Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от общината договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания-К2, 3 и 4. Продължителността на дейността е 13 месеца /в т.ч. 1 м. подготвителен/, но предоставянето на патронажната грижа ще се осъществява за период от 12 месеца. Тя ще подкрепи необходимостта от грижи между болниците и специализираните институции, ще посрещне нуждата от дългосрочна грижа без институционализация. Патронажната грижа се фокусира върху предоставяне на грижа и подкрепа за хората в напреднала възраст в тяхната домашна среда. Услугите които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от следните специалисти: - Мед. сестра-2 бр. - Домашен санититар-12 бр., шофьор-1 бр., координатор на услугите-1 бр. и сътрудник, социални дейности-2 бр. Те ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график, като ще се проследява всяко лице от ЦГ да може да получава здравно-социални услуги до 2 ч. на ден за период от 12 месеца. Контролът върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови лица и отпадането на други, ще бъде възложено на координатор на услугите и сътрудника, социални дейности, които ще осъществяват мониторинга върху предоставянето на услугата. В допълнение, предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще се грижи за превоза на специалистите до и между домовете на потребителите. Превозът на специалистите ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист. След сключването на ТД с лицата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, за тях ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение, чрез която ще се дадат единни указания на специалистите. Обучението е предвидено само за тези от назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект. Патронажната грижа ще включва комплекс от услуги като: - помощ в дома, която включва дейности като почистване, пране, социални контакти и др.; - медицински услуги, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; - психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция, която ще създаде възможности за водене на самостоятелен и независим живот, да изпълняват социално значими роли и да бъдат активно участващи и допринасящи граждани в обществения живот. - доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Дейността ще усъвършенства и подобри достъпа и услугите в общността за хора, които поради различни ограничения от здравословен характер са изключени от социалния живот и са в риск от включване в институционален тип грижи, както и са изложени на риск от заразяване с COVID-19. Патронажна грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. Дейността на назначения персонал ще бъде подпомогната от провеждането на индивидуална и/или групова супервизия със служителите. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на служителите и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. Прогнозният брой потребители са 108 лица от целевите групи. 0.00 525 486.36
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: На територията на община Горна Оряховица функционират следните социални услуги, ДДД: 1. ДПЛФУ- с капацитет 50 места. Основните дейности в дома са насочени към подпомагане и разширяване възможностите на настанените хора да водят самостоятелен и ваз-можно най-пълноценен начин на живот. Персоналът на ДПЛФУ е съставен от 30,5 служители. 2. ДПЛУИ- с капацитет 80 места. Предоставя комплекс от соц. услуги на лица с умерена, тежка или дълбока умствена изостаналост, установена с ЕР на ТЕЛК. Персоналът на ДПЛУИ е съставен от46 служители. 3. ЦНСТМУ- с капацитет 14 места. Социална услуга от резидентен тип и е свързана с предоставянето на жизнена среда, близка до семейната на младежи от 18 до 35-г. възраст, за които не е възможно да бъдат подкрепяни в семейството. Персоналът на ЦНСТ е съставен от 13 служители. 4. ЗЖЛУИ с капацитет 8 места. Услугата се предоставя от външен доставчик. Предоставя социални услуги на хората, за да водят независим начин на живот, подпомогнати от професионалисти. Потребителите са пълнолетни жени и мъже, изведени от специализирани институции за възрастни. Персоналът на ЗЖЛУИ е 5 служители, 5. ЦОП с капацитет 30 места. Предоставя комплекс от социални услуги за деца и техните семейства. Персоналът на ЦОП е съставен от 7 служители. 6. ДЦПЛУ с капацитет 40 места. ДЦПЛУ е комплекс от социални услуги, които създават условия за цялостно обслужване през деня на пълнолетни лица с различни увреждания, установени с ЕР на ТЕЛК. Персоналът е съставен от 19,5 служители. 7. ДЦДУ- с капацитет 40 места. Предоставя комплекс от социални услуги, които създават условия за ця-лостно обслужване през деня на деца с физически, ментални и множествени увреждания, на възраст от 0 до 18 г., техните родители и близки. Персоналът на ДЦДУ е 20 служители. Доставчик на услугите е общината, а ЗЖЛУИ се предоставя от външен доставчик. Настоящият персонал на 7 социални услуги, ДДД, възлиза на 141 човека. В условията на глобалната пандемия, предизвикана от разпространението на Covid 19, персоналът на услугите е изложен на огромно натоварване, причинено от усложнените условия на работа. В ежедневието си назначените лица следва да спазват всички необходими противоепидемиологични мерки с цел запазване, както на своето здраве, така и на лицата, за които полагат грижа. Те работят с разширено работно време, при изключително натоварване и продължават да предоставят качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект, се изразява в допълнително назначен персонал в социалните услуги. С назначаването на допълнителен персонал, ще се осигури възможност за плавно протичане на работния процес, координация на човешките ресурси, съобразена с изискването за ограничаване на контактите между лицата и спазване на необходимата дистанция. За подкрепа на назначения, персонал ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД с цел предоставяне на защитена среда за лицата. Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. За седем социални услуги ще бъдат закупени 7 преносими компютъра, които ще бъдат използвани при осъществяване на работа дистанционно от домашна среда. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.