Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-1611-C02
Наименование на проекта Подкрепа за добри и безопасни условия на труд в ЕЛЕКС ГРУП - ХОЛДИНГ ЕООД
Бенефициент 813133720 ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ EООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 01.06.2017
Дата на стартиране 01.06.2017
Дата на приключване 01.10.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна, гр.Варна

Описание

Кратко описание на проекта
ЕЛЕКС ГРУП - ХОЛДИНГ ЕООД кандидатства по настоящата процедура в качеството си на работодател, следващ целенасочена социална политика и проявяващ социална отговорност, чрез дейности по осигуряване на здравословна и безопасна трудова среда. Настоящият проект се явява подходяща възможност за дружеството да прибави допълнителна стойност към дейността си, като предприеме мерки, свързани с: подобряване на организацията на работа и въвеждане на нови методи за управление и развитие на ЧР, подобряване факторите на работната среда, осигуряване на допълнителни социални придобивки за заетите. Дейностите в проектното предложение включват: разработване и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси; закупуване на средства за лична и колективна защита, с помощта на които ще се избегнат идентифицирани рискове по отношение на недостатъчна осветеност, липса на защита от статично електричество, наднормен шум, химически агенти; оборудване и ремонт на помещения за хранене и отдих. В рамките на изпълнението на проекта се предвиждат и дейности за информиране и публичност и организация и управление на проекта. Целевата група по проекта включва 107 служители на фирмата, сред които 35 лица над 54-годишна възраст и 25 майки с дете до 18-годишна възраст. Кандидатът ще запази заетостта на мин. 50% от представителите на целевата група, включени в проекта за период от 6 месеца. Предвидените дейности ще доведат до постигане на целите на проектното предложение, свързани с подобряване качеството на живот, повишаването на производителността, засилването на социалното включване, чрез подобряване на условията на труд в предприятието и професионалния и здравен статус на работната сила, при спазване изискванията на законодателството (национално и европейско), принципите, залегнали в Регламент (ЕО) №1081/2006 г. и в съответствие с утвърдената фирмена политика по безопасност и здраве при работа.
Дейности
  • Дейност: Разработване, адаптиране и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси в ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД : Основна цел на дейността е да постигне оптимизиране на УЧР в ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД, да изведе нови и по- ефективни организационни модели, които да мотивират персонала, да повишат производителността и да създадат предпоставки за устойчива заетост на служителите със специфични нужди - хората над 54г. и родителите с деца. В рамките на Дейност 1 се предвижда разработване, адаптиране и въвеждане на Система за развитие на човешките ресурси (СРЧР), насочена основно към организацията на работа на тези служители, като специално внимание се обърне и на мерките за опазване на околната среда (ОС). Към момента на кандидатстване от общ брой на целевата група по проекта 107 работници и служители лицата над 54 години са 35 човека, а майките с деца под 18 г.-25 човека. Липсата на подготвени и отговорни кадри е сериозен проблем в печатарската индустрия. Това поставя ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ в позиция да търси механизми за запазване на вече заетите специалисти. Всички те имат специфични лични нужди, които пряко или косвено биха могли да рефлектират върху професионалните им задължения и върху качеството им на живот. Ръководството на кандидата прилага някои мерки, с които да помогне на служителите да съвместяват професионалния и личния си живот. Работник, който живее на повече от 20 км. от работното си място е разпределян винаги в редовна смяна. За трудоустроените работници се запазва работното място. Но тези мерки са отделни случаи и не са логически обвързани във взаимосвързана система от допълнителни професионални стимули. Целта на ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ е, чрез изпълнение на настоящата дейност, да предостави на служителите със специфични нужди адекватен модел на оптимизация на работните процеси при въвеждане на гъвкави форми на заетост и/или ротация на работното място и/или други практики, позволяващи едновременно по-висока ефективност на работа и съобразяване с индивидуалните нужди на заетите. Предвижда се и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на персонала над 54 години. Дейността ще бъде изпълнена в 3 етапа. ЕТАП 1: СРЧР ще бъде разработена от външен изпълнител, на когото ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД ще предаде предварително изготвено задание със задължителни мерки, които следва да се съдържат в СРЧР, както и подробна информация относно човешките ресурси на компанията, тяхното управление и развитие, идентифицираните от компанията проблеми по отношение на персонала. На базата на представените данни фирмата-изпълнител ще изведе план с конкретни стъпки за подобрение. ЕТАП 2: Изготвяне на документа - СРЧР. Към момента ръководството на ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД счита като най-близки до собствените си нужди три елемента, на които следва да се базира СРЧР: Елемент 1) Създаване на модел на гъвкави форми на заетост, който да стимулира задържането и привличането на работещите над 54г. и майките/родителите/ с деца. Ще бъдат предложени и адаптирани към фирмената политика на ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД конкретни стъпки за осъществяване на модела. Примери: Нестандартни договорни споразумения за временна заетост, непълно работно време; Гъвкаво регулиране на работното време (намалено/удължено/променливо работно време, ненормиран работен ден); Ротация на работното място. Елемент 2) Създаване на модел за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 г.). Примерни стъпки за осъществяване на модела биха били: Продължаване на работа след навършването на възраст за пенсиониране на същата или друга позиция, Работа на половин работен ден. Елемент 3) Създаване на модел за насърчаване развитието в областта на политиката по ОС. СРЧР ще очертае философията за осъществяване на екологично ефективни дейности. (Описанието на дейността продължава в т. Начин на изпълнение)., Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 15 000.00
  • Дейност: Осигуряване на средства за колективна защита за заетите в ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД: Целта на дейността е подобряване на работната среда, здравето и безопасността на работниците и служителите, чрез осигуряване на средства за колективна защита, които отговарят на идентифицираните рискове в ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД. Целта ще бъде постигната посредством следните мерки: 1) Елиминиране на статичното електричество по време на работа в Производството. В Оценката на риска, изготвена от Служба ТМ, са идентифицирани рискове от увреждане на сърдечно-съдовата система и нервната система на служителите, което резултира в лесно настъпваща умора по време на работа. Идентифицирана е и опасност от възникване на искра, а от там на пожар в помещението. Причината е липсата на защита на машините за производство на етикети с цел "заземяване" на статичното електричество, появило се при работа на машините, до нормоустановените нива - 5-7 kV. Замерените стойности достигат до 17 – 20 kV. Статичното електричество представлява натрупване на електрически заряди на повърхността на предметите. При работа с материали със силиконов слой/подложка/, с филми и медии от пластмасови материали, и с хартия, за производството на етикети, в определени моменти се генерира статично електричество, което без външна помощ, не може да бъде отведено от заземителните шини на машините. Това причинява на работниците в помещението главоболие, гадене, неразположение, проблеми с концентрацията и други неприятни моменти свързани със здравето. Тези фактори рефлектират върху общото здравословно състояние на работниците и водят до ниска мотивация и ефективност на труда. Статичното електричество е причина и за намаляване на производителността и увеличаване на макулатурата (отпадъка). Програмата за минимизиране на риска при работа в ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД предписва мерки, свързани с инсталиране на уреди за елиминиране на статичното електричество. Предвидено е монтиране на 7 бр. антистатици към машини за печат и за разфасоване в цехове " Колор" (1бр.), "Практик" (3 бр.) и "Финиш" (3 бр.), които да отвеждат на 90% генерираното статично електричество. Устройствата ще допринесат за добри и безопасни условия на труд, тъй като заземяването на натрупаните ел.заряди ще предотврати възникването на пожари; ще сведе до минимум неблагоприятните фактори върху общото здравословно състояние на работниците; ще повиши тяхната работоспособност и качеството на извършваната от тях дейност. Мярката ще допринесе и за опазването на околната среда, ограничаване изменението на климата и подобряване на ресурсна ефективност, поради спестената макулатура по време на производство. 2) Подобряване нивото на осветеност в административните помещения на ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД. В Оценката на риска на кандидата, изготвена от СТМ са идентифицирани следните рискове, що се отнася до осветеността на работните места: зрителна умора, главоболие, намалена концентрация и работоспособност; изменения на нервната и сърдечно-съдовата система. Протоколите за контрол на осветлението съгласно БДС EN 12464-1, съставени на база измервания от Акредитиран орган за контрол, отчитат осветеност в много по-малка стойности от нормите. В административната сграда, и на двата етажа, са измерени стойности между 297 и 362 lx при норма на осветеност 500 lx. В допълнение, опасното лъчение от луминисцентното осветление може да доведе до завишен риск от онкологични заболявания. Програмата за минимизиране на риска, съгласувана с СТМ, дава препоръки за подмяна на съществуващите осветителни тела в администрацията с цел подобряване на общата осветеност, равномерност на осветеността, намаляване на прага на отразен блясък, и намаляване на коефициента на пулсации под 10%. В тази връзка кандидатът предвижда следните мерки: - В административните офиси и на двата етажа ще се подмени наличното осветление с 50 бр. диодни панели 4000К 40W; (Продължава....), Договорена стойност: 17 406.00 , Отчетена стойност: 17 330.00
  • Дейност: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло (СРО) за заетите в ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД - част 1: Целта на дейността е да се осигурят здравословни и безопасни условия на труд и да се създадат предпоставки за превенция на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез закупуване на нови и по-усъвършенствани лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите в ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД. Дейността е разработена на база утвърден от кандидата Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа (Списък) въз основа на извършената оценка на риска на работните места. В съответствие с разпоредбите на Наредба №3/2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазването на здравето на работещите при използването на ЛПС на работното място, работодателят - ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД - е осигурил един минимум от ЛПС и СРО, които предвид изпълняваните дейности и съществуващите опасности за здравето на работниците, не са достатъчни да осигурят адекватна защита. Във връзка с конкретните условия на труд в предприятието, свързани с рискове от наранявания, травми и увреждания, поради влиянието на редица фактори, се налага да се закупят нови по-модерни, по-сигурни и гарантиращи безопасността и здравето при работа ЛПС и СРО. Новите ЛПС и СРО ще бъдат с двойно по-висока термоизолация, със защита от органични разтворители и мастила, с противоплъзгащи и антистатични характеристики и шумоизолационни свойства. Чрез закупуването им ще се намали в голяма степен риска от травми и увреждания, ще се повиши устойчивостта на шум, ще се осигури по-ефикасна защита на зрението, на горните дихателни пътища, на крайниците, ще се осигури по-надеждно предпазване от падащи предмети. Във връзка със съществуващия риск от неблагоприятно въздействие на химически вещества и препарати в работната среда и в отговор на Наредба №13 за защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на химични агенти при работа, ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД е планирал закупуването на подходящи очила, ръкавици и облекло за съответните работни места. 1. Защитни средства за тяло - Облекла от най-висок клас, с цел осигуряване на максимална защита на тялото от влошени метеорологични зимни условия: - студозащитен комплект яке и полугащеризон (20 бр.) - предвидени за работници в Централен склад на длъжности Ръководител транспорт, Зам.нач. склад, Технич.сътрудник-слад, Склад експедиция, Шофьор, Организ.търг. дейност (общо 8 чов), охрана (5 чов.), специалисти Сервизна дейност в офис "Царевец" (2 чов), сервизни специалисти в Дирекция " Нови пазари " (5 чов.).; - студозащитен елек (107 бр.) - предвидени за работници, заети с производствени и складови дейности (53 чов) и служители, заети с администр. , технически и сервизни дейности и помощен персонал (54 чов.); - студозащитна шапка (20 бр). - за сервизни специалисти в Дирекция " Нови пазари " и офис "Царевец" (общо 7 чов.), охрана (5 чов.), работници в Централен склад (8 чов), 2. Защитни средства за долни крайници - съгласно списъка за ЛПС, за съответните длъжности са предвидени по-висок клас защитни обувки отговарящи на изискванията за осигуряване на безопасност и здраве при работа. Целта е да се повиши производителността на труда , като се запази здравето и безопастността на работната сила, свеждайки до минимум риска от премазване на пръстите на краката, както и защита от падащи предмети, подхлъзване и статично електричество, премръзване и травми: - Студозащитни обувки, стандарт ЕN 347 (20 бр) - за работници в Централен склад (8 чов), охрана (5 чов.), сервизни специалисти в Дирекция " Нови пазари " и офис "Царевец" (общо 7 чов.), - Защитни обувки, стандарт EN 345 (21 бр) - с анатомично, антистатично ходило, противоплъзгащи - предвидени за работници в Производство-цех "Колор " на длъжности Нач.производство, Зам.нач. произв., Оператор етик.машина (общо 14 чов); за Производство-цех "Практик " на длъжности Нач.производсво, Оператор етик.машина и Ремонт (общо 7 чов); (Продължава в т. Описание към част 2 на същата дейност - вж. по-долу)., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло (СРО) за заетите в ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД - част 2: (Продължение на т. Описание към част 1 на същата дейност - вж. по-горе). - Защитни обувки, тип сабо (20 бр) - с анатомично ходило, противоплъзгащо - предвидени за хигиенист (1 бр), персонала в Производство - цех "Финиш"и " ТТЛ" на длъжности Нач.произв., Оператор етик.машина и Технически изпълнител (общо 19 чов.) 3. Защитни средства за горни крайници с по-висок клас защита, изработени от специални тъкани - свеждат до минимум опасноста от проникване на вредни вещества през кожата, от наранявания и изгаряния: - Ръкавици за защита от органични разтворители и мастила (240бр.) - предвидени за работниците в Производство-цех "Колор " (общо 14 чов), за Производство-цех "Практик " за Нач.производсво и Оператор етик.машина (общо 6 чов) - Ръкавици с подсилена длан за защита от механични въздействия и наранявания (300 бр.) - за работник на длъжност Ремонт и поддражка в цех "Практик" (1 чов), за работници в Централен склад (общо 8 чов), за специалисти сервизна д-ст в офис "Царевец" и дирекция Нови пазари (общо 7 чов). - Ръкавици нитрил 0,38 мм за защита от корозионни и дезинфекционни препарати (24 бр). - за хигиенист (1 чов). 4. Защитни средства за очи: - Защитните очила (80 бр.) с поликарбонатен визьор, за работа на етикиращи машини, с повишена защита от пръски от UV мастила и от UV - ще намалят риска от засягане на зрението и UV катаракта - предвидени за работниците в Производство-цех "Колор " (общо 14 чов), за персонал в Производство-цех "Практик " Нач.производсво и Оператор етик.машина (общо 6 чов); - Защитните очила (45 бр.) с антирефлексно покритие за работа с компютър/видеодисплеи ще предпазят очите от електромагнитни излъчвания, отражения, отблясъци - предвидени за заетите на административни и управленски длъжности в централа и офиси (Търговски директори, Търговски директор DIGI, Ръководител кантора " Внос", Гл.спец. "Външна търговия", Спец.Външна търговия, Зам.Директор Икономика , Ръководител УЧР, Главен счетоводител, Счетоводител, Технич.директор, Ръководител сервиз, , Ръков. Отдел продажби, Супервайзор търговия, Супервайзор инф. с-ми, Спец.прилож.програмиране, Системен администр., Спец. Продажби, Гл.спец.про- дажби, Технич.организатор, Организатор Търговска дейност , Директор обособ.пр-во, Технолог, Гл.спец.Търг.дейност (общо 45 чов). 5. Защитни средства за уши – За избягване на рискове, свързани с експозиция на шум е предвидено закупуване на 240 бр. Антифони с по-високи шумоизолационни качества - предвидени заработниците в Производство-цех "Колор " (общо 14 чов), за персонал в Производство-цех "Практик " Нач.производсво и Оператор етик.машина (общо 6 чов); 6. Защитни средства за дихателната система - Респиратор /полумаска/ (480 бр.), за защита от аерозоли на органични разтворители и предпазва от дразнене на ГДП - предвидени за работниците в Производство-цех "Колор " (общо 14 чов), за персонал в Производство-цех "Практик " Нач.производсво и Оператор етик.машина (общо 6 чов)., Договорена стойност: 26 844.84 , Отчетена стойност: 26 838.69
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих и хранене в ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД - част 1 : Целта на дейността е повишаване нивата на устойчива заетост и мотивацията на работната сила, посредством осигуряване на адекватни на потребностите на работниците и служителите социални придобивки. Ще бъде постигната посредством оборудване и текущ ремонт на 3 бр. помещения, свързани с храненето на персонала и 2 бр. места за отдих и спорт, разположени на територията на кандидата в гр. Варна. На този етап помещенията като такива са налични, но част от тях не се използват по предназначение, друга част имат нужда от строително-ремонтни дейности, а като цяло 5-те помещения се нуждаят от подмяна на обзавеждане и/или първоначално оборудване с мебели, техника и кухн.съоръжения, за да могат да бъдат използвани по предназначение. Почивките в рамките на работния ден (обедна и междинни) са важни за всеки работещ, тъй като пълноценното възстановяване е от съществено значение за качественото осъществяване на работния процес. Разположението на съществуващите помещения е удобно за всички, заети в ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД, затова кандидатът е избрал да ги запази, като ги приведе, с помощта на настоящата процедура, в състояние, подходящо за предназначението им. Предвидени са дейности, засягащи следните помещения и места: 1) Стая за хранене №1 (условно номериране) и прилежащо към нея входно покрито стълбище - размери на стаята 3,9м х 5,5м. В момента помещението се използва като стая за хранене от работниците в производството. Стаята е в лошо функционално състояние, не е оборудвана с кухн.мебели и техника и в нея не може да се приготвя храна; обзаведена е със "подръчни" мебели за сядане и хранене; има малък умивалник (който е подходящ не за кухненски, а за санитарни помещения) и неработеща вентилационна система. Мазилката по стените е подкожушена и се рони; ел.инсталацията е стара и крие рискове от токов удар, късо съединение и пожар; осветенестта е слаба и вредна за очите. Стаята не разполага с източник на отопление/охлаждане. Състоянието на входното стълбище е сходно - подкожушена мазилка по стените с наличие на плесен на места; олющени парапети; олющена и податлива на ръжда метална конструкция (поддържаща козирката и покриваща стълбището); липса на осветление, тъй като наличният аплик не е противовлажен и постоянно "изгаря". Козирката, която покрива стълбището, е напукана, изградена от неустойчива пластмаса и в дъждовно време пропуска. 2) Външна беседка, използвана за отдих и почивка - размери 3,2м х 4,5 м - ползва се от работниците в производството като място за отдих в обедната и междинните почивки. Наличните маси и пейки са в лошо състояние и не осигуряват необходимите за пълноценна почивка удобства. Тъй като мястото е на открито, то не може да се използва при лоши климатични условия, което неизбежно води до намаляване на определеното време за почивка. 3) Помещение условно наречено "кухненски бокс" - помещението не се нуждае от ремонт, а от подходящо оборудване. Поради липса на такова в момента, то се използва преобладаващо за складиране на битово-санитарна химия и стоки и друг стопански инвентар. Кухненският бокс е свързан с помещението за хранене, тип "зимна градина". Те се използват от складовите и сервизните работници по време на почивките. Боксът ще е предназначен за съхранение на хранителни продукти, плодове и зеленчуци, консервирани храни, напитки, както и за претопляне на обедната храна и приготвяне на здравословни салати. 4) Помещение за хранене, тип "зимна градина" - в момента към залата е монтиран морално остарял климатик с недостатъчна мощност за отопляване/охлаждане, който не може да поддържа установените норми на микроклимат в толкова голямо помещение (7м х 10 м, и височина 3,5 м). Помещението представлява зала, изпълнена на 3 нива. На "терасното" ниво се предвижда да бъде обособено мястото за краткотраен отдих и спорт, което също не е оборудвано с отоплителни/охлаждащи уреди. (Описанието продължава в т. Начин на изпълнение към част 1 на същата дейност - вж.по-долу)., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 37 704.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих и хранене в ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД - част 2: (Текстът, който следва, е продължение на "Описание"-то на дейността за социалните придобивки, осигурени от кандидата. Текстът продължава от т. Начин на изпълнение", приложима към част 1 на същата дейност). - Кухненски аспиратор (ширм) - 1 бр. - за запазване на благоприятния микроклимат в помещението - Миялна машина 1 бр - ще позволи на работниците и служителите да починат и да се нахранят спокойно, без да "губят" част от времето, предназначено за хранене/отдих/физическо разтоварване, в измиване на използваните прибори и съдове. - Хладилник - 1 бр - за съхранение качеството на храната и запазването й, особено през летния сезон - Микровълнова фурна - 1 бр - необходима за притопляне на храната 2) Външна беседка, използвана за отдих и почивка - предвидени са следните мерки с цел осигуряване на подходящ микроклимат и здравословни условия на почивка: - Странично покриване с прозрачен винил 22 м2 - покривалото ще осигурява подходящ микроклимат в беседката в студено и влажно време, а през лятото има възможност да остане вдигнато за предпазване от интензивно повишаване на температурата в помещението. - подмяна на маси и столове - ще бъдат закупени 2 градински маси и 12 градински стола. 3) Кухненски бокс - ще бъде осигурено необходимито оборудване: - климатик тип "домашен" , инверторен - 1 бр - необходим за осигуряване на комфортни условия- затопляне на помещението през есенно-зимния сезон и съответно охлаждането му през летния сезон. - кухненски шкафове, плотове, мивка с батерия 1 бр - Хладилник - 1 бр - за съхранение качеството на храната и запазването й, особено през летния сезон 4) Помещение за хранене, тип "зимна градина" : - осигуряване на 2 бр. климатици с характер на оборудване поради големия размер на залата, които да осигурят подходящ микроклимат както в зимната градина, така и в мястото за краткортаен отдих и спорт, което е разположено на второ ниво. 5) Място за краткотраен отдих и спорт - кандидатът е планирал да осигури: - масажни столове 2 бр. - поради големият брой персонал са предвидени два стола. Използването им ще спомогне за премахване на сковаността в раменете и врата и за облекчаване на болките в гърба и кръста, причинени от неправилна стойка или продължителен престой в седнало/изправено положение. Масажът позволява възстановяване за цялото тяло, ефективно отпускане мускулите на седалището и бедрата, страдащи от прекомерно напрежение, както и релакс от умственото натоварване. Предвижда се столът да е без монетен механизъм, което е в съответствие с характера му на социална придобивка. - фитнес пътека - 1 бр - уредът ще даде възможност за тонизиране на тялото и за подобряване на кръвообращението. Заниманията на бягащата пътека ангажират мускулите на долните крайници, раменния пояс и ръцете. Тренира се сърдечно-съдовата система. Бързото ходене и бягането са едно от доказаните средства за премахване на стреса, тревожността и негативните емоции. - хладилна витрина за вода и безалкохолни напитки - 1 бр. - неизменна част от оборудването за места за спорт и разтоварване, ще възстанови водния баланс след тренировка., Договорена стойност: 43 884.00 , Отчетена стойност: 5 995.00
  • Дейност: Информиране и публичност на проекта: Целта на тази дейност е да се информира обществото и целевите групи за проекта и резултатите от него. Реализацията й ще осигури съблюдаването на изискванията по отношение визуализацията на проекти, финансирани от ЕС. При спазване изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., са предвидени следните мерки за визуализация и разпространяване на резултатите: - Отпечатване на 11 бр. плакати, съдържащи информация за целите и дейностите по проекта. По един плакат ще бъде поставен на всеки от двата етажа на административната сграда на предприятието, по един плакат - във всяко от производствените звена (Колор, Практик и Финиш), един брой - в склад материали и готова продукция и по един брой за 5-те помещения за хранене, отдих и спорт. Плакатите ще включват: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата пограма; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; - Отпечатване на 150 бр. брошури, съдържащи: емблемата на ЕС; упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата пограма; наименованието на проекта; адреса на Единния информационен портал. Брошурите ще бъдат раздадени на представителите на целевата група и на външни посетители на компанията с цел популяризиране на приноса на ЕС, структурните фондове и националния бюджет. - Изработване на 20 бр. стикери за закупените по проекта средства за колективна защита и монтираното оборудване с характер на социална придобивка, където е възможно (7бр. за антистатиците, 4бр. за климатиците, 2 бр. за ширмовете, 1бр. за миялната машина, 2 бр. за хладилниците, 1 бр. за хладилна витрин, 2 бр. за масажни столове и 1 бр. за фитнес пътека). Стикерите ще съдържат емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, логото за програмен перод 2014-2020 г., и номера на договора за безвъзмездна помощ. ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД ще публикува на своята интернет страница подробна информация за одобрение за финансиране проект, включително за неговите цели и планирани резултати. Материалът ще съдържа минимум следната информация: емблемата на ЕС; упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата пограма;наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране. Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта ще бъдат посочени финансиращата програма (Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г.) и финансиращия фонд., Договорена стойност: 770.00 , Отчетена стойност: 770.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е осигуряване на успешното управление на проекта, постигане на заложените цели и оптимизиране на проектните ресурси. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Ръководството на ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД счита, че най-ефективен модел за управление и администриране на проекта (предвид неговия мащаб) би бил този, на съвместяване на отделните задачи и функции между екип от страна на кандидата и външен изпълнител. След като бъде избран външния изпълнител (консултантска фирма) ще се проведе работна среща между членовете на екипа на ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД (ръководител и счетоводител) и представителите на консултантската фирма. Целта на тази среща ще бъде да се определят начините за комуникация и да се разпределят задачите и отговорностите, с оглед ефективност на изпълнението на дейностите. Участниците в срещата ще определят методите за отчитане на резултатите след приключването на всяка предвидена дейност. Ще бъде обсъден времевия график и съставен план за действие, съобразно ролята на всеки един от участниците. По подобие на първата среща, ще бъдат проведени ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Екипът за управление на ЕЛЕКС ГРУП-ХОЛДИНГ ЕООД , заедно с избрания консултант, ще отговаря за избора на външни изпълнители и за отчетността по проекта - организиране на документооборота и водене на счетоводната отчетност; изготвяне и предаване на ДО на междинни доклади; изготвяне и предаване на ДО на заключителен доклад по проекта.. Задълженията на Ръководителя на проекта са подробно описани в т. 9 Екип. Задълженията и отговорностите на останалите членове на екипа са, както следва: 1. Счетоводител: - Своевременно осчетоводяване на разходите; - Следене за целесъобразността на разходите; - Организиране на документооборота; - Водене на систематични счетоводни отчети за обобщаване на счетоводната информация, свързана с проекта; - Участва в подготовката на междинните и заключителния технически и финансови доклади по проекта; 2. Външна фирма (консултантска компания): - Помощ при разписване и възлагане на отговорности между отделните членове на екипа за управление на проекта, вкл. консултанта и запознаване с основни изисквания и характерни моменти при изпълнение на проекта; - Идентифициране на допустимите тръжни процедури по избор на изпълнители; - Съдействие при изготвяне на тръжна документация за избор на изпълнители по проекта, съставяне на протоколи от дейността на комисията и др.; - Подготовка на искания за авансови и междинни плащания по проекта; - Подготовка на искания за съществени и/или несъществени изменения по финансовата или техническа част; - Съдействие при водене на кореспонденция с УО; - Проследяване на срокове на доставки, изпълнение на подписани договори с изпълнители; - Подготовка на приемо-предавателни за отчитане на отделните дейности по проекта; - Съдействие при събиране и окомплектоване на документация за финално отчитане на проекта; - Съдействие при подготовка на финален финансов и технически отчет с необходимите приложения, искане за балансово плащане, придружителни писма и др Настоящата дейност застъпва един от основните принципи на Устойчивото развитие, а именно ресурсната ефективност, насърчавайки мерките, които позитивно допринасят за защита и подобряване на околната среда, като намаляване на консумацията на ресурси и др. Поради това е предвидено минимално разходване на хартия, тонер и други ресурси, разходите за които са описани в следващата точка., Договорена стойност: 11 500.00 , Отчетена стойност: 11 500.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ВИВАТИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 770.00
  • Изпълнител: МЕБЕЛНА КЪЩА ЛАЗУР АД, Договорена стойност по проекта*: 37 704.00 , Отчетена стойност**: 37 704.00
  • Изпълнител: СТРОИТЕЛ СВ ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 180.00 , Отчетена стойност**: 5 995.00
  • Изпълнител: СИСТЕМС ЕНД ТЕХНОЛЪДЖИС ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 330.00 , Отчетена стойност**: 17 330.00
  • Изпълнител: ИНТЕР КОНСУЛТ ГРУП ООД, Договорена стойност по проекта*: 11 500.00 , Отчетена стойност**: 11 500.00
  • Изпълнител: ИНТЕР КОНСУЛТ НОВА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 15 000.00 , Отчетена стойност**: 15 000.00
  • Изпълнител: БУЛТЕКС 99 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 26 838.69 , Отчетена стойност**: 26 838.69
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 107.00 , Достигната стойност: 107.00
Индикатор 3 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 115 404.84 BGN
БФП 115 404.84 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 115 137.69 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на Оборудване и обзавеждане на места за отдих и хранене като социални придобивки на работещите, Прогнозна стойност: 34 430.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на Оборудване и обзавеждане на места за отдих и хранене като социални придобивки на работещите
    Изпълнител: МЕБЕЛНА КЪЩА ЛАЗУР АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 37 704.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на: Обособена позиция 1: Средства за колективна защита; Обособена позиция 2: ЛПС и СРО на заетите; Обособена позиция 3: Оборудване и обзавеждане на места за отдих и хранене като социални придобивки на работещите , Прогнозна стойност: 78 604.84
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Средства за колективна защита
    Изпълнител: СИСТЕМС ЕНД ТЕХНОЛЪДЖИС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 330.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: ЛПС и СРО на заетите;
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Оборудване и обзавеждане на места за отдих и хранене като социални придобивки на работещите
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN