Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.004-0149-C02
Наименование на проекта Повишаване на ресурсната ефективност на ЕЛИТ ООД чрез въвеждане на иновативни технологични решения в производството
Бенефициент 107013510 ЕЛИТ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 23.11.2018
Дата на стартиране 23.11.2018
Дата на приключване 06.07.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Габрово, гр.Габрово

Описание

Кратко описание на проекта
С проекта ще се постигне повишаване ресурсната ефективност на предприятието, разширяване производствения капацитет, подобряване ефективността на производствените процеси чрез прилагане на нови технологични решения в производството,водещи до намаляване използването на суровини и намаляване на образуваните отпадъци. Предвижда се да бъдат изпълнени 6 дейности: 1)Придобиване на осем броя активи за подобряване на дейността по разкрой, оформяне и огъване на детайлите до готов продукт и три броя софтуерни продукти за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и разкрой, които водят до намаляване на използваните суровини и до по-ефективно управление на отпадъците в съществуващото производство; 2)Изготвяне на одит за ресурсна ефективност; 3)Организиране и провеждане на една пресконференция и една кръгла маса и публикуване на 3 броя публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта; 4)Визуализация на проекта; 5) Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория;  Ще бъдат проведени 2 процедури с публична покана за избор на доставчици на тези активи в съответствие с чл. 50, ал. 1 на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г. 
Резултати: Проектът ще постигне следните преки резултати: 1) избрани изпълнители и сключени 11 договора с доставчици; 2) придобити 8 актива оборудване за разкрой и огъване на метални изделия и 3 специализирани софтуерни приложения за проектиране, моделиране на изделия, симулация на база крайни елементи и разкрой; 3)Намаляване на влаганите суровини със 7,24%. 4) Намаляване на всички генерирани отпадъци с 53,2%;  5)Повишаване на производствения капацитет с 60%; 6) Намаляване с  10% на емисиите в атмосферния въздух; 7) реализиран инвестиционен проект в подкрепа на бизнеса, предприемачеството и създадени инвестиции за 1 326 589.44 лв.; 8) разпространение резултатите от проекта с цел мултиплициращ ефект и ефект на капитализиране (capitalization). 9) отчетен 1 проект с технически и финансов отчети.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на осем броя активи за подобряване на дейността по разкрой, оформяне и огъване на детайлите до готов продукт и три броя софтуерни продукти за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и разкрой, които водят до намаляване на използваните суровини и до по-ефективно управление на отпадъците в съществуващото производство: Дейност 1 е свързана със закупуване на активи за подобряване на операциите по: Разкрой: - Цифрова машина за надлъжно рязане заменя налична машина за надлъжно рязане. - Цифрова гилотинна ножица с дължина на рязане 3 метра дебелина 6 мм. заменя наличната механична гилотина 4мм. / 2.5м. - Хидравлична CNC гилотина с дължина на рязане 3 метра дебелина 20 мм. заменя наличната хидравлична гилотина 16мм. / 3м. - Машина за плазмено рязане заменя наличната машина за газо- кислородно рязане., Оформяне и огъване: - CNC Листоогъваща машина заменя наличната листоогъваща машина. - Хидравличен Абкант с цифрово управление заменя наличните хидравличен абкант 50 т. / 2.5м. и хидравличен абкант 100 т./3м.; - Четиривалова хидравлична машина заменя налична тривална машина 6мм./2м. - Електрохидравлична машина за огъване служи за огъване на плътни профили и дебелостенни тръби, като тези операции към момента се изпълняват на ръка чрез нагряване и огъване с инструменти. Всеки един от придобитите нови активи ще бъдат използвани за увеличаване на производството на следните продукти: метални конструкции тип Ригел за едноскатни халета; метални конструкции тип Ригел за двускатни халета; метални конструкции тип Ферма за едноскатни халета и метални конструкции тип Ферма за двускатни халета. В резултат от въвеждането на новите осем актива в експлоатация ще бъде намалено: 1. За производството на Метални конструкции тип Ригел за едноскатни халета: а) количеството влагани суровини за производството на единица продукция от 1,1057 кг (2016 г.) на1,0079 кг първата година след проекта; б) количеството спомагателни материали, от които ОХВ за производство на единица продукция от 0,00014 кг (2016 г.) на 0,00010 кг през първата година след проекта; в) ще бъде намалено количеството образувани отпадъци при производството на единица продукция от 0,11672 кг (2016 г.) на .0,01509 кг през първата година след проекта. 2. За производството на Метални конструкции тип Ригел за двускатни халета: а) количеството влагани суровини за производството на единица продукция от 1,0285 кг (2016 г.) на 0,9345 кг през първата година след проекта; б) количеството спомагателни материали, от които ОХВ за производство на единица продукция от 0,00014 кг (2016 г.) на 0,00010 кг през първата година след проекта; в) ще бъде намалено количеството образувани отпадъци при производството на единица продукция от 0,11497 кг (2016 г.) на 0,01507 кг през първата година след проекта 3. За производството на Метални конструкции тип Ферма за едноскатни халета: а) количеството влагани суровини за производството на единица продукция от 1,1811 кг (2016 г.) на 1,0728 кг през първата година след проекта; б) количеството спомагателни материали, от които ОХВ за производство на единица продукция от от 0,00014 кг (2016 г.) на 0,00010 кг през първата година след проекта; в) ще бъде намалено количеството образувани отпадъци при производството на единица продукция от 0,11418 кг (2016 г.) на 0,01511 кг през първата година след проекта. 4. За производството на Метални конструкции тип Ферма за двускатни халета а) количеството влагани суровини за производството на единица продукция от 1,1462 кг (2016 г.) на 1,0429 кг през първата година след проекта; б) количеството спомагателни материали, от които ОХВ за производство на единица продукция от от 0,00014 кг (2016 г.) на 0,00010 кг през първата година след проекта; в) ще бъде намалено количеството образувани отпадъци при производството на единица продукция от 0,11626 кг (2016 г.) на 0,01509 кг през първата година след проекта. Като част от дейността ще бъдат придобити и въведени в експлоатация и три броя софтуерни продукта за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и за разкрой , Договорена стойност: 1 307 071.44 , Отчетена стойност: 1 268 557.00
  • Дейност: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност: В рамките на изпълнение на дейността бяха събрани две ценови предложения (оферти). Беше определен и срок от 50 дни за извършване на обследването и изготвяне на доклада. За външен изпълнител на услугата беше избрана фирма "Програм Консултинг" ООД, София, с която на 11.01.2018 г. беше сключен договор. В изготвения от изпълнителя Одит за ресурсна ефективност са направени: - описание на производствения процес (вкл. технологична блок-схема) на производствената площадка, за която се предвиждат дейности, свързани с подобряване на ресурсната ефективност - представено аналитично описание на произвеждани продукти за 2016 г.: метални конструкции тип Ригел за едноскатни халета; метални конструкции тип Ригел за двускатни халета; метални конструкции тип Ферма за едноскатни халета; Метални конструкции тип Ферма за двускатни халета - анализи на употреба на суровини,спомагателни материали и ОХВ преди и след изпълнението на проекта - формулирана една дейност за изпълнение от потенциалния бенефициент: Дейност 1, свързана със закупуване на активи за подобряване на дейностите по разкрой и оформяне и огъване и на три броя софтуерни продукти за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и разкрой - анализи на управлението на отпадъците преди и след изпълнението на проекта по отношение на: образуване на отпадъци, оползотворяване на отпадъците, приемане на отпадъци; - оценка на промяната на управление на образуваните отпадъци съгласно йерархията по чл. 6 от ЗУО. - описание на технологичните решения и методи, които ще бъдат внедрени в резултат от изпълнението на дейността, предвидена в одита., Договорена стойност: 14 900.00 , Отчетена стойност: 14 900.00
  • Дейност: Организиране и провеждане на една пресконференция и една кръгла маса и публикуване на 3 броя публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Като част от дейността ще бъде организирана една пресконференция в гр. Габрово. Това публично събитие ще бъде анонсирано с пресъообщение до регионалните печатни и дигитални медии. Техни представители и регионалните кореспонденти и репортери на национални обществени и частни медии и частни медии ще формират целевата група от участници. Пред тях ще бъдат представени целите и постигнатите резултати от проекта за информиране на обществеността, включително и на представителите на бизнеса от сектора или подобни сектори. През последния месец 12 ще бъде организирана и проведена и еднодневна кръгла маса. За участие в нея ще бъдат поканени представители (собственици и управители) на предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност, заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски или браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на кръглата маса е чрез презентации и дискусия да се подобри информираността и да се покаже ефекта относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други производствени предприятия да въведат такива ресурсоефективни решения. Тези представители ще формират целевата група. Предварителна информация за събитието ще бъде публикувана на специалната страница на проекта в интернет сайта на бенефициента. Ще бъдат поканени и представители на регионални медии. След приключването на събитието ще бъде изготвено и разпространено прессъобщение за кръглата маса. Регионалният сектор на УО ще бъде предварително уведомен за датите на провеждане пресконференцията и на кръглата маса. Трите публикации - една в печатна медия и две в дигитални медии ще бъдат публикувани като рекламни съобщения (карета). Те ще бъдат изготвени и оформени в съответствие с изисквания за представяне на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., Договорена стойност: 3 600.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: В рамките на изпълнение на дейността ще бъдат изпълнени мерки по визуализация, информиране и публичност на проекта. При тяхното изпълнение изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта. За осъществяването на тази дейност ще се прилагат методи в съответствие с условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и в съответствие с Регламент на ЕС № 1303/2013 на Европейския парламент и Съвета и Регламент за изпълнение № 821/2014 г. на ЕК. А. Визуализация - Не по-късно от два месеца от началото на проекта ще бъде поставен плакат формат А3 (временна табела). Три месеца след приключването на проекта ще бъде поставен постоянна формат А3 с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа на входа на сградата на бенефициента със задължителната текстова и визуална информация и идентичност, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Печатните информационни материали – дипляни за проекта, ще съдържат всички задължителни елементи текстова и визуална идентификация, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще се съдържа задължителната текстова и визуална информация и идентичност, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Б. Информиране и публичност: - В рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ на сайта на бенефициента ще бъде публикувана подробна информация за одобрения за финансиране проект в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - В сайта на бенефициента ще бъде създадена отделна страница за проекта , на която ще бъде представено описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като ще бъде откроена финансовата подкрепа от ЕС. Ще бъдат спазени всички изисквания за представяне на Единния наръчник. Разходи за дейности, свързани с осигуряване на визуализация и публичност: - постоянна табела- 1 бр. х 290.00 лв. - стикери за придобито оборудване - 11 бр. х 8.00 лв.=88.00 лв., Договорена стойност: 378.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория: В рамките на изпълнение на дейността беше определен и срок до 17.04.2018 г. за извършване на измерванията и изготвяне на протоколите. За външен изпълнител на услугата беше избрана фирма "Екоексперт 6"ЕООД, Варна. На 16-17.04.2018 г. бяха извършени измервания: а) на вредни вещества, изпускани в атмосферния въздух от неподвижни източници от аспирация на машина за газокислородно рязане; б) измервания на вредни вещества, изпускани в атмосферния въздух от неподвижен източник: Аспирация на машина за газокислородно рязане-комин. , Договорена стойност: 640.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СПЕЙСКАД ООД, Договорена стойност по проекта*: 23 419.90 , Отчетена стойност**: 33 457.00
  • Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ - БРД ООД, Договорена стойност по проекта*: 864 570.00 , Отчетена стойност**: 1 235 100.00
  • Изпълнител: ПРОГРАМ КОНСУЛТИНГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 10 430.00 , Отчетена стойност**: 14 900.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Ефективно управление на отпадъците съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при производството на единица продукция, преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 52.53 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Реализирани пилотни и демонстрационни инициативи, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Срок на откупуване, Мерна единица: години, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 14.54 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 75.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Количество емисии преди/след изпълнение на проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Подкрепени проекти свързани с управление на отпадъците в промишлеността, Мерна единица: % от подкрепените проекти по ИП 3.2, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 8 Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция преди/след изпълнение на проекта в проценти, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.23 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 9 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 17.43 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 326 589.44 BGN
БФП 928 612.62 BGN
Собствено финансиране 397 976.82 BGN
Общо реално изплатени суми 898 329.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 378.00
  • Обособена позиция 1: Визуализация на проекта - постоянна табела - 1 брой и стикери - 11 броя с обща прогнозна стойност 378,00 лв. без включен ДДС
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на софтуерни продукти за CAD моделиране, симулация на база крайни елементи и разкрой, Прогнозна стойност: 71 182.43
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Софтуер за CAD моделиране - мрежов лиценз - 1 брой с прогнозна стойност 25 944,08 лв. без включен ДДС.
    Изпълнител: СПЕЙСКАД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 419.90
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Софтуер за симулация на база крайни елементи - локален лиценз - 1 брой с прогнозна стойност 38 119,13 лв. без ДДС.
    Изпълнител: СПЕЙСКАД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 419.90
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: САМ софтуер за фигурен разкрой и програмиране на CNC машини за термично и струйно рязане на листови детайли - мрежов лиценз - 1 брой с прогнозна стойност 7 119,22 лв. без включен ДДС.
    Изпълнител: СПЕЙСКАД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 419.90
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на осем броя машини за разкрой и за оформяне и огъване на детайлите до готов продукт на на "ЕЛИТ" ООД, Прогнозна стойност: 1 235 889.01
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Машини за разкрой: Машина за надлъжно рязане - 1 брой, Гилотинна ножица - 1 брой, Хидравлична CNC гилотина - 1 брой, CNC режеща машина - 1 брой с обща прогнозна стойност 635 253,60 лв. без включен ДДС.
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ - БРД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 444 500.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Машини за оформяне и огъване на детайли до готов продукт: Хидравлична листоогъваща машина - 1 брой, Хидравличен абкант - 1 брой, Триролкова електрохидравлична машина за огъване на тръби, плътни и кухи профили - 1 брой, Четиривалова хидравлична машина за огъване на листов материал - 1 брой с обща прогнозна стойност 600 635,41 лв. без включен ДДС.
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ - БРД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 420 070.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Извършване на измервания на показателите за емисии за вредни вещества в атмосферния въздух, Прогнозна стойност: 640.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на измервания на показателите за емисии за вредни вещества в атмосферния въздух - 640,00 лв. без включен ДДС
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата, Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата - 14 900,00 лв. без включен ДДС
    Изпълнител: ПРОГРАМ КОНСУЛТИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 430.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Организиране и провеждане на една пресконференция и една кръгла маса , Прогнозна стойност: 1 600.00
  • Обособена позиция 1: Пресконференция за национални и регионални медии за представяне резултатите от проекта - наем на зала с техническо оборудване с прогнозна стойност 800,00 лв. без включен ДДС и кръгла маса с представители на предприятия и работодателски браншови организации и асоциации за представяне и мултиплициране на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения - наем на зала с техническо оборудване с прогнозна стойност 800,00 лв. без включен ДДС.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Публикуване на 3 броя съобщения в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта, Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Публикация в традиционна регионална печатна медия - 1 брой с прогнозна стойност 800,00 лв. без включен ДДС и публикации в дигитални информационни медии - 2 броя с обща прогнозна стойност 1 200,00 лв. без включен ДДС
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN