Идентификация

Номер от ИСУН BG05M2OP001-2.016-0019-C01
Наименование на проекта Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния.
Бенефициент 104025653 ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Наука и образование за интелигентен растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 26.07.2021
Дата на стартиране 26.07.2021
Дата на приключване 31.12.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Велико Търново, гр.Велико Търново
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Благоевград, гр.Благоевград
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Габрово, гр.Габрово

Описание

Кратко описание на проекта
ПП предвижда изготвяне и въвеж. на иновативни интердисциплинарни съвместни учебни програми, базирани на компетентностен модел, които ще доведат до модернизация на уч. процес в приоритетни проф. направления (ПН) 2.1 „Филология“, 2.2 „История и археология“, 3.4 „Социални дейности“ и 3.5. „Обществени комуникации и информационни науки“ в участващите университети - ВТУ "Св.Св. Кирил и Методий", СУ "Св.Кл.Охридски",  Югозападен университет "Н.Рилски" и ТУ - Габрово. Предвиждат се следните дейности:
1. Разрабоване на 6 съвместни учебни програми в ОКС "Магистър":
-ПН2.1.-„Дигитална култура: Език, литература, комуникация“ в 2 и 4 семестъра - 2 програми;
-ПН2.2.-„Нова и съвременна българска история: проблеми, модели, методология“ и „История и култура на Балканите и Изт. Средиземноморие в късната античност и средновековието“;
- ПН3.5.„Дигитални комуникации и  медии“;
- ПН3.4.„Соц. иновации и социални политики“.
В рамките на проекта ще се въведат 6 програми с дигитално образов. съдържание, както и 1 съвместна уч. програма за обучение на чужд ез. с асоциирани партньори - Солунски университет "Аристотел" (Гърция), университет „Адам Мицкевич“ гр. Познан (Полша) и Националния университет за наука и технологии Политехника Букурещ-Университетски център Питещ (Румъния), което ще допринесе за високото им качество и международна валидност.
2. Професионално развитие на преподавателите и подобряване на езиковите и дигиталните им умения им чрез специализирани обучения и краткосрочни мобилности в асоциираните партньори.
3. Мобилности, обучения по меки умения, кариерно ориентиране, както и създаване на система за проследяване на реализацията на завършилите студенти и обща информац.мрежа на кариерните центрове. Това ще подобри сътрудничеството между образователния сектор и бизнеса, като осигури динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти в посочените направления.
Общата стойност на проекта e 4 175 484,34 лева, финансирани по режим "не помощ", срок 30 м.
Дейности
  • Дейност: Разработване и въвеждане на 2 съвместни учебни програми „Дигитална култура: Език, литература, комуникация“ в ОКС „Магистър“ в професионално направление 2.1. Филология на български и на чужд език (ЧАСТ 1).: Дейността предвижда разработване и въвеждане на 2 съвместни учебни програми: „Дигитална култура: Език, литература, комуникация“ в ОКС „Магистър“ в професионално направление 2.1. Филология, в два модула - с продължителност 2 и 4 семестъра. Планираната иновативна магистърска програма съчетава елементи на чуждоезиково обучение, комуникация и превод, в контекста на дигитална среда. Обучението ще се провежда основно в редовна форма на обучение. Хибридният модел на преподаване ще включва комбинирани занятия между присъствено и дистанционно обучение с приложение на дигитални образователни технологии. Разработването и въвеждането на интердисциплинарната съвместна магистърска програма ще се реализира от трима партньори - Великотърновски университет (ВТУ), Софийски университет (СУ) и Югозападен университет (ЮЗУ), като се цели въвеждане на иновативни методи за преподаване на дигитална култура, езици и превод и др. Програмите ще бъдат основа за увеличаване на възможностите за създаване и/или включване към международни образователни мрежи чрез отделни дисциплини с конкретни преподаватели в рамките на образователни програми, създадени на мрежовия принцип на предлаганата в този проект програма. Прилагането на интердисциплинарен подход чрез въвеждане на учебни дисциплини насочени, към придобиване на различни видове компетенции, ще се осигури чрез включване в обучението ще се включат както преподаватели от различни професионални направления, така и специалисти от практиката. Новата учебна програма ще надгради над съществуващия досегашен опит в чуждоезиковото и сходни обучения в ПН 2.1. Програмата е предназначена за завършили ОКС "Бакалавър" в същото професионално направление, с 3-год. курс на обучение в други европейски университети при учебна програма от 6 семестъра и придобити 180 кредита. Изборът на новоразработените учебни програми е направен на базата на идентифицирани потребности за приоритетни направления и повишаване коефициентите в Рейтинговата система на висшите училища (ВУ) в България. Професионално направление 2.1 Филология е определено като приоритетно съгласно ПМС 64 от 25.03.2016 г. С разработването и въвеждането на новата съвместна програма ще бъдат затвърдени и водещите позиции на обучението в посоченото направление на СУ и ВТУ, които са съответно с ранг първи и втори в Рейтинговата система. Учебната документация ще бъде актуализирана при стриктно спазване изискванията на ЗВО, Наредба за държавните изисквания за придобиване на висше образование и правилниците към тях. Предложения за промени в учебните планове ще се правят на катедрени съвети, след което ще бъдат приемани от факултетните съвети и академичния съвет на обучаващите ВУ. В обучението ще се включат както преподаватели от различни професионални направления, така и специалисти от практиката. Така се изпълнява една от основните цели на настоящото партньорство - подобряване на връзката между обучаващите институции за повишаване на качеството на профилираната, професионалната и специализираната подготовка чрез съвместна учебна дейност посредством съгласувани учебни планове. Успешното въвеждане на посочените учебни програми ще отговори на критериите при последваща оценка за институционална акредитация, фокусирано основно върху отчитане на резултатите на отделните професионални направления и специалности, водещи до придобиване на квалификация, отговаряща на съвременните изисквания и на търсенето на реалната икономика, на база констатираните дефицити на пазара на труда. Следвайки Методиката за определяне на коефициента на ВУ по професионално направление, изпълнението на проектното предложение ще доведе до увеличаване на стойността на коефициента на партньорите по съответното професионално направление, в компонентите Кни (коефициент за научни изследвания), Kрпт (коефициент за реализация на пазара на труда) и Кпнобн (коефициентът за професионални направления с очакван бъдещ недостиг на пазара на труда)., Договорена стойност: 199 800.00 , Отчетена стойност: 86 427.72
  • Дейност: Разработване и въвеждане на 2 съвместни учебни програми в ОКС „Магистър“ в професионално направление 2.2. История и археология: Дейността се изпълнява от двама партньора - ВТУ и СУ, като обхваща следното: 1. Предвижда се разработване и въвеждане на иновативна съвместна магистърска програма, насочена към профилната специализация на ВТУ и СУ като лидери в образованието в професионално направление 2.2. История и археология. Новата съвместна програма ще се преподава в редовна и задочна форма на обучение с продължителност 2 семестъра. Програмата има за цел да надгради уменията на студентите за работа с първични и вторични исторически извори в контекста на задълбочен анализ на фактите, в процеса на развитието на българската национална държава и вписването й в регионалните, европейските и евроатлантически структури. В контекста на глобалните процеси на модернизация ще се потърсят българските специфики. Ще се анализират модели и ще се апробира нова методология. Програмата включва по три задължителни и две избираеми дисциплини във всеки семестър. Завършва с разработване и защита на дипломна теза. При изработване на новата учебна програма ще се заложи на съчетаване на различни компетентности и въвеждане на хибридни дисциплини в учебния план чрез комбиниране на профилна специализация със свързаност и ефективност при използване на споделени ресурси на университетите - партньори. Учебната програма ще съчетава интердисциплинарен подход при изследването на новата и съвременна българска история с фокус за приложение върху българската диаспора. Изборът на професионалните направления, в които да се разработят нови учебни програми е направен на базата на идентифицирани потребности за приоритетни направления и повишаване коефициентите в Рейтинговата система на висшите училища в България - Професионално направление 2.2 История и археология, определено като приоритетно съгласно ПМС 64 от 25.03.2016 г. 2. Разработване и въвеждане на съвместна учебна програма „История и култура на Балканите и Източното Средиземноморие в късната античност и средновековието“, ОКС „Магистър“ в професионално направление 2.2. История и археология. Програмата има за цел да надгради познанията на студентите за историята и културата на Балканите и Източното Средиземноморие епохата на късната античност и на средновековието. Същевременно, с тази програма двата най-стари исторически факултета в България имат за цел да създадат и единствената в страната образователна програма в областта на модерните напоследък медитерански изследвания, които стават все по-актуални във връзка с динамичните процеси на Балканите и в Източното Средиземноморие, чието развитие до голяма степен стъпва на сложно обусловени исторически причини и специфики, свързани с процеси и явления от средновековната действителност на този регион. Програмите включват общо 10 дисциплини, от които 8 задължителни и 2 избираеми, които се избират от общо 6 избираеми дисциплини.Завършва с разработване и защита на дипломна теза. Ще се използват стандартните методи на преподаване, както и обучение чрез електронни ресурси, анализ на извори, изследователска работа в архив и др. Прилагането на интердисциплинарен подход чрез въвеждане на учебни дисциплини насочени, към придобиване на различни видове компетенции, ще се осигури чрез включване в обучението както преподаватели от различни професионални направления, така и специалисти от практиката. Новата учебна програма ще надгради и осигури синергия над съществуващия досегашен опит в чуждоезиковото и сходни обучения на ВТУ и СУ в ПН 2.2. Същевременно тя ще допринесе за подобряване на връзката между обучаващите ВУ за повишаване на качеството на профилираната, професионалната и специализираната подготовка, като осигури изпълнението на една от основните цели на процедурата. Следвайки Методиката за определяне на коефициента на ВУ по професионално направление, изпълнението на проектното предложение ще доведе до увеличаване на стойността на коефициента на партньорите по съответното професионално направление, в компонентите Кни, Kрпт и Кпнобн. , Договорена стойност: 126 000.00 , Отчетена стойност: 52 437.64
  • Дейност: Разработване и въвеждане на съвместна учебна програма „Дигитални комуникации и медии“ в ОКС „Магистър“, професионално направление 3.5. Обществени комуникации и информационни науки: Дейността се изпълнява от двата партньори - ВТУ и СУ. Програмата предвижда въвеждането на иновативни форми на преподаване и обучение едновременно в двата университета партньори в ПН 3.5., използването на споделени учебни ресурси в условията на мрежова среда и отворен достъп, облачни технологии, виртуални аудитории и др. при задочна форма на обучение с продължителност два семестъра. Програмата цели въвеждането на компетентностния модел в образователния процес, насочен към изграждането на комуникационни умения у студентите, основани на добро познаване на съвременните тенденции в развитието на дигиталните технологии и медийната среда, както и умелото прилагане на комуникационните технологии в професионалната дейност в различни области. Изградена на принципа на мултидисциплинарност, програмата предвижда въвеждане на учебни дисциплини, насочени към придобиване на различни видове компетенции. За целта в обучението ще се включат както преподаватели от различни професионални направления, така и специалисти от практиката. Така се изпълнява една от основните цели на настоящото партньорство - подобряване на връзката между обучаващите институции за повишаване на качеството на профилираната, професионалната и специализираната подготовка чрез съвместна учебна дейност посредством съгласувани учебни планове. В учебните планове, реализирани от преподавателски състав от партньорските ВУ, се залага на интердисциплинарния подход , практическите знания и умения за работа в дигитална среда. В структурно отношение, образователната програма предвижда включването на 7 задължителни дисциплини, които дават на студентите фундаментални знания и умения в областта на: - Съвременните дигитални комуникации, - Световните медии, - Комуникационния дизайн и медийната среда, - Политическите комуникации и политически маркетинг, - Комуникационния мениджмънт в социалните мрежи, - Философията и етиката на комуникацията, - Писането и редактирането за дигитални медии. Задължителните дисциплини се допълват от 4 избираеми факултативни дисциплини, които разширяват знанията и уменията на студентите в областта на: - Медийни език и стил, - Убеждаващата комуникация, - Комуникационните техники и умения, - Социологията на комуникацията. Учебната документация ще бъде актуализирана при стриктно спазване изискванията на приложимата нормативно уредба. Предложения за промени в учебните планове ще се правят на катедрени съвети, след което ще бъдат приемани от факултетните съвети и академичния съвет на обучаващите ВУ. Фокуса и обхвата на планираната учебна програма са определени на база идентифицирани потребности за съответното приоритетно направление и повишаване коефициентите в Рейтинговата система на висшите училища в България, по конкретно: Професионално направление 3.5. Партньорството на ВТУ със СУ ще осигури синергия и надграждане на съществуващия опит и компетенции на двата университета, като допринесе до подобряване на рейтинга на ВТУ по отношение на критерии от рейтингова група „Учебен процес“, „Учебна среда“ и „Реализация на пазара на труда и регионална значимост“. Успешното въвеждане на посочените учебни програми ще отговори на критериите при последваща оценка за институционална акредитация, като осигури повишаване на критериите относно придобиването на квалификация, отговаряща на съвременните изисквания и на търсенето на пазара на труда. Следвайки Методиката за определяне на коефициента на ВУ по професионално направление, изпълнението на проектното предложение ще доведе до увеличаване на стойността на коефициента на партньорите по съответното професионално направление, в компонентите Кни, Kрпт и Кпнобн., Договорена стойност: 70 650.00 , Отчетена стойност: 52 437.64
  • Дейност: Разработване и въвеждане на съвместна учебна програма „Социални иновации и социални политики“ в ОКС „Магистър“ в професионално направление 3.4. Социални дейности: Дейността се предвижда да бъде изпълнена от двама партньори - ВТУ и ТУГ. Тя обхваща разработване и въвеждане на иновативна за българското образователно пространство магистърска програма, с прилагане на компетентностен модел за формиране на умения за социални иновации. Програмата предвижда въвеждане на иновативни форми на преподаване и съчетаване на проблемно-базирано обучение. Изборът на професионалните направления е направен на база идентифицирани потребности за приоритетни направления и повишаване коефициентите в Рейтинговата система в ПН 3.4. Двете участващи ВУ имат значително изоставащ рейтинг, но разполагат с капацитет при споделяне на ресурси и модернизация на учебното съдържание, за да постигнат съществен напредък и да затвърдят регионалната си значимост. ВТУ има значителен опит в програми в областта на социологическите науки. ТУГ има действащи образователни програми за социална политика и прилагане на информац-ни технологии, както и опит в прилагане на дистанционно обучение на магистърски програми в съответното направление. На база набор от допълващи се компетенции и капацитет на двете ВУ, партньорството в предвидената иновативна уч-на програма ще осигури синергичен ефект от сътрудничеството, както и цялостно подобряване на качеството на образов-ния процес и в двата университета. По този начин дейността допринася за подобряване на връзката между обучаващите институции за повишаване на качеството на профилираната, професионалната и специализираната подготовка чрез съвместна учебна дейност. Учебният план комбинира учебни дисциплини от различни направления с насоченост към усвояване на умения за свободно прилагане на иновативни методи и инструменти при решаване на сложни задачи и проблеми в социалната сфера, чрез интегриране на знания от нови и интердисциплинарни области.Съотношението между кредитните еквиваленти на дисциплините е: за задъл-те дисц-ни и държавен изпит/защита на дипломна работа 42 кредита, за избираеми - 12 кредита, за факултативни - 6 кредита. Задължителните дисц-ни са общо 5 и са насочени към сравнителна социална политики, соц-на икономика, соц-ни иновации, интелектуална собственост в соц-та сфера и разработване на иновативни социални проекти. Избираемите дисциплини са общо 5, като всеки студент изучава 4, а факултативните са 5 разпределени в 2 модула. Всеки студент избира и две факулт-вни дисциплини. Програмата предвижда свързаност и ефективно споделяне на ресурси между двата университета, к. прилага на практика комбиниран подход между присъствено и обучение от дистанция с приложение на дигитални образов-лни технологии. Уникалността на магистър-та програма се изразява във формиране на компетентности за иновации в социалната сфера, които имат водеща роля за адресиране на социални предизвикателства, като нарастване на бедността, застаряващо население, ефективно използване на ресурсите в социалната сфера. Разработването и внедряването на новата програма в ПН е 3.4 е обвързано с постигате на регионална концентрация на образов-ни програми и ресурси в социалните дейн-ти между двата университета. Допълнителен аргумент е заложената задача „Създаване на съвместна програма с Технически университет – Габрово в областта на социалните дейности“ в утвърдената със Заповед №РД09-1601/20.07.2020 г на Министъра на образованието Политика за развитие на ВТУ. Предвижда се разширяване и надграждане на партньорството ч-з съвместно преподаване на нови програми, споделени дигитални образ-ни ресурси, управл-ие и надграждане на виртуални ресурси, индивидуализирани модули за продължаващо обучение на преподаватели в дигитални образов-лни ресурси и съвместно използване на лаборатория за социални иновации във ВТУ. Успешното въвеждане на посочените учебни програми ще осигури повишаване на критериите относно придобиването на квалификация, отговаряща на съвременните изисквания и на търсенето на пазара на труда, както и увеличаване на стойността на коефициента на партньорите по професионално направление 3.4., Договорена стойност: 76 800.00 , Отчетена стойност: 57 815.05
  • Дейност: Разработване , въвеждане и внедряване на програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение. Осигуряване на софтуер и ИКТ оборудване (ЧАСТ 1). : В рамките на дейността се предвижда : 1. Внедряване на следните 6 програми с дигитално образов. съдържание в ОКС „Магистър“: А) ПН 2.1 „Филология“ - „Дигитална култура: Език, литература, комуникация“ – 2 и 4 семестъра; Б) ПН 2.2 „Нова и съвременна българска история: проблеми, модели, методология“, В) ПН 2.2 „История и култура на Балканите и Източното Средиземн-е в късната античност и средновековието“ Г) ПН 3.5 „Дигитални комуникации и медии“ – 2 семестъра Д) ПН 3.4 „Социални иновации и социални политики“ - предвижда се също присъствена и дистанц.форма на обучение в ТУГ, които имат акредитация за дистанционно обучение. 3. Внедряване на специфичен софтуерен продукт и доставка на специализирано ИКТ оборудване, осигуряващи: 3.1. Създаване на виртуализирани учебни зали и специфичното софтуерно решение за поддържка на хибридния (онлайн и присъствен) учебен процес (Виртуален университет); Създадената дигитална среда за обучение ще отчита нуждите на хибридното (онлайн и присъствено едновременно) обучение, които стандартните софтуерни решения за видеоконференции не могат да удовлетворят. Онлайн университета е ИКТ решение, което осигурява разширяване на реалното присъствено обучение и във виртуална среда (без да го „изнася“ изцяло там). Виртуалният университет дава възможност за създаване и съхранение на специфичното учебно съдържание, интерактивна комуникация посредством видео, аудио и текст между преподавателя и студентите (или само студентите), споделяне на файлове и „споделяне“ на реалната учебна дъска, чрез интегрирането на „умни“ учебни дъски. Планираното решение ще поддържа необходимите инструменти, необходими за учебния процес - напр. допитвания, представяне на физически детайли и материали (неподходящи за визуализиране през уеб-камера), разглеждане на практически казуси, „вдигане на ръка“ и пр. Виртуалният университет ще обезпечи учебния процес в неговата пълнота. Виртуализираната учебна стая е гръбнакът на хибридното обучение, като позволява на преподаватели и студенти да осъществяват пълноценен учебен процес чрез изцяло онлайн обучение (без присъствие на студенти) и хибридно обучение (с присъстващи студенти и онлайн обучаеми). Това ще позволи също дигитално съхранение на лекцията (като видео, аудио и/или текст), показваните материали (през „умната“ дъска и/или през визуализатора, презентациите) и пр. Виртуализираните класни стаи ще имат мин. функционалности: - следене на присъствието на студентите, посредством автентикация; - възможност за насрочване на предварително записани лекции и/или упражнения; - връзка със системи за управление на учебното съдържание (напр. Moodle и др., които комуникират през XML, JSON или др.); - поддръжка на над 200 едновременно обучаващи се лица; - съхранение на генерир. съдържание, достъпно и на по-късен етап от студенти и преподаватели; - повишена информац.сигурност и защита на личните данни. Ще бъде създаден пул от индивидуално ИКТ оборудване (лаптопи и периферия), което ще осигури на преподавателите създаване и представяне на конкретното учебно съдържание (презентации, видео и аудио, симулации и пр). То ще се съхранява на специализиран професионален мрежов дисков масив с нужния обем. 3.2. Виртуална библиотека, вкл. виртуализация на част от наличното текстово и графично съдържание на наличния библиотечен фонд - предвиденото решение ще осигури пълната функционалност, необходима за администриране и ползване на библиотечния фонд на ВТУ, както и необходимия специализиран хардуер – скенер за книги, терминални станции и съвърен комплекс за съхранение на информацията. Като част от дейността ще бъде дигитализиран, вкл. индексиран и описан с необходимите мета данни, част от наличния библиотечен фонд 3.2. Лаборатория за дигитални ресурси по история и археология - ще предлага най-съвременни технологии в областта, в това число лицензи за специализиран софтуер (ArcGIS и др.) и специализиран хардуер – дрон за заснемане на исторически и археологически обекти., Договорена стойност: 1 081 484.85 , Отчетена стойност: 900 719.28
  • Дейност: Създаване на условия за професионално развитие на преподавателите: Ключова цел на проектното предложение и на процедурата е повишаване качеството на висшето образование чрез имплементиране на иновации и създаване на интердисциплинарни обучителни програми. Тази цел не може да бъде постигната без повишаване на компетентостта на академичния състав на университетите, а партньорството на различни ВУЗ-ове ще доведе до оптимално споделено използване на човешките ресурси с оглед оптимизиране на структурата и функционирането на системата на висшето образование. Основната цел на дейността е свързана със създаване на благоприятни условия и осигуряване на достъп до академичен опит и научен капацитет за развитие на уменията на преподавателите за иновативно обучение. Това ще се осъществи чрез краткосрочни специализации във водещи университети, привлечени като асоциирани партньори по проекта, както и чрез обучения за подобряване на езиковите и технически умения на преподавателите за използване на ИКТ-базирани иновативни образователни технологии за планираните дигитални учебни програми и интегрирано дистанционно обучение. Така ще бъде изпълнено и закрепеното в чл. 6, ал. 5 от ЗВО задължение на всяко едно висше учебно заведения да поддържа качеството на обучението и на академичния състав. Модернизацията и цифровата трансформация на ВТУ и участващите партньори не е възможна без професионално развитие на преподавателите и усъвършенстване на техните дигитални и чуждоезикови умения. Това също е в унисон с установяване на координиран подход за ефективни мерки в областта на цифровите умения и заетостта, планирани в приоритетна област „Повишаване на цифровите компетентности и умения“, цел 6: „Модернизиране на училищното и висшето образование в областта на информационните и комуникационни технологии“ на Национална програма "Цифрова България 2025" , приета с ПМС № 730 от 5 декември 2019 г. Повишаване на цифровите умения на преподавателите от партниращите си ВУ е от първостепенно значение за постигане на целите на проекта, както и за изграждане на умения за цифрова трансформация, като водеща отличителна черта на инструмента HEInnovate. Подобрявенето на езиковите компетенции на академичния състав се формира като приоритет с оглед установените взаимодействия в съвременния динамичен свят, вкл. интернационализация на образованието. Краткосрочните специализации са ориентирани към въвеждане на иновативни методи на преподаване, като ясно установена нужда във всичките български университети. Тази необходимост се потвърждава и от оценката в инструмента HEInnovate, според която ВУ в страната изостават от прилагането на иновативни образователни практики в сравнение с европейските университети. В този аспект основна цел на предвидените краткосрочни специализации на академичния състав, вкл. млади преподаватели, е усъвършенстване на чуждоезиковите умения чрез преподаване на чужд език в приемащия университет, както и на дигиталните умения, вкл. използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии. Планира се след това те да бъдат въведени в процеса на преподаване на новите учебни програми. Не на последно място, специализациите имат за цел да предоставят възможност за усъвършенстване на умения за „проблемно базирано“ преподаване, преподаване, ориентирано към насърчаване на предприемачеството и др. Дейността обхваща обучения и изходяща мобилност на преподаватели от всички партниращи си ВУ. Планираните краткосрочни двуседмични специализации ще се реализират в сътрудничество с асоциираните партньори - Солунски университет "Аристотел" (Гърция), университет „Адам Мицкевич“ гр. Познан (Полша) и Университет- гр. Питещ (Румъния)и Университет в Люблин (Полша). Те ще обхващат също млади преподаватели, които също ще специализират краткосрочно. Механизма за определяне на участниците в мобилностите е описан в т.11, при определяне на целевите групи., Договорена стойност: 916 407.00 , Отчетена стойност: 434 551.00
  • Дейност: Кариерно ориентиране на студенти : В рамките на дейността се предвижда провеждане на поредица от иновативни кариерни събития, с цел насърчаване на кариерното ориентиране и консултиране на студентите за по-добра професионална реализация след завършването им. Акцент в дейността е организиране и провеждане на кариерни борси между четирите университета, като целта е разширяване на възможностите за кариерно ориентиране чрез засилвана не връзката образование - бизнес. Този процес ще започва от момента на записване в университета, като във ВТУ се предвижда да се приложи модел за запознаване с особеностите на уменията, компетентностите и професиите във включените професионални направления. Предвижда се прилагане както на индивидуален подход в кариерното ориентиране, съобразно нуждите и особеностите на всеки студент, така и групови инициативи, насочени към по-широк кръг обучаващи се. Ще се провеждат събития и консултации за студенти относно избора им и кариерно развитие, възможностите за продължаване на образованието след завършване, търсенето на стаж и работа, подготовката на документи за кандидатстване и явяването на интервю, реализацията след дипломиране и стартирането на собствен бизнес. За целта ще бъде създадена мрежа от кариерни центрове с партниращите бълг. ВУ – обща информационна мрежа с бази данни за работодатели, позиции и др. за стаж и работа. Към момента и в четирите участващи университета са изградени и функционират Университетски кариерни центрове, които в рамките на проекта ще бъдат свързани в единна система. Тя ще представлява обща информационни мрежи на кариерните центрове с база данни за потенциални работодатели за конкретни позиции за стаж, постоянна/ почасова/проектна работа и др. С цел по-добра отчетност, в платформата ще има опция за анализ и обратна връзка. Друг важен фокус на дейността е създаване и развитие на система за проследяване на кариерното развитие на дипломираните студенти, която ще подпомага събирането на данни за оценка на професионалната реализация - ключов елемент на един от индикаторите на рейтинговата система. Тя ще бъде разработена като допълнителен елемент към съществуващите информационни системи на участващите университети. Особено важно е да се приложат мотивиращи и поощряващи механизми за активно ангажиране на студентите както преди постъпването, така и след завършването на съответния ВУЗ. В този смисъл системата ще предлага услуги, в които учащите да виждат добавена стойност, т.е. да се създаде стимул да използват Системата , а алумни клубовете в партниращите университети ще поддържат живата връзка със завършващите студенти. Системата ще позволява многофакторни анализи в различни сечения и дълбочина на информацията на нивото на пазарната ориентираност, ефективност и ефикасност на разработените учебни програми, връзката с реалния бизнес и др . Като последен, но не и по важност елемент от дейността, се предвижда организиране на инициативи за придобиване на меки умения, съществени за бъдещата професионална реализация на студентите. При провеждането им, освен традиционните форми за обучение, ще се използват интерактивни форми. Ще се организират обучения на открито и обучение чрез преживяване - изнесено в тематична обстановка и обвързано с допълнителна активност за усвояване на материала по нов и атрактивен начин. Програмите запазват основните теоретични постановки с практично приложение, но добавят нов поглед към моделите, който провокира асоциативната мисъл. Тези дейности ще се реализират чрез създаване на студентски клубове за развитие на предприемачески и презентационни умения. Дейността се изпълнява в режим "не помощ". Планираните средства са общо 666 804: ВТУ - 537 144 лв, ЮЗУ- 65 730 лв, ТУГ- 63 930 лв. СУ няма финансов аспект в изпълнение на дейностите, но се ангажира да участва и подгомага всички предвидени дейности., Договорена стойност: 666 804.00 , Отчетена стойност: 72 210.00
  • Дейност: Създаване на условия за входяща и изходяща мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на студенти, докторанти, пост докторанти и млади учени: Дейностите обхваща изходяща и входяща мобилност на студенти, докторанти, млади учени и др., които са ключови за осигуряване на интердисциплинарност на обучението и мултиплициране на резултатите от разработените нови образователни програми. Изходящата мобилност за обучение може да покрива всяка тематична област/академична дисциплина от учебната програма на студента/докторанта, като включва една или комбинация от следните дейности: • обучение и обмяна на опит; • преподаване; • изпълнение на научноизследователски задачи. Предвижда се също входяща 3-месечна мобилност на чуждестранни преподаватели с цел мин. 90 часа преподавателска дейност на студенти от българските ВУ, включени в проекта. Успешно приключилата мобилност ще бъде удостоверена с документ (удостоверение/сертификат), подписан от приемащата организация (ВУ кандидат/партньор), посочващ името на участника, целта на дейността, начална и крайна дата на дейността. Мобилностите се реализират в тясно сътрудничество с посочените асоциирани партньори, удостоени с харта за висше образование „Еразъм“. Основната цел на дейността е свързана с провеждане на мобилности с цел осигуряване на достъп до образователен и научен капацитет и съвременна експериментална среда за усвояване на иновативни методи на преподаване и научни изследвания в асоциираните партньори по проекта. В рамките на дейността се предвижда организиране и провеждане на изходящи мобилности в престижни университети в страни-членки на ЕС (Румъния, Полша и Гърция) в областта на научните направления, включени в проекта. При изпълнение на дейността в рамките на мобилностите ще бъдат включени общо 23 участници по проекта, от които 11 студенти, 5 преподаватели, 4 млади учени и 3 пост-докторанти, като чрез комбиниране на студенти, млади учени и преподаватели ще се постигне синергия и приемственост при сформиране на иновативни изследователски екипи. Основни добри практики в изпълнение на дейността ще бъдат почерпени от Университета в Питещ, който е известен с най-големия Център за обучение на румънски език за чуждестранни студенти. В рамките на партньорството ще бъде извършено проектиране, реализация и тест на две EN.GA.G.E. цифрови игри за предприемаческо образование. Методът на преподаване обхваща обществени предизвикателства, академични и технологични разработки и образователни иновации. Предвижда се интергриране с инициативата EPICUR -бъдещата визия за интердисциплинарен, разнообразен и устойчив европейски университетски съюз, който е изправен пред сложни предизвикателства и желае да укрепи сътрудничеството на европейско ниво в дългосрочен план. EPICUR е посветен на разработването на иновативни учебни формати, вдъхновени от подхода на образованието за свободни изкуства и науки, дигиталната трансформация на преподаването и улесняването на мобилността на ученици и учители. Основната идея на EPICUR е, че студентите не трябва да се прехвърлят изцяло в партньорските университети за един или два семестъра, както е в момента, но също така могат да завършат по-малки порции като индивидуални курсове или семинари в другите университети, използвайки виртуални методи и смесено обучение. , Договорена стойност: 631 061.00 , Отчетена стойност: 87 455.00
  • Дейност: Разработване и въвеждане на съвместна учебна програма „Дигитална хуманитаристика: език, култура, комуникация“ в ОКС „Магистър“ в професионално направление 2.1. Филология па английски език (ЧАСТ 2).: В изпълнение на дейността е планирано разработване и въвеждане на съвместната учебна програма „Разработване и въвеждане на съвместна учебна програма „Дигитална хуманитаристика: език, култура, комуникация“ в ОКС „Магистър“ в професионално направление 2.1. Филология па английски език (ЧАСТ 2)“ с продължителност 2 семестъра на английски език. Предвижда се да бъде разработена при прилагане на иновативни методи от университета в гp. Познан, Полша. Тя ще съчетава елементи на чуждоезиково обучение, комуникация, език и литература, в контекста на дигитална среда. Обучението ще се провежда основно в редовна форма на обучение. Програмата обхваща профилирани и специализирани курсове за придобиване на нови дигитални умения за работа с чужди езици и за задълбочаване на знанията в областта на чужди литератури и съвременни комуникации, възможности за изучаване/надграждане на познания по избрани чужди езици. Предвидено е изучаване на специализирани модули за изграждане на умения за филологическа работа в специфична среда. Методи на преподаване - Технологични: директен и/или с отдалечен достъп чрез електронни ресурси (споделяне на файлове в различни формати, облачни технологии, виртуални аудитории/семинарни зали и др.) - Традиционни и иновативни за ПH 2.1.: лекции, семинари, обърната класна стая и др. - Надграждане на досегашен опит в чуждоезиковото и сходни обучения чрез виртуални класни стаи; адаптиране на налични на пазара софтуерни продукти за целите на обучението по чужди езици и комуникация в ПH 2.1. Брой дисциплини - за 2 семестъра - общо 10 дисциплини, като се предвижда заключителен семинар и защита на магистърска теза, разпределени по следния начин: - І семестър - 5 дисциплини (3 задължителни общи теоретични или приложни, на английски език, по 2 избираеми). - II семестър - 5 дисциплини (3 задължителни обща теоретична или приложна, на английски език и 2 избираеми). Планирано е общият брой дисциплини в плана да са както следва: 6 задължителни и 4 избираеми. Избираемите и факултативните дисциплини могат да се водят в поток (обединена група) с едноименната програма от 4 семестъра, в която теоретичните дисциплини се водят на български език. Така ще се създаде организационна и икономическа ефективност. В рамките на съвместната програма ще бъдат обособени следните тематични области на общи и профилиращи дисциплини: - Културен трансфер и междукултурни комуникации; - Дигитални ресурси в хуманитаристиката; - Корпусна лингвистика; - Англоезична литература - съвременни ракурси; - Устна и онлайн комуникация в дигиталната епoxa; - Език, култура, комуникация; - История на англоезичната литература – емблематични представители; - Литература и филмово изкуство; - Психология на езика и общуването; - Английският език в епохата на глобализацията., Договорена стойност: 26 888.00 , Отчетена стойност: 69 810.13

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ЮГОЗАПАДЕН УНИВЕРСИТЕТ "НЕОФИТ РИЛСКИ", Договорена стойност по проекта*: 435 035.20 , Отчетена стойност: 173 511.88
  • Партньор: ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ-ГАБРОВО, Договорена стойност по проекта*: 227 598.00 , Отчетена стойност: 52 535.98
  • Партньор: СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ "СВ.КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ", Договорена стойност по проекта*: 976 924.04 , Отчетена стойност: 220 205.92
Изпълнители
  • Изпълнител: АЛГАРА ТРЕЙД О8 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 16 617.00 , Отчетена стойност**: 16 617.60
  • Изпълнител: ТИМЕКС-БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 297 960.00 , Отчетена стойност**: 297 960.00
  • Изпълнител: Айфест ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 279.88 , Отчетена стойност**: 8 279.88
  • Изпълнител: КЕЙСИЕМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 15 828.00 , Отчетена стойност**: 15 828.00
  • Изпълнител: СИЕНСИС АД, Договорена стойност по проекта*: 102 761.80 , Отчетена стойност**: 102 761.40
  • Изпълнител: Е-ТУРС ООД, Договорена стойност по проекта*: 29 430.00 , Отчетена стойност**: 28 410.00
  • Изпълнител: ВИСТАЛИС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 124 932.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИНЕКС - ПРОЕКТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 872 465.00 , Отчетена стойност**: 475 890.00
  • Изпълнител: АЙМЕГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 33 960.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Еврика-3М ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 277 202.40 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой преподаватели, успешно преминали програми за входяща мобилност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 5.00
Индикатор 2 Брой въведени нови програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Брой въведени съвместни учебни програми с партниращи български висши училища, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Студенти, записани в курсове, преподавани чрез дигитално образователно съдържание, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 123.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Преподаватели във висши училища, включени в програми за повишаване на квалификацията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 300.00 , Достигната стойност: 317.00
Индикатор 6 Висши училища, участващи в мерки за оптимизация на професионалните направления и на институционалната мрежа, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 4.00
Индикатор 7 Висши училища, включени в инициативата HEInnovate, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 4.00
Индикатор 8 Дял на студентите, записани в курсове, преподавани чрез дигитално образователно съдържание, подкрепени по ОПНОИР, които са преминали в по-горен курс, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 9 Кариерни центрове, които са получили подкрепа за проследяване на реализацията на завършилите в първата година след дипломирането, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 10 Повишен рейтинг по отношение на включените в операцията професионални направления за съответните висши училища кандидати и партньори, измерен при актуализация на рейтинга на висшите училища през годината, следваща годината на окончателно приключване на проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.74 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 11 Участници в различни форми на мобилност, които са с повишена квалификация и умения и по-добра реализация, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30.00 , Достигната стойност: 39.00
Индикатор 12 Дял на младите учени до 34 г. вкл., които участват в дейностите по ОП сред заетите в НИРД (GOVERD плюс HERD), Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 13 Брой студенти, записани в курсове на чужд език, преподавани съвместно с чуждестранни висши училища, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 32.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 14 Дял на признатите кредити за обучение, от общия брой придобити кредити от проведена мобилност за обучение по настоящата процедура, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 15 Дял на преподавателите, преминали краткосрочни специализации в асоциираните партньори в чужбина по настоящата процедура, които са останали на работа във висшето училище – кандидат/партньор 6 месеца след приключване на процедурата, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 16 Висши училища, участващи в изграждането на обща информационна мрежа на кариерните центрове, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 17 Млади учени до 34 г. вкл., получили подкрепа по ОП за дейности в сферата на НИРД (GOVERD плюс HERD), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 18 Брой студенти, получили подкрепа за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 460.00 , Достигната стойност: 221.00
Индикатор 19 Брой студенти, записани в курсове, преподавани съвместно от български висши училища, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 99.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 20 Дял на преподавателите във висши училища от включените в дейности по ОП, получили удостоверение за успешно премината програма за повишаване на квалификацията, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 21 Студенти включени в програми за мобилност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 31.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 22 Дял на студентите, записани в курсове, преподавани съвместно от български висши училища, подкрепени по процедурата, които са преминали в по-горен курс, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 23 Брой млади преподаватели (до 34 г. вкл.), завършили краткосрочни специализации в чужбина и/или обучения в България, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 42.00 , Достигната стойност: 45.00
Индикатор 24 Брой споделени преподаватели между партниращите български висши училища, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30.00 , Достигната стойност: 9.00
Индикатор 25 Лица на възраст 25-64 години, участващи в продължаващо обучение и надграждане на знания, умения и компетентности по ОП, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 405.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 26 Брой въведени съвместни учебни програми за обучение на чужд език с чуждестранни висши училища/чуждестранни научни организации/ чуждестранни специализирани клиники, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 27 Дял на студентите, записани в курсове на чужд език, преподавани съвместно с чуждестранни висши училища, подкрепени по процедурата, които са преминали в по-горен курс, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 90.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 4 175 484.34 BGN
БФП 4 175 484.34 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 2 830 346.67 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Закупуване на ИКТ оборудване за нуждите на изпълнението на проект № BG05M2OP001-2.016-0019 „Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий“, Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Югозападен университет „Неофит Рилски“ и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“, процедура BG05M2OP001-2.016 „Модернизация на висшите училища“ ,Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020 г.“ с две обособени позиции, Прогнозна стойност: 86 465.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 "Партньор 1"
    Изпълнител: СИЕНСИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 72 703.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 "Партньор 2"
    Изпълнител: СИЕНСИС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 30 058.80
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Закупуване на ИКТ оборудване за нуждите на изпълнението на проект № BG05M2OP001-2.016-0019 „Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий“, Софийски университет „Св. Климент Охридски“, Югозападен университет „Неофит Рилски“ и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“, процедура BG05M2OP001-2.016 „Модернизация на висшите училища“ ,Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020 г.“: Обособена позиция №1: „Закупуване на ИКТ оборудване за нуждите на Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий“;, Прогнозна стойност: 399 051.43
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1
    Изпълнител: ИНЕКС - ПРОЕКТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 872 465.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Внедряване на софтуер за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание, Прогнозна стойност: 284 000.00
  • Обособена позиция 1: Внедряване на софтуер за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание
    Изпълнител: ТИМЕКС-БГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 297 960.00
  • Обособена позиция 2: Внедряване на софтуер за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание
    Изпълнител: АЛГАРА ТРЕЙД О8 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 617.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на ИКТ оборудване за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание в ТУ- Габрово по проект BG05M2OP001-2.016-0019 „Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г.”., Прогнозна стойност: 25 554.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1. Закупуване на ИКТ оборудване – хардуер за визуализиране на учебния процес за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание по проект BG05M2OP001-2.016-0019 „Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г.”
    Изпълнител: КЕЙСИЕМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 828.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2. Закупуване на ИКТ оборудване за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание по проект BG05M2OP001-2.016-0019 „Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г.”
    Изпълнител: Айфест ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 279.88
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изграждане на система за проследяване реализацията на завършилите студенти и обща информационна мрежа за кариерно ориентиране, Прогнозна стойност: 317 020.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 "Изграждане на система за проследяване реализацията на завършилите студенти и обща информационна мрежа за кариерно ориентиране във ВТУ"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 "Изграждане на система за проследяване реализацията на завършилите студенти и обща информационна мрежа за кариерно ориентиране в ЮЗУ"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Изграждане на система за проследяване реализацията на завършилите студенти и обща информационна мрежа за кариерно ориентиране по проект BG05M2OP001-2.016-0019„Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж”. , Прогнозна стойност: 14 400.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1. Мрежова и системна интеграция на система за проследяване реализацията на завършилите студенти по проект проект BG05M2OP001-2.016-0019„Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2. Изграждане на обща информационна мрежа на кариерните центрове по проект BG05M2OP001-2.016-0019„Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Организиране на кариерни борси, презентационни събития и други, Прогнозна стойност: 148 875.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 "Кандидат"
    Изпълнител: ВИСТАЛИС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 99 945.60
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 "Партньор 2"
    Изпълнител: ВИСТАЛИС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 24 986.40
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Организиране на кариерни борси, презентационни събития и други дейности за кариерно ориентиране на студенти от ПН 3.4 в ТУ -Габрово по проект BG05M2OP001-2.016-0019„Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г.”, Прогнозна стойност: 35 730.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1. Организиране на кариерни борси по проект BG05M2OP001-2.016-0019„Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г.”
    Изпълнител: Е-ТУРС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 940.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2. Организиране на презентационни събития за осъществяване на връзка между студенти и работодатели по проект BG05M2OP001-2.016-0019 „Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми във Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий", Софийски университет "Св. Климент Охридски", Югозападен университет "Неофит Рилски" и Техническият университет в Габрово в партньорство с чуждестранни университети от Гърция, Полша и Румъния“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж”.
    Изпълнител: Е-ТУРС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 490.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN