Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.046-0001-C01
Наименование на проекта "С грижа за независим и достоен живот"
Бенефициент 000351743 ОБЩИНА ПАНАГЮРИЩЕ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 07.11.2019
Дата на стартиране 01.12.2019
Дата на приключване 01.03.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Панагюрище

Описание

Кратко описание на проекта
С реализирането на настоящия проект Община Панагюрище цели да продължи да работи за развитието на  ефективна система от социални и здравни услуги, ориентирана към отделната личност, адаптираща се към конкретните нужди и възможности на местните общности, осигуряваща равен достъп и непрекъснато подобряваща своето качество.   Проектът предвижда създаване на условия за независим и достоен живот за лица с увреждания и  лица над 65 г. в  невъзможност за самообслужване  чрез повишаване  достъпа  до социални услуги и тяхното качество. Това ще спомогне и за осигуряване на комплексна подкрепа на семействата, които полагат основно  грижи за хора с увреждания и възрастни хора. 
В проекта е предвидено услугите да се предоставят в рамките на 18 месеца и да обхванат 41 лица с увреждания и  лица над 65 г. в  невъзможност за самообслужване . Ще бъдат подбрани 41 лица, които ще предоставят почасово ежедневна грижа на потребителите от целевата група в тяхната домашна среда.  Услугите ще се предоставят след извършването на индивидуална оценка на потребностите и ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете.  Водещите принципи при изпълнението на дейностите  ще са поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на отделния човек и осигуряване на повишен достъп до  социални услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, предвид индивидуалната му оценка. Предвидена е  и дейност, свързана с информираност и публичност на проекта, съобразно изискванията за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.
Дейности
  • Дейност: Екип за управление на проекта: Предвидената дейност цели гарантиране на качествено управление и изпълнение на проекта и постигане на предвидените цели. В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за управление на проекта, състоящ се от: ръководител - 1 бр., координатор - 1 бр., счетоводител - 1 бр. Предвижда се ръководителят на проекта да бъде външен експерт с когото ще бъде сключен договор за услуга (граждански договор), при спазване на изискванията на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020 г. Координаторът и счетоводителят на проекта ще бъдат служители на кандидата. Дейността ще стартира от първия месец по проекта с определяне на задълженията на експертите от екипа за управление, подготовка и подписване на договори. Задълженията на екипа за управление на проекта са: 1. Ръководител : - Ръководи и носи отговорност за цялостната дейност по реализиране, контрол, докладване и отчитане на проекта. - Организира цялостната дейност на екипа по изпълнение на проекта. Разпределя задачите и отговорности, контролира тяхното изпълнение и координира действията между членовете на екипа; - Отговаря за спазването на графика за изпълнение на проекта. - Осъществява контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта. - Изготвя периодични, междинни и окончателен технически отчети за напредъка на проекта. - Осъществява пряк контрол и наблюдение на всички участници в проекта и одобрява месечните отчети на екипа за управление на проекта. - Организира работни срещи на Екип за управление на проекта. - Контролира изпълнението на графика на дейностите и бюджета на проекта. - При откриване на нередност или при подозрение за нередност/измама, на който и да било етап от изпълнението на проекта, следва съответните процедури за докладване на нередности; - Изпълнява и други задължения, възложени му от кмета на общината свързани с работата му. Координатор – Организира подготовката и изпълнението на дейностите по проекта. Осигурява методическа и административна подкрепа на Ръководителя на проекта за: организиране и провеждане на обучения, отчитане по проекта и др. Изготвя индивидуална оценка на потребностите на кандидат –потребителите в домовете им, съвместно с ръководителя на проекта. Осъществява вътрешен мониторинг на дейностите. Работи под прякото ръководство на Ръководителя на проекта. Счетоводител – Изпълнява финансовата и счетоводна дейност по проекта: оформя счетоводните операции и изготвя финансовите отчети; подпомага екипа при отчитането на проектните дейности; следи за правилното разходване на средствата, в рамките на проектния бюджет. Работи под прякото ръководство на Ръководителя на проекта. Счетоводителят на проекта е пряко отговорен за правилното осчетоводяване на разходите и ежемесечно информира останалите членове на екипа за тях. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 97 504.48
  • Дейност: Подбор на персонал за предоставяне на почасови услуги в домашна среда.: Дейността включва кандидатстване, подбор, назначаване и обучение на персонала. С тази дейност се цели да се подберат мотивирани лица в трудоспособна възраст, подходящи за предоставяне на почасови услуги в домашна среда. Това ще е персоналът, на който ще се осигури възможност да придобие основни теоретични познания, необходими за работа с лица с увреждания и с лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване. Дейността обхваща провеждане на ясна и ефективна процедура за подбор и договаряне с кандидатите за персонал, извършващ услуги по домовете и наемане на подходящ персонал, който да се обучи (само за тази част от персонала, която не е преминала подобно обучение) да извършва качествени услуги по домовете в отговор на индивидуалните нужди на потребителите. В началото на проекта, от първия до третия месец от стартирането му ще започне подготовката и изпълнението на тази дейност. Планирано е и надграждане на знания и умения на персонала, който ще се включи в поддържащото обучение. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Подбор на потребители на почасови услуги в домашна среда.: Тази дейност включва подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат -потребителите на услугите в домашна среда. За ползване на почасови услуги в домашна среда могат да кандидатстват: - Лица с увреждания с ограничения или невъзможност за самообслужване, които поради причини от здравословен характер са поставени в социална изолация, живущи на територията на община Панагюрище; - Лица над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, поради причини от различен характер, живущи на територията на община Панагюрище Екипът за управление на проекта ще изработи предварително процедура за подбор с критерии, която ще съдържа: подготовка на пакет от документи за кандидатстване от страна на потенциалните потребители на услугата; извършване на оценка на индивидуалните нужди на кандидат-потребителите; класиране и подбор на потребителите на услугите. Оценката на индивидуалните потребности на кандидат-потребителите ще се извършва от екипа за управление на проекта. Оценката на потребностите ще отчита индивидуалната специфика на кандидат-потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на социални услуги в домашна среда: Тази дейност е насочена към подобряване качеството на живот на лицата нуждаещи се от обслужване в ежедневието си, на лицата с увреждания чрез осигуряване на дългосрочна грижа, включително подкрепящи социални услуги в общността и в домашна среда. Водещ принцип при изпълнение на дейността е поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на отделния човек. От оценката на потребностите ще се генерира информация за индивидуалните нужди на всяко лице. Предвидено е социалните услуги да се предоставят в рамките на 18 месеца и да обхванат минимум 41 потребителя. Предоставянето на почасова ежедневна грижа на потребителите в техните домове ще се извършва от 41 лица в трудоспособна възраст, назначени на срочен трудов договор. , Договорена стойност: 274 290.00 , Отчетена стойност: 270 364.11
  • Дейност: Информационна кампания за представяне на местни социални услуги: Дейността е насочена към създаване на нови възможности за информиране на местните общности за националната политика в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното включване и дейностите на общинската социална политика за преодоляване на социалното изключване на лицата с увреждания и лицата над 65- годишна възраст в невъзможност за самообслужване, както и насърчаване на партньорството с НПО, бизнеса и гражданите., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЦЕНТЪР ПРО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 40 950.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 41.00 , Достигната стойност: 64.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 41.00 , Достигната стойност: 64.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 378 509.75 BGN
БФП 378 509.75 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 378 509.75 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Информиране и публичност по проект "С грижа за независим и достоен живот", Прогнозна стойност: 11 350.00
  • Обособена позиция 1: Информиране и публичност
    Изпълнител: ЦЕНТЪР ПРО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 350.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на едно въвеждащо и едно поддържащо обучение за реализиране на социалната услуга "Личен асистент"., Прогнозна стойност: 29 600.00
  • Обособена позиция 1: Провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение
    Изпълнител: ЦЕНТЪР ПРО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 29 600.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN