Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Настоящото проектно предложение включва дейности, чрез които ще се подкрепи капацитета на Община Троян за изпълнение на правомощията ѝ по Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждания и Закона за личната помощ, плавното и безпроблемно въвеждане на реформи в областта на социалните услуги и ще ускори предоставянето на по-качествена и ефективна грижа за лица от най-уязвимите групи от населението. За тази цел по проекта ще се извършат подготвителни дейности за обезпечаване правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, чрез обособяване на фронт-офис и създаване на работни места, обучение и супервизия на персонала, извършване на оценки, анализи, разработване на програми, планове и др. вътрешни документи и процедури, провеждане на разяснително-информационни кампании, организиране и координиране на заинтересованите страни в състава на Съвета по въпросите на социалните услуги.  
Проектът е с продължителност от 24 месеца, разделен за изпълнение в две дейности и обхваща не по-малко от 15 лица,  представители на целевите групи - служители на Общинска администрация Троян, ангажирани с политиките в социалната сфера и служители на социални и интегрирани здравно-социални услуги. Чрез реализирането на дейностите по проекта се цели повишаване и усъвършенстване на общинският капацитет за предоставянето на лична помощ на хора с увреждания, на прилагането на стандартите за качество на социалните услуги, както и осигуряване на възможностите за реализирането на правата на българските граждани с увреждания. Проектът ще допринесе за ускоряване предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от уязвимите групи на общината.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготвителни дейности за обезпечаване правомощията на общината по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офис): В рамките на дейността ще се извърши подготовка за обезпечаване дейността на общината за прилагане на Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждания и Закона за личната помощ, чрез обособяване на помещения за фронт-офис. Вменените ангажиментите по цитираните закони се изпълняват от отдел „Социална и здравна политика“ към Общинска администрация Троян, който се помещава в отделна административна сграда, различна от сградата, в която се извършва административното обслужване на гражданите на общината. В тази връзка за целите на проекта е предоставено помещение за обособяването на фронт-офис, в което ще се извършат строително-ремонтни дейности. Помещението представлява едноетажна масивна административна сграда – общинска собственост със застроена площ от 75 кв.м., по кадастралната карта на гр. Троян с адрес: ул. „Любен Каравелов“ № 42, ет. 1, на който адрес се помещава и отдел "Социална и здравна политика". Дейността на фронт-офиса ще бъде обезпечена чрез закупуване на офис оборудване и обзавеждане. Чрез предвидените за закупуване мултимедия с екран и киоск устройство ще се осигури по достъпен и нагледен начин информация за наличните социални услуги на територията на общината, възможностите и реда за тяхното ползване, както и необходимите документи и образци за тяхното ползване. Броят на предвидените мултифункционални устройства е съобразен с броя на персонала и технологичната възможност за мрежова свързаност на компютърната техника при печат, предвид големината и разположението на помещението. Ще бъдат изпълнени мерки за подобряване на достъпната среда за гражданите до офиса, както и зони за изчакване, попълване на документи и достъп до информация за услугите и дейностите за подкрепа на територията на общината. Ще бъде извършено и необходимото окабеляване и интернет връзка на фронт-офиса. Ще бъде инсталирана операционна система и офис пакет на закупеното офис оборудване. Дейността ще се обезпечи с необходимите канцеларски и други материали и консумативи и външни услуги – ток, телефон и интернет. 40 698.86 5 972.26
Изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги: Дейността включва следните поддейности: 1. Наемане на нов персонал, необходим за изпълнение на ангажиментите по консултиране, приемане на заявки и насочване на гражданите към подходящи услуги, отговарящи на техните потребности. Ангажиментите на служителите ще бъдат вменени в длъжностните характеристики. Работните места ще бъдат обособени в рамките на създаденият фронт-офис и обезпечени със закупеното оборудване и обзавеждане. 2. Обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги. Провеждането на обучения е необходимо предвид подобряване знанията и повишаване квалификацията на персонала по прилагане на законодателството и консултирането на гражданите от уязвими групи. 3. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, в т.ч. анализ на потребности от социални услуги. Ще бъдат изготвени инструменти и извършени проучвания и анализи в сферата на социални услуги - за целевите групи, за профила на нуждаещите се лица по видове увреждания, нуждите на целевите групи, рисковите фактори, човешкия ресурс, ангажиран с обслужването на потребители - профила на работещите в услугите, нуждата от специалисти, анализи и проучвания за потребностите от конкретни услуги и др. подобни. 4. Анализ на предоставяните социални услуги и интегрирани-здравно социални услуги, планиране и разработване на програми за развитие на качеството на социалните услуги. Ще бъдат извършвани анализи на състоянието, качеството и ефективността на предоставяните социалните услуги с мерки за тяхното подобряване. Ще се разработят програми за развитие на качеството на социалните услуги, планове за организация на предоставянето на социалните услуги и начина на тяхното управление, и др. подобни вътрешни документи, подобряващи предоставяните услуги. При изпълнение на дейността ще се извършва мониторинг по изпълнението на програмите и плановете с препоръки за спазване на стандартите за качество на съответните социалните услуги. 5. Провеждане на разяснително информационни кампании за предоставянето на лична помощ, социални и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на гражданите на общината относно възможностите за разрешаване на проблеми, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания. За целта ще бъдат изготвени и разпространени информационни материали, в електронен формат и на хартия. Същите ще бъдат разпространени чрез интернет портала на Община Троян, фронт-офиса по проекта и на място по населените места от общината. 6. Обезпечаване на механизма за сътрудничество и наблюдение на социалните услуги, чрез създадения Съвет по въпросите на социалните услуги. В отговор на необходимостта от повишаване взаимодействието между заинтересованите страни на местно ниво ще се организират работни срещи с представителите на общината, изпълняващи политиките в сферата на социалните услуги и представителите на Съвета по въпросите на социалните услуги. Целта е засилване ролята на съвета в произтичащите от ЗСУ отговорности и ангажименти. 101 747.14 14 930.65

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.