Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Проект "Укрепване на капацитета на община Самуил" предвижда подкрепа в изпълнението на правомощията на община Самуил по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и Закона за лична помощ (ЗЛП). Подкрепата ще се състои в наемане на нови служители, обучение и супервизии. На трудов договор ще бъдат назначени трима нови служители за срок до 24 месеца.
Към  момента, община Самуил в качеството си на доставчик предоставя услугата "Лична помощ" и услугата "Асистентска подкрепа". 
Общината има задължение да организира и ръководи дейностите по предоставянето на двете услуги - провеждане на разяснително-информационна дейност; сключване и прекратяване тр. договори с асистентите; поддържане индивидуално досие на всеки ползвател; представяне на отчет за предоставената лична помощ, въз основа на отчетите на асистентите на личната помощ; поддържане на актуален списък за кандидатите за асистенти и проф. им опит; поддържане на регистър за жалбите и сигналите; посредничество за уреждане на споровете между ползвателя на съответната услуга и неговия асистент; извършване на мониторинг на услугите; заплащане на асистентите възнаграждение въз основа на брой отработени часове; изготвяне на отчети за броя на ползвателите по възраст, местоживеене и брой ползвани часове и размера на средствата за заплащане; предоставяне на отчета на изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане ежегодно до 31 януари. 
По ЗСУ общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет, извършва насочване и осъществява контрол и мониторинг.
Община Самуил не разполага с необходимия капацитет и не е възможно всички задължения и отговорности да бъдат изпълнени в пълнота. Това налага наемането на допълнителен персонал.
В същото време има необходимост от провеждане на обучение и супервизия.  
В дейностите по проекта ще бъдат включени общо 15 служители.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители, провеждане на обучение и супервизия на персонал за качествено предоставяне на услугите по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал - нови служители, ангажирани с политиките в социалната сфера. 2. Сключване на трудови договори с лицата. Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика. 3. Подкрепа за изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 4. Провеждане на обучения и супервизии. По закона за социалните дейности, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината и служители на центровете за социални услуги на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги. Задълженията и отговорностите на община Самуил по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са възложени на Общинско предприятие „Озеленяване, благоустройство и социални дейности“, с. Самуил. Персоналът на предприятието е ангажиран и с други социални дейности и изпитва сериозни затруднения при администриране на двете социални услуги. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Допълнително, на трудов договор за срок до 24 месеца, ще бъдат назначени трима служители на длъжност "Сътрудник социални дейности". През първия месец ще се извърши подбор на новите специалисти. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Самуил, вкл. публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор. Възнаграждението на техническите сътрудници ще се формира на база Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии на новите служители и на служителите, които участват в изпълнението на правомощията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП: двама заместник-кметове, осем ръководители на социални услуги в общината, двама служители от Общинско предприятие „Озеленяване, благоустройство и социални дейности“ и трима новоназначени по проекта служители. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител. Предвижда се в тях да вземат участие общо 15 служители, от които трима новоназначени. 126 042.00 80 050.96

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.