Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Проектът е насочен към повишаване степента на конкурентоспособност на средно предприятие от производствения сектор чрез изпълнение на мерки за енергийна ефективност (ЕЕ). Независимо от доброто пазарно позициониране и сравнителните предимства, слабо звено в производствената дейност на фирмата се явява високата енергоемкост на поизводството, което увеличава дела на енергийната компонента в себестойността на произведената продукция и я прави неконкурентна на пазара. Използването на  изключително неефективно отопление, както и отсъствието на  санирана производствена сграда, възпрепятстват дейността на предприятието, води до прекъсване на технологичния процес, дискомфортна работна среда, получават се производствени и финансови загуби – брак, текучество, неизпълнение на договорните отношения с възложителите. Решаването на тези проблеми, определят необходимостта от изпълнение на заложените инвестиционни мерки в обследването за ЕЕ. Предвидените дейности по Елемент А „Инвестиции” са: 1. Придобиване на отоплителна лъчисто газово – керамична система, 1 бр. за оптимизиране енергопотреблението на 4 производствени халета; 2. Дейност по СМР за подобряване на функционалните характеристики на производствено хале 1  чрез санирането му; 3. Придобиване на производствено оборудване  чрез закупуване на роботизирана заваръчна система, 1 бр.; 4. Придобиване на производствено оборудване чрез закупуване на дробометна машина, 1 бр. По Елемент Б – „Услуги”, проектът предвижда дейности по: въвеждане и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001, с което ще създаде рамка за управление и непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, контрол и намаление на енергийното потребление; публичност и визуализация. Очакваните конкретни резултати след изпълнение на проекта са: реализирани енергийни спестявания - 296 204 kWh/год., спестени вредни емисии СО2, причина за "парниковия" ефект за атмосферата  – 328,5 т/год.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за придобиване на отоплителна лъчисто газово – керамична система за оптимизиране енергопотреблението на производствените халета (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на отоплителна лъчисто газово – керамична система, 1 бр. за 4 производствени халета) : Като част от дейността ще бъде закупена отоплителна лъчисто газово – керамична система, 1 бр. за 4 производствени халета. Дейността ще изпълни предписанията от Мярка 1 на Енергийния одит: Оптимизиране енергопотреблението на сградния фонд - замяна на електроенергия за отопление с калорифери на лъчисто газово керамично отопление. По настоящем, през зимните месеци отоплението в работните помещения на предприятието (хале 1, 2, 3 и 4)| се извършва с ел.нагревателни уреди – 20 бр. калорифери, високоенергоемки и изключително неефективни за отопление във високите производствени халета. Средно месечно за отопление през зимния сезон, според данни на организацията, се изразходват 12 500 kW, като при работа без прекъсване (трисменен режим) този разход би достигнал 25 000 kW, т.е 6000 лв/мес. При включване на калориферното отопление потокът от затоплен въздух се разпределя в цялото помещение, издига се нагоре и встъпва в контакт с всички ограждащи повърхнини, най-интензивно с тавана и най-слабо с пода. Работната зона и подът остават дълго време студени, отчитат се големи загуби на топлина през всички ограждения на халетата – под, врати, прозорци, странични стени и таван. Създава се крайно некомфортна работна среда, работниците често боледуват; при ниски температури се прекратява работният процес и персоналът се пуска в отпуск или се променя работното време, понякога за месец и повече; предприятието търпи сериозни производствени и финансови загуби - продукция с лошо качество, увеличен процент на производствен брак, голямо текучество на персонала, невъзможност за изработване на продукция в кратки срокове, изпълнени с висока прецизност, каквито са изискванията на възложителите от страната и чужбина. Планираната инвестиция е съвършено нова, енергоефективна технология за отопление с енергоизточник газ (метан), при която се използва различен физичен принцип на отопление, обратен на традиционния, вследствие на което топлообменът протича при различна степен на ефективност-при включване на инфрачервените газови излъчватели, излъчваният лъчист поток попада директно на пода, нагрява най-напред него и разположените върху него предмети и хора, затопля ги и впоследствие, в резултат на акумулираната топлина в загряваните подови повърхности и тела, започва да излъчва и насочва частично топлина към страничните ограждения и покрив. По този начин се осигурява оптимизиране на енергопотреблението на сградния фонд и многократно по-добър отоплителен ефект. Лъчистата газово-керамична система осъществява отопление само върху определени участъци - работните места, а не върху цялата площ в цеха, което също води до голяма икономия на енергия и гарантиран физиологичен комфорт за работниците. Управлението на процеса се извършва с електронни програматори, осигуряващи оптимален разход на ел.енергия и възможност за автоматично изключване в цехове и участъци, където не се извършва производствена дейност. Експертно, разходите за метан чрез лъчисти излъчватели няма да надвишава 2500-3000 лв., което определя минимум 2 пъти по-ниски разходи в сравнение с текущата ситуация. Съгласно Енергийния Одит, отчитайки разглеждания реален и неефективен режим на отопление, разходът на ел. енергия, осигурявана от калорифери, възлиза на 276 015 kWh/год., а очакваното потребление на енергия (метан) след въвеждането на мярката се определя на 139 354 kWh/год., което обуславя високи икономии и ползи за предприятието. Стъпки за реализация на част от Дейност 1: 1. Организация по изпълнението на проекта (1-ви месец); 2. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител, ПМС № 160/01.07.2016 г. с Публична покана (от 2-ри до 5-ти месец); 3. Провеждане на процедура за определяне на изпълнител с Публична покана, (от 6-ми до 9-ти месец); 4. Подписване на Договор с избрания доставчик (10 -и месец); 5.Доставка, монтаж и пускане в редовна експлоатация (от 11-ти до 13-ти месец). 119 200.00 119 038.44
Дейност по СМР за подобряване на функционалните характеристики на производствено Хале 1 (дейността ще се извърши чрез саниране на производственно хале 1): Като част от дейността ще бъде извършено саниране на производственно хале 1. Дейността ще изпълни предписанията от Мярка 2 на Енергийния одит: Оптимизиране на енергопотребелението на сградния фонд - саниране на производствено Хале1 Производствената дейност в предприятието се извършва в 4 халета, разположени на територията на „ВИКТОРИЯ-05”ООД. Халета 2, 3 и 4 са санирани, в добро състояние и с ограничени топлинни загуби в помещенията. Единствено Хале 1 е с извършени частични ремонтни дейности - една част от покрива е сменен със сандвич панели и алуминиева дограма. В резултат на това почти половината от халето е с амортизиран метален покрив с корозирала ламарина, изхабена изолация от стъклена вата, с прозорци от стари метални решетки, с бетонни панели на страничните стени и цялата западна стена. Енергийният одит определя тези елементи на халето с най-голям коефициент на топлопроводност и като причина за най-големи топлозагуби в помещението; разходите за енергия без саниране за 2014 г. е изчислено на 212 499 лв. Съгласно Дейност 1 (Мярка 1 на енергийния одит), халето е предвидено да се отоплява с лъчисто газово отопление и без саниране резултатът ще е безсмислен относно енергийната ефективност на Мярка 1. Ето защо от изключителна необходимост е санирането на цялото хале със сандвич панели, както на стените, така и на част от покрива и смяна на желязната дограмата на прозорците с алуминиева. Дейност 2 ще обхване: - СМР по покрива: поставяне на сандвич-панели с дебелина 4 см и пълнеж от полиуретан; улуци от цветна ламарина и надулучни поли, водосточни тръби и казанчета от цветна ламарина, елементи за снегозодържане и др.; -СМР на стените: изграждане на метални конструкции и фасадни сндвич-панели с дебелина 4 см от пенополиоретан за скрит монтаж, водобрани, завършващи обкови и др.; - СМР дейности за поставяне на дограма: демонтаж на старите метални прозорци и поставяне на алуминиева трикамерна дограма. Това ще доведе до подобряване на функционалните характеристики и повишаване стойността на производствено Хале 1. Изпълнението на дейността по Мярка 2 ще повиши енергийната ефективност на производствената сграда; ще се постигнат икономии от потреблението на газ за поддържане на оптимална температура при въвеждането на отоплителна лъчисто газово – керамична система (съгласно Мярка 1) и ще се осигурят условия за за преминаване на трисменен режим на работа във връзка с нарасналия интерес от чужди компании към производството на димоотводни тръби от „ВИКТОРИЯ-05”ООД. Стъпки за реализация на част от Дейност 2: 1. Организация по изпълнението на проекта (1-ви месец); 2. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител на СМР, съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016 г. (от 2-ри до 5-ти месец); 3. Провеждане на процедура за определяне на изпълнител на СМР дейности (от 6-ми до 9-ти месец); 4.Подписване на Договор с избрания изпълнител (10-и месец); 5. Извършване на СМР дейности по саниране на Хале 1 (от 11-ти до 15-ти месец). 134 560.00 134 559.50
Дейност за придобиване на производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на роботизирана заваръчна система, 1 бр.) : Като част от дейността ще бъде закупена роботизирана заваръчна система, 1 бр. Дейността ще изпълни предписанията от Мярка 3 на Енергийния одит: Промяна на технологично оборудване – замяна на ръчно заваряване с роботизирана система. Най-чувствителният процес при производството на камини е заваряването на различни детайли, тръби, кюнци, водни ризи и др. От изпълнението на заварката зависи качеството на заваръчния шев и на цялото изделие. Понастоящем част от процесите по заваряване на детайли се извършват ръчно, с 3 бр. заваръчни апарати с СО2,от 3 заварчици. Всеки от заваръчните апарати е с инсталирана мощност от 12 kW (общо 36 kW), което обуславя значителна консумация на ел.енергия - 64512 kWh/г./3-ма заварчици. Остарялото оборудване работи с консуматив старгон (технически газ) в големи количества - средно време за изразходване на бутилка старгон от заварчик е 5 дни. Заедно с това работният процес е свързан с повишаване нивата на СО2 и други вредни за атмосферата вещества. От друга страна, в резултат от субективния фактор, съчетан с нискотехнологичното оборудване се отчита увеличение на производствения брак до 11 %; заваръчните шевове имат частични, но съществени дефекти (пори, шлаки, неметални включения, нарушена херметичност на шева и др.); други дефекти, като пръски и наслоявания в мястото на заварката влияят върху естетиката на заваръчния шев, а оттам и върху естетичния вид на изделията, предназначени за домакинствата в средния европейски пазарен сегмент. Тези недостатъци налагат допълнително отремонтиране на изделието и нови разходи за ел.енергия, труд и материали; възпрепятстват цялостния процес и ограничават производствените обеми, удължават производствения цикъл и технологичното време, което рефлектира върху срочността при изпълнение на поръчките. Съгласно Мярка 3 на Енергийния одит замяната на ръчно заваряване с роботизирана система за автоматизирано МИГ/МАГ заваряване ще доведе до редица положителни ефекти и ползи за предприятието: икономия на ел. енергия; елиминиране на вредния за околната среда СО2 при работота на заваръчните апарати; икономия на защитен технически газ - старгон; увеличение на производителността; намаляване на брака. Икономията на ел. енергия ще е в резултат от по-голямата производителност на роботизираната система, която ще замести работата на 3-ма работещи заварчици едновременно. Отпада вероятността за субективна грешка, което води до намаляване на разхода на енергия и за допълнителни ремонти. Мощността на роботизираната система е 25 kW, с възможност за непрекъснат 6 часов процес на заваряване, а времето за консумация на бутилка старгон е 1.8 пъти повече (9 дни) в сравнение с работата на трите заваръчни апарата. Предвижданата за закупуване високотехнологична и енергийноспестяваща система за заваряване e икономична и гъвкава цялостна система, с технология “Всичко в едно”: комплектована е от робот, контролер, заваръчен токоизточник, горелка и работни станции. Оборудването увеличава 2-3 пъти производителността, подобрява качеството и премахва ръчния труд и всички негативи, свързани с него. Мониторингът и контролът във всеки момент от процеса по заваряване позволява икономии на време и материали, минимизиране на технологичния брак. Системата позволява интернет диагностика, програмите могат да се запаметят на всеки компютър, с което се избягва скъпоструващо разширение паметта на робота; намалено ниво на шума, съобразено с европейските директиви; лесно обслужване и поддръжка. Стъпки за реализация на част от Дейност 3: 1. Организация по изпълнението на проекта (1-ви м.); 2. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016 г. с Публична покана (от 2-ри до 5-ти м.); 3. Провеждане на процедура за определяне на изпълнител , с Публична покана, (6-9-ти м.); 4. Подписване на Договор с избрания изпълнител (10-и м.); 5. Доставка, монтаж и пускане в редовна експлоатация на специализираното оборудване (от 11-ти до 15-ти месец). 186 000.00 185 800.00
Дейност за придобиване на производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на дробометна машина, 1 бр.) : Като част от дейността ще бъде закупена дробометна машина, 1 бр. Дейността ще изпълни предписанията от Мярка 4 на Енергийния одит: Промяна на технологично оборудване – замяна на ръчно шмиргелене с шлайфмашини на дробометна машина. За да се осигури високо качество, дълготрайна експлоатация и надеждност на изделията, произвеждани в предприятието, входящият ресурс (листов метал) трябва да премине през първоначално почистване на ламарината до метален блясък; да се извърши подготовка за висока степен на атхезия (сцепление) при нанасяне на по-късен етап на трайни защитни покрития (антикорозионни полимерни покрития, грундиране и боядисване). Липсата на съвременна дробометна машина, която се използва за осъществяването на тези процеси, принуждава „ВИКТОРИЯ-05”ООД да използва като алтернатива остаряла и бавна технология, със значителна консумация на ел. енергия - ръчно шмиргелене с шлайфмашини, с допълнителен консуматив (шлайф дискове). Субективният фактор води до несъвършено и некачествено изпълнение по почистване на металните повърхности, до увеличение на производственият брак до 9%, до поява на дефекти при експлоатация на изделията (олющване на боята, корозии на стените и др.), частични ремонти с допълнителни разходи за ел.енергия, труд и материали и проблеми с възложителите. Процесът на шмергилене е свързан с отделяне на метални стружки и прах, което води до високи нива на замърсяване на околната среда и оказва негативно влияние върху здравето на работниците. Планираната инвестиция – дробометна машина, се отличава с висока производителност и нисък енергиен разход; енергоефективна технология позволява машината да се включва само при обработка на изделията и да изключва ел.захранването след приключване на операцията, като остава в готовност за работа. Съгласно Енергийния одит, годишната икономия на ел.енергия от използването на дробометната машина ще възлиза на 8 084 kWh/год. при повишена производителност от около 1,2 пъти: ако 10 работника с шлайфмашини за една смяна обработват 80 камини, то с дробометната машина за една смяна 1 работник ще може да обработи 48 бр. камини, като за обработка на една камина, заедно с подготовителната работа ще са необходими само 10 минути. Очакваната производителност на новото оборудване при двусменна работа ще е 24 576 бр./годишно при 20 067бр./год. в текущата ситуация. С въвеждане в експлоатация на новото оборудване и с отпадане необходимостта от шлайф дискове ще сe реализира допълнителна икономия на средства от 30 477 лв./годишно. Едновременно с това ще се осигури високо качество на почистване на повърхностите на детайлите - метален блясък от най- висок клас АSа 2,5. Мощната филтърна система на машината улавя прахта от въздуха в камерата след дробоструене и резултатът е филтриран от прах въздух на изхода, минимална емисия на прах в работната среда, спазени екологични норми. Оптимизираният енергиен баланс, както и елиминирането на допълнителни консумативи - дискове за шлайфане, ще се отрази благоприятно върху разходите на организацията и същевременно ще допринесе за провеждане на европейската политика в областта на енергийната ефективност, намаляване на емисиите на вредни газове, водещи до парников ефект. Стъпки за реализация на част от Дейност 4: 1. Организация по изпълнението на проекта (1-ви месец); 2. Подготовка за провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016 г. с Публична покана (от 2-ри до 5-ти месец); 3. Провеждане на процедура за определяне на изпълнител на доставка на оборудване, с Публична покана, (от 6-ми до 9-ти месец); 4. Подписване на Договор с избрания доставчик (10-и месец); 5. Доставка, монтаж и пускане в редовна експлоатация на специализираното оборудване (от 11-ти до 14-ти месец). 85 000.00 84 883.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на Система за енергиен мениджмънт, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001: Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на ISO 50001 и сертифициране на Системата по БДС EN ISO 50001. Отчитайки социалната значимост на глобалните процеси по изменение на климата, предприятието провежда активна политика към ресурсно ефективна и нисковъглеродна икономика, като се стреми да надгражда непрекъснато технологии с енергоспестяващ и екологичен ефект. Към настоящия момент организацията няма изградена и действаща система в областта енергийното управление, съгласно международен стандарт БДС EN ISO 50001. Ръководейки се от принципите за устойчиво развитие, управленският екип на „ВИКТОРИЯ-05”ООД осъзнава, необходимостта от провеждане на последователна и целенасочена политика в областта на енергийното потребление. По този начин организацията ще поеме своята отговорност за постоянното подобряване на своя енергиен интензитет, ще даде своя принос за ограничаване изчерпването на енергийните ресурси, намаляване емисиите на парникови газове и за поддържане на устойчивото развитие. Международният стандарт БДС EN ISO 50001 създава рамка за управление и непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, контрол и намаление на енергийното потребление. Чрез стандарта се обхващат комплексно процесите по енергийно планиране, разработването и въвеждането на енергийна политика в организацията; провеждането на постоянен енергиен преглед и анализ на енергийната резултатност. Наличието на внедрена и работеща Система за енергиен мениджмънт е ефективен и надежден инструмент за управление на енергийните ресурси и тя ще даде редица конкурентни предимства на „ВИКТОРИЯ-05”ООД: чрез систематичното управление на енергията от всички източници в предприятието ще се определят системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, вкл. енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията; ще се подобри енергийната резултатност за постигане на бърз ефект, чрез най-добро използване на собствените енергийни източници и свързани с енергията активи, при едновременно намаляване на разходите за енергия и консумацията на енергия, ще изгради постоянно, вътрешно присъщо „енергийно съобразено” поведение в работата си и ще даде приоритет на разчетите и обосновките, насочени към въвеждане на енергийно оборудване, базирано на нови енергийно ефективни технологии. Система за енергийно управление в организацията съгласно международен стандарт БДС EN ISO 50001 ще се реализира в два последователни и взаимосвързани етапа на работа: Първи етап – Въвеждане (разработване и внедряване) на Системата за енергиен мениджмънт (до придобиването на сертификат) от консултантска организация, работеща в областта на енергийното управление. Втори етап: Сертифициране на Системата съгласно международен стандарт БДС EN ISO 50001 и придобиване на сертификат от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021 от българския национален орган по акредитация или орган по акредитация на друга държава, член на IAF MLA. Стъпки за реализация на част от Дейност 5: Стартирането на дейността е съобразено с приключване на процедурите за избор на изпълнители по Елемент А "Инвестиции". 1. Подготовка и провеждане на избор на изпълнител на услуга по разработване и внедряване на Система за енергиен мениджмънт, съгласно чл.2, ал.7 от ПМС 160/2016 г. (10-и месец); 2. Подготовка и провеждане на избор на изпълнител на услуга по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт по международен стандарт БДС EN ISO 50001, съгласно чл.2, ал.7 от ПМС 160/2016 г . (10-и месец); 3. Подписване на Договори с избраните изпълнители (11-ти месец); 4. Реализация на дейността по разработване и внедряване на Система за енергиен мениджмънт и подписване на Приемно-предавателен протокол. (от 12-ти до 15-и месец); 5. Реализация на дейността по сертифициране на Система за енергиен мениджмънт по международен стандарт БДС EN ISO 50001 и подписване на Приемно-предавателен протокол (16-ти месец). 5 000.00 4 620.00
Дейност по публичност и визуализация на проекта (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на материали за визуализация - стикери, 12 броя и табела, 1 брой): Като част от дейността ще бъдат закупени стикери, 12 броя и табела, 1 брой. Придобитите активи ще бъдат обозначени със стикери със съответната символика за отразяване приноса на Оперативната програма, ЕС и ЕФРР към изпълнение целите на фирмата за повишаване на нейната конкурентоспособност, съгласно задълженията на бенефициента по Регламент на ЕК 1303/2013. Изпълнението на проекта ще се отрази и върху табела с аналогичната символика, поставена на определено за целта място; информациата за реализация на дейностите по проекта ще бъде публикувана на интернет-страницата на организацията. Документите по процедурата за избор на изпълнители на доставки и услуги по проекта, кореспонденцията с УО, договорите с изпълнители и др. официални документи, ще носят реквизита на инициаторите и донорите на инвестицията. Стъпки за реализация на част от Дейност 6: 1. Подготовка и провеждане на избор на изпълнител на услугата, съгласно чл.2, ал.7 от ПМС 160/2016 г. (16 месец); 2. Подписване на Договор с избрания изпълнител на услугата (16-ти месец); 2. Доставка на материалите по визуализация, подписване на Приемо-предавателен протокол за доставка и поставяне на материалите за визуализация на определените места (16-ти месец); 3. Отразяване изпълнението на проекта на интернет-страницата на предприятието (16-ти месец); 4. Поставяне реквизитите/символиките на инициаторите и донорите на инвестицията/Оперативната програма, ЕС и ЕФРР, съгласно Регламент на ЕК 1303/2013 на всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта (през целия период на реализация на проекта). 220.00 106.00
Отчетна дейност: Като част от Дейност 7 ще бъде изготвена отчетната документация по проекта. За успешното приключване изпълнението на проекта е необходимо предприятието да направи пълен отчет на извършените дейности и всички свързани с тях разходи. В тази връзка ще бъдат класифицирани всички необходими отчетни документи и отчетени всички разходи по проекта. Ще се изготвят окончателен Технически и Финансов отчети със заверени разходооправдателни документи, които ще докажат, че декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с договора за безвъзмездна финансова помощ. Изготвените отчетни документи ще бъдат представени на УО за проверка и одобрение. Дейността по текущото отчитане ще се изпълнява през целия период на реализация, а изготвянето на финалните Технически и Финансов отчети ще се изпълни в края на проектния период. Стъпки за реализация на част от Дейност 7: 1. Текущо отчитане на всички разходи по проекта съгласно Закона за счетоводство (през целия проектен период); 2. Създаване на архив на цялата документация по изпълнение на проекта (през целия проектен период); 3. Подготовка и изработване на финален отчет - технически и финансов (17-ти месец); 4. Представяне на отчетната документация на УО за проверка и одобрение (18-ти месец). 0.00 0.00
Извършване на енергиен одит на предприятието (предварителна дейност по Елемент Б "Услуги") Дейността е изпълнена чрез изготвен Доклад за енергиен одит, одобрен от АУЕР.: Във връзка с целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“ организацията е извършила предпроектна дейност/предварителна дейност, свързана с изготвянето на Доклад за енергиен одит (по образец) на предприятието. Енергийният одит е извършен преди датата на подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Чрез анализ и оценка на текущия енергиен баланс в предприятието, енергийният одит определя и препоръчва (количествено и качествено) мерки за повишаване на енергийната ефективност на фирмата, чието изпълнение е планирано да се реализира с настоящия проект. Докладът за Енергиен одит идентифицира възможностите за спестяване на енергийни разходи в предприятието - за оптимално протичане на производствено-технологичния процес при минимален разход на енергия и чрез него се осигурява управлението на разходите за енергия в производственото предприятие като ключова дейност в осъществяването на цялостния енергиен мениджмънт. Прилагането му води до снижаване на разходите за енергия в производството и намаляване на енергийната компонента в себестойността на крайния продукт. Услугата по обследването за енергийна ефективност на „ВИКТОРИЯ-05”ООД е извършена от фирма, вписана в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност – „Българска енергетична компания" АД. Фирмата-изпълнител е извършила огледи на място и обстойно проучване за спецификата на производствената дейност и технологичните процеси на предприятието, състоянието на използваните производствени активи, в т.ч. и сградния фонд, енергийното потребление, в т.ч. системите за доставка, разпределение и потребление на енергия. На тази основа в Доклада за енергиен одит е извършен анализ на енергийното потребление и са препоръчани мерки за повишаване на енергийната ефективност във „ВИКТОРИЯ-05”ООД. За всяка една мярка, както и за пакета от препоръчани мерки, изпълнителят е изчислил енергийните им спестявания и финансовите ползи при въвеждането им; разработил е план за изпълнение на мерките; извършил е оценка на съответствието с действащата нормативна разпоредба, със законодателството по опазване на околната среда и здравословните и безопасни условия на труд; извършил е оценка за рентабилността и за инвестиционните разходи за реализация на мерките за повишаване на енергийната ефективност. Стъпки за реализация на част от Дейност 8: 1.Организация по проучване и събиране на три оферти на фирми, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност (м. юни 2016 г.); 2.Оценка на събраните оферти и избор на изпълнител на услуга по разработване на Енергиен одит по образец (м. юни 2016 г.). 3. Подписване на Договор с избрания изпълнител (м.юни 2016 г.); 4. Изготвяне на Доклад за енергиен одит (юли-август 2016 г.); 5. Внасяне на Доклада за Енергиен одит за одобрение в АУЕР. ( август 2016 г.). 6. Получено Становище за съответствие на енергийния одит с вписано одобрение на енергийния одит на „ВИКТОРИЯ - 05” ООД ( № BG16RFOP-313/15.09.2016 г.) 19 800.00 19 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.