Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0247-C01
Наименование на проекта „Внедряване на международно признати стандарти в „НИКОЛА СИМОВ - 99" ООД“
Бенефициент 125544594 НИКОЛА СИМОВ - 99 ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 10.08.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Търговище, Търговище, гр.Търговище

Описание

Кратко описание на проекта
Фирма „НИКОЛА СИМОВ - 99“ ООД - гр. Търговище е създадена през 2003. Към настоящият момент, фирмата произвежда следните нестандартни метални изделия: бункери, шнекове, ламаринени детайли за селскостопанска техника, ел. табла, въздуховоди, фланци, вибрационни маси и др. Фирмата развива и търговия с метали.  

Настоящият проект има за цел да подобри управленските процеси, като средство за повишаване на конкурентоспособността и експортния потенциал на компанията. Подобряването на управленските процеси ще бъде постигнато чрез внедряване на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда и придобиване на международно признати сертификати за съответствие на внедрената система с изискванията на стандартите ISO 9001 и ISO 14001.

Внедряването на системите за управление е идентифицирано като най - ефективното и ефикасно решение на идентифицирани слабости, свързани с качеството на произвежданите продукти (допускането на високо процентно съотношение между бракувани и годни продукти - за 2015 г. над 12%), аспектите на въздействие на околната среда (генерираните метални отпадъци съставляват 31% от потребените метали)  и удовлетвореността на клиенти (получени са 7 рекламации за доставени готови изделия).

В рамките на проекта ще бъдат реализирани дейности, свързани с:
- доставка и въвеждане в експлоатация на необходимите ДМА, допринасящи за постигане на съответствие с изискванията на Интегрирана Система за Управление на качеството и околната среда (ИСУ);
- разработване и въвеждане на ИСУ;
- сертифициране на ИСУ;
- публичност и визуализация на финансовия принос на ЕС.

Внедряването на ИСУ ще доведе до съществени положителни резултати за компанията, като:
- изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта с 38,10%;
- нарастване на нетните приходи от продажби с 64,29%;
- нарастване на производителността с 19,80%.

Планираната продължителност на проекта е 18 месеца, а общият бюджет - 126 000,60 лева, без ДДС.
Дейности
  • Дейност: Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящи за постигане на съответствие с изискванията на Интегрирана Система за Управление на качеството и околната среда, съгласно БДС EN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001: Дейността включва доставка, монтаж и пускане в експлоатация на следното оборудване: 1. Тривалова листоогъваща машина - 1 бр.; 2. Електро-хидравличен абкант - 1 бр.; 3. Механична ЗЕГ машина - 1 бр.; 4. Магнитна бормашина - 1 бр.; Анализът, който е направен за готовността на „НИКОЛА СИМОВ - 99“ ООД за внедряване на стандартите ISO 9001 и ISO 14001 показва, че основното „тясно място“, което прави невъзможно покриването на изискванията им са остарелите и напълно амортизирани машини за огъване, рязане и пробиване на металите. Тези машини предизвикват много брак при работата си, водят до консумация на много природни суровини и чести рекламации от клиентите, засягащи качеството на произведените от тях детайли. Триваловата листоогъваша машина, която в момента работи в „НИКОЛА СИМОВ - 99" е собствено производство. Често дефектира по време на работа като похабява материала, който се обработва в момента. Към момента фирмата разполага с абкант, чиято възраст е над 30 г. Въпреки доброто ниво на поддръжка и ремонти, които му се осигуряват, той е напълно амортизиран. Повредите по него се зачестяват, а времето, необходимо за отстраняването им расте. В момента, за да извърши дадена операция, абкантът прави 3-4 удара на едно и също място. Многократните повторения на тази операция в нередки случаи води до изместване на огъвания материал и получаване на брак или изделие с проблеми в качеството, породени от допълнителните обработки. Голяма част от изделията, които се произвеждат в момента са от ламарина с дебелина до 1,2 мм. Тяхното огъване също се извършва на наличния стар абкант. Това освен, че е неефективно, в много от случаите води до неточности в желаните размери или "прокъсване" на огъвания материал и неговото похабяване. Предвижда се този проблем да бъде разрешен със закупуването на нова, ръчна ЗЕГ машина, с която да се обработват по-малките детайли, от по-тънък материал. Към момента, предприятието не разполага с магнитна бормашина и за пробиване на отвори на място при клиентите се използва електрическа дрелка. С нея има ограничения относно максимално допустимите размери за пробиване. Това налага разпробиване на много от отворите предварително, в базата и съответно води до грешки и бракуване на изделията понякога., Договорена стойност: 99 700.60 , Отчетена стойност: 99 700.60
  • Дейност: Дейности за услуги по въвеждане на Интегрирана Система за Управление (ИСУ) в съответствие с международните стандарти за управление на качеството (БДС EN ISO 9001) и околната среда (БДС EN ISO 14001): Дейностите по въвеждане на Интегрирана Система за Управление (ИСУ) в съответствие с международните стандарти за управление на качеството (БДС EN ISO 9001) и околната среда (БДС EN ISO 14001) в "НИКОЛА СИМОВ - 99" ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Диагностика: - Формиране съвместен екип по проекта; - Провеждане на обучение за запознаване със структурата и изискванията на стандартите ISO 9001 и ISO 14001; - Провеждане на първоначални интервюта; - Извършване на анализ на настоящото състояние по отношение на качеството и околната среда; - Анализ на документите и дейностите, осигуряващи работната среда, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, средства, персонал и обучение, произтичащи от изискванията на стандартите. 2. Проектиране и разработка на ИСУ: - Отнасяне на изискванията на стандартите към съществуващите бизнес процеси; - Обсъждане на възможности за оптимизация на процесите и прилагане на добри практики; - Дефиниране на желано състояние на процесите след внедряване на ИСУ. Състоянието отразява всички изисквания на ръководството на компанията и на стандартите ISO 9001 и ISO 14001; - Изготвяне на детайлен план за разработване и внедряване на ИСУ; - Разработка на документите, свързани с ИСУ. 3. Внедряване на ИСУ: - Провеждане на обучение за запознаване на персонала с изискванията на стандартите ISO 9001 и ISO 14001; - Изменения и корекции на ИСУ; - Провеждане на вътрешни одити на ИСУ. Подетапът по внедряване ще продължи минимум 3 месеца, като по този начин ще се покрият изискванията и на сертифициращите организации за минимално функциониране на системата преди провеждане на сертификационния одит., Договорена стойност: 11 000.00 , Отчетена стойност: 11 000.00
  • Дейност: Дейности за услуги по сертифициране на Интегрирана Система за Управление (ИСУ) в съответствие с международните стандарти за управление на качеството (БДС EN ISO 9001) и околната среда (БДС EN ISO 14001): Дейностите по сертифициране на Интегрирана Система за Управление (ИСУ) в съответствие с международните стандарти за управление на качеството (БДС EN ISO 9001) и околната среда (БДС EN ISO 14001) в "НИКОЛА СИМОВ - 99" ООД ще включва следните подетапи и съответните дейности в тях: 1. Одит на първи етап – преглед и оценка на внедряването на ИСУ на място при „НИКОЛА СИМОВ - 99“ ООД за адекватност с изискванията на приложимите стандарти – уточняване на обхвата, местоположения, процеси на ИСУ, оценка на готовността за провеждане на втори етап от одита. Изготвяне на доклад от първи етап на одита, получаване и преглед от „НИКОЛА СИМОВ - 99“ ООД, планиране на втори етап на сертификационния одит. 2. Одит на втори етап – оценка на внедрената ИСУ: - събиране на доказателства и оценка на внедряването и ефикасността на ИСУ; - анализиране на информацията от събраните доказателства от одита и оповестяване на констатациите и заключението от одита; - документиране на несъответствията (ако бъдат установени); - определяне на срок за отстраняване на несъответствията (ако бъдат установени); - изготвяне на доклад от втори етап на одита, получаване и преглед от „НИКОЛА СИМОВ - 99“ ООД. Времето между етап 1 и етап 2 зависи от това, дали са открити проблеми в прилагането на ИСУ, които трябва да бъдат отстранени до одита на етап 2. След преглед на документите от одита, при положителен резултат, се взема решение за сертификация и се издават сертификати, които се предават на „НИКОЛА СИМОВ - 99“ ООД., Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 14 980.00
  • Дейност: Дейности за визуализация: Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие (EФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ (ОПИК) 2014-2020 в неговата успешна реализация. Осигуряването на предвидените в рамките на дейността средства за визуализация на проекта - 2 бр. информационни табели (временна и постоянна) и 4 бр. стикери бъде осъществено чрез външно възлагане. На мястото на изпълнението на проекта - на входа на административно-производствената сграда на предприятието, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 бр. информационни табели (временна и постоянна), със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на „Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма - ОПИК, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. На временната табела ще бъдат изписани също и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. Временната табела ще бъде монтирана при стартиране на дейностите по проекта, а постоянната табела ще замени временната веднага след приключване на предвидените по проекта дейности. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за широката общественост, ще се посочва че се финансира от ОП „Иновации и конкурентоспособност“ чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта и ще продължи общо 18 месеца. Основните стъпки за реализацията й са следните: 1. Утвърждаване на образци на документи, съдържащи средствата за визуализация. 2. Прилагане на правилата за информираност и публичност във всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта. 3. Сключване на договор за изработка на 2 информационни табели - временна и постоянна и 4 бр. стикери. 4. Доставка на средствата за визуализация. 5. Монтиране на временна информационна табела на входа на сградата. 6. Монтиране на постоянна информационна табела след края на проектните дейности., Договорена стойност: 300.00 , Отчетена стойност: 259.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СЕРТИФИКЕЙШЪН ИНТЕРНЕШЪНЪЛ БЪЛГАРИЯ /СИ АЙ БЪЛГАРИЯ/ ООД, Договорена стойност по проекта*: 10 486.00 , Отчетена стойност**: 14 980.00
  • Изпълнител: БЪЛГАРСКА ФИНАНСОВА ГРУПА ООД, Договорена стойност по проекта*: 181.30 , Отчетена стойност**: 259.00
  • Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ - БРД ООД, Договорена стойност по проекта*: 69 790.42 , Отчетена стойност**: 99 700.60
  • Изпълнител: ЗЕНИТ КОНСУЛТ АМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 700.00 , Отчетена стойност**: 11 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 19 326.93 , Достигната стойност: 19 317.86

Финансова информация

Обща стойност на проекта 126 000.60 BGN
БФП 88 200.42 BGN
Собствено финансиране 37 800.18 BGN
Общо реално изплатени суми 88 157.72 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Дейности за визуализация, Прогнозна стойност: 300.00
  • Обособена позиция 1: Изработка, доставка и монтаж на материалите за визуализация и публичност
    Изпълнител: БЪЛГАРСКА ФИНАНСОВА ГРУПА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 181.30
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на необходимите ДМА, допринасящи за постигане на съответствие с изискванията на Интегрирана Система за Управление на качеството и околната среда, Прогнозна стойност: 99 700.60
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 - Доставка, инсталиране и пускане в експлоатация на Тривалова листоогъваща машина - 1 брой
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ - БРД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 69 790.42
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 - Доставка, инсталиране и пускане в експлоатация на Електро-хидравличен абкант - 1 брой
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ - БРД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 69 790.42
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3 - Доставка, инсталиране и пускане в експлоатация на Механична ЗЕГ машина - 1 брой
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ - БРД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 69 790.42
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4 - Доставка, инсталиране и пускане в експлоатация на Магнитна бормашина - 1 брой
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ - БРД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 69 790.42
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Услуги по въвеждане на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда, в съответствие с с изискванията на стандартите БДС EN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001, Прогнозна стойност: 11 000.00
  • Обособена позиция 1: Услуги по въвеждане на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда, в съответствие с с изискванията на стандартите БДС EN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001
    Изпълнител: ЗЕНИТ КОНСУЛТ АМ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 700.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Услуги по Сертифициране на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда, в съответствие с с изискванията на стандартите БДС EN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001, Прогнозна стойност: 15 000.00
  • Обособена позиция 1: Услуги по Сертифициране на Интегрирана система за управление на качеството и околната среда, в съответствие с с изискванията на стандартите БДС EN ISO 9001 и БДС EN ISO 14001
    Изпълнител: СЕРТИФИКЕЙШЪН ИНТЕРНЕШЪНЪЛ БЪЛГАРИЯ /СИ АЙ БЪЛГАРИЯ/ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 486.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN