Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.031-0011-C01
Наименование на проекта Подобряване условията на труд в РЕФАН БЪЛГАРИЯ ООД
Бенефициент 115344296 РЕФАН БЪЛГАРИЯ ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 27.08.2018
Дата на стартиране 27.08.2018
Дата на приключване 27.08.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Марица, с.Труд

Описание

Кратко описание на проекта
Разработеното проектно предложение е насочено към усъвършенстване на корпоративната политика на фирмата за подобряване качеството на личния, професионалния и трудовия живот на заетите лица в РЕФАН БЪЛГАРИЯ ООД, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, включително и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. 
В проектното предложение се предвижда изпълнението на следните основни дейности: 

- Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците; 
- Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене, спорт и почивка.
Това е ключова предпоставка за подобряване условията на труд на работното място и качеството на живот на хората, повишаване на ефективността на труда и респективно конкурентоспособността на фирмата, включително преминаване към икономика, която е нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата, екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите. 
Проектът ще допринесе за адаптиране на управленските процеси към нов иновативен подход при регламентирането и нормирането на труда и изграждането на съвременна система от трудови стандарти и налагането на ефективни политики по ЗБУТ, управление на околната среда, изменение на климата и ресурсната ефективност.
В качеството си на социално отговорен работодател, РЕФАН БЪЛГАРИЯ ООД е привелo условията на труд в пълно съответствие с изискванията и нормите, определени с националното законодателство в областта на ЗБУТ. 
От друга страна, фирмата е идентифицирала необходимостта от постоянното усъвършенстване на методите за управление на ЗБУТ, както и подобряване на организацията на трудовата дейност и свързаните с тях работни процеси, повишаване на производителността на труда и опазване на околната среда.
Дейности
  • Дейност: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Необходимостта от включването на тази дейност в проектното предложение е породена на базата на извършената оценка на риска на дружество РЕФАН БЪЛГАРИЯ ООД. Вследствие на оценката на риска е изготвен и утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло съгласно в чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място и Насоките за кандидатстване. Съгласно оценката на риска текущото ниво на ЛПС средства е незадоволително, същото е амортизирано и следва да се подмени и допълни за новоидентифицираните рискове. Към момента на подаване на проектното предложение в предприятието са назначени 170 служители на следните длъжности: Експедитор 5 бр. Ръков.счетоводен отдел 1 бр. Спец.маркет.и реклама 1 бр. Технически сътрудник 1 бр. Ревизор 3бр. Монтьор, пром.оборудв. 1 бр. Охранител 23 бр. Опаковач 24 бр. Фотограф 1 бр. Асистент кореспонденця 1 бр. Биолог,микробиология 1 бр. Графичен дизайнер 1 бр. Директор,производство 1 бр. Експерт реклама 1 бр. Експерт,външна търговия 2 бр. Инсп-р,здраве и безопасност 1 бр. Контрольор,качество2тр 1 бр. Лаборант 1бр. Маркетинг мениджър 1 бр. Началник склад 7 бр. Оператор оборудване 3 бр. Оператор,сигурност 1 бр. Орган.продажби и рекл. 3 бр. Продавач консултант 16 бр. Пълнач 9бр. Раб.носач-товарач стоки 2 бр. Работник разопаковач 2 бр. Работник,озеленяване 2 бр. Ръковод.отдел продажби 1 бр. Секретар 1 бр. Склададжия 1 бр. Снабдител, доставчик 1 бр. Супервайзър, магазин 1 бр. Специалист, качество 1 бр. Специалист, доставки 1 бр. Счетоводител 5 бр. Техник механик 1 бр. Техник механик2тр 1 бр. Технолог 9 бр. Търговски представител 9 бр. Търговски пътник 9 бр. Управител 1 бр. Фактурист 6 бр. Химик аналитик 1бр. Чистач,произв.помещения 4 бр. Шофьор 1 бр. Основните идентифицирани рискови фактори за работещите са: • Риск от ПТП • Опасност от подхлъзване и падане от височина • Опасност от режещи инструменти • Опасности от поражение на ел.ток и възникване на пожар • Неблагоприятен микроклимат • Натоварване от работна поза • Работа с компютър За преодоляването на тези рсикове се предвижда закупуването на следното работно облекло: - Технолог; оператор оборудване; опаковач; разопаковач; пълнач - Комплект куртка с панталон памучни /за мъже/, Туника с панталон /за жени/, Тениска памучна, Мрежеста шапка; Чехли бели, чехли сини, престилка ПВЦ, престилка памучна, обувки половинки, елек - Чистач, произв. помещения - Туника с панталон памучни, чехли, обувки, елек, яке - Химик аналитик, лаборант, отговорник качество, биолог-микробиология - Комплект туника с панталон памучни, манта памучна, Мрежеста шапка; Чехли бели, елек, чехли - Техник механик, монтьор промишлено оборудване - манта памучна, к-кт куртка с панталон памучни, тениска памучна, обувки половинки, боти, яке - Раб.носач-товарач стоки, Началник склад, експедитор - Комплект куртка с панталон памучни, Тениска памучна; Чехли, Яке, Елек, Обувки половинки, боти. Производствен директор, инспектор БЗР - манта памучна, чехли - Шофьор - Яке, Обувки половинки, Боти, Тениски, Работен панталон. - Търговски представител - работен панталон, работна риза, яке, обувки половинки, боти. - Охранители - риза, панталон, яке тип шуба, обувки, боти, пуловер, дъждобран - Охранители физическа охрана - риза, панталон, яке тип шуба, обувки. - Продавач консултант - Туника - Работник озеленяване - К-кт куртка с панталон, Шапка, Тениска памучна, Обувки половинки, Боти, Яке. Като индикативна стойност за работното облекло са предвидени 26500 лв. Този разход е допустим и е изрично предвиден в Раздел II, т. 3.2..Разходи за закупуване на специално работно облекло и ЛПС, Договорена стойност: 37 700.00 , Отчетена стойност: 42 358.62
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.: Съгласно Наредба №15 от 31,05.1999 год. е необходимо разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа с цел осигуряване на устойчива работоспособност, намаляване на умората и опазване здравето на работещите, като част от цялостната фирмена политика по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Почивките по Време на работа са специално организирани и регламентирани от работодателя периоди на пълно прекъсване на дейността по време на работния ден (работната смяна), които се използват от работещите за отмора и възстановяване от въздействията на факторите на работната среда и трудовия процес и са част от работното време. Разделянето на това време за отдих се прави от почивката за хранене, която е установена с Кодекса на труда, не се включва в работното време и не може да бъде по-малка от 30 минути. Ето защо в съответствие с нормативните актове РЕФАН БЪЛГАРИЯ ООД е изготвил подробен анализ за нивото на натоварване на съответните длъжности в предприятието и необходимостта от почивка и тяхната продължителност. В резултат на това се установява необходимост от подобряване на местата за отдих, хранене и почивка в предприятието. Ето защо като проектна дейност 3 от настоящото проектно предложение се предвижда закупуване на кухненски маси, столове и микровълнови печки. В качеството си на отговорно към опазване на околната среда дружество Рефан България ще направи избора си на електроуреди, ръководейки се от разхода на енергия с цел постигане на максимално енергийно спестяване и висока ресурсна ефективност. Като допълнителна мярка за повишаване продуктивността и здравето на персонала се предвижда обособяване на кът за отдих. Като индикативна стойност за доставката на оборудването необходимо за обзавеждането на кухненския бокс се предвижда 13300 лв. Този разход е допустим и е предвиден в Раздел IV Разходи за материални активи, т. 4.1.Разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане и стопански инвентар, пряко свързани с осъществяването на Дейности 1, 3 и 4 необходими за постигане на поставените цели, както и подробно мотивирани в проектното предложение., Договорена стойност: 13 300.00 , Отчетена стойност: 13 286.20

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ОЛИМП - ПРЕДПАЗНИ ЕКИПИРОВКИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 37 300.00 , Отчетена стойност**: 37 300.00
  • Изпълнител: Деоком ООД, Договорена стойност по проекта*: 470.00 , Отчетена стойност**: 470.00
  • Изпълнител: Мебели за всеки ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 816.20 , Отчетена стойност**: 12 816.20
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 170.00 , Достигната стойност: 170.00
Индикатор 2 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 56 100.00 BGN
БФП 56 100.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 55 644.82 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло, Прогнозна стойност: 37 700.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на ЛПС за административен персонал
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Закупуване на специално работно облекло и ЛПС за персонал, зает в производството
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Закупуване на специално работно облекло и ЛПС за персонал, зает в непроизводствени процеси
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 4: Закупуване на ЛПС за административен персонал
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 5: Закупуване на специално работно облекло и ЛПС за персонал, зает в производството
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 6: Закупуване на специално работно облекло и ЛПС за персонал, зает в непроизводствени процеси
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN