Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 225 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Проектът на Община Балчик  „Достъп до заетост за търсещите работа в Община Балчик"  е свързан  с  идентифициране на лица от силно уязвими групи на пазара на труда: продължително безработни, хора над 54 г. възраст, хора с трайни увреждания, безработни/неактивни лица с ниско образование вкл. и без никаква професия, безработни/неактивни лица от ромски произход. За целта  екипът на проекта, подпомогнат от  младежкия медиатор  в Община Балчик ще  осъществи контакт с лица от целевите групи, ще проведе групови или индивидуални консултации  за необходимостта от включването им в обучение, за постъпване на работа. Младежкият медиатор ще проведе мотивационно обучение, насочено към усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа, усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател.
Тринадесет от 15-те преминали мотивационно обучение ще бъдат насочени към обучение за усвояване на професията „Работник в озеленяването“. Обучението за придобиване на професионална квалификация  ще се изпълни от център за професионално обучение, лицензиран от Националната агенция за професионално обучение и образование (НАПОО). Община Балчик ще избере обучаваща организация по реда на ЗОП. Успешно завършилите обучението за придобиване на професионална квалификация ще получат  документ, съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от ЗПОО;.
Ще бъдат разкрити 13 нови работни места към общинската администрация за лица от силно уязвимите групи в Община Балчик. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Срокът на субсидираната заетост ще бъде 12 месеца.
За ефективно изпълнение на трудовите задължения на новонаетите 13 работника ще бъде закупен стопански инвентар, материали и консумативи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на посреднически услуги на пазара на труда, активиране на неактивни лица и други подкрепящи услуги за заетост: Дейността е свързана с идентифициране на лица от силно уязвими групи на пазара на труда: продължително безработни, хора над 54 г. възраст, хора с трайни увреждания, безработни/неактивни лица с ниско образование вкл. и без никаква професия, безработни/неактивни лица от ромски произход. Целта е чрез изпълнението на тази дейност да се прекрати престоя на лицата без работа и те да се насочат към реализация на трудовия пазар посредством мотивирането им да се регистрират в бюрата по труда, да се обучат, да търсят работа и да работят. Дейностите по предоставяне на посреднически услуги, информиране и професионално ориентиране ще бъдат насочени, както към търсещите работа лица, така и към работодателите, предлагащи работни места, за да наемат и сключат трудови договори с успешно преминалите обучения лица. 0.00 0.00
Предоставяне на обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова.: Обучението за придобиване на професионална квалификация ще се изпълни от център за професионално обучение, лицензиран от Националната агенция за професионално обучение и образование (НАПОО). Община Балчик ще избере обучаваща организация по реда на ЗОП. ИЗПЪЛНИТЕЛЯТ на услугата за провеждане на обучението, ще бъде отговорен за следното: - Професионалното обучение да се осъществи в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образование и обучение - Да изготви програма и включи в нея както теоретични, така и практически занятия; Програмата за обученията се утвърждава от ВЪЗЛОЖИТЕЛЯ; - Да регистрира обучаемите, да води присъствени списъци. Да предостави снимков материал (минимум 30 снимки), доказващ провеждането на обученията; - Да предостави на всички обучаеми помагала и материали; - Да оцени обучаемите и на успешно преминалите обучението да издаде документ, удостоверяващ завършеното обучение; - Да изготви отчетен доклад след приключване на обучението; - Преподавателя/лите, които ще извършат обучението да притежават квалификация, съобразно изискванията на МОН за посочената специалност. Преподавателят за обучение за "Резачи с инструменти и пособия в озеленяването" част от професия по първа квалификационна степен „Работник в озеленяването“, специалност „Озеленяване и цветарство“, трябва да е с висше образование – степен „Магистър“, специалност “Растителна защита”, квалификация „Агроном – Растителна защита”, или еквивалентна. Обучението за "Резачи с инструменти и пособия в озеленяването" част от професия по първа квалификационна степен „Работник в озеленяването“, специалност „Озеленяване и цветарство“ ще обхване 13 лица. Обучението ще започне в началото на третия месец от изпълнението на проекта. 9 450.00 9 450.00
Наемане на безработни и/или неактивни лица след преминато обучение : В периода 05.12 - 31.12.2020 г., Община Балчик направи проучване за възможностите за осигуряване на заетост на успешно преминалите обучение безработни и неактивни лица, при което беше установена необходимостта от лица с професия „Работник в озеленяването“ и „Помощник пътен строител“ във всички населени места на Общината. Кметове и кметски наместници изявиха готовност в селата да приемат на работа за срок от 12 месеца субсидирана заетост работници за озеленяване и поддържане на улични, междублокови, училищни и читалищни тревни площи и на парковете(включително и гробищни паркове). Ще бъдат разкрити 13 нови работни места в Община Балчик. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от Община Балчик ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата ще се наемат по трудово правоотношение на пълен работен ден - 8 часа, за длъжността "работник в озеленяването" при покриване на 100 % от сумата на МОД за съответната длъжност и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгл. изискванията на КТ и КСО . На наетите ще се възлагат конкретни задачи за изпълнение. Ще се създадат трудови навици в тях Изпълнението на дейността им ще се следи от ръководител на дейността, в който им е възложено да работят. Мониторингът за изпълнение на дейностите ще се извършва пряко от ръководителя на дейността, ще се попълва ежедневна присъствена форма, доказваща присъствието или отсъствието на наетите лица. Изплащането на заплатата ще става на база на реално присъствие и изпълнение на поставените задачи. Разходите за субсидирана заетост се определят на база стандартна таблица на разходите за единица продукт, съгласно чл. 67, (1), т. б от Регламент 1303/2013. 159 251.89 139 856.11

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.