Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 235 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Разпространението на COVID-19 през 2020 г. оказа безпрецедентен натиск върху тур. екосистема на целия ЕС и тур. предприятия са изправени пред сериозна криза на ликвидността. Загубите от приходи на евр. равнище са достигнали 85 % за туроператорите и туристическите агенции (ТО и ТА) към средата на тази година спрямо същия период от миналата година. В национален мащаб, разпространението на социално-икон. последици от пандемията се отрази върху предпр. в областта на туризма и свързаните с тях услуги, като тези предпр. бяха и са изправени пред съществен риск от задълбочаване на наблюдаваната тенденция за преустановяване на тяхната дейност. Във връзка с това се идентифицира спешна необходимост от предприемане на мерки с национално покритие, които да предоставят подкрепа на МСП, извършващи ТО и ТА дейност за осигуряване на оборотен капитал за активности, необходими за преодоляване на недостига на средства за справяне с последиците от COVID-19 като начин да се гарантира тяхната стабилност, устойчивост и работни места. Сред целевите групи са МСП,  регистрирани по ЗТ като извършващи ТО и ТА дейност, и развиват своята основна икон. дейност в един от следните сектори, по /КИД - 2008/: 79.11; 79.12. Проектното предложение по настоящата процедура и включените в него дейности съответстват на принципа на ефективност и ефикасност, като предвидените по него дейности гарантират постигането на целите на ОПИК и СЦ и резултати на ИП 2.2. „Капацитет за растеж на МСП“ от ПО 2 „Предприемачество и капацитет за растеж на МСП“, при най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи. В резултат от изпълнението на предвидените дейности по настоящия проект се очаква постигане на положителен ефект за развитието на българските МСП в тур. сектор чрез  предоставяне на подкрепа за МСП, регистрирани по ЗТ като ТО и ТА, за дейности, необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Изготвяне на пакет документи за кандидатстване (Условия за кандидатстване и за изпълнение и приложения към тях) за предоставяне на подкрепа за МСП, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност, за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19.: В рамките на дейността ще се разработят условията за кандидатстване и изпълнение на проектни предложения по процедурата за предоставяне на подкрепа за МСП, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност, за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19. 0.00 0.00
Дейност 2: Набиране и оценка на заявления за подпомагане от микро, малки и средни предприятия, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност, за дейности, необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19: В изпълнение на дейността ще се извърши набиране и оценка на заявления за подпомагане от микро, малки и средни предприятия, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност за дейности, необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19. Поддейност 2.1. Провеждане на разяснителна кампания В изпълнение на тази поддейност, Министерството на туризма предвижда да: 1) Публикува информация за стартиралата процедура по набиране на заявления на институционалния сайт на Министерство на туризма, на интернет страниците на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020: www.opic.bg, както и на Единния информационен портал за ЕСИФ: www.eufunds.bg; 2) Разпространение на информацията за стартиралата процедура чрез комуникационните канали на Министерството на туризма – напр. чрез подготовка и разпращане до печатни и електронни медии на прессъобщение за стартиралата процедура; публикуване на публикация до поне един национален ежедневник и др. Поддейност 2.2. Набиране на заявления за подпомагане от микро, малки и средни предприятия, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност. Кандидатстването за подкрепа от страна на ТО/ТА ще се осъществява посредством подаване на заявления за подпомагане, съгласно Условията за кандидатстване и за изпълнение, обявени от Министерство на туризма, по електронен път чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и подаване на формуляра и придружителните документи чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020). Срокът за подаване на заявления ще бъде посочен в Условията за кандидатстване и за изпълнение, обявени от Министерство на туризма и няма да бъде по-малък от 5 дни. Ще бъде предоставена възможността, Кандидатите да могат да задават допълнителни въпроси и да искат разяснения във връзка с Условията за кандидатстване до 3 дни преди крайния срок за подаване на проектни предложения. Поддейност 2.3. Оценка на заявления за подпомагане от ТО/ТА Допустими ще бъдат само: - кандидати, които са юридически лица или еднолични търговци, които са регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност. - кандидати, които отговарят на изискванията за микро-, малко или средно предприятие съгласно Закона за малките и средни предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г. относно определението за микро-, малки и средни предприятия (ОВ L 124, 20.5.2003 г., стр. 36). - Кандидатите трябва да развиват своята основна икономическа дейност (съгласно данни за 2019 г.) в един от следните сектори съгласно Класификация на икономическите дейности /КИД – 2008 – Приложение 6 към настоящите Условия/: 79.11 „Туристическа агентска дейност“; 79.12 „Туроператорска дейност“. - кандидатите трябва да са вписани в Регистъра на туроператорите и туристическите агенти, воден от Министерството на туризма. В случай на предприятия, които извършват туроператорска дейност, е необходимо да притежават валидна към датата на подаване на проектното предложение застраховка „Отговорност на туроператора“. - кандидати, които са регистрирани преди 01.01.2019 г. и са осъществявали стопанска дейност през 2018 г. и 2019 г. - кандидатите могат да участват в процедурата и да получат безвъзмездна финансова помощ, в случай че не са недопустими кандидати съобразно демаркационната линия с други планове и програми, финансирани със средства на ЕС. Кандидатите ще могат да заявяват подкрепа само за основната си икономическа дейност. Допустими разходи ще бъдат само такива разходи, които са необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19, и са извършени след 01.02.2020 г. и до крайната дата на изпълнение на проекта. 0.00 0.00
Дейност 3: Предоставяне на подкрепа за микро, малки и средни предприятия, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност: Подкрепата за микро, малки и средни предприятия, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност, се предоставя под формата на схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, като се администрира от Министерството на туризма. 10 000 000.00 0.00
Дейност 4: Извършване на мониторинг върху предоставената подкрепа за МСП регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност: Дейността включва осъществяване на текущ и последващ мониторинг върху предоставената подкрепа за МСП, регистрирани съгласно Закона за туризма като извършващи туроператорска и/или туристическа агентска дейност за извършените дейности и направените разходи, необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19 0.00 0.00
Дейност 5. Извършване на външен одит на проекта : Провеждане на независим одит на извършените разходи и дейностите по проекта. 0.00 0.00
Дейност 6: Организация и управление на проекта: Дейността предвижда осигуряването на необходимия човешки ресурс, система за вътрешно проектна координация и документооборот за изпълнение на проектните дейности в съответствие с принципите на доброто проектно управление. Изпълнението на дейността е основа за успешното осъществяване на проекта, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси, предоставени от ОПИК. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани с изпълнението и управлението на проектните дейности, в съответствие с подписания договор за безвъзмездна финансова помощ, вътрешните процедури и правила на Министерството на туризма, законосъобразно и целесъобразно разходване на средствата по проекта, подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители на проектни дейности (при необходимост), упражняване на мониторинг и контрол по време на изпълнението, отчетност. Дейностите по организация и управление на проекта включват: 1). Сформиране, със Заповед на Ръководителя на бенефициента, на екип за управление на проекта – ръководител на проекта, координатори, експерти в областта на туристическата политика, счетоводител/и, юрист/и; 2). Изготвяне на детайлен график за изпълнение на планираните дейности, с конкретни отговорници и срокове за изпълнение; 3). Изготвяне на система за отчет на техническите и финансови параметри на проекта; 4). Изготвяне на план за изпълнение на мерките за публичност и визуализация; 6). Осъществяване на финансова отчетност и технически контрол; 7). Предлагане на решения и предприемане на действия за спазване на графика за изпълнение; 8). Контрол и измерване на конкретните резултати и др. 9). Провеждане на текущи срещи на екипа за управление на проекта; 10). Подготовка на междинни и финален технически и финансови отчети. Методите за изпълнение на дейността са избрани, така че да доведат до постигане на заложените цели и резултати. Всички дейности по управлението на проекта ще се планират и координират от екипа на проекта. Контролът ще се осъществява от ръководителя на проекта. Ще бъдат провеждани редовни срещи на екипа, за да отчитат постигнатия напредък и набелязват корективни действия при необходимост. Ръководителят и екипът по проекта чрез експертния си опит ще гарантират качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие. 0.00 0.00
Дейност 7. Информация и комуникация на дейностите по проекта: Дейността е насочена към повишаване информираността на всички заинтересовани страни и осигуряване на мултипликационен ефект на проекта, които ще бъдат съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.