Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-1418-C01
Наименование на проекта Подобряване на работната среда в Тера-2 ЕООД чрез осигуряване на по-добри и безопасни условия на труд.
Бенефициент 200993792 ТЕРА-2 ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 06.06.2018
Дата на стартиране 06.06.2018
Дата на приключване 31.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е изготвено от Тера-2 ЕООД - компания, специализирана в производство на връхно дамско и мъжко облекло, лидер в продукцията на дамски палта, сака, поли, панталони и други. Предприятието е средно, с брой на заетите лица (05.2016) 76 души, определени като целева група бенефициенти. Проектът предвижда реализирането на комплекс от дейности за инвестицията в човешки ресурси, чрез подобряване на работната среда в Тера-2 ЕООД с осъществяването на дейности по осигуряване на по-добри и безопасни условия на труд в предприятието. За по-ефективното управление на трудовите ресурси и безпроблемното реализиране на производствените процеси с повишена мотивация от страна на служителите, фирмата има за цел да осигури финансиране за закупуване на оборудване-средства за колективна защита. За подобряването на професионалния и здравния статус на работниците и служителите компанията планира да опосредства дейността на работниците чрез защита от неблагоприятен микроклимат, осигуряване на ергономия при работа и подходящо осветление. Тера-2 ЕООД планира чрез реализирането на проекта да осигури социални придобивки за работещите – обзавеждане на място за краткотраен отдих, хранене и почивка, с което ще се повиши техният комфорт, готовност и мотивация за работа. Предвидени са за организиране - санитарно помещение стая за жената, адаптирано за хора с увреждания. За гарантиране успешното реализиране на заложените дейности, се предвижда управление и администриране на проекта. Настоящото проектно предложение ще се реализира чрез 100% финансиране от страна на ОП РЧР и ЕСФ, за която БФП ще бъдат реализирани дейности по информиране. Успешното изпълнение на проекта ще допринесе за решаване на идентифицираните проблеми на представителите на целевите групи, посредством осигуряване на ЗБУТ и качеството  на работните места, по-висока производителност на труда, възможност за професионална реализация и превенция на риска от текучество и липса на лоялност към работодателя.
Дейности
  • Дейност: Дейности/разходи за организация и управление на проекта: Дейността има за цел да осигури условия за успешно изпълнение на заложените дейности и бюджет по проекта. Управлението на проекта ще се осъществява от екип: Ръководител, Координатор, Счетоводител и Технически сътрудник. Квалификацията, задълженията и отговорностите на Ръководител проект за осъществяване на проектните дейности, са разписани подробно в т. 9 Екип от формулярa. Координатор Необходимата квалификация на Координатор проект следва да разполага с висше образование и опит с характера на очакваните за изпълнение дейности. Ангажиментите и отговорностите по проекта ще бъдат да: -подпомага изпълнението, организацията и управлението на проектните дейности -координира всички заинтересовани страни по настоящия проект -подпомага екипа при изготвянето на междинни и финален доклади за изпълнението -извършва техническа обработка на информацията по изпълнението на дейностите -поддържа и съхранява документацията и кореспонденция на проекта, съгласно указанията на УО. При получаване на одобрение на месечна база, Координаторът ще бъде ангажиран в рамките на 24 часа месечно, през всички 18м на проектa или общо 432 часа. Счетоводител Квалификацията на Счетоводителя на проекта следва има икономическо образование, опит с работа с първични счетоводни документи. Определени са следните отговорности да: -подпомага изпълнението, организацията и управлението на проектните дейности, особено в частта, касаеща финансовите ангажименти на Тера-2 ЕООД -изпълнява и други задачи пряко възложени от Ръководителя на проекта във връзка с управлението на проекта и в рамките на своята компетентност -подпомага ръководителя на проекта при подготовката и провеждането на процедури за избор на изпълнители от гледна точка на финансовото изпълнение и спазване на одобрените стойности в бюджета на проекта; -участва в процеса по верификация на представените от изпълнителите по отделните договори фактури; -осъществява контрол върху финансовите операции като следи за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата по проекта. При получаване на одобрение на месечна база, Счетоводителят ще бъде ангажиран в рамките на 20 часа месечно, през всички 18м на проектa или общо 360 часа. Технически сътрудник Техническото лице следва да разполага с релевантно инженерно образование и опит с характера на очакваните за изпълнение дейности по проекта. Ангажиментите и отговорностите по проекта ще бъдат да: -подпомага изпълнението, организацията и управлението на проектните дейности; -координира всички заинтересовани страни по настоящия проект; -да упражнява контрол и съблюдава изпълнението и спазването на договорните клаузи от фирмите изпълнители; - Да подпомага екипа при изготвянето на междинни и финален доклади за изпълнението. - Да извършва техническа обработка на информацията и мониторинг и да докладва за изпълнението на дейностите и постигане на резултатите на ЗБУТ и работна среда. При получаване на одобрение, осреднено на месечна база, Техническият сътрудник ще бъде ангажиран в рамките на 20 часа месечно, през всички 18м на проектa или общо 360 часа. С подписването на договор за БФП Екипът ще организира среща на членовете, за планиране на бъдещите дейности, допълнително разпределяне на ангажиментите, актуализиране на работната програма. Екипът по проекта ще има задължение за разработване на необходимата тръжна документация и всички процедури за изпълнение на заложените дейности по проекта, когато касаят избор на външни изпълнители, като следват разпоредбите на ЗУСЕСИФ. Екипът ще разработи план за външно възлагане на дейности на изпълнители. Екипът следва да прилага на контрол върху качественото изпълнение на дейността от страна на избраните изпълнители. Решенията на екипа относно изпълнението на проекта ще бъдат вземани единодушно. Всички членове на екипа по проекта предоставят на Ръководителя отчети за извършената работа относно степента на изпълнение на техните задължения по проекта, свързани с реализиране на заложените дейности., Договорена стойност: 14 249.09 , Отчетена стойност: 14 239.06
  • Дейност: Дейности/разходи за информиране и публичност: Дейностите имат за цел осигуряване на информираност за предоставената финансова подкрепата на ЕСФ чрез ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за реализирането на настоящия проект. По време на изпълнението на проекта във всеки документ и предприети мерки за информиране и публичност с обществеността и участниците в него, бенефициентът ще посочва финансиращата го оперативна програма и подкрепата на ЕСФ за осъществяването на проекта. Дейността по информираност и публичност предвижда изработката и разпространението на следните информационни материали: -Информационна табела – 3 бр., от които 1бр. ще бъде поставена в производственото помещение/на входа на сградата на Тера-2 ЕООД в Пловдив. Другите 2 бр. табели ще бъдат локирани съответно в помещението за жената, адаптирано за хора с увреждания и в стаята за почивка. Табелите носят информационна стойност и ще визуализират пред настоящи и бъдещи клиенти на фирмата, нейните служители, представители на местната общност и други за подкрепата на ЕСФ за реализиране на настоящия проект. -Плакат– 1 бр., който ще бъде поставен в административния офис на фирмата и ще информира всички заинтересовани страни, включително и участниците в проекта за ролята на ЕС и държавата за осъществяването на проекта. -Брошури – 300 бр., с дизайн и пълноцветен печат, които ще представят целите и дейностите по проекта. Целта на брошурата е да се популяризира осъществявания проект и приносът на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 г. за неговата реализация. -Стикери – 160 бр., които ще бъдат поставени върху всички закупени по проекта средства осигуряващи колективна защита, оборудване и инвентар за създаване на по-добри и безопасни условия на труд за представителите на целевата група. За нуждите на по-добрата информираност и публичност на предоставеното финансиране, както и за разпространение сред по-широка общественост, фирма Тера-2 ЕООД предвижда да организира публикация в медия за проекта, с което ще се повиши интереса и информиране на обществеността, за дейностите и очакваните положителни резултати в посока подобряване на трудовите условия във фирмата. Дейността по реализация на публикация в медия ще осигури информирането за целите и очакваните резултати по настоящото предложение. -Платена публикация в медия – 1 бр. Екипът по проекта ще изготви и разпространи публикацията, с цел популяризиране полученото финансиране., Договорена стойност: 1 500.00 , Отчетена стойност: 1 500.00
  • Дейност: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите: Дейността е част от предвидените комплекс от мерки за инвестицията в човешки ресурси в посока подобряване на работната среда във фирмата. Тя има цел технически да подсигури организирането на устойчиви работни места, в по-добра здравословна и безопасна среда на работа за всички заети в производството служители. Инвестицията в спомагателно оборудване, което отговаря адекватно на идентифицираните нужди на целевата група по проекта и опосредства създаването на необходимите условия и колективна защита са именно: - Защита от неподходящ производствен микроклимат: чрез закупуване на 6 бр. колонни климатични с-ми и рекуператорна система за пресен въздух–3 бр. Колонните климатици по смисъла си са подвижно оборудване, което ще гарантира отоплението и охлаждането в производствения цех и циркулация на въздуха, разположени според изискванията, според това къде са ситуирани работниците и нивата на шум при работа. Наличните климатици са с капацитет крайно недостатъчен и непропорционален за размерите на цеха. Докато за някои работници се оказва че климатиците обдухват прекалено отблизо и има риск за здравето им, то за тези разположени по-отдалечено от климатичната колона, температурата не е приемлива, което говори за неблагоприятни условия на труд. От друга страна, липсата на система за пресен въздух, която да поддържа и снабдява с пресен въздух помещението, допълнително утежнява работния процес и не позволява достигане на комфорт и максимална производителност на труда при минимално натоварване на работника, което с прилагане на съответната мярка, ще бъде постигнато. -Защита от опасности, свързани с работното място и поза: *ергономичност на работната мебел: чрез закупуване на ергономични столове с възможност за регулиране на височината на стола и възможност за въртене, седящ на 5 крака за по-голяма стабилност. За да осигури по-добри условия на труд, ергономична поза, защита от гръбначни изкривявания и други трудови травми от седналия тип на работата, Тера-2 предвижда покупка на 50 бр. такова оборудване за работещите на длъжност – машинен оператор, обслужващ работник, работник спомагателни шивашки дейности, опаковач, които спецификата на работата им изисква да са в седяща поза. Сега се използват стандартни столове, без възможност за нагласяне спрямо специфичните нужди на работника, което влияе негативно върху ефективността и производителността на труда, както е и предпоставка за риск за здравето. *за работещите правостояща работна поза на длъжност – гладач, оператор преса, крояч, оператор кроене, оценител облекла се предвижда средство за колективна защита – ергономична подова постелка. Това средство ще позволи колективна защита от липса на ергономичост при работа на 20 служители в права работна позиция, които ще имат ортопедично стъпване, ще се намали умората и „тежестта” в крайниците и предпазва от рисковете на работната поза. Тера-2 е предвидила за закупуване 37 метра от цитирана подова лента, която е необходимо да бъде поставена пред съответната машина и работно място. *помощни работни маси на колела, които се използват по време на работа непосредствено до операторите, където поставят нужните им детайли – 50 бр. Тези, които се използват в момента не са подвижни и за тяхното преместване от работника се изисква допълнително немалко усилие, особено когато са пълни с детайли. От друга страна, от съображение за сигурност при евентуално събитие и нужда от евакуация, такъв вид лесно преместима работна мебел на колела, ще позволи безпрепятствен достъп на служителите до аварийните изходи, а неподвижната такава се явява своеобразно препятствие в случай на евакуация. * местно осветително тяло - 50 бр лампи, с магнитно закрепване към машината. В цехът е осигурено смесено осветление, но е идентифицирано като незадоволително. Това допълнително натоварва зрението на работниците, прецизността може да се компрометира, което налага осигуряване на допълнителни луксове светлина, които биха подобрили производителността на заетите., Договорена стойност: 96 400.00 , Отчетена стойност: 103 058.00
  • Дейност: Дейност по осигуряване на социални придобивки за работещите - оборудване на място за почивка: Тази дейност е част от предвидените комплекс от дейности за инвестицията в човешки ресурси чрез подобряване на работната среда в фирма Тера-2 ЕООД. Настоящата дейност включва оборудване на място за почивка, кът за хранене и краткотраен отдих на заетите, в мултицелево помещение от 40 кв.м. Чрез реализирането на тази дейност фирмата ще осигури стратегически важните за мотивацията за работа на служителите немонетарните придобивки. Общо дейността има за цел осигуряване по-ефективното управление на трудовите ресурси и безпроблемното реализиране на производствените процеси с повишена мотивация от страна на служителите, като предостави по-добри и безопасни условия на труд в предприятието, възможности за почивка и освобождаване на напрежението в стая за краткотраен отдих, с кът за хранене и почивка, като се минимизират влиянията на психо социалните фактори. Посредством реализирането на тези дейности ще се повиши сигурността, комфортът, готовността и мотивацията за работа у персонала. За осъществяване на дейността е необходимо да се закупи оборудване необходимо за обзавеждане на помещението за отмора: 55 бр. гардеробчета с персонално ползване и заключване; 1 бр. маса с 2 бр. пейки с подходящи размери и функционалност, спрямо квадратурата на помещението за обособяване на кът за хранене; хладилник за общо ползване; балатум с антибактериално покритие за застилане като подова настилка; климатизация за постигане на благоприятен микроклимат. Към настоящия момент, Тера-2 ЕООД предоставя за ползване служителите си 40 кв.м помещение, което е оборудвано с недостатъчен за всички брой персонални гардероби за лични вещи и работно облекло. За оптимално използване на пространството и осигуряване достъп до лични гардеробчета на всички производствени служители, фирмата предвижда да закупи 3 бр. единични гардероби със заключване и приблизителни размери: височина 1850, дължина от 500мм и дълбочина 400; двойни 5 бр.: височина: 1850мм, дължина: 800мм и 14 бр тройни гардеробчета - височина: 1850мм, дължина 1170 мм и същата дълбочина 400. Помещението не разполага с подходяща за целите на кът за хранене подова настилка, която да позволи пригодността на помещението за целта. С полагането на балатум и поддържането на хигиенните условия, помещението ще бъде пригодено за такъв вид отмора на закрито за през зимния период, например. 1 бр. хладилник с размери 1.80м височина; 0.6 м ширина; дължина: 0.65м, спрямо размерите на помещението, също ще представлява обзавеждане, за ползване от целевата група. За постигане на условия на климатизация – отопление и охлаждане и за да се задоволят нуждите на служителите за благоприятни условия и режим на труд и почивка, се предвижда закупуването на оборудване 1 бр. климатичен модул, за постигане на микроклимат, който не разтренира терморегулационните механизми на организма, движимо оборудване за целите на осигуряване на подходящите физични условия в помещението за краткотраен отдих, кът за хранене и почивка. С реализирането на предвидените мерки ще се постигне минимизиране на опасностите, свързани с работния процес и нервно-психическото натоварване на служителите., Договорена стойност: 21 900.00 , Отчетена стойност: 14 946.67
  • Дейност: Дейности по осигуряване на социални придобивки за работещите - организиране на стая за жената, пригодена за хора с увреждания: За по-добрите и безопасни условия на труд в предприятието, в частност ограничаване опасностите, свързани с факторите на работната среда, както и осигуряване на санитарно битови условия, Тера-2 ЕООД планира да организира и санитарно помещение стая за жената, адаптирано за хора с увреждания. Дейността включва организирането на това подобрение, предвид традиционно феминизирания сектор, в който извършва дейност фирмата, както и броя служители на фирмата, които имат определено увреждане и намалена трудоспособност, които са преки участници и целева група по настоящия проект. Хората със специални нужди във фирмата използват стандартните изградени тоалетни, а заетите жени са преобладаващият персонал, които също имат специфична нужда от санитарно помещение, което да използват, когато са на работа. Ето защо Тера-2 ЕООД предвижда с изпълнението на тази дейност, да осигури допълнителни придобивки и удобства за хората в неравностойно положение, като изгради санитарно помещение, пригодено за техните нужди, което ще бъде организирано ведно със стая за жената, предвид по-добрата оптимизация на пространството и традиционно феминизирания сектор, в който извършва дейност фирмата. Посредством реализирането на тези дейности ще повиши комфортът, готовността и мотивацията за работа у персонала, понеже, тези мерки ще окажат положителен ефект върху фактора „време за почивка”, като ще се опосредства ефективното му използване от служителите и не следва работният процес да се нарушава поради съществуването на такива ограничения. Тази своеобразна социална придобивка ще позволи по-ефективното управление на трудовите ресурси и безпроблемното реализиране на производствените процеси чрез освобождаване на напрежението и при минимално влияние на психо социалните фактори, като ще се предостави благоприятни условия на труд в предприятието и ще се отрази положително на производителността на труда на служителите и представянето на организацията. Кандидатът предвижда да организира СМР по изграждането на санитарното помещение с 5 кв.м площ, като разполага с договор за наем и съгласието на собственика на сградата за ремонтните дейности, където се помещава производствения цех на Тера-2 ЕООД. Тази дейност е част от предвидените комплекс от дейности за инвестицията в човешки ресурси чрез подобряване на работната среда в фирма Тера-2 ЕООД, като се осигурят по-добри и безопасни условия на труд и почивка и допълнителни улеснения за персонала. Този тип придобивки определят компанията като социално отговорна, с грижа към служителите си, спомага за изграждането на по-добър корпоративен имидж, което е мотив за ограничаване на текучеството и двупосочно лоялно отношение: работодател – работник., Договорена стойност: 11 000.00 , Отчетена стойност: 10 912.96

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТСМ ЕКСПО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 85 339.00 , Отчетена стойност**: 85 339.00
  • Изпълнител: ВЕТЕКС ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 500.00
  • Изпълнител: ИНФО ТРЕЙНИНГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 500.00
  • Изпълнител: ЕНЕТОН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 000.00
  • Изпълнител: Форесткам ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 166.67
  • Изпълнител: Офис Престиж ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 21 800.00
  • Изпълнител: И.Н.А.-Трейдинг ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 219.00
  • Изпълнител: ДАНИ - 96 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 900.00
  • Изпълнител: Тракстрой ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 10 912.96
  • Изпълнител: ГРАС ДВЕ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 080.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 51.00
Индикатор 3 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 145 049.09 BGN
БФП 145 049.09 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 144 656.69 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване за осигуряване на БЗУТ по две обособени позиции, Прогнозна стойност: 85 500.00
  • Обособена позиция 1: Об. позиция 1: Колонни климатични системи (6 броя) и Климатичен модул (1 брой)
    Изпълнител: ТСМ ЕКСПО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 72 817.00
  • Обособена позиция 2: Об. позиция 2: Рекуператорна система за пресен въздух (3 броя)
    Изпълнител: ТСМ ЕКСПО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 522.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN