Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 355 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Клъстер Фестивалите в България ООД се фокусира тематично върху предоставянето на специализирани услуги в сферата на събитийния мениджмънт, фестивалния туризъм и съпътстващите ги услуги. Клъстерът е в начален етап на развитие и обединява организации от сферите на туризма, информационните дейности, маркетинга, издателската и филмова индустрия. Клъстерът включва участници от частния и от неправителствения сектор, а бъдещите планове за разширяване са насочени към привличане и на членове и сред публичния сектор.
Основната цел на проектното предложение е да се подкрепи развитието и да се повиши капацитета и кооперирането на Клъстер
Фестивалите в България ООД като модел за повишаване на конкурентоспособността и бизнес развитието.
Специфични проектни цели са:
- Изграждане и подкрепа за организационно-административно укрепване на Клъстер Фестивалите в България чрез създаване на
административно тяло и повишаване на административния и управленски капацитет.
- Създаване на коопериране и сътрудничества и интернационализация на Клъстер Фестивалите в България чрез дейности за
подпомагане развитието на клъстера и насърчаване на клъстерния маркетинг.
Целите на проекта ще бъдат реализирани чрез серия от дейности, в това число дейности за повишаване на капацитета и насърчаване на клъстерния маркетинг. Ще бъде създадено административно тяло на клъстера и ще бъдат реализирани поредица от мерки за привличане на нови членове и популяризиране на продуктите и услугите на клъстера.
Чрез постигане на проектните цели, Клъстер Фестивалите в България ще допринесе за повишаване степента на интеграция и сътрудничество на местните дружества в посока максимално използване на техния капацитет за разработка на конкурентни бизнес продукти и услуги и насърчаване на активното присъствие на регионалния, националния и външния пазари.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера (чрез наемане на квалифициран персонал, наемане на работни помещения и закупуване на компютърно оборудване): Дейността е елемент от компонент 1 и има за цел изграждане и подкрепа за организационно- административно укрепване на клъстер Фестивалите в България. Дейността се състои от следното: 1. Назначаване на административно тяло на клъстера Ще бъдат назначени квалифицирани кадри на длъжностите Ръководител на клъстера, Ръководител Международна дейност, Ръководител Комуникации и членство,, Ръководител Звено разработване на нови продукти и услуги, Ръководител направление Събития, Административен сътрудник. Подробно описание на изискуемите квалификация и опит на персонала се съдържат в т. 9 Екип. Предвидено е всички членове на екипа на клъстера да бъдат назначени на пълен работен ден за период от 18 месеца с цел изграждане на ефективни сътрудничества на клъстера и устойчиво развитие на продуктите и услугите на новосъздадения клъстер. 2.Наемане на работни помещения - тъй като клъстерът е в начален етап на развитие, необходимо е осигуряване на работно пространство, в което административното тяло ще осъществява дейността си. Работните помещения ще осигурят пространство за провеждане на регулярни работни срещи между членовете на клъстера, както и сещи с други клъстерни обединения и нови членове. 3. Закупуване на компютърно оборудване За нуждите на административното тяло ще бъдат закупени 3 преносими компютъра, два таблета и един принтер (скенер), които ще обезпечат работата на персонала по организационно и административно укрепване и развитие на клъстера. Дейността е основополагаща, както за проекта така и за самия клъстер като чрез ресурсното обезпечаване ще бъде осигурен старт на развитието на клъстера и ще се гарантира устойчивостта му. Основните ресурси, необходими за развитието на клъстера са именно човешките ресурси на този начален етап, поради което основна тежест от проекта се отнася именно към тази първа проектна дейност за създаване на квалифициран и мотивиран екип. В рамките на дейността ще бъде създадена организационно-управленска структура на клъстера като ще бъдат разработени и конкретни процедури за работа на Клъстер Фестивалите в България. Ще бъдат разработени стратегически документи с оглед визията за развитие на клъстерното обединение и ще бъде създадена административно-управленската програма въз основа на която клъстерът ще гради капацитет и ще се развива. 245 800.00 234 963.95
Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове (чрез специализирани обучения за създаване на сътрудничества и интернационализация - 2 бр. и събития за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги - 2 бр.): Дейността е част от Компонент 2 и има за цел подпомагане на развитието на клъстера за коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация. Дейността ще бъде реализирана чрез участие на административното тяло и представители на членовете на клъстер Фестивалите в България в две специализирани обучения. Ще бъдат проведени и две събития за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги. 1. Обучение ""Business modeling, DesignThinking and DesignService - иновативен модел за създаване на устойчиви сътрудничества" В обучението ще вземат участие 16 обучаеми лица, които ще са представители както на самия клъстер, така и на неговите членове. Обучението ще е с продължителност 5 дни, като ще се проведе в 1 или 2 групи по преценка на обучителната организация и в съответствие със съдържанието и ефективността на обучението. Обучението ще се фокусира върху съвременни техники за коопериране и създаване на сътрудничества. Инструментариумът на Business modeling, DesignThinking and DesignService, както и техники от типа на Stakeholder Mapping ще бъдат предмет на обучението и ще бъдат приложени с цел идентифициране и развитие на мрежата на сътрудничество на клъстер Фестивалите в България. Цитираните техники са част от комплекса на дизайн мисленето - широкоспектърна методология и радикален подход към иновациите, който поставя в центъра си потребителските опит и преживяване (human-centered design). Методът може да бъде дефиниран като комбинация от емпатия към човека и контекста на проблема, креативен творчески подход при търсенето на идеи и рационалност при анализа, и подбора на решения. Методът ще бъде използван като структуриран процес за генериране на иновативни решения със свои принципи и инструменти. Целта на обучението е методологията да бъде изучена от страна на участниците като подход за създаване на сътрудничества и коопериране, както между членовете на клъстера, така и между клъстера и външни организации. 2. Обучение "Social Media Internationalisation - социални медии като инструмент за интернационализация и сътрудничество" В обучението ще вземат участие 16 обучаеми лица, които ще са представители както на самия клъстер, така и на неговите членове. Обучението ще е с продължителност 5 дни, като ще се проведе в 1 или 2 групи по преценка на обучителната организация и в съответствие със съдържанието и ефективността на обучението. Обучението ще се фокусира върху съвременни техники за управление на социалните медии и информационен поток с цел разширяване на сътрудничеството и интернационализацията. Social Media Internationalisation е съвкупност от техники и методи приложими във всяка обществена дейност - обучението ще се фокусира върху използването на методологията за генериране на информационен поток целящ разширяване на сътрудничеството на клъстера с външни организации, както и на сътрудничеството между членовете вътре в клъстерното обединение. Социалните медии и тяхното управление са предмет на обучението с оглед използване на възможностите за бърза, ефективна и устойчива интернационализация. 3. Представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги за привличане на нови клиенти и нови членове на клъстера Ще бъдат осъществени 2 високо технологични и интерактивни презентации за представяне на клъстера и на клъстерните продукти/услуги. Презентациите ще се проведат на по-късен етап от проекта, когато клъстерът има готовност да презентира както собствената дейност, така и разработените съвместно клъстерни продукти/услуги. Формата на уебинар е подбран от гледна точка на по-висока степен на разпространяемост на информацията, както и с оглед съвременното развитие на технологиите. Имайки предвид, че и самият клъстер има високо-технологичен и иновативен характер, формата за презентиране чрез интерактивни технологии съответства на характеристиките на клъстера и на целевите партньори и пазари. 95 000.00 96 368.00
Насърчаване на клъстерния маркетинг (чрез разработване на маркетингова стратегия, изследване на таргети раните пазари и консултантски услуги, популяризиране на името на клъстера, участие в срещи и изложения и назначаване на експерт): Дейността се реализира в рамките на Компонент 2 и има за цел подпомагане на развитието на клъстера за коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация. Дейността ще се състои от следните основни елементи: 1. Разработване на маркетинг стратегия - разработването на такава стратегия е от изключително значение за развитието на клъстера. Клъстер фестивалите в България разработи самостоятелно стратегия за интернационализация, но клъстерът ще възложи на специализиран външен изпълнител разработването на изрична маркетинг стратегия съдържаща следните основни елементи: а) целеви пазар; б) пазарна позиция; в) сравнителни конкурентни предимства; г) основни цели; д) маркетинг микс; е) основни идеи за реализиране; ж) разпределение на ресурсите. Маркетинг стратегията като класически инструмент ще изведе ключовите за развитието на клъстера подходи и мерки, които да подпомогнат пазарното позициониране на клъстерните продукти/услуги. 2. Изследване на таргетираните пазари и консултантски услуги за стъпването на друг пазар Като втори маркетинг етап ще бъде направено изследване на дефинираните в предходния елемент целеви пазари и ще бъдат използвани специализирани консултантски услуги за подобряване на достъпа на клъстера до тези пазари. Елементът ще съдържа: - Изследване на размера и характера на пазара, географско местоположение на потенциалните потребители, структурата на пласментната мрежа, анализ на тенденциите, влияещи върху структурата на пазара. - Продуктово проучване на таргетирания пазар - Рекламно проучване - анализ на ефективността на рекламата и други комуникационни средства върху таргетираните пазари. Консултантските услуги и изследвания ще бъдат реализирани от външен изпълнител притежаващ съответните опит и компетентности. 3.Популяризиране на името на клъстера и на неговите продукти/услуги - клъстер Фестивалите в България вече е разработил собствен бранд, чието популяризиране ще бъде осъществено чрез: - Информационна брошура на клъстерните продукти - разработените от клъстера продукти/услуги ще бъдат популяризирани чрез брошура издадена в тираж от 1500 бр. (първоначално). - информационна бази-данни за дейността на клъстера ще бъде създадена онлайн като допълнение към интернет страницата на къстера. Базата данни ще служи за популяризиране на бранда сред потенциални нови членове и партньори, както и сред широката общественост и клиентска маса. 4. Участие на клъстера в национални и международни изложения и панаири В рамките на дейността се предвижда клъстер Фестивалите в България да участва на две международни изложения - едното в Лондон (WTM London), другото в Берлин (ITB BERLIN). И двете изложения за специализирани в сферата на пътуванията и туризма, какъвто е фокусът и на клъстер Фестивалите в България. Предвижда се на изложенията клъстерът да бъде представен от 4ма представители на административното тяло и на членовете на клъстера. 5. Срещи за установяване и насърчаване на сътрудничеството с клъстери в Гърция и Македония Ще бъдат организирани и проведени срещи за установяване и насърчаване на сътрудничеството с чуждестранни клъстери - предвид спецификата на клъстер Фестивалите в България, ще бъде потърсен контакт с клъстери от съседни държави, с които да се установят трайни партньорски взаимоотношения. Срещите ще бъдат организирани на територията на Гърция и Македония като в тях ще участват поне 4ма представители на административното тяло и на членовете на клъстера. 6. Осигуряване на експерт създаване на сътрудничества и интернационализация Експертът ще има ключова роля и ще участва във всички елементи от дейността отнасящи се до интернационализацията и създаване на сътрудничества. Експертът ще разработи заданията на обученията и за маркетинг дейностите. Експертът ще предостави съдържателна и експертна подкрепа с цел осъществяване на синергия между нуждите на клъстера и изпълнението от страна на външни организации. 140 200.00 134 175.03
Публичност и визуализация на проекта: Дейността включва мерки от „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, които за конкретния проект на Клъстер Фестивалите в България ще включват следните елементи за визуализация и публичност: 1. Поставяне на информационна табела на видимо място в наетите за проекта работни помещения 2. Публикации в електронни и/или печатни издания/медии - 5 бр. - публикации относно реализацията на проекта ще бъдат осъществени в електронни и/или печатни медии и издания. 3. Визуализация на оборудването - съгласно изискванията на програмата доставеното по проекта оборудване ще бъде обозначено със стикери съдържащи информация за проекта и полученото финансиране. 4. Визуализация на документи - всички изготвени документи в рамките на проекта ще съдържат необходимите текстове за популяризиране на получената подкрепа по линия на Оперативна програма Иновации и Конкурентоспособност. Всички дейности за визуализация ще бъдат съобразени с конкретните изисквания на Управляващия орган и „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. 2 000.00 2 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.