Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-3.002-0002-C06
Наименование на проекта Иновативни продукти и услуги в обучението, предоставяно от НИП
Бенефициент 131177220 НАЦИОНАЛЕН ИНСТИТУТ НА ПРАВОСЪДИЕТО
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 11.09.2017
Дата на стартиране 01.01.2017
Дата на приключване 02.06.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България
  • Територията на ЕС

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът се основава на цялостна концепция за въвеждане на иновативни подходи в съдебното обучение, вкл. развиване на междуинституционални сътрудничества и "партньорства на знанията" в подкрепа на съдебното обучение. Дейностите предвиждат изграждането на иновативен модел на специализирано присъствено обучение в областта на административното правораздаване; провеждане на чуждоезикови обучения по английски и френски език; обучения и учебни посещения в европейски обучителни школи и институции; създаване на самообучителни ресурси и въвеждане на нови форми на обучение в електронна среда; изграждане на информационна система за управление на процеса на обучение и създаване на условия за провеждането му  в безхартиена среда. 
Предложението надгражда изпълнените проекти по предходната оперативна програма и създава условия за развитието на високотехнологизиран обучителен процес, който надхвърля по стратегически резултати и визия конвенционалните обучителни форми. Новите акценти са свързани с прилагането на иновативен модел на специализирано присъствено обучение, изградено на базата на партньорство с върховната магистратура, създаването на условия за електронизиране на обучителния процес и неговото управление чрез изграждането на самообучителни ресурси, нови форми на обучение във виртуалната среда, създаване и внедряване на информационна система за управление на процеса на обучение и за  провеждането му в безхартиена среда. Към иновативните дейности и услуги следва да се добавят обученията и учебните посещения в европейските обучителни школи и институции като международен компонент на проектното предложение, отразяващ  най-добрите европейски практики и способстващ за повишаване на капацитета на Националния институт на правосъдието  за създаване на нови продукти и услуги чрез развиване и установяване на институционални връзки с европейски  школи и институции. 
Проектът се предвижда да се осъществява в рамките на 48 месеца.
Дейности
  • Дейност: Иновативен модел на специализирано присъствено обучение в областта на административното правораздаване: Изграждането на иновативен модел на специализирано присъствено обучение в рамките на проект за реализиране на съвместни действия в областта на административното правораздаване се обосновава с необходимостта от провеждане на комплекс от целеви обучения, допринасящи за формирането на единна и безпротиворечива съдебна практика в областта на административното правораздаване. Върховният административен съд осъществява върховен съдебен надзор за точното и еднакво прилагане на законите. Интегрирането на върховната магистратура в процеса на съдебно обучение обезпечава постигането на тази цел, като същевременно създава възможности за "подобряване на системата за непрекъснато идентифициране на потребностите на обучение в рамките на отделна структура на съдебната власт" и "разширяване на тематиките, формите на обучение и целевите групи", изрично формулирани като специфична цел на дейността и изведени като основни приоритети в Актуализираната стратегия за продължаване на реформата в съдебната система. Дейността ще се осъществява в партньорство с Върховния административен съд и включва подготовката, провеждането и отчитането на специализирани присъствени обучения в областта на административното правораздаване за минимум 750 участници, представители на целевата група. Профилът на обучаемите включва преимуществено съдии, съдебни помощници и съдебни служители от административните съдилища. В същото време относимостта на редица въпроси на административното правораздаване към дейността на общите съдилища, както и към дейността на прокуратурата във връзка с осъществяването на функцията й по административно-съдебен надзор, в много случаи предполагат участието на съдии от общите съдилища и прокурори с оглед постигане на специфичните цели на обученията. Програмите и преподавателските екипи на обученията ще бъдат изготвени от НИП и ВАС при спазване на Вътрешните правила за организацията и реда на учебната дейност, подбора и възнаграждението на преподавателите в Националния институт на правосъдието. Обученията ще бъдат провеждани на територията на Република България и ще са с продължителност от два дни (12 астрономически часа) до 3 дни (18 астрономически часа). Конкретната тема, мястото, продължителността, аудиторията и лекторите на обученията ще бъдат определени в хода на изпълнението на дейността в сътрудничество между НИП и ВАС при спазване на Насоките по процедурата за отчитане на национални и стратегически документи на европейско ниво и за неучастие на обучаеми в идентични обучения. Развиването на междуинституционални сътрудничества и "партньорства на знанията" в подкрепа на съдебното обучение е изрично посочено като основополагащ елемент при разработването на иновативни методи на съдебно обучение (Съобщение на Комисията до Европейския парламент "Изграждане на доверие в правосъдието в целия ЕС. Ново измерение на европейското съдебно обучение, COM/2011/0551). Освен към постигането на цел 3 на настоящата процедура за "подобряване и обогатяване на дейността на НИП" чрез развитие на иновативни продукти и услуги, дейността обезпечава „осигуряване на качествено професионално обучение”, насочено към „повишаване ефективността на правосъдието” съгласно цел 1 на процедурата. От гледна точка на индикаторите на ниво оперативна програма партньорството между НИП и ВАС следва да бъде отчетено като "проект за реализиране на съвместни действия" съгласно Насоките за кандидатстване., Договорена стойност: 892 528.50 , Отчетена стойност: 781 030.33
  • Дейност: Провеждане на чуждоезикови обучения по английски език и френски език : Дейността предвижда провеждане на чуждоезикови обучения по английски и френски език за представителите на целевата група (магистрати, съдебни служители и служители на разследващите органи съгласно Наръчник на индикаторите) в групова присъствена форма и електронна форма (дистанционно обучение). Съобщението на Европейската комисия относно съдебното обучение разглежда овладяването на чужд език и неговата правна терминология като част от обучението на магистратите и практикуващите юристи с първостепенно значение за изграждане на общоевропейска съдебна култура. Курсовете по езиково обучение ще покриват нивата от B1 до C1, съгласно Европейската референтна езикова рамка, както и курс по юридическа терминология с оглед професионалната компетентност на целевата група. Обучаемите, преминали курсове B1, B2 и C1 по предходни проекти с езиково обучение по ОПАК, ще имат възможност да се включат в езиковите курсове, покриващи по-високо ниво на обучение и/или юридическа терминология. Няма да бъдат допускани участници, преминали същото или по-високо ниво на обучение по предходните проекти.Интегрирането на електронен формат на чуждоезиково обучение за представителите на целевата група съответства на цел 3 на процедурата за развитие на подобряване и обогатяване на дейността на НИП със създаване и развитие на нови продукти и услуги, като в същото време отразява добри практики на обучителните институции в Европа. Избраният/те изпълнител/и по реда на ЗОП в присъствените и дистанционните обучения ще проведе/ат входящи тестове за определяне нивото на участниците, преди да бъдат записани в даден курс. Въз основа на резултатите от входящите тестове и географското местоположение на участниците ще бъдат съставени групи от изпълнителя/ите, избран/и да изпълнява/т дейността. Присъствените курсове от нива B1 до C1 ще бъдат с продължителност 120 часа при интензивност от 6 учебни часа седмично (5 месеца), а курсовете по юридическа терминология - 36 учебни часа при интензивност от 6 учебни часа седмично (2 месеца). При готовност на обучаемите в групата и по преценка на преподавателя интензивността на графика може да бъде увеличена с оглед провеждането на курса за 3 или 4 месеца.Условие за изпълнението на дейността е наличието на мрежа от учебни зали в страната по апелативни центрове (София, Пловдив, Варна, Бургас и Велико Търново), а при интерес на обучаемите - по окръжни центрове. При наличие желаещи за обучение извън тези центрове, ще бъдат проучени възможностите за провеждане на обучение на място или в най-близкия апелативен/окръжен център. Учебните материали, осигурени от изпълнителя/ите ще отразяват целите и специфичните езикови характеристики на курсовете. Обученията ще приключват с изпит и издаване на сертификат за успешно завършен курс след проведен тест от изпълнителя. Използването на метода на електронно обучение в дистанционен формат в повишаването на чуждоезиковата компетентност е свързано с индивидуализиране на обучението съобразно предпочитанията и професионалната ангажираност на обучаемите. Електронното обучение ще бъде предложено за до 60 представители на целевата група под формата на дистанционно обучение с постоянно наблюдение, при който участниците имат достъп до поделено работно пространство, осигурено от изпълнителя, в което се намира подробна информация за курса, материали, насоки от преподавател и домашни задания. Те изучават модулите на курса и извършват препоръчаните дейности самостоятелно, като ползват помощта на преподавателя. Дистанционните езикови курсове ще бъдат със средна продължителност от 3 месеца (едно ниво) при интензивност от 120 учебни часа. При готовност на обучаемите и по преценка на преподавателя интензивността може да бъде увеличена с оглед провеждането на курса за 2 месеца.В дистанционното обучение ще бъдат осигурени възможности за отчитане и удостоверяване на преминатите нива на обучение от участниците, както и за отчитане на броя на обучените участници, успешно преминали обучения с получаване на сертификат. , Договорена стойност: 745 244.27 , Отчетена стойност: 713 410.39
  • Дейност: Обучения и учебни посещения в европейски обучителни школи и институции: Подобряването и обогатяването на дейността на НИП с иновативни продукти и услуги, формулирано като обща цел на проекта, е свързано с допълването на вътрешната учебна програма на НИП с европейски "външен" каталог от обучителни дейности, предоставящи комплекс от обучения и учебни посещения в европейските обучителни школи и институции. Водещите учебни школи за съдебно обучение в Европа развиват този външен европейски обучителен каталог, като обособен, но допълващ компонент към вътрешната им обучителна дейност, насочен към създаване на знания, умения и компетентности на обучаемите в европейска обучителна среда, насърчаваща взаимното доверие между практикуващите юристи от различни съдебни системи на ЕС. В съответствие с добрите европейски практики НИП за първи път предвижда разработването на европейски обучителен външен каталог, обогатяващ и надграждащ вътрешните обучителни дейности. Въз основа на този каталог ще бъдат подготвено, проведено и отчетено участието на представителите на целевата група (магистрати, съдебни служители и служители на разследващите органи съгласно Наръчник на индикаторите) в обучения и учебни посещения в школи за съдебно обучение, обучителни институции, както и в Съда на ЕС, ЕСПЧ, Евроджъст, ОЛАФ, Европол и други европейски институции, изпълняващи функции, относими към компетентностите на представителите на целевата група. Европейският обучителен каталог на НИП ще бъде изготвен въз основа на учебните програми и годишните планове на европейските школи за съдебно обучение и обучителни институции, които развиват международни обучения. Каталогът ще включва възможности за участието на обучаемите в: - международни обучения, организирани в школите и институциите, осъществяващи съдебно обучение в ЕС; - учебни посещения в съдебни школи и европейски институции, изпълняващи функции, относими към компетентностите на представителите на целевата група. В хода на изпълнението на дейността, каталогът ще бъде непрекъснато актуализиран с оглед координираните със сродни школи и институции обучения и посещения. Международните обучения са трансгранични дейности на обучение в определена тематична област, организирани от школи и институции за съдебно обучение в Европа, предвиждащи участието на магистрати и съдебни служители от различни националности. Европейската комисия разглежда международните обучения като инструмент за ефективното осъществяване на съдебните производства с международен елемент, защото не само развиват знания и умения, но и способстват за установяването на неформална мрежа от контакти между обучаемите, допринасяща за решаването на трансгранични производства.Учебните посещения са друга форма на трансгранична обучителна дейност за придобиването на знания и умения, основанана на запознаването с процедурите и моделите на функциониране на приемащата институция. Комисията изрично насърчава съдебните школи да организират такъв тип обучителна дейност както помежду си с оглед обмен на опит и добри практики, така и с европейските институции (Съда на ЕС, ЕСПЧ, Евроджъст, ОЛАФ, Европол и др.) с отговорности, относими към ежедневната работа на магистратите и съдебните служители. Запознаването с процедурите и конкретния инструментариум на европейските институции, органи и структури е предпоставка за правилното прилагане на европейското право и на инструментите за международно сътрудничество. Дейността реализира препоръките на Европейската комисия,формулирани в „Съвети за доставчиците на обучение – Европейско съдебно обучение”, 2016 г. По съдържание и резултати, тя надхвърля заложената основна цел на проекта за подобряване и обогатяване на дейността на НИП чрез развиването на нови продукти и услуги и допринася за постигането и на останалите две цели по процедурата - осигуряването на качествено професионално обучение чрез международни дейности, насочени към повишаване на ефективността на правосъдието и устойчиво повишаване на качеството и услугите, предоставяни от НИП в съответствие с европейските стандарти. , Договорена стойност: 1 296 947.56 , Отчетена стойност: 1 236 925.71
  • Дейност: Създаване на самообучителни ресурси - наръчници и помагала, подпомагащи магистратите и служителите в съдебната администрация в развиването на компетентности и умения: Дейността вкл. подготовката и издаването в ел. и печатен формат на самообучителни ресурси (наръчници, ръководства, помагала) за магистратите и служителите в съд. администрация, насочени към развиването на комп. и умения в осъщ. на техните проф. задачи и функции. Евр. мрежа за съд. обучение разглежда разработването на помощни ресурси като част от ефективното проф. обучение. По съдържание и резултати дейността е относима към цел 3 на настоящата процедура и основна цел на проекта за "подобряване и обогатяване на дейността на НИП със създаване и развитие на нови продукти и услуги", като представлява и елемент от електрон. на учебния процес. Ще бъдат изготвени следните помагала, като техните ел. формати ще бъдат достъпни в защ. виртуално пространство на сайта на НИП:1.Тематично помагало по евр, право (част II и част III)-Разраб. на 2 допълнителни части на помагалото, което се изготвя по проекта на НИП "Качест. проф. обучение за повиш. ефективн. на правосъдието", бе предложено от раб. група, определила съдърж. обхват и авторите на помагалото. Необх. от изчерпателност на тематиките относно евр. измерения на нац. правоприлагане в граждански, наказателен и админ. аспект обосновава изготвянето на 2 доп. части на помагалото. Предвижда се част II и III да са в обем до 400 стр. всяка и тираж от 500 бр. книжно издание.2.Учебно помагало (наръчник)за новоназначени адм. ръковод. зам. на адм. ръковод.-създаването на спец. ресурс, достъпен за новоназначените ръковод. в съд. с-ма в началото на упр. им мандат, обезпечава ефект, упр. и развиването на лидерски умения в съд. с-ма. Предвижда се помагалото да е в обем до 200 стр. и тираж от 500 бр. книжно издание.3.Учебно помагало (наръчник) за магистрати и съд. служ., определени за работа с медиите.В обученията по комуникационната стратегия на съд. власт по текущо изпълнявания проект по ОПДУ, беше предложено изготвянето на синтезирано ел. ръководство с основни правила за работа с медиите за магистратите -говорители и пресаташетата, и за служ., съвместяващи тези функции със задълженията по основната си длъжност. Предвижда се помагалото да е в обем до 150 стр. и тираж от 500 бр. книжно издание.4.Учебни помагала (наръчници), относими към работата на различните длъжности в спец. адм. в съд. с-ма, отразяващи промените в процесуалните закони, по следните теми:„Наказателно деловодство. Наръчник на служителя”- в обем до 100 стр. и тираж от 500 бр. книжно издание;„Гражданско деловодство. Наръчник на служителя”-в обем до 100 стр. и тираж от 500 бр. книжно издание;„Връчване на призовки и съдебни книжа. Наръчник на служителя”-в обем до 100 стр. и тираж от 500 бр. книжно издание;„Съдебни секретари. Наръчник на служителя”-в обем до 100 стр. и тираж от 500 бр. книжно издание;„Търговско деловодство. Наръчник на служителя”-в обем до 100 стр. и тираж от 500 бр. книжно издание;„Адм. деловодство. Наръчник на служителя”-в обем до 100 стр. и тираж от 500 бр. книжно издание;5.Практически наръчник относно процедурите пред Съда на ЕС.Наръчникът представлява компилирана нормативна уредба и относима съд. практика с кратки коментарни части относно процедурите пред СЕС. Обособяването на такъв тип издание със систематизирани нормативни текстове и селектирана относима съд. практика бе препоръчано от участници и преподаватели в обученията по европейско право, проведени с участието на българските представители в евр. съд. институции. Предвижда се наръчникът да е в обем до 400 стр. и тираж от 500 бр. книжно издание.6.Учебно помагало по правото на ЕС в частта относно соц. права, данъчното право, околната среда, убежище и миграция и забрана за дискриминация (IV част). Предвижда се да е в обем до 500 стр. и тираж от 500 бр. книжно издание;7.Учебно помагало по правото на ЕС в частта относно иконом. свободи (V част). Предвижда се да е в обем до 500 стр. и тираж от 500 бр. книжно издание;8.Учебно помагало–Ръководство на административен съдебен състав (за новоназначени административни съдии) до 500 стр. и електронно издание., Договорена стойност: 247 113.30 , Отчетена стойност: 233 226.51
  • Дейност: Изработване и внедряване на информационна система за управление на процеса на обучение и създаването на условия за неговото развитие и провеждане в безхартиена среда: Електронизирането на обучителния процес на Института и неговото управление е специфичната цел, която се осъществява по дейността, чрез изграждането и внедряването на информационна система за управление на процеса на обучение и създаването на условия за неговото провеждане в безхартиена среда. Стратегически важно е процесът на електронизиране на обучителния процес да се осъществи в неговите две измерения - във връзка с процеса на неговата организация и управление и по отношение на провеждането му чрез създаването на условия за безхартиената му среда. Електронизирането на тези два аспекта на обучителната дейност - подготовката и отчитането й от една страна, и нейното същностно провеждане, от друга, стои в основната на изграждането на интегрирания високотехнологичен модел на съдебно обучение от ново поколение. В рамките на модела за първи път се създава единна електронна обучителна среда за организатори, обучаеми и преподаватели във всички етапи от подготовката, провеждането и отчитането на обучителната дейност. В етапа на провеждането на обучение създадената електронна обучителна среда (чрез осигуряването на онлайн връзка с присъствената обучителна среда), осигурява достъп на допълнителен брой магистрати и съдебни служители, извън ограничената присъствена група. Това са новите участници в обучителния процес, които имат дистанционен достъп до него чрез онлайн излъчването му чрез предвидената техника. Чрез възможността за запис на учебния процес електронната безхартиена обучителна среда има капацитет да се превърне в ресурс за самоподготовка на разположение на всеки съдия, прокурор, следовател, съдебен служител, което представлява инструмент за стимулиране на повишаването на индивидуалната квалификация, включително и в работна среда. Дейността включва анализ на работните процеси, свързани с подготовка, организация и отчитане на обученията в НИП и на условията за тяхното провеждане в безхартиена среда; изготвяне на техническо задание за необходимите функционалности и оборудване за ИСУПО; изготвяне на техническо задание за необходимите функционалности и оборудване за безхартиената среда; възлагане, изработване и внедряване на ИСУПО; доставка и инсталиране на хардуерно и софтуерно оборудване за ИСУПО; доставка и инсталиране на необходимото оборудване за провеждане на обучителния процес на НИП в безхартиена среда от залите на НИП. Въвеждането на информационна система за управление на процеса на обучение стои в основата на процеса на изграждане на единна електронна обучителна среда. Към момента организацията на обученията на НИП се осъществява механично и неефективно, а наличното оборудване не може да обслужва нарастващите потребности от обучение на целевите групи, и свързаните с тях процеси на заявяване и отчитане на участниците в обученията. ИСУПО се предвижда да разполага минимум със следните функционалности: регистриране на участници, приемане и обработване на заявки; класиране; генериране на писма, календари, графици и др.; публикуване на материали; образци на документи (списъци, табели, програми и др.); издаване на удостоверения; отчитане; предоставяне на различни справки; обобщаване на анкети; архивиране; разпределение на учебни зали; следене на срокове и др. Системата трябва да позволява надграждане и развитие според нуждите на НИП. Оборудването ще се прецизира при анализа на работните процеси.ИСУПО ще е съвместима с всички информационни ресурси на НИП. Служителите на НИП ще бъдат обучени за работа с ИСУПО от изпълнителя чрез електронно дистанционнообучение. За реализирането на ИСУПО е необходимо закупуването на: 1 бр. сървър;1 бр. лиценз за сървърна операционна система;1 бр. лиценз за бази данни;1 бр. хардуерна защитна стена; 1 бр. UPS за монтиране в специализиран шкаф за техника; 2 бр. гигабитов суич; 1 бр. дисков масив за съхранение на архивни записи, съвместим с гореописания сървър. Продължава в допълнителния файл и в сканираното ДС 2., Договорена стойност: 755 090.25 , Отчетена стойност: 713 116.51
  • Дейност: Въвеждане на нови форми на обучение в електронна среда (ОЕС): Дейността включва въвеждането на иновативни формати на обученията в електронна среда, които се провеждат без паралелна присъствена обучителна среда. По съдържание и резултати, дейността е насочена към формулираната специфична цел на проекта за електронизиране на обучителния процес с оглед постигането на общата цел за подобряване и обогатяване на дейността на НИП със създаване и развитие на нови продукти и услуги в съответствие с добрите европейски практики. С новите електронни формати се надгражда електронното дистанционно обучение в НИП като се разширяват "тематиката, формите на обучение и целевите групи", заявени като подцел на специфичната цел на операцията съгласно Насоките по процедурата в съответствие с Актуализираната стратегия за реформа в съдебната система. Предвижда се пилотното разработване и провеждане на следните иновативни формати по дейността: ● Уебинар в дистанционна онлайн среда - провеждане на синхронно (в едно и също време) дистанционно (от различни места) онлайн (чрез интернет свързаност) обучение с участието на преподаватели и обучаеми; ● Онлайн форум - провеждане на асинхронно (по различно време) обучение в дискусионен формат по определена тема между преподаватели и участници; ● Видео-урок; ● Електронни дистанционни обучения на обучители - обучения в електронен дистанционен формат за преподавателите в НИП за използване на електронните ресурси, предоставени от НИП; ● Пилотни електронни дистанционни обучения, въвеждащи иновативини методики - подходът "работа с казуси", симулиране на разглеждане на съдебно производство в дистанционна електронна среда; ● Създаване на "електронни общности" за дискусия в определени тематични области; ● Създаване на"електронна общност на преподавателите в НИП", която да дискутира методики, нови тематики и формати на обученията в рамките на електронната дистанционна среда. Пилотното разработване и провеждане на предвидените иновативни формати по дейността включва процесите на подготовка и организация на тези нови формати, които надграждат електронното дистанционно обучение, провеждано до момента в НИП. В рамките на проекта ще бъдат пилотни проведени и разработени 7 иновативни електронни формати, като конкретният брой на провежданите обучения в рамките на тези нови формати ще бъдат определени в хода на изпълнението на дейността, като бъдат отчетени стратегическите национални и европейски документи, идентифицирани в Насоките по процедурата, резултатите от работата на сформираните работни групи в изпълнение на дейност 3, провеждане на дистанционни обучения по проект „Качествено професионално обучение за повишаване ефективността на правосъдието”, финансиран по ОПДУ, както и доставеното оборудване за провеждане на обучения в безхартиена среда по дейност 5 на проекта. Въвеждането на посочените иновативни формати създава нови възможности за обучаемите - магистрати, съдебни служители и разследващи органи, формулирани като целева група съгласно Насоките по процедурата, да повишат своите знания, умения и компетентности чрез включването им в новоразработените електронни обучителни дейности. Адресирането на две от обучителните форми към преподавателите на НИП чрез провеждането на електронни дистанционни обучения на обучители и разработването на "електронна преподавателска общност", е обусловено от стратегическото значение, което Институтът отдава на постоянното повишаване на квалификацията на преподавателите и на разширяването на специфичните знания и умения, относими към тяхната дейност като обучители на техните колеги. Предвиждаме за първи път провеждането на обучение на обучители в дистанционен формат с оглед подготовката на преподавателите за работа в електронната обучителна среда. Продължава в допълнителния файл., Договорена стойност: 115 292.90 , Отчетена стойност: 66 489.54
  • Дейност: Информация и комуникация: Дейността включва мерки за информация, публичност, комуникация и прозрачност във връзка с популяризиране на проекта, неговите цели и резултати. Мерките са съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 г. - 2020 г. и Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020. Прозрачността на дейностите, финансирани със средствата на структурните фондове на ЕС е условие за укрепване на доверието в съдебната система и предпоставка за развиването и утвърждаването на институционален капацитет. В изпълнение на изискванията на посочените стратегически документи ще бъде предоставена информация на широката общественост за осъществяваните по проекта дейности, заложените цели и постигнатите резултати. Публичното отразяване на проекта в контекста на заложените цели и предвидените резултати е от първостепенно значение за подобряване на капацитета на институцията за създаване и развиване на иновативни продукти и услуги в съдебното обучение. Две информационни събития, свързани със стартирането и успешното изпълнение на дейностите по проекта ще бъдат организирани за сметка на бюджета на НИП за общо 40 участници (представители на целевата група по проекта и журналисти). Във връзка с информационните събития ще бъдат подготвени две прессъобщения за сметка на НИП. За участниците в информационните събития и за обучаемите и преподавателите в специализираните обучения по дейност 1 на проекта, реализирани в партньорство с ВАС, се предвижда изработването на 922 комплекта рекламни и информационни материали, включващи химикалка, ноутпад, конферентна чанта и флаш-памет (USB) 8GB. Ще бъде поставена постоянна обяснителна табела на видно място в НИП, както и ще бъдат изготвени 3 банера, 30 бр. плакати (за популяризиране на проекта за обученията в партньорство с ВАС) и 130 бр. стикери, които ще се поставят върху закупените материални активи. Изготвянето на описаните рекламни и информационните материали е свързано с провеждането на процедура по ЗОП за избор на изпълнител. Всички документи, свързани с обученията (програма, списъци с участници, регистрационни и анкетни карти, сертификати за участие и др.) ще съдържат задължителната информация за БФП от структурните фондове. Периодично ще бъде обновявана интернет страницата на НИП с информация за предстоящите събития и за напредъка на дейностите по проекта. Настоящата дейност е средство за осигуряване на информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевата група и обществеността за дейностите, целите и резултатите от проекта, както и визуализацията на подкрепата и приноса от ЕСФ и ОПДУ., Договорена стойност: 34 480.98 , Отчетена стойност: 33 604.50

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: ВЪРХОВЕН АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 105 305.96
Изпълнители
  • Изпълнител: Иван, Договорена стойност по проекта*: 1 901.71 , Отчетена стойност**: 1 700.00
  • Изпълнител: Кристиан Хуг, Договорена стойност по проекта*: 1 466.87 , Отчетена стойност**: 1 384.96
  • Изпълнител: Калина, Договорена стойност по проекта*: 2 058.32 , Отчетена стойност**: 1 840.00
  • Изпълнител: Татяна, Договорена стойност по проекта*: 1 118.65 , Отчетена стойност**: 1 000.00
  • Изпълнител: КОНТРАКС АД, Договорена стойност по проекта*: 601 746.00 , Отчетена стойност**: 594 186.00
  • Изпълнител: ПИК КОМПЮТЪР СОФИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 21 560.00 , Отчетена стойност**: 21 560.00
  • Изпълнител: Анна Лабедзка, Договорена стойност по проекта*: 1 466.87 , Отчетена стойност**: 1 319.13
  • Изпълнител: Румяна, Договорена стойност по проекта*: 2 214.93 , Отчетена стойност**: 1 980.00
  • Изпълнител: "РА ЗЕНИТ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 31 959.50 , Отчетена стойност**: 31 959.50
  • Изпълнител: Кина, Договорена стойност по проекта*: 380.34 , Отчетена стойност**: 340.00
  • Изпълнител: Валерия, Договорена стойност по проекта*: 268.48 , Отчетена стойност**: 240.00
  • Изпълнител: Пламен, Договорена стойност по проекта*: 894.92 , Отчетена стойност**: 800.00
  • Изпълнител: Ана, Договорена стойност по проекта*: 1 118.65 , Отчетена стойност**: 1 083.43
  • Изпълнител: СИБИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 115 080.00 , Отчетена стойност**: 115 080.00
  • Изпълнител: Лудвиг Кремер, Договорена стойност по проекта*: 1 466.87 , Отчетена стойност**: 1 098.28
  • Изпълнител: Тихомир, Договорена стойност по проекта*: 9 952.04 , Отчетена стойност**: 8 930.00
  • Изпълнител: Христо, Договорена стойност по проекта*: 822.21 , Отчетена стойност**: 822.21
  • Изпълнител: СПИЙД КОМПЮТРИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 699.00 , Отчетена стойност**: 3 699.00
  • Изпълнител: Веселина, Договорена стойност по проекта*: 1 655.61 , Отчетена стойност**: 1 655.61
  • Изпълнител: Кирил, Договорена стойност по проекта*: 850.17 , Отчетена стойност**: 760.00
  • Изпълнител: Таня, Договорена стойност по проекта*: 1 141.02 , Отчетена стойност**: 1 020.00
  • Изпълнител: Антоанета, Договорена стойност по проекта*: 2 013.57 , Отчетена стойност**: 2 013.57
  • Изпълнител: Боряна, Договорена стойност по проекта*: 3 960.03 , Отчетена стойност**: 3 540.00
  • Изпълнител: Борис, Договорена стойност по проекта*: 1 740.62 , Отчетена стойност**: 1 556.00
  • Изпълнител: Даниела, Договорена стойност по проекта*: 1 711.53 , Отчетена стойност**: 1 530.00
  • Изпълнител: Фолкер Еленбергер, Договорена стойност по проекта*: 1 466.87 , Отчетена стойност**: 1 426.52
  • Изпълнител: Кайса Хухта, Договорена стойност по проекта*: 1 858.04 , Отчетена стойност**: 2 137.21
  • Изпълнител: Образователен дизайн ООД, Договорена стойност по проекта*: 73 080.00 , Отчетена стойност**: 60 900.00
  • Изпълнител: Александър Майковски, Договорена стойност по проекта*: 1 466.87 , Отчетена стойност**: 1 109.29
  • Изпълнител: Иван, Договорена стойност по проекта*: 1 342.38 , Отчетена стойност**: 1 200.00
  • Изпълнител: Ива, Договорена стойност по проекта*: 7 232.07 , Отчетена стойност**: 6 593.93
  • Изпълнител: Калоян, Договорена стойност по проекта*: 1 443.06 , Отчетена стойност**: 1 443.06
  • Изпълнител: Савина, Договорена стойност по проекта*: 805.43 , Отчетена стойност**: 720.00
  • Изпълнител: Даниела, Договорена стойност по проекта*: 1 208.14 , Отчетена стойност**: 1 080.00
  • Изпълнител: Цветан, Договорена стойност по проекта*: 1 174.58 , Отчетена стойност**: 1 110.00
  • Изпълнител: Ася, Договорена стойност по проекта*: 2 013.57 , Отчетена стойност**: 1 800.00
  • Изпълнител: Еди, Договорена стойност по проекта*: 46 910.72 , Отчетена стойност**: 42 006.00
  • Изпълнител: Красимир, Договорена стойност по проекта*: 8 416.33 , Отчетена стойност**: 8 064.74
  • Изпълнител: Биляна, Договорена стойност по проекта*: 445.84 , Отчетена стойност**: 378.98
  • Изпълнител: "НИОНИ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 815.00 , Отчетена стойност**: 6 815.00
  • Изпълнител: Сашо, Договорена стойност по проекта*: 1 141.02 , Отчетена стойност**: 1 020.00
  • Изпълнител: Васил, Договорена стойност по проекта*: 1 901.71 , Отчетена стойност**: 1 680.00
  • Изпълнител: Здравка, Договорена стойност по проекта*: 883.73 , Отчетена стойност**: 790.00
  • Изпълнител: Васил, Договорена стойност по проекта*: 1 189.16 , Отчетена стойност**: 1 084.70
  • Изпълнител: Моника Намисловска, Договорена стойност по проекта*: 1 466.87 , Отчетена стойност**: 1 261.06
  • Изпълнител: АТЛАС ТРАВЕЛС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 680 739.50 , Отчетена стойност**: 495 186.16
  • Изпълнител: Игнат, Договорена стойност по проекта*: 1 118.65 , Отчетена стойност**: 1 000.00
  • Изпълнител: Станислав, Договорена стойност по проекта*: 827.80 , Отчетена стойност**: 740.00
  • Изпълнител: Силвия, Договорена стойност по проекта*: 2 013.57 , Отчетена стойност**: 1 800.00
  • Изпълнител: Марияна, Договорена стойност по проекта*: 8 949.20 , Отчетена стойност**: 8 000.00
  • Изпълнител: Ивайло, Договорена стойност по проекта*: 6 076.25 , Отчетена стойност**: 5 445.00
  • Изпълнител: Любомир, Договорена стойност по проекта*: 447.46 , Отчетена стойност**: 400.00
  • Изпълнител: Костадинка, Договорена стойност по проекта*: 223.73 , Отчетена стойност**: 200.00
  • Изпълнител: Александър, Договорена стойност по проекта*: 335.59 , Отчетена стойност**: 335.60
  • Изпълнител: Валентина, Договорена стойност по проекта*: 156.62 , Отчетена стойност**: 156.62
  • Изпълнител: Едит Целер, Договорена стойност по проекта*: 1 466.87 , Отчетена стойност**: 1 158.20
  • Изпълнител: ЦЕБО-99 ООД, Договорена стойност по проекта*: 596 910.00 , Отчетена стойност**: 596 354.40
  • Изпълнител: Станислав, Договорена стойност по проекта*: 559.33 , Отчетена стойност**: 500.00
  • Изпълнител: Валери, Договорена стойност по проекта*: 1 644.42 , Отчетена стойност**: 1 470.00
  • Изпълнител: Валерия, Договорена стойност по проекта*: 894.92 , Отчетена стойност**: 894.92
  • Изпълнител: Невин, Договорена стойност по проекта*: 5 155.47 , Отчетена стойност**: 4 610.00
  • Изпълнител: Дарина, Договорена стойност по проекта*: 7 007.01 , Отчетена стойност**: 6 386.48
  • Изпълнител: РОЕЛ-98 ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 739.34 , Отчетена стойност**: 1 725.73
  • Изпълнител: РЕМ- БРАНД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 26 280.00 , Отчетена стойност**: 26 280.00
  • Изпълнител: Павлина, Договорена стойност по проекта*: 2 013.57 , Отчетена стойност**: 1 800.00
  • Изпълнител: Красимир, Договорена стойност по проекта*: 525.77 , Отчетена стойност**: 525.76
  • Изпълнител: Десислава, Договорена стойност по проекта*: 747.98 , Отчетена стойност**: 698.01
  • Изпълнител: Европейски център за образование и технологии ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 34 368.00 , Отчетена стойност**: 33 909.76
  • Изпълнител: Мария, Договорена стойност по проекта*: 1 006.79 , Отчетена стойност**: 1 006.79
  • Изпълнител: Елена, Договорена стойност по проекта*: 1 107.46 , Отчетена стойност**: 1 076.61
  • Изпълнител: Атанас, Договорена стойност по проекта*: 1 006.79 , Отчетена стойност**: 1 006.79
  • Изпълнител: Нели, Договорена стойност по проекта*: 1 040.34 , Отчетена стойност**: 930.00
  • Изпълнител: Болеслав, Договорена стойност по проекта*: 4 224.82 , Отчетена стойност**: 4 539.48
  • Изпълнител: Александър, Договорена стойност по проекта*: 872.55 , Отчетена стойност**: 780.00
  • Изпълнител: Хайнрих Ценз, Договорена стойност по проекта*: 1 466.87 , Отчетена стойност**: 1 158.20
  • Изпълнител: БЕНЕВЕНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 683 640.00 , Отчетена стойност**: 624 020.40
  • Изпълнител: Росица, Договорена стойност по проекта*: 2 317.43 , Отчетена стойност**: 2 496.83
  • Изпълнител: Светла, Договорена стойност по проекта*: 1 711.53 , Отчетена стойност**: 1 711.53
  • Изпълнител: Александър, Договорена стойност по проекта*: 872.55 , Отчетена стойност**: 872.55
  • Изпълнител: Стефана, Договорена стойност по проекта*: 322.17 , Отчетена стойност**: 288.00
  • Изпълнител: Христо, Договорена стойност по проекта*: 872.55 , Отчетена стойност**: 780.00
  • Изпълнител: Мая, Договорена стойност по проекта*: 1 118.65 , Отчетена стойност**: 1 118.65
  • Изпълнител: Валя, Договорена стойност по проекта*: 1 025.29 , Отчетена стойност**: 920.00
  • Изпълнител: Жасмин, Договорена стойност по проекта*: 4 004.77 , Отчетена стойност**: 3 580.00
  • Изпълнител: Рувен Флеминг, Договорена стойност по проекта*: 1 466.87 , Отчетена стойност**: 1 330.00
  • Изпълнител: Красимир, Договорена стойност по проекта*: 553.73 , Отчетена стойност**: 495.00
  • Изпълнител: Мария, Договорена стойност по проекта*: 2 449.84 , Отчетена стойност**: 2 268.84
  • Изпълнител: Щерьо, Договорена стойност по проекта*: 2 528.14 , Отчетена стойност**: 2 260.00
  • Изпълнител: Евелина, Договорена стойност по проекта*: 1 006.79 , Отчетена стойност**: 900.00
  • Изпълнител: Радостина, Договорена стойност по проекта*: 536.95 , Отчетена стойност**: 480.00
  • Изпълнител: Десислава, Договорена стойност по проекта*: 816.61 , Отчетена стойност**: 730.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Обучени магистрати, съдебни служители, служители на разследващи органи съгласно НПК, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3 790.00 , Достигната стойност: 4 145.00
Индикатор 2 Проекти за реализиране на съвместни действия, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Магистрати, съдебни служители и служители на и разследващите органи по НПК, успешно преминали обучения с получаване на сертификат, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3 740.00 , Достигната стойност: 4 094.00
Индикатор 4 Развити и подобрени технологични и информационни системи, свързани със съдебното „е-обучение”, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 4 037 185.45 BGN
БФП 4 037 185.45 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 4 037 185.45 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 Финансова корекция на ниво проект
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 4 139.98 0.00 4 139.98 Финансова корекция на ниво проект
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 86.97 0.00 86.97 РОЕЛ-98 ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 Финансова корекция на ниво проект
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 28 770.00 0.00 28 770.00 СИБИ ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Дейности по информация и комуникация, Прогнозна стойност: 26 802.02
  • Обособена позиция 1: Изработване, дизайн, отпечатване и доставка на ноутпади, стикери и конферентни части, в изпълнение на дейност 7
    Изпълнител: "РА ЗЕНИТ" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 133.60
  • Обособена позиция 2: Изработване, дизайн, отпечатване и доставка на материали за информация и комуникация, в изпълнение на дейност 7
    Изпълнител: "РА ЗЕНИТ" ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 825.90
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и инсталиране на оборудване, необходимо за ИСУПО и за провеждане на обучения в бехартиена среда, Прогнозна стойност: 293 426.67
  • Обособена позиция 1: Доставка и инсталиране на необходимото технологично оборудване за Информационната система за организацията и управлението на обученията(ИСУПО) и създаване на условия за тяхното провеждане в безхартиена среда
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 299 346.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на самолетни билети, хотелско настаняване в чужбина и медицински застраховки на участници в обучения и учебни посещения., Прогнозна стойност: 451 242.50
  • Обособена позиция 1: № 1 „Осигуряване на самолетни билети за превоз на пътници и багаж при пътувания в чужбина, съпътстващи дейности, хотелско настаняване и медицински застраховки по проект „Иновативни продукти и услуги в обучението, предоставяно от НИП”
    Изпълнител: АТЛАС ТРАВЕЛС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 451 242.50
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изработване и внедряване на ИСУПО, Прогнозна стойност: 267 166.67
  • Обособена позиция 1: Изработване и внедряване на информационна система за управление на процеса на обучение, във връзка с изпълнението на проект BG05SFOP001-3.002-0002 „Иновативни продукти и услуги в обучението, предоставяно от НИП
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 302 400.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Логистика на обучения (партньор), Прогнозна стойност: 580 720.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на логистика при провеждане на обучения на територията на страната за обезпечаване на изпълнение на Дейност 1 "Иновативен модел специализирано присъствено обучение в областта на административното правораздаване"
    Изпълнител: БЕНЕВЕНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 683 640.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на самолетни билети за превоз на пътници и багаж при пътувания в чужбина, съпътстващи дейности, хотелско настаняване и медицински застраховки за нуждите на Националния институт на правосъдието, Прогнозна стойност: 259 186.84
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на самолетни билети за превоз на пътници и багаж при пътувания в чужбина, съпътстващи дейности, хотелско настаняване и медицински застраховки по проект „Иновативни продукти и услуги в обучението, предоставяно от НИП”, процедура BG05SFOP001-3.002 - "Повишаване на компетентността на магистратите и съдебните служители чрез ефективно обучение в Националния институт на правосъдието", и други проекти, финансирани по Оперативна програма „Добро управление” (ОПДУ)
    Изпълнител: АТЛАС ТРАВЕЛС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 229 497.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Предпечатна подготовка и отпечатване на материали за нуждите на НИП в две обособени позиции, както следва: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 1 (ОП № 1) с предмет: Предпечатна подготовка и издаване в електронен и печатен формат на самообучителни ресурси (наръчници, ръководства,помагала), в изпълнение на дейност 4 „Създаване на самообучителни ресурси - наръчници и помагала, подпомагащи магистратите и служителите в съдебната администрация в развиването на компетентности и умения” по проект "Иновативни продукти и услуги в обучението, предоставяно от НИП" по Процедура BG05SFOP001-3.002 по ОПДУ, договор № BG05SFOP001-3.002-0002-C01; ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ № 2 (ОП № 2) с предмет:„Предпечатна подготовка, дизайн, отпечатване на книжно тяло и корица и доставка на юбилейна книга на Националния институт на правосъдието (НИП)”, финансирано от бюджета на НИП”, Прогнозна стойност: 121 899.00
  • Обособена позиция 1: Предпечатна подготовка и издаване в електронен и печатен формат на самообучителни ресурси (наръчници, ръководства,помагала), в изпълнение на дейност 4 „Създаване на самообучителни ресурси - наръчници и помагала, подпомагащи магистратите и служителите в съдебната администрация в развиването на компетентности и умения” по проект "Иновативни продукти и услуги в обучението, предоставяно от НИП" по Процедура BG05SFOP001-3.002 по ОПДУ, договор № BG05SFOP001-3.002-0002-C01
    Изпълнител: СИБИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 115 080.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Провеждане на чуждоезикови обучения по английски език и френски език, Прогнозна стойност: 751 533.33
  • Обособена позиция 1: обществена поръчка с предмет:„Провеждане на присъствени чуждоезикови обучения в групова форма на обучение по английски език и френски език за осъществяване на проект „Иновативни продукти и услуги в обучението, предоставяно от НИП”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Провеждане на електронни дистанционни чуждоезикови обучения на английски и френски език, без присъствена част
    Изпълнител: Европейски център за образование и технологии ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 494.40

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN