Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0185-C01
Наименование на проекта "Достоен живот и равенство в общността"
Бенефициент 0006963270511 РАЙОН "ОБОРИЩЕ"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 22.12.2015
Дата на стартиране 22.12.2015
Дата на приключване 22.08.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение „Достоен живот и равенство в общността” има за цел да защитава и закриля достойството, подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване  на хора с увреждания и на хора над 65 годишна възраст в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. Чрез предоставянето на специфични социални услуги съобразени с нуждите на отделните потребители ще се постигне устойчив модел за осигуряване на достоен живот на лицата с увреждания и възрастните над 65 г. в невъзможност за самообслужване.
Проектното предложение "Достоен живот и равенство в общността" предоставя комплекс от социални услуги:  пазаруване, приготвяне на храна с продукти на потребителя, поддържане на хигиената в жилищните помещения, съдействие за извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, провеждане на разговори и дискусии по актуални въпроси, организиране на занимания по интереси и подкрепа на хоби, мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите на услуги, според тяхната индивидуална потребност, осигуряване на транспорт за хора с увреждания, придружаване на студенти или ученици с увреждания до учебните заведения. 	Проектното предложение ще интегрира хората с увреждания и хората над 65 годишна възраст в невъзможност за самообслужване и ще осигури повече възможности за преодоляване на затрудненията и ограниченията, пред които са изправени в ежедневието си и им пречат да водят нормален начин на живот. Проекта ще постигне устойчив модел за предоставяне на социални услуги в резултат, на което повече хора с увреждания и хора над 65 годишна възраст в невъзможност за самообслужване ще имат възможност да водят достоен живот, както и успешно да се включат в общността, с което ще се преодолее социалното им изключване.
Дейности
  • Дейност: Oсигуряване на публичност.: Даване на пресконференции за стартариране на проекта и отчитане на резултатите от предоставените услуги на потребителите. Осигуряване на материалите за публичност.(лепенките и таблата). Публучно оповестяване на интернет страницата. Осигуряването на публичност е предвидено в бюджета в раздел III т. 13.1, Договорена стойност: 2 868.00 , Отчетена стойност: 549.60
  • Дейност: Дейности за текущ ремонт, обзавеждане и оборудване.: Помещението се намира на ниво кота 0 с лесен достъп за хора с увреждания и трудно подвижни възрастни хора. За нормалното фукциониране на центъра е необходимо и закупуване на компютърна техника и периферия. Текущият ремонт предвижда следните дейности за въвеждане в експлотация определеното помещение за център: 1. Подмяна на дограмата. 2. Остраняване на течове и полагане на хидроизолация. 3. Шпакловка, замазка и боядисване на стени и тавини. 4. Поставяне на ел. инсталация / кабели + електромер/. 5. Окабеляване за интернет и телефон. 6.Приключване на ремотните дейности, освежаване почистване на помещението и обзавеждането му. , Договорена стойност: 15 100.00 , Отчетена стойност: 15 153.64
  • Дейност: Организация и управление на дейностите по проекта.: Сформиране на екипа - предвижда се участието на: ръководител, технически сътрудник, счетоводител, координатор. Ще се създаде организация, координация на екипа за работа. Дейността по организацията на управлението на проекта е много важна и гарантира качествено изпълнение на дейностите по проекта. Тя включва: 1. Осигуряване на подходящо помещение /стая/ за изпълнение на проекта и създаване условия за работа на екипа по проекта. 2. Сформиране на екипа и първоначална среща на екипа, който включва: Ръководител, технически сътрудник, счетоводител, координатор. На тази среща се поставят основите на бъдещото добро управление и изпълнение на проектните дейности с ясно разпределение на отговорностите на членовете на екипа. 3. Информиране на заинтересованите страни и целевата група /администрацията на Дирекция "Социални дейности" към общината и Дирекция социално подпомагане, Дирекция "Бюро по труда"/ с официално писмо за етапите на изпълнение на настоящото проектно предложение. 4. Разработване Правилата/методологията за дейността на т.н. Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, които включват детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят. 5. Разработване на всички необходими образци, формуляри и други, необходими за организиране подбора на потребителите. , Договорена стойност: 75 013.00 , Отчетена стойност: 63 359.07
  • Дейност: Обучение на персонала за предоставяне на услугите. : Тази дейност цели повишаване на уменията и капацитета на персонала за предоставяне на качествени, интегрирани грижи. С тази дейност ще се даде възможност за развитие на наетия персонал чрез обучение и обмяна на опит. Планирани са въвеждащо обучение - 1, поддържащи обучения - 3 броя, консултации и супервизия. Тази дейност заема ключово място в предоставянето на качествени услуги. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягване на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията представлява форма на планирана помощ, ще се предоставя от експерт със сходна практика и професия, с цел проследяване и проверяване работата на персонала. Това ще спомогне за предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. Обучението на персонала за предоставяне на услугите са предвидени в бюджета в раздел III т. 8.1, Договорена стойност: 750.00 , Отчетена стойност: 640.89
  • Дейност: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение.: Това е дейността, която ще осигури и създаде условия на уязвимите групи за по качествен живот, ще им осигури по голяма независимост, ще допринесе за тяхното самочувствие, чувство за сигурност и независимост и ще ги подкрепи в ежедневието за преодоляване на своите ограничения. Интегрираните социални услуги ще се предоставят на хора с увреждания и възрастни над 65, с ограничения за самообслужване. Същите ще бъдат предоставяни от мултидисциплинарен екип, предварително подбран с различен профил на компетентност. Този иновативен модел на интегрирани грижи, предоставяни почасово в домашна среда дава възможност да отговорим на потребностите на всеки потребител. Поставяйки във фокуса на своето внимание потребностите на отделния човек даваме възможност той сам да избира кои от предоставяните услуги са необходими за него, колко часа и по кое време на деня. За да бъдат адекватни услугите и да отговорят на потребностите, на всеки потребител ще се направи социална оценка. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от екипа с участието на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Изготвянето на индивидуалния план се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за почасово ползване на интегрираните услуги. Предоставяните интегрирани грижи включват следните социално -здравни услуги : социален асистент, личен асистент, домашен помощник, здравен асистент, психологическа подкрепа. Това са услуги, които се предоставят в домашна среда и са ръководени от следните принципи: 1. Зачитане на личното пространство и достойнство 2. Самостоятелност и независимост на потребителя 3. Поверителност на личните данни. Планувано е всеки от 60-те потребители на услугата да има достъп до предлаганите услуги по програмата възможност да ползват социални, здравни и домашни помощници съобразни с индвидуалните нужди на всеки един потребител. Осигуряването на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение е предвидено в раздел I т. 1, Договорена стойност: 312 480.00 , Отчетена стойност: 274 390.73
  • Дейност: Осигуряване на адаптиран, специализиран транспорт.: Услугата специализиран транспорт за хора с увреждания ще се предоставя на принципа "От врата до врата". За целта по проекта ще бъде закупен адаптиран микробус, който ще се ползва от потребителите по график. Предоставянето на тази услуга предполага осигуряване в район „Оборище“ на равни възможности за всеки наш потребител по проекта. Закупуването на адаптираното превозно средство ще се осъществи съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Специализираното транспортно средство ще бъде застраховано, съгласно разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности. Специализираният превоз ще обслужва с предимство лица в инвалидни колички и лица с изключително тежки заболявания на опорно – двигателния апарат, незрящи и други. Това ще са лица, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт. Разходите за гориво на транспортното средство са заложени в бюджета на Проекта, така че да бъде осигурена непрекъснатост на социалната услуга. , Договорена стойност: 89 593.00 , Отчетена стойност: 56 813.40
  • Дейност: Мотивационна и психологическа или друг тип подкрепа за персонала предоставящ услугите, както и за потребителите според тяхната индивидуална потребност. : Центърът предвижда да предоставя необходимата подкрепа, супервизия, а в случай на нужда консултация на персонала и на потребителите. Предвижда се консултациите да се дават от специалисти в областта на психологията, социологията и др обществено значими специалности. Дейностите по тази точка са предвидени в бюджета в раздел III т. 12.1 , Договорена стойност: 3 428.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: НИКМАР-СОФИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 646.05 , Отчетена стойност**: 13 496.93
  • Изпълнител: Силвия, Договорена стойност по проекта*: 1 102.50 , Отчетена стойност**: 993.01
  • Изпълнител: Спаска, Договорена стойност по проекта*: 1 102.50 , Отчетена стойност**: 993.01
  • Изпълнител: Катя, Договорена стойност по проекта*: 539.00 , Отчетена стойност**: 539.00
  • Изпълнител: Еспас Ауто ООД, Договорена стойност по проекта*: 45 030.00 , Отчетена стойност**: 54 036.00
  • Изпълнител: Юлия, Договорена стойност по проекта*: 750.00 , Отчетена стойност**: 576.05
  • Изпълнител: Илона, Договорена стойност по проекта*: 735.00 , Отчетена стойност**: 8 933.58
  • Изпълнител: Димитър, Договорена стойност по проекта*: 300.00 , Отчетена стойност**: 228.03
  • Изпълнител: Красен, Договорена стойност по проекта*: 50.00 , Отчетена стойност**: 1 707.92
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 60.00 , Достигната стойност: 71.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 60.00 , Достигната стойност: 71.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 232.00 BGN
БФП 499 232.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 403 236.50 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на "Специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания" , Прогнозна стойност: 931 896.00
  • Обособена позиция 1: Сключен договор за доставка
    Изпълнител: Еспас Ауто ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 45 030.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания, Прогнозна стойност: 931 896.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания., Прогнозна стойност: 931 896.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на специализирани транспортни средства, адаптирани за хора с увреждания., Прогнозна стойност: 931 896.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Обявление за възложена поръчка с предмет : „Доставка на специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания”. , Прогнозна стойност: 931 896.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания” по проекти на районните администрации, по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M90PO001
    Изпълнител: Еспас Ауто ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 45 030.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Решение за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Решение СОА16-РД92-280/19.09.2016 г. , Прогнозна стойност: 931 896.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN