Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 321 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

  „РАЗГРАД  ПОЛИГРАФ“ ООД е създадено през 1998 г. Дружеството е с основен код на икономическа дейност: 18.12 - Печатане на други издания и печатни продукти.Печатницата е профилирана в отпечатването на пълноцветни вестници, включително ежедневници и седмичници.Предприятието разполага с дигитална печатна машина за пълноцветен печат, универсални офсетови печатни и други машини.Освен това фирмата се занимава с дизайн и изработка на различни изделия от хартия и картон като: рекламни материали, каталози, брошури и книги с мека подвързия, ученически тетрадки, календари, формуляри и други.
    Проектът ще се изпълнява в сектор, който се характеризира с висока енергийна интензивност, с код на икономическа дейност: 17.29 - Производство на други изделия от хартия и картон.С цел подобряване и разширяване на производствения капацитет, намаляване на себестойността на продукцията чрез увеличение на производителността и намаляване на специфичното потребление на електроенергия, с настоящия проект фирмата предвижда да замени старите и закупи нови машини за производство на изделия от хартия и картон.Повишаването на конкурентоспособността на компанията ще се извърши посредством подобряване на енергийната ефективност,като се планира чрез проекта да се направят следните инвестиции:
1. Доставка на нови високопроизводителни и енергийно ефективни машини за производство на изделия от хартия и картон като: полуавтоматична високоскоростна машина за перфориране, високоскоростна печатна машина - принтер, машина за полагане на спирали, машина за автоматизирано поставяне на корица с твърда подвързия и прав книговезки нож.                        
2. Инвестиции за намаляване на разходите на електроенергия, включващи доставка и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението и система за рекуперация на отпадна топлина от вентилационната инсталация.
3. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на ISO 50001,енергиен одит и визуализация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на:Полуавтоматична високоскоростна машина за перфориране-1бр.;Високоскоростна печатна машина-1бр.;Машина за полагане на спирали-1бр.;Машина за корица твърда подвързия-1бр.;Прав книговезки нож-1бр.;Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението-1бр.;Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор: Като част от дейността ще бъдат закупени посредством външно възлагане и пуснати в експлоатация следните активи: Мярка 1 от Енергийния одит-Полуавтоматична високоскоростна машина за перфориране-1бр. ПОЛИГРАФ” ООД използва при производството 1 бр. полуавтоматична машина за дупчене на хартии и картон. Използваната машина е с ниска производителност (259 бр./час) и високо специфично потребление на електроенергия от 0.0108 kWh/бр. Новозакупената по проекта нова машина, ще е по-производителна (5172 брой листа/час) и с по-ниско специфично потребление на електроенергия от 0.0002 kWh/бр. Така фирмата ще разшири производството и ще подобри енергийната си ефективност. Мярка 2 - Високоскоростна печатна машина-1бр. Сега се използваната машина е с ниска производителност при формат А4 и грамажи на хартията 300-350 грама за м2 и високо специфично потребление на електроенергия от 0.0103 kWh/бр. Придобитата по проекта заместваща нова машина ще е с по-голяма производителност при сравняваните формати и грамажи на хартията и по ниско специфично потребление на електроенергия от 0.0002 kWh/бр. Това ще подобри капацитета и енергийната ефективност на компанията. Мярка 3- Машина за полагане на спирали-1бр. Използваната сега машина е амортизирана ниско производителна и високо специфично потребление на електроенергия от 0.0260 kWh/бр. Планира се закупуването на нова високопроизводителна машина с по ниско специфично потребление на електроенергия от 0.001 kWh/бр., което ще подобри енергийната ефективност при произвеждането на изделия от хартия и картон. Мярка 4- Машина за направа на корици твърда подвързия-1бр. Сега имаме машина за ръчно обличане /кеширане/ на твърди корици, с ниска производителност и ниско качество на кориците. Бракът е висок заради ръчните операции. Планираната за придобиване по проекта нова машина ще е полуавтоматична по производителна с по-добро качество на произведената корица. Значително ще се разшири производството на корици и изделия от хартия и картон. Мярка 5- Прав книговезки нож-1бр. Понастоящем фирмата използва амортизирана гилотина, с ниска производителност и високо специфично потребление на електроенергия от 0.0214 kWh/бр., поради което “РАЗГРАД ПОЛИГРАФ” ООД желае да я замени с нова, енергоефективна и високопроизводителна. Новата машина ще бъде с значително подобрено специфично потребление от 0.0008 kWh/бр., което ще подобри енергийната ефективност при рязане на хартия и картон. Мярка 6- Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението-1бр. Сега консумацията на електрическа енергия не се мери и отчита по производствено оборудване. Измерването и отчитането на разхода на електроенергия е общото търговско мерене от електромер. С цел намаляване консумацията на ел.енергия, фирмата планира въвеждането на Автоматизирана система за мониторинг на енергийното потребление . Конкретната мярка включва дейности, свързани с доставката и въвеждането в експлоатация на АСМЕ за новите машини, придобити по проекта. Така ще могат да се анализират получените резултати за разходите на електроенергия по производствените консуматори, ще се анализират разходите на енергия и производствените показатели, с цел планиране на конкретни мерки за намаляване консумацията на електрическа енергия. Това ще подобри енергийната ефективност на предприятието. Мярка 7- Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор. С цел намаляване разходите на електроенергия, фирмата планира чрез проекта изграждането на общо обменна вентилационна система за производственото помещение, включващо 1 бр. рекуператор за отпадна топлина. Така фирмата ще подобри енергийната си ефективност. Инвестициите се отнасят за мерки 1, 2, 3 ,4, 5, 6 и 7 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител - (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка (от 4 до 10 месец); 3. Инсталиране тестване, пускане в експлоатация (от 10 до 12 месец). 281 781.64 153 850.13
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001. Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001. Услуги за Публичност и визуализация. Услуги за Енергиен одит.: Като част от дейността по проекта ще бъдат ще бъдат извършени следните услуги: 1.Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; 2.Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление.Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: -Енергийно планиране; -Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; -Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; -Планиране на управлението на енергията. Стандартът определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системата за управление на енергията, чиято цел е да даде възможност на фирмата да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност , енергийната сигурност, използването на енергия и потреблението. Стандартът има за цел да помогне на компанията непрекъснато да намалява консумация на енергия, и следователно разходите си за енергия и емисиите на парникови газове. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. 3.Услуги за Публичност и Визуализация. Планира се изработка и доставка на 2 броя табели които трябва да се монтират на видно място във фирмата. 4.Консултантски услуги за Енергиен одит. Това е единствената дейност по проекта, която е извършена предварително с цел да предпише енергийно ефективни мерки, които да помогнат на кандидат бенефициента да планира инвестициите си. Избора на изпълнител се направи по старите указания на УО, защото ПМС 160/01.07.2016 г. не беше влязло в сила. Съгласно указанията във формуляра за кандидатстване се бележат че започват в първия месец със срок на изпълнение 2 месеца. Стъпките за изпълнение на дейностите 1, 2 и 3.: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 31 940.00 31 830.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.