Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 262 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

„ГИП ЕООД, създадено през 2002 г. в гр.Русе, е български производител на охлаждащи течности: антифриз, летни и зимни течности за чистачки и козметика за вътрешно и външно почистване на автомобили.
Към настоящия моментпредприятието произвежда и предлага на пазара 30 продукта с марки „VEKO“, „GP“ и“ZEROX“, като постига 10% дял на българския пазар.
За да отговори на съвременните конкурентни условия на пазара „ГИП“ ЕООД се нуждае от увеличаване на производствения капацитет и производителността, подобряване на производствения процес и качествените характеристики на произвежданите охладителни течности, разнообразяване на асортимента и подобряване на ресурсната ефективност на производството. 
Настоящото проектно предложение предвижда закупуване и въвеждане в експлоатация на съвременно технологично оборудване, пряко свързано с разширяване и подобряване на нивото на производствените процеси, съхранението на суровини и готова продукция, автоматизиране управлението на производствения процес и контрола на качеството в предприятието.
В рамките на проекта се предвиждат следните инвестиции в дълготрайни материални и  нематериални активи:
•	Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция;
•	Автоматизира технологична линия за пълнене на антифриз и течност за чистачки в пластмасови туби и бутилки от 1 л до 4 л.;
•	Мастилено-струен маркиращ принтер; 
•	Лабораторно оборудване; 
•	Софтуер за управление на производствения процес; 
Предвиденото технологичното обновление ще доведе до подобряване на производствения капацитет, повишаване производителността и ефективността на предприятието и респективно на конкурентоспособността му на вътрешния и международните пазари.
Изпълнението на проекта ще осигури конкурентно предимство на „ГИП" ЕООД и ще има непосредствен ефект върху постигането на стратегическата цел на предприятието за устойчив растеж, подобрен експортен потенциал и превръщането му в един от лидерите в България в производството на охлаждащи течности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на производствените процеси /ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л-1 брой, Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция-1 брой, Мастиленострунен принтер -1 брой. : Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л, Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция и Мастиленострунен принтер. Технологична инсталация за съхранение на суровини и готова продукция е система включваща 3 броя – 30 куб.м. резервоари са съхранение на постъпващите суровини и 4 броя – 10 куб.м. резервоари за съхранение на готова продукция и технологично предшества линията за пълнене в съответните разфасовки. Връзката между тях се осъществява, чрез система от тръби, холендри, колена, преходи и кранове, като движението на течностите се осъществява чрез мембранни помпи и успокоители. Контролът на обема на суровините и готовата продукция се осъществява от съвременни утразвукови нивомери и разходомери, съобразени с изискванията за производсво от химическата промишленост. Данните от ултразвуковите нивомери и разходомери постъпват в Програмируем логически контролер /PLC/, който чрез комуникационен модул и специализиран софтуер за преобразуване на данни, предава и визуализира, чрез потребителският интерфейс текущата информация на производствения процес. Увеличеният капацитет на инсталацията за съхранение на готови продукти ще даде възможност за гъвкавост на пазара, като продуктите ще могат да се бутилират в разфасовки, съответстващи на нуждите на клиентите. Внедряването на предвидената за закупуване технологична инсталация ще оптимизира нивата на незавършено производство и ще се подобри производствения процес, като намали зависимостта му от недостиг на суровини в момент на пиково търсене и осигури непрекъсваемост на.производствения процес. Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течност за чистачки съдържа следните модули: -Линейна дозираща /пълначна/ машина е предназначена за пълнене на готова продукция в различни по обем разфасовки и е съобразена със специфичната пенливост на продукта, без това да се отразява на производителността и качеството на работа.. -Затваряща машина за пластмасови винтови капачки дава възможност за затваряне на бутилки и туби с 3 вида пластмасови капачки, като пренастройката отнема минимално технологично време. Подаването на капачките става автоматично от бункер-ориентатор, в резултат на което се съкращава значително времето за затваряне. -Линейна етикираща машина осигурява автоматичво залепване на един или два срещуположни етикета на плоски и овални бутилки и туби, без загряване /предвид спецификата на продуктите и опаковките/. -Транспортна система за опаковки служи за интеграция на гореописаните машини и осигурява необходимите задели и синхронизация. -Стреч- опаковъчна машина за европалети осигурява сигурността на вече подготвения за експедиция готов продукт съгласно изискванията за превоз на товари. Въвеждането в експлоатация на Автоматизираната технологична линия за пълнене на антифриз и течност за чистачки в пластмасови туби и бутилки от 1 л до 4 л, ще подобри производствения процес като го оптимизира, премахвайки необходимосста от ръчен труд, повишавайки производителността и намалявайки себестойността. Мастилено-струен маркиращ принтер маркира дата и партиден номер върху бутилки от PET и HDPE, като позволява създаване на лого и баркод от клавиатура. Предвид спецификата на производството, е необходимо той да е влаго- и прахо- устойчив, без подгряване на маркиращата глава. Закупуването му ще елиминира ръчни операции, ще ускори процеса на бутилиране, а в резултата на това ще се подобри производствения капацитет на предприятието. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител /от 1-ви до 3-ти месец/ 2.Сключване на договор с изпълнителя /от 3-ти до 4-ти месец/ 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 4-ти до 10-ти месец/ 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на закупените активи.Подписване на финален приемо-предавателен протокол/и /11-ти месец/ 417 162.00 417 130.00
Дейност за подобряване на съществуващите продукти /ще бъде изпълнена чрез закупуването на Софтуер за управление на производствения процес - 1 брой и Лаборатарно оборудване - 9 броя лабораторни уреди и апарати за физико-химичен анализ/ : Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация Софтуер за управление на производствения процес-1брой.и Лаборатарно оборудване-апарати за физико-химичен анализ-9 броя/ 1. Лабораторно оборудванe е необходимо за извършване на химичен анализ на входящи суровини и готови продукти, както и за текущ контрол при производството на антифриз и течност за чистачки, въз основа на които се издават необходимите сертификати за качество, съпътстващи продуктите. За извършване на анализно-лабораторните изследвания са предвидени за закупуване следните уреди: - Автоматичен Карл-Фишер титратор за кулонометрично титруване /определя водното съдържание в охлаждащи течности чрез титруване с използване на Карл Фишер реактив/; - Сушилен шкаф с микропроцесорен контрол за подготвяне на проби за анализ с температурен обхват : +5 над околната... + 300С; -Уред за измерване на плътността на произвежданите охлаждащи течности; -Цифров рефрактометър /определя концентрацията и точката на замръзване на охлаждащи течности/; -Уред за измерване на рН и проводимост в комплект с рН електрод и кондуктометрична клетка /за определяне на стойности на рН, mV,проводимост, TDS, соленост на охлаждащи течности/; -Аналитична електронна везна; -Магнитна бъркалка с нагряване; -Уред за измерване на точка на замръзване на охлаждащи течности; -Уред за измерване на корозионното действие на антифриз; Закупуването на тези уреди и апарати за физико-химичен анализ е от съществено значение за подобряване на характеристиките на произвежданите продукти, тъй като изграждането на лаборатория на производствената площадка на предприятието, прави възможно вземането на проби за анализ на всеки етап от производствения процес, което ще гарантира постоянно високо качество на продуктите. 2.Софтуер за управление на производствения процес - дава възможност за следене, визуализиране и архивиране на количеството на суровините и последователността на партидите на готовата продукция в резервоарите. Въвеждането на такъв софтуер е от съществено значение за подобряване на характеристиките на произвежданите продукти, тъй като използването му в производствения процес позволява постоятен контрол на химичния състав на продукта според въведената програма и бърза реакция за корекции при констатирани отклонения от зададената рецептура. Това гарантира повторяемост на качествените параметри на всички продукти и пълно съответствие с изискуемите стандарти. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител /от 5-ти до 7-ми месец/ 2.Сключване на договор с изпълнителя /от 8-ми до 9-ти месец/ 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 9-ти до 11-ти месец/ 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на закупените активи. Подписване на финални приемо-предавателни протоколи /12-ти месец/ 82 714.00 82 644.00
Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти на предприятието /ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л -1 брой /: Като част от дейността ще бъдат закупена и пусната в експлоатация Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л. Техническите възможности на линията за бързо пренастройване за бутилиране на течности с различна концентрация на активното вещество, в различни по обем и вид опаковки, ще даде възможност за разнообразяване на асортимента от предлагани продукти, отговарящи на актуалното търсене и ще осигури гъвкава пазарна политика на дружеството. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител /от 1-ви до 3-ти месец/ 2.Сключване на договор с изпълнителя /от 3-ти до 4-ти месец/ 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 4-ти до 10-ти месец/ 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация.Подписване на финален приемо-предавателен протокол /11-ти месец/ 0.00 0.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес / ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л.- 1 брой/ : Като част от дейността ще бъдат закупена и пусната в експлоатация Автоматизирана технологична линия за пълнене на антифриз и течности за чистачки в туби и бутилки от 1л до 4л. Линията да включва линейна дозираща/пълначна/ машина, съобразена със спецификата на пенливост при пълнене на продукта, затваряща машина с възможност за автоматично подаване на различни капачки от бункер-ориентатор, линейна етикираща машина за самозалепващи етикети и стреч-опаковъчна машина за европалети. Въвеждането на разработена специално за пълнене на пенливи продукти нова технология, ще допринесе за постигне на отлична деаерация на съда и бързо, хомогенно и без разлив напълване и като резултат от това, значително намаляване броя на дефектиралите опаковки. Използването на тази съвременна ресурсоефективна технология ще доведе до намаляване на количеството генерирани отпадъци от пластмасови опаковки, предвидени за депониране с 80% /от над 100 кг до 20 кг пластмасови опаковки / и количеството вода, употребена за производство на 1 тон охладителни течности и течности за чистачки - от 0,390 до 0,350 м3/. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител /от 1-ви до 3-ти месец/ 2.Сключване на договор с изпълнителя /от 3-ти до 4-ти месец/ 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи /от 4-ти до 10-ти месец/ 4.Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация.Подписване на финален приемо-предавателен протокол /11-ти месец/ 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.