Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 106 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Основната цел на проектното предложение е повишаване на подготовката и знанията за планиране, стартиране и ръководене на самостоятелна стопанска дейност у целевата група, състояща се от заети, безработни и неактивни лица, които желаят да стартират собствен бизнес. Целевата група обхваща общо 110 лица.
Проектът съдържа три основни дейности, насочени към изпълнението на специфичните цели, всяка от които ще се реализира във всички области от Югозападей район.
Първата дейност ще обхване всички 110 представители на целевата група, които ще бъдат включени в мотивационни събития. Представянето на истории на успешни предприемачи, на техники за успех, съчетани с оценка на предприемаческия потенциал и включването на участниците в уъркшоп с бизнес коуч ще допринесат за повишаване на мотивацията за стартиране на самостоятелна стопанска дейност.
Във втората дейност 40 участници ще бъдат включени в специализирани интерактивни обучения за развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност, чрез които ще придобият необходимите знания за стартиране, планиране, управление и развитие на самостоятелен бизнес.
По време на третата дейност 30 участници ще получат подкрепа за започване на реална стопанска дейност чрез консултации по бизнес план, източници и механизми на финансиране на предприемаческите идеи, участие в бизнес мрежи, достъп до ментори и инкубатори, презентиране на стартиращ бизнес и учредяване. Консултациите ще им помогнат да се възползват от възможностите за финансиране от европейските фондове, да придобият основни умения за разработване и управление на проекти и да позиционират по-добре своя бизнес в бизнес средата.
Проектът ще удовлетвори потребностите на целевата група от по-висока увереност в собствените сили, от специфични знания и умения за стартиране, управление и развитие на собствен бизнес, от финансиране, от умения за презентиране и разширяване на контактите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество чрез провеждане на събитие на тема "Развитие на собствен бизнес - мисия възможна": Основната цел на дейността е да мотивираме лица от целевата група за стартиране на бизнес в България и да привлечем потенциални участници в последващите дейности по проекта чрез представянето на стартирането на бизнес в България като възможно успешно начинание. За тази цел ще проведем 5 събития - по 1 във всяка област от Югозападен район, на които фокус ще бъде поставен върху добрите практики в създаването на бизнес у нас. В програмата ще участват успешни предприемачи, които ще представят историите си, като основно място ще отделим на успешни начинаещи предприемачи. За да постигнем силен мотивиращ ефект, в събитията ще включим две интерактивни работилници с участието на бизнес коуч. Всяко събитие ще бъде с продължителност един ден. Събитията ще се проведат в градовете София, Перник, Благоевград, Кюстендил и Правец/Боровец. Предвиждаме събитието в София да бъде за най-малко 30 представители на целевата група, а събитията в останалите градове ще целят включване на най-малко 20 участници. Основните етапи, през които ще премине дейността, са следните: 1. Подбор на представители на целевата група, които ще се включат в събитието Подборът ще се осъществи от БИФ, като за целта ще се използват изградените комуникационни канали на организацията. Информация ще се публикува на изградената от нас уеб платформа "Знания за предприемачество", както и на сайта и Фейсбук страницата на БИФ. Като неправителствена организация, работила дълги години с различни институции и компании, имаме създадени множество канали, чрез които бихме могли да привлечем хора, желаещи да започнат собствен бизнес. 2. Подготовка на събитието Събитията ще бъдат логистично осигурени, а за програмата ще подберем подходящи лектори. 3. Реализиране на събитията Екипът по проекта ще покани няколко успешни собственици на бизнес, които ще споделят с аудиторията своята история на успеха - ще разкажат за пътя си от идеята, до стартирането, първите стъпки, трудности и успехи. Всеки един участник ще може да задава въпроси към лекторите. След представянето на историите на успеха ще бъдат проведени 2 изцяло практически насочени работилници. Едната ще бъде водена от бизнес коуч, който ще представи най-честите психологически бариери пред стартиране на бизнес и начините за преодоляването им. Той ще мотивира участниците да се визуализират като стартиращи предприемачи, да имат смелост да направят промяна в своя живот, свързана със следването на своите бизнес идеи, да оставят на заден план страховете си, които се явяват спирачка за първите стъпки към собствен бизнес. В работилницата ще се изпълнят практически задачи, свързани с решаване на различни проблеми, заимствани от реалната бизнес среда, като по този начин участниците ще се научат, че трудностите са част от пътя, но могат да бъдат преодолявани с подходящата подготовка и нагласа. Втората работилница ще бъде насочена към предпоставките за успех. Водещият работилницата ще представи на участниците основните предпоставки за успеха. Ще бъдат разгледани и основните стъпки при стартиране на бизнес - откъде се тръгва, през какво трябва да се премине. Участниците ще направят тест за оценка на предприемаческия си потенциал. Тестът ще бъде коментиран от презентатора, който ще дава допълнителни насоки на база на индивидуалните резултати. Тестът е разработен по изпълнен от БИФ проект "Знания за предприемачество". Провеждането на тези събития ще има силен мотивиращ ефект върху целевата група. Голяма част от заетите лица се страхуват да последват идеите си за собствен бизнес поради страха от провал, тъй като работата при работодател им осигурява сигурност и регулярни доходи. При безработните и неактивните лица мотивацията е още по-слаба, поради откъсването от пазара на труда и загубата на увереност в собствените възможности. Показването на всички тези лица на успешни примери, мотивацията чрез бизнес коуч, индивидуалната оценка на потенциала им, ще стимулират предприемаческия им потенциал и увереността в собствените възможности. 16 306.00 17 588.89
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност: Целта на настоящата дейност е да се извърши обучение на 40 потенциални предприемача, които имат идеи за развиване на бизнес, но не притежават необходимите знания и умения, за да стартират дейността си. Обучението ще премине през 11 модула, които са определени на база на идентифицираните потребности на целевата група и предходния опит на БИФ. Основните етапи, през които ще премине дейността, са следните: 1. Подготовка на обучението Предвиждаме участие в обученията да вземат участници от мотивационните събития по предходната дейност. В случай че по този начин ще бъдат набрани заложения брой участници, ще използваме установените от БИФ канали за привличането им. Обученията и логистиката ще бъдат осъществени от външни организации, избрани по реда на ПМС 160/01.07.2016 г. 2. Провеждане на обучението Във всички области от Югозападен район ще проведем по едно обучение. Предвиждаме създаване на групи от по 8 лица от целевата група във всяка област. Всяко обучение ще продължи 5 дни за всяка група при 45 лекторски часа. При желание на повече лица от целевите групи да бъдат включени в обучение, групите ще бъдат увеличени до 10 лица в група. Модулите ще бъдат групирани според тематичната им свързаност и така, че да се надграждат до получаване на комплексен обем от необходимите икономически знания за създаване на бизнес единица. Теоретичната част ще бъде комбинирана с практически упражнения. Програмата на обучението ще има следното съдържание: Първи ден: 1. Вие като предприемач - Оценка на предприемаческия потенциал 2. Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план - От идеята до бизнес плана или как да въплътим бизнес идеята си в бизнес план - Защо ни е необходим бизнес план и как се разработва - стъпки и съдържание - Основна схема на бизнес план - Разглеждане на примерен бизнес план - Разработване на маркетингов план – какво е маркетингов план, защо ни е необходим, как да го разработим и какво да включим в него Втори ден: 3. Проучване на пазара и анализ на конкуренцията - Бизнес модели и анализ на конкуренцията - Проучване на пазара 4. Форми на търговска дейност - Какви правни форми за регистриране на бизнес съществуват - Предимства и недостатъци на видовете дружества - Кои са най-подходящите форми за стартиращ бизнес 5. Персонал, правни отговорности и застраховка - Методи за подбор на персонал - Мотивиране на персонала - Трудово законодателство и нормативни изисквания свързани с работната сила - Трудова медицина и други видове застраховки Трети ден: 6. Финансово планиране - Същност и обхват на финансовото планиране; - Видове финансово планиране - Разработване на финансова стратегия - Създаване на различни видове финансови планове и методи да планиране - Нормативна база свързана с финансовото планиране – данъци, лихви, амортизации и др. 7. Капитал и видове източници - Видове капитал в дружеството – капиталова и финансова структура - Източници – вътрешни (амортизации, печалба, продажби) и външни (акции, дарения, субсидии и др.) Четвърти ден: 8. Стартиране на бизнеса - Стъпки при стартиране на бизнес - Грешки, които бихме могли да допуснем при стартиране на бизнес 9. Умения за промотиране на малък бизнес; - Основни елементи на изграждането на фирмения имидж онлайн – създаване на сайт и презентиране в социалните мрежи и др. бизнес портали - Използване на социалните медии като канал за промотиране на бизнес - Интернет маркетинг Пети ден 10. Патенти и търговски марки - Видове интелектуална собственост - Регистрация на интелектуална собственост - Ползи от използването на интелектуална собственост 11. Изграждане на ресурсно ефективен бизнес - Какво означава ресурсна ефективност - Управление на отпадъците; - Как да оптимизираме ресурсите в едно предприятие – човешки, технически - Използване на различни инструменти за постигане на ресурсна ефективност В края на обучението ще бъдат издадени сертификати за завършен курс "Основни познания за развитие на собствен бизнес". 79 417.30 78 439.26
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: Целта на настоящата дейност е да се предоставят консултации за реалното стартиране на самостоятелна стопанска дейност на 30 представители на целевата група. Консултациите ще обхванат всичките области от ЮЗР, като предвиждаме в тях да бъдат включени 10 лица от София-град и по 5 лица от останалите области. Направленията ще бъдат следните: 1. Създаване на бизнес контакти, подпомагане достъпа до мрежи, бизнес инкубатори и улесняване достъпа до менторство 2. Насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници и методическа помощ при съставяне на бизнес план; 3. Презентиране на бизнеса; 4. Подпомагане учредяването. Консултациите ще имат силен ефект върху представителите на целевата група, които след придобитите умения по време на обученията ще имат нужда от индивидуална подкрепа, за да могат реално да стартират бизнес. Избраните тематични области отговарят пряко на идентифицираните нужди, а именно страхът от грешки, нуждата от финансиране, индивидуално подпомагане и превръщане на идеите в работещ бизнес. Етапите, през които ще премине дейността, са: 1. Провеждане на индивидуални разговори с предприемачите С всеки предприемач ще бъде проведен разговор с цел изясняване на неговите идеи и цели, на базата на който ще бъдат актуализирани индивидуалните планове за подкрепа. Получената информация ще бъде отправна точка за изпълнението на всички консултации, включени в дейността. 2. Улесняване на достъпа до организации предлагащи менторство и включване в бизнес мрежи Представителите на целевата група ще бъдат насочени към организации, предлагащи менторство, бизнес мрежи и инкубатори. Ще бъде осъществен контакт с такива организации, в зависимост от конкретните нужди на участниците. С участниците ще бъдат проучени възможностите за включване в екосистемата за предприемачи, създадена и подкрепяна от ЕК - Startup Europe Club. Съобразно нуждите им ще бъдат проучвани и други възможности в България и чужбина с цел създаване на бизнес контакти. 3. Провеждане на групови консултации на тема европейско финансиране Целта на груповите консултации ще бъде да се запознаят предприемачите с материята на европейското финансиране. Предвиждаме представяне и практически упражнения на теми "Разработване на проектно предложение" и "Управление на проект, финансиран от ЕС" в рамките на 2 дни, като за целта ще бъдат сформирани групи от по 5 души. 4. Индивидуални консултации за определяне на възможностите за получаване на финансова подкрепа и съставяне на бизнес план. След приключване на предходния етап, ще бъдат осъществени индивидуални консултации, като ще се представят на всеки възможностите според конкретната идея, за да се изясни дали е подходящо участието в процедура за безвъзмездна помощ или е по-добре да бъдат използвани финансовите инструменти по оперативните програми. При наличие на подходяща процедура, екипът ще окаже помощ на предприемача за разясняване на правилата, ограниченията, както и методическа помощ при попълване на формуляра за кандидатстване. При използване на финансовите инструменти на оперативните програми, ще бъде осъществен контакт с финансовите институции, които оперират със средствата и ще бъдат насочени предприемачите към тях, като ще бъдат подпомагани и при подготовката на документите им. При необходимост ще се окаже съдействие и за съставяне/подобряване на бизнес план. 5. Презентиране на бизнеса Участниците ще бъдат консултирани и за методите за презентиране на бизнеса им чрез използване на Интернет и социалните медии, както и при изготвянето на презентационни материали (каталози, брошури и др.). Правилното представяне на бизнеса е важно умение за привличането на клиенти, инвеститори и създаването на контакти. При възможност, предприемачите ще бъдат насочвани към възможностите, които предоставя ИАНМСП за участие в международни изложения и търговски мисии, както и в други такива, провеждани в страната. 6. Учредяване - подпомагане при изготвяне на необходимите документи за регистрация. 57 104.48 61 078.63

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.