Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0927-C01
Наименование на проекта Устойчив растеж и конкурентоспособност на Печатница Дъга ООД чрез прилагане на мерки за енергийна ефективност
Бенефициент 110014558 ПЕЧАТНИЦА ДЪГА ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 21.08.2017
Дата на стартиране 21.08.2017
Дата на приключване 13.02.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Ловеч, гр.Ловеч

Описание

Кратко описание на проекта
Печатница Дъга ООД, гр. Ловеч е създадена през 1997 г. Основната й дейност е в областта на полиграфията - производство на печатни материали, сред които етикети за вино-производството, хранително-вкусовата, химическата, козметичната и фармацевтичната индустрии. Реализацията на настоящия проект ще допринесе за постигане на две основни цели на печатницата, заложени в стратегията й за развитие и съвпадащи с целите на настоящата процедура - разширяване на производствения капацитет и подобряване на енергийната ефективност на предприятието, което ще доведе до повишаване на неговата конкурентоспособност. Това компанията възнамерява да постигне посредством изпълнението на три взаимосвързани дейности, а именно извършване на енергиен одит на предприятието, внедряване на енергоефективна машина за ролен дигитален печат, както и въвеждане на система за енергиен мениджмънт в печатницата и сертифициране съгласно изискванията на ISO 50001:2011. Печатница Дъга ООД е едно от най-иновативните предприятия в бранша, което се развива изключително бързо през последните години, благодарение на последователните инвестиции в най-съвременно оборудване от страна на ръководството. Единственото ограничение пред развитието на предприятието към настоящия момент остава невъзможността да се изпълнят всички постъпващи заявки за отпечатване на кратки тиражи самозалепни ролни етикети, поради недостатъчния капацитет за това. В комбинация с внедряването и сертификацията на ISO 50001:2011, успешното изпълнение на настоящия проект ще даде възможност на компанията да реализира всички постъпили поръчки и то много по-ресурсоефективно. Предвиденото по проекта оборудване ще разшири капацитета на съществуващия стопански обект, като повиши количеството на произвежданите етикети за единица време и подобри тяхното качество. Това ще доведе до повишаване на конкурентоспособността на Печатница Дъга ООД на българския и международния пазар на самозалепни ролни етикети.
Дейности
  • Дейност: Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1: В рамките на тази дейност беше извършено обследване за енергийна ефективност на производствената база на Печатница Дъга ООД, гр. Ловеч, ул. Велико Търново 41 с РЗП 1056.46 кв.м. и на процесите по производство на печатни материали с акцент върху производството на самозалепни етикети на ролка. Енергийният одит е извършен по образец от регистриран одитор и се основава на енергийното потребление на предприятието за предходните три години, като за базова година е взета 2015 г. В одита е препоръчана една мярка за повишаване на енергийната ефективност и производствения капацитет, свързана с внедряването на ново енергоефективно и с висока производителност оборудване. Проектът ще доведе до подобряване на основен производствен процес в предприятието, а именно производството на кратки и средни тиражи самозалепни ролни етикети. Тази инвестиция ще има пряк положителен ефект върху енергийната ефективност на предприятието, ще доведе до много по-голям обем продукция при много по-нисък разход на енергия за единица изделие. След изпълнение на препоръчаната мярка планираните енергийни спестявания (ПЕС) следва да бъдат 40,4 %, а годишните спестявания на енергия от препоръчаната мярка: 143 846 kWh/год. Срок на откупуване на инвестициите по Мярка 1 - Ново технологично оборудване - Машина за дигитален ролен печат: 1,4 години. Спестените въглеродни емисии възлизат на 118 t/год. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на енергиен одит по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите. 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на енергийния одит. 3. Изготвяне на обосновка за взетото решение и избран доставчик. 4. Сключване на договор с избрания изпълнител. 5. Извършване на енергийно обследване на "Печатница Дъга" ООД по образец (Приложение Б към Условията за кандидатстване) с изготвен енергиен одит на 08.08.2016 г. и изготвяне на приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата. 6. Представяне на енергийния одит за разглеждане от АУЕР с вх. № BG16RFOP-715/10.08.2016 7. Получаване на Становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение - № BG16RFOP-715 / 29.09.2016 г., Договорена стойност: 5 300.00 , Отчетена стойност: 5 300.00
  • Дейност: Придобиване на ново оборудване - Машина за дигитален ролен печат, за повишаване на енергийната ефективност и производствения капацитет на предприятието: Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация следния актив: Машина за дигитален ролен печат - 1 бр. в съответствие с предписаната в извършеното енергийно обследване Мярка 1. Печатница Дъга ООД разполага с две различни технологии за ролен печат - дигитална технология, която печата с тонери и офсетова технология, която печата с пластини за всеки отделен цвят. Тонерите са с по-висока стойност на пазара на печатни консумативи в сравнение с UV мастилата, с които работи офсетовата технология. При офсетовата технология първоначалните разходи са много по-големи - инвестира се в пластини, машината е с голяма дължина. Т.е. макулатурите или консумативите, които се влагат за отпечатването на дадена поръчка са много големи, тъй като са необходими в много по-голямо количество при настройването на машината за влизане в тираж. Ето защо тази технология е подходяща за отпечатването на голям брой етикети от един вид. Използването и за отпечатване на кратките серии етикети води до формиране на голямо количество отпадъци. Печатницата получава множество заявки за отпечатване на етикети в кратки тиражи. Те не могат да бъдат изпълнени в срок или с приемлива себестойност. Кратките тиражи етикети - до 10 000 бр. от вид, са подходящи за дигитална технология на печат, но към настоящия момент Печатницата е принудена да изпълнява част от кратките серии етикети на неподходящата за това офсетова ролна машина, за да не загуби своите клиенти, макар че така отпечатаните етикети са с висока себестойност, поради неоправдано големите експлоатационни разходи за макулатури, и фирмата не успява да реализира печалба по този начин. Ето защо към настоящия момент Печатница Дъга ООД се нуждае от ново оборудване за дигитален печат, което да повиши капацитета на предприятието по отношение на производството на ролни самозалепни етикети в кратки тиражи и едновременно с това да повиши енергийната ефективност на компанията. Новото оборудване ще намали отпадаците с около 5 %, тъй като ще се избегнат макулатурите, които към настоящия момент се получават при използването на ролната офсетова машина за реализация на кратките серии етикети. Такова е и заключението, направено от сертифицирания одитор, извършил енергийно обследване на компанията във връзка с подаването на настоящото проектно предложение. В енергийния одит се препоръчва като единствена мярка доставката на по-производителна машина за дигитален ролен печат. Поради високата си скорост на печат - минимум два пъти по-бърза от наличната към настоящия момент дигитална машина за ролен печат, Печатница Дъга ООД ще има възможност да произвежда поне два пъти повече самозалепни ролни етикети в кратки серии за единица време. Това ще помогне на компанията да разшири значително производствения си капацитет и да реализира много по-голямо количество продукция на българския и международния пазар. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта (1-ви месец); 2. Провеждане на тръжна процедура и сключване на договор с изпълнител (1-ви до 5-ти месец) 3. Доставка, инсталация и пускане в експлоатация на оборудването, включително финален приемо-предавателен протокол (5-ти до 13-ти месец); 4. Информация и публичност (от 13-ти до 14-ти месец); 5. Отчитане на проекта 14-ти месец., Договорена стойност: 1 287 000.00 , Отчетена стойност: 1 287 000.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Въвеждането на система за управление на енергията в Печатница Дъга ООД съгласно ISO 50001:2011 се обуславя от следното: - необходимост от ясно дефиниран подход за рационално управление на енергията. Стандартът предоставя стратегическа рамка за мониторинг, управление и контрол на енергопотреблението. Прилагайки ISO 50001:2011, фирмата ще идентифицира най-енергоемките процеси и ще предприеме мерки по ограничаване потреблението на енергия и енергийни ресурси; - необходимост от подобряване на енергийната ефективност във всички аспекти на дейността. Въвеждането на СУЕ ще осигури предпоставки за: по-добро енергийно управление на производствените процеси и електроразпределението; подобряване на енергийната ефективност на сградата на Печатница Дъга; оптимизация на снабдяването; В рамките на дейността ще бъдат реализирани следните под-дейности: I Разработване и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на ISO 50001:2011. За тази цел ще бъде избран консултант със следните задачи: 1 Енергийно планиране - определяне обхвата и физическите граници на СУЕ - анализ на процесите в организацията и определяне на енергоемките процеси, подлежащи на мониторинг и контрол - разпределение на отговорности и роли във връзка с поддръжката на СУЕ - разработване на енергийна политика - залагане общи и конкретни енергийни цели и разработване на програми за постигането им. 2 Документиране на Системата - изготвяне на писмени процедури, инструкции, формуляри и наръчник за управление на енергията - идентифициране и оценка на съответствието с приложимите законови и др. изисквания във връзка с управлението на енергията - определяне на енергийна базова линия, енергийните характеристики и показателите им - извършване на енергиен преглед - създаване на записи към СУЕ 3 Интегриране на документацията в Печатница Дъга ООД - информиране на служителите за целите на СУЕ - разпространение на формуляри, инструкции, наръчник сред работните места, на които са необходими 4 Оценка на съответствието с ISO 50001:2011 и ефикасността на СУЕ - провеждане на вътрешен одит от квалифициран одитор и изготвяне на доклад от него - провеждане на Преглед от ръководството и изготвяне на доклад 5 Подобрение на СУЕ чрез предписване и изпълнение на коригиращи и превантивни действия, повдигнати във връзка с констатации от одити и Преглед на ръководството. II Сертификация на СУЕ в съответствие с изискванията на ISO 50001:2011 Тази под-дейност ще бъде изпълнена от сертифициращ орган, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011. Сертифициращата организация ще проведе сертификационен одит на 2 етапа, както следва: 1 Одит на етап 1: На този етап сертифициращата организация ще оцени: адекватността на разработената документация във връзка със СУЕ: съответствието с ISO 50001:2011 и степента на готовност на Печатница Дъга ООД за провеждане на одит на Етап 2. Ще бъде разработен одитен доклад с документирани наблюдения и констатации на одиторите, изискващи отстраняване преди Етап 2. 2 Одит на етап 2: На този етап ще се оцени внедряването и ефикасността на СУЕ на база на събраната информация и доказателства за съответствие с всички клаузи на ISO 50001:2011 и свързаните с приложната област на системата законови и други изисквания. След успешно преминаване на одита ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ съответствието на Печатница Дъга с изискванията на ISO 50001:2011. Етапи на изпълнение 1 Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2 Подготовка на провеждане на процедури за избор на изпълнители чрез публикуване на съобщения за събиране на ценови предложения (месец 3-4) 3 Оценяване на събраните ценови предложения и сключване на договори с доставчиците на услугите (месец 5) 4 Разработване и внедряване на СУЕ в съответствие с БДС EN ISO 50001:2011 (месец 6-10) 5 Провеждане на одит на етап 1 (месец 10) 6 Провеждане на одит на етап 2 (месец 11) 7 Издаване на сертификат за съответствие с БДС EN ISO 50001:2010 (месец 11-12), Договорена стойност: 10 850.00 , Отчетена стойност: 10 850.00
  • Дейност: Визуализация - за сметка на Печатница Дъга ООД: Печатница Дъга ООД ще осигури визуализация на дейностите извършени по проекта съгласно правилата на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. След стартиране на проекта ще бъдат изработени информационни материали, които ще бъдат разпространявани по всички събития свързани с изпълнението на проекта и ще бъдат поставени на видно място в помещенията на Печатница Дъга ООД, гр. Ловеч, ул. Велико Търново 41, където ще бъде мястото на изпълнение на проекта. Предвижда се изработката на следните информационни материали: 1) 1 бр. информационна табела, която ще бъдат поставена пред производствената сграда на предприятието в гр. Ловеч, ул. Велико Търново 41. По този начин всички настоящи и потенциални клиенти, контрагенти, настоящи и бъдещи служители, представители на местната общност и други заинтересовани страни, посещаващи сградата, ще бъдат информирани за дейностите по проекта. 2) 1 бр. пълноцветен информационни плакат размер А3 което ще бъде изработено в началото на проекта и ще бъде поставен в помещенията на Печатница Дъга ООД, така че да е видим за всички служители, клиенти и контрагенти, партньори и други заинтересовани страни, с цел осигуряване на публичност на дейностите по проекта. 3) 1 бр. стикер – стикерът ще бъде поставен върху новозакупеното по проекта оборудване на видимо място, така че да информира служителите и посетителите в производствената база за проекта, подкрепата на ЕФРР чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. 4) Информационни брошури, които ще съдържат кратко резюме на дейностите по проекта, общата и специфичната му цели. Целта на брошурата е да представя по-детайлна информация за проекта, подкрепата на ЕФРР чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 за неговата реализация. Брошурите ще се разпространяват по събития на местно и национално ниво. 5) Осигуряване на визуализация върху всички документи, касаещи проекта в рамките на неговото изпълнение. По време на изпълнението на проекта бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕФРР за осъществяването на проекта върху цялата проектна документация. Изработката на предвидените информационни материали ще бъде изцяло съобразена с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Етапи на изпълнение на дейността: Етап 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (м. 1) Етап 2. Изработка на информационните материали от и за сметка на Печатница Дъга ООД (м. 3) Етап 3. Разпространение на информация за дейностите по проекта и осигуряване на визуализация през целия период на изпълнение на проекта (м. 4 - 14 м.), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТРИЙ ПРИНТ ХЪНГАРИ Карлатолт Фелельошегю Таршашаг, Договорена стойност по проекта*: 900 900.00 , Отчетена стойност**: 1 287 000.00
  • Изпълнител: Вайрим ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 850.00 , Отчетена стойност**: 3 850.00
  • Изпълнител: ТЮФ РЕЙНЛАНД-БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 070.00 , Отчетена стойност**: 12 300.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 20.00 , Целева стойност: 19.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 143.85 , Достигната стойност: 143.85
Индикатор 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 118.00 , Достигната стойност: 118.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 7 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 0.60 , Целева стойност: 0.57 , Достигната стойност: 0.03
Индикатор 8 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 303 150.00 BGN
БФП 915 435.00 BGN
Собствено финансиране 387 715.00 BGN
Общо реално изплатени суми 915 435.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Машина за ролен дигитален печат - 1 брой, Прогнозна стойност: 1 287 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Машина за ролен дигитален печат - 1 брой
    Изпълнител: ТРИЙ ПРИНТ ХЪНГАРИ Карлатолт Фелельошегю Таршашаг
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 900 900.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на доставчик на услуги за извършване на енергиен одит , Прогнозна стойност: 5 300.00
  • Обособена позиция 1: Избор на доставчик на услуги за извършване на енергиен одит
    Изпълнител: ТЮФ РЕЙНЛАНД-БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 770.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на консултантски услуги за разработване и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001:2011, Прогнозна стойност: 3 850.00
  • Обособена позиция 1: доставка на консултантски услуги за разработване и внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001:2011
    Изпълнител: Вайрим ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 850.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на консултантски услуги за сертифициране на системата за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001:2011, Прогнозна стойност: 7 000.00
  • Обособена позиция 1: доставка на консултантски услуги за сертифициране на системата за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001:2011
    Изпълнител: ТЮФ РЕЙНЛАНД-БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 300.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN