Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 321 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Настоящият Проект е изготвен от "ПРИНЦ" ООД, българско малко предприятие с основна дейност производство на кожно-галантерийни изделия, код по КИД 15 12 "Производство на куфари, чанти и други изделия за пътуване, сарашки и седларски изделия". Това е първи проект на предприятието по Оперативна Програма към Министерството на икономиката. 

Проектът предвижда закупуването и въвеждане в експлоатация (доставка, монтиране и първоначално изпитване) на машини за обработка на детайли, шевни машини, шевни автомати и компактна ротационна подлепваща преса, всички представляващи дълготрайни материални активи (ДМА). Общата стойност на проекното предложение е 521 261 лв. Проектът ще се изпълнява на територията на северен централен район за планиране. 

Проектът е насочен към постигане на следните цели: Цел 1"Повишаване на производствения капацитет на кандидата" и Цел 2 "Засилване на експортния потенциал на кандидата."

Продължителността на проекта е 18 (осемнадесет) месеца. Дейностите, които включва са както следва: "Дейности за подобряване на производствените процеси" и "Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес". Проектът попада в категория инвестиции "Разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект". Проектът съответства на принципите на хоризонталните политики на ЕС, както следва: "Равнопоставеност и недопускане на дискриминация" и "Устойчиво развитие – подкрепа за проекти, които допринасят за опазване на околната среда, повишаване на ресурсната ефективност и смекчаване на последиците от изменение на климата и приспособяване към тях."

При изпълнението на Проекта Бенефициентът ще прилага задължително процедурата за определяне на изпълнител „Избор с публична покана“ съгласно условията и реда, предвидени в ПМС № 118/20.05.2014 г., тъй като размерът на безвъзмездната финансова помощ е по-голям от 50 на сто от общата сума на одобрения проект.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на машини за обработка на детайли, шевни машини, шевни автомати и компактна ротационна подлепваща преса): Като част от дейността ще бъдат закупени и въведени в експлоатация (доставка, монтиране, инсталиране и изпитване) машини за обработка на детайли (машина 2.1 до 2.18 включително съгласно т.5 по-горе Бюoжет); шевни машини (машина 2.19 до 2.21 включително) и шевни автомати и компактна ротационна подлепваща преса (от 2.22 до 2.25 включително). Представляват 25 разновидности/типа маши, 47 броя - всеки представляващ ДМА. Принос на инвестицията за изпълнение на дейността по групи машини: -1- Машини за обработка на детайли: Автоматична машина за пръскане на еко лепило на водна основа - в момента 90% от детайлите в подготвителните цехове се подлепват ръчно. Използва се силиконово лепило, което се нанася с четки. Внедряването на автоматични машини за нанасяне на лепило, цялостно ще преобрази работния процес в подготвителните цехове. Ще са необходими само двама работника за извършването на дейността, което ще позволи пренасочването на останалите работници в други дейности. Времето за нанасяне на лепило на единица детайл ще бъде намалено с над 50%. Това ще позволи да се намалят разходите за производство на единица продукт и увеличаване на капацитета на предприятието с до 15%. Ще се намали разхода на лепила с близо 15%, поради точността на настройките при нанасяне, които могат да се регулират. -2- Шевни машини: съвкупен ефект - в резултат от внедряването на новите общо (12) броя шевни машини се прогнозира увеличаване на производителността в участък „Шиене” с до 15 %. Това ще позволи поемане на увеличена продукция от Участък "Кроене", след пускнането в експлоатация на трите допълнителни кроячни преси/щанци. По-добрите технически показатели на новите шевни машини ще улеснят и подобрят ефективността на работа на служителите, което се очаква да доведе до подобряване на качеството на произвежданата продукция – постигане на равномерност на бодовете, точност при сглобяване на детайлите, избягване на кривини на тегелите. С наличните шевни машини за шивачката е много трудно да постигне желаното високо качество, тъй като машините, с които се работи са амортизирани и изключителна голяма роля за крайния резултат играят индивидуалните умения и опит. -3- Шевни автомати и компактна ротационна подлепваща преса: При машина 2.22 времето за изпълнение на 1 цикъл е намалено с 8% при сравними програми.При машина 2.23 времето за изпълнение на 1 цикъл е намалено с 15% при сравними програми. Стъпки за реализация на дейността: Стъпка 1: Сформиране на екип по проекта съгласно т.9 по-долу и изготвяне на подробен план за действие. Съгласуване на график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнител с УО (1-ви месец) Стъпка 2: Подготвяне на документация за провеждане на процедура за избора на изпълнител „Избор с публична покана“ съгласно условията и реда, предвидени в ПМС № 118/20.05.2014 г. Осъществяване на предварителен контрол на процедура от УО (от 2-ри вкл.до 3-ти месец, общо два (2) месеца за Стъпка 2) Стъпка 3: Провеждането на процедура за избор на изпълнител "Избор с публична покана" и избор на изпълнител (3-ти месец) Повторно провеждане на процедура за избор на изпълнител "Избор с публична покана" и избор на изпълнител (7-ми месец) Стъпка 4: Сключване на договор с избрания изпълнител (8-ми месец) Стъпка 5: Доставка на закупеното по проекта оборудване, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация, подписване на приемо-предавателен и финален приемо-предавателен протокол (от 9-ти вкл. до 18-ти месец вкл., общо пет (7) месеца за изпълнение на Стъпка 5) Стъпка 6: Визуализация на Проекта (18-ти месец) 521 261.00 515 158.00
Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуване на машини за обработка на детайли, шевни машини, шевни автомати и компактна ротационна подлепваща преса) : Като част от дейността ще бъдат закупени и въведени в експлоатация (доставка, монтиране, инсталиране и изпитване) машини за обработка на детайли (машина 2.1 до 2.18 включително съгласно т.5 по-горе Бюджет); шевни машини (машина 2.19 до 2.21 включително) и шевни автомати и компактна ротационна подлепваща преса (от 2.22 до 2.25 включително). Представляват 25 разновидности/типа маши, 47 броя - всеки представляващ ДМА. Принос на инвестицията за изпълнение на дейността: в избора на машините са залегнали следните четири ръководни фактора: • Пестене на енергия - намаляване на консумацията на енергия /отделяне на по малко CO², принос към предотвратяване на глобалното затопляне/, намаляване на потреблението на консумативи, транспортна ефективност; • Спестяване на ресурси - намаляване използването на суровини и използване на рециклирани материали; • Безопасност и опазване на околната среда - елиминиране и намаляване на опасните вещества, лесно отделяне на веществата с опасни компоненти за околната среда, ниско ниво на шум и вибрация; • Рециклиране – рециклиране, лесно разделяне и отделяне. Стъпки за реализация на дейността: Стъпка 1: Сформиране на екип по проекта съгласно т.9 по-долу и изготвяне на подробен план за действие. Съгласуване на график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнител с УО (1-ви месец) Стъпка 2: Подготвяне на документация за провеждане на процедура за избора на изпълнител „Избор с публична покана“ съгласно условията и реда, предвидени в ПМС № 118/20.05.2014 г. Осъществяване на предварителен контрол на процедура от УО (от 2-ри вкл.до 3-ти месец, общо два (2) месеца за Стъпка 2) Стъпка 3: Провеждането на процедура за избор на изпълнител "Избор с публична покана" и избор на изпълнител (3-ти месец) Повторно провеждане на процедура за избор на изпълнител "Избор с публична покана" и избор на изпълнител (7-ми месец) Стъпка 4: Сключване на договор с избрания изпълнител (8-ми месец) Стъпка 5: Доставка на закупеното по проекта оборудване, инсталиране, тестване и пускане в експлоатация, подписване на приемо-предавателен и финален приемо-предавателен протокол (от 9-ти вкл. до 18-ти месец вкл., общо пет (7) месеца за изпълнение на Стъпка 5) Стъпка 6: Визуализация на Проекта (18-ти месец) 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.