще се използва за работата на новонаетите лица на място в центъра и при необходимост извън него при изнесени обучения и събития. То е база за осъществяване на качествен обучителен процес и възпитанието, отглеждането и забавлението на децата. Чрез него ще могат да се осъществяват интерактивни методи на преподаване, ролеви игри и практически занимания за децата с цел по-лесно и качествено възприемане на нови знания и умения. Лаптопът, софтуерните продукти и мултифункционалното устройство са предвидени за работата на административния секретар, която е свързана с организирането на дейността на центъра, документооборта, архивирането, работа с родителите на децата и основно за администриране на учебните процеси и учебната документация. Компютърната и копирна техника ще се използва и от преподавателя, възпитателя и аниматора при изготвянето и размножаването на работни,учебни и др. вид материали. Планираното за закупуване оборудване и техника, е в тясна връзка с типа на работа в обучителния център и длъжностите, които ще заемат назначените по проекта лица. Новото оборудване е база и за осигуряването на качествена и устойчива заетост на новонаетите по проекта лица. То ще е ново, високотехнологично, щадящо климата и околната среда. Новите работни места и оборудването са насочени към нови тенденции в икономиката и са адаптирани за посрещане на настъпващите бързи промени и изисквания на пазара на труда. , Договорена стойност: 15 370.00 , Отчетена стойност: 15 370.00
  • Дейност: Наемане на работа и предоставяне на заетост на безработни и/или неактивни лица: Дейността е насочена към осигуряването на заетост на 4 лица, представители на целевата група, безработни и/или неактивни участници на пазара на труда. Планирано е осигуряването на 12- месечна заетост за 4 новонаети по проекта лица, представители на целевата група. Наемането на лицата ще стартира през трети проектен месец. През първите два проектни месеца паралелно с кампанията по информираност и публичност кандидатът ще подбере желаещи лица за включване в заетост по проекта. Четирите лица, безработни и/или неактивни участници, ще бъдат представители на следните специфични категории на пазара на труда, описани в т.3.1.7 от Насоките за кандидатстване: 1.Безработни лица, младежи до 29 год. включително; 2.Продължително безработни и неактивни лица на пазара на труда. Чрез предоставените разнообразни стимули по схема "Ново работно място 2015" по ОП РЧР "АЛИС-И " ЕООД, ще предложи подходящи работни места в сферата на чуждоезиковото обучение на деца и възрастни, образованието, обучението, възпитанието и забавлението на деца, както и добри условия на труд за безработните и неактивни лица на пазара на труда. Новите работни места ще бъдат разкрити за осъществяване на трудова дейност в Обучителния център на фирмата. Работата на новонаетите лица е изключително важна за обществото, защото е насочена към отглеждането, възпитанието и обучението на децата и повишаване на чуждоизоковите умения на деца и възрастни. Ще бъдат наети 4 души персонал, на съответните длъжности: -Преподавател, чужд език в извънкласни и извънучилищни дейности-1лице; -Възпитател-1лице; -Аниматор- 1лице; -Административен секретар- 1лице. Преподавателят ще преподава уроци по чужд език на деца и възрастни използвайки интерактивната дъска, презентационната техника и съвременни методи на преподаване. Възпитателят ще извършва дейности по обучение и възпитание на децата в различни тематични групи, чрез интерактивни методи, ролеви, игри и др. методи на учебно-възпитателния процес използвайки съвременното оборудване закупено по проекта. Аниматорът е приятел за децата и техните родители и ще организира свободното време на децата с различни видове игри, забавления, филми, прожекции, танци, музика, песни и др. Преподавателят, чужд език в извънкласни и извънучилищни дейности, възпитателят и аниматорът ще работят с групи в центъра, в детски градини, сред природата и в различни обществени организации. Административният секретар ще извършва административна и организационна дейност по функционирането на центъра, работа с родителите на децата и възрастни и основно администриране на учебните процеси и учебната документация. Предвижда се да се възложи на външен доставчик- фирма по трудова медицина да изготви нужната документация съгласно действащото законодателство относно оценката на риска, здравето и безопасните условия на труд на новонаетите по проекта лица за срока на заетост в проектната инициатива. Разкриването на тези 4 работни места в сферата на чуждоезиковото обучение на деца и възрастни, обучение, възпитание и забавление на деца е добра възможност за отлична реализация и развитие. Работата в Обучителен център е изключително подходяща за креативни и нестандартно мислещи хора. Обучителният център предоставя възможност за кариерно развитие и повишаване на конкурентноспособността на безработните и неактивни лица на пазара на труда. Новите работни места, които ще разкрие "АЛИС-И" ЕООД, с помощта на безвъзмездната финансова помощ по ОП РЧР, ще са отлична перспектива за устойчива заетост и развитие на наетите по проекта лица. На всичките 4 лица включени в проекта, ще се осигури заетост за 12 месеца по време на изпълнението на проекта, а след приключване на изпълнението на проектната инициатива ще се осигури заетост за най-малко още 12 месеца, на минимум 2 от тях. Предлаганата заетост на тези 4 лица представлява възможност за устойчива заетост и реализация в дългосрочен план., Договорена стойност: 29 740.00 , Отчетена стойност: 29 740.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СЧЕТОВОДНА КЪЩА-ЕВГЕНИЯ НИКОЛОВА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 424.00 , Отчетена стойност**: 2 424.00
  • Изпълнител: ПАЛДЕ КОРЕКТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 700.00 , Отчетена стойност**: 2 700.00
  • Изпълнител: ПРИНТКОР ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 024.00
  • Изпълнител: ДЖИМАКС ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 15 370.00
  • Изпълнител: СТМ ЕВРО - БУЛМЕДИК ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 400.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 5.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 51 258.00 BGN
БФП 51 258.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 51 258.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на телевизионна и аудиовизуална техника по проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието” , Прогнозна стойност: 2 751.08
  • Обособена позиция 1: Доставка на телевизионна и аудиовизуална техника по проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и инсталация на софтуерни пакети по проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”, Прогнозна стойност: 1 203.10
  • Обособена позиция 1: Доставка и инсталация на софтуерни пакети по проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютърна и офис техника по проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”, Прогнозна стойност: 3 840.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на компютърна и офис техника по проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на мултимедийна и видео техника по проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”, Прогнозна стойност: 5 014.15
  • Обособена позиция 1: Доставка на мултимедийна и видео техника по проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на външен изпълнител/фирма за счетоводно обслужване изпълнението на проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”, Прогнозна стойност: 2 424.00
  • Обособена позиция 1: Избор на външен изпълнител/фирма за счетоводно обслужване изпълнението на проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на фирма за ръководене на проектните дейности/Ръководител проект във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”, Прогнозна стойност: 2 700.00
  • Обособена позиция 1: Избор на фирма за ръководене на проектните дейности/Ръководител проект във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Изработка и доставка на материали за Информиране и публичност по проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”, Прогнозна стойност: 853.33
  • Обособена позиция 1: Изработка и доставка на материали за Информиране и публичност по проект BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Обслужване от Служба по трудова медицина на 4 лица на 4 длъжности за срок от 12 месеца, във връзка с изпълнение на проект: BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”, Прогнозна стойност: 400.00
  • Обособена позиция 1: Обслужване от Служба по трудова медицина на 4 лица на 4 длъжности за срок от 12 месеца, във връзка с изпълнение на проект: BG05M9OP001-1.003-1884-С01 ”Устойчива заетост и възможност за развитие на безработни и неактивни лица в сферата на образованието”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN